Gå til innhold

Reise sak eller ikke??


Geysirland

Anbefalte innlegg

Er så usikker til tider. For å ta en kjapp oppsummering. Var gift med en mann fra Egypt. Skilte oss i 2010 fikk en datter i 2006 og en sønn i 2008. Har vært 95% alene med dem hele veien. Far har aldri fulgt opp samværs avtaler. Da jeg var ferdig utdannet flyttet jeg og barna til Nord Norge pga jobb. Dette var i 2013. Måtte i tingretten i november 2015 der d ble enighet oss i mellom for barnas beste at vi skulle ha 50/50. Jeg ble enig med meg selv om å gi han en sjanse til samarbeid. Det har ikke funket. Jeg flyttet i nærheten av han for at det skulle bli enklere for barna. Jeg kjørt 8,5 mil hver vei til jobb. D var far som stevnet oss for retten den gangen. Da det begynte spesielt å gå utover sønnen min at far stengte han ute og samværsavtalen som ble avtalt i tingretten fulgte han aldri. Min sønn har følt at faren hans ikke er glad i han og at han ikke kan stole på han. Sommeren 2015 kom første bekymringsmelding til barnevernet som gikk på far og sønn, vi ble tilbudt foreldre veilednings kurs og far klarte ikke å overholde sine mål og avtaler i forhold til sin sønn. D kom en bekymringsmelding til men den ble også henlagt. I januar 2017 ble far anmeldt for vold mot sønnen av barnevernet men saken ble henlagt. I januar 2017 flyttet vi nærmere skolen og lengre fra far. I desember forsvant han til Egypt uten noe varsel til meg eller barna. Kom hjem i mars og dro igjen etter påske. Kom hjem i slutten av juni og dro i gjen i slutten av juli og er fortsatt der. I tillegg ble vi henvist til BUP og har vært til 2 familie innleggelser og sønnen er under utredning av ADHD. Så langt heldigvis er det heldigvis ikke noe som tyder på det. Barnevern, bup, helsesøster og skole møtes stort sett 1 gang i måneden. De har anbefalt å gå til ny rettsak for å få full omsorg og foreldreansvar og ny samværsordning. Har nå fått tilsagn på fri saksførsel men det blir som sagt en egenandel. Jobber 80%. Det som gjør meg usikker er om hva kan i værste fall en slik rettsak bli? Hva hadde dere gjort? Ii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...