Gå til innhold

Damer, hva synes dere om dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har datet en mann i snart ett år..

Når han har vært her og sovet over har jeg lagt merke til at han aldri pusser tennene sine.. Når han så har sovet her over flere dager(men vært innom hjemme hos seg selv ila dagen), og fortsatt ikke pusset tennene når vi har lagt oss, tok heg dette opp med han og spurte om han ikke pusset tennene sine. Da fortalte han at 'jo han brukte å gjøre det når han var hjemme. Han brukte bare tyggis når han var her' 😑

Men nå...nå har vi vært på ferie sammen i 2 uker...og jeg har ikke sett snurten til noen tannpuss eller så mye som en tannbørste.......

Jeg personlig grøsses over dette, og aner ikke hva jeg skal gjøre...synes det er veldig ekkelt.

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan tilføye at etter praten vår, kjøpte jeg han tannbørste for å ha her, pusser kun når jeg har sagt: kom nå skal vi gå å pusse tennene. 

Ellers aldri. Så legger jeg meg før han pusser han ikke da heller. 

Hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke har pusset tennene på 2 uker så må han jo ha vanvittig mye belegg på tennene. Stygge tenner er skikkelig turnoff!!

Anonymkode: 7fc2c...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde faktisk vært grunn nok for meg til å ikke fortsette forholdet. Det å pusse tennene er en del av minimumshygienen man skal kunne forvente.

Er dette noe han har med seg fra barndommen?

Pass på at du ikke blir gravid med ham før han er blitt voksen...

Anonymkode: 440f0...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan tilføye at etter praten vår, kjøpte jeg han tannbørste for å ha her, pusser kun når jeg har sagt: kom nå skal vi gå å pusse tennene. 

Ellers aldri. Så legger jeg meg før han pusser han ikke da heller. 

Hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Kysser du den munnen altså, har du ikke merket dette i løpet av et helt år, han kan jo ikke ha den beste ånden? Jeg hadde ikke kysset den munnen. Men med den tannhygienen så lurer jeg på hvordan det står til med andre ting som kroppsvask og håndvask? Dusjer han?

Anonymkode: d96ae...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han ikke har pusset tennene på 2 uker så må han jo ha vanvittig mye belegg på tennene. Stygge tenner er skikkelig turnoff!!

Anonymkode: 7fc2c...306

Han har ikke pene tenner i utgangspunktet. De er misfarget etter skade først å fremst(mye mulig andre faktorer har gjort det enda verre ja..😑)

hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde faktisk vært grunn nok for meg til å ikke fortsette forholdet. Det å pusse tennene er en del av minimumshygienen man skal kunne forvente.

Er dette noe han har med seg fra barndommen?

Pass på at du ikke blir gravid med ham før han er blitt voksen...

Anonymkode: 440f0...dec

Jeg aner ikke.

Han sa jo når jeg tok det opp at han pusser når han er hjemme, men nå etter å ha vært sammens i 2 uker er jeg jo redd dette ikke er tilfellet.........

hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du selv om dette, da, HI?

Jeg hadde ikke taklet å være sammen med en mann som tar så dårlig vare på munnhygienen sin.

Har han tannlegeskrekk?

Anonymkode: 440f0...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kysser du den munnen altså, har du ikke merket dette i løpet av et helt år, han kan jo ikke ha den beste ånden? Jeg hadde ikke kysset den munnen. Men med den tannhygienen så lurer jeg på hvordan det står til med andre ting som kroppsvask og håndvask? Dusjer han?

Anonymkode: d96ae...170

Han bruker tyggis konstant, og tar alltid tyggis før han kysser meg.... 

Jeg synes det er klin ekkelt, og har jo mistet mer og mer lysten nå etter å ha erfart det jeg har erfart iløpet av 15(!!!) dager. 

 

Når det kommer til å dusje, så ja, hver dag. Og da bruker han en halv liter såpe. Dette ble et samtaleemne en gang, og i denne samtalen sa han ifht det at han bruker så mye såpe: ja jeg er bare veldig renslig. 

Når det kommer til håndhygiene er saken verre igjen. Der synes jeg virkelig ikke han er flink nok i det hele tatt! 

Uff allså😷

Hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yakk.. det hadde vært kroken på døra for meg.. Har en bekjent som har skikkelig fæle tenner og nesten aldri pusser dem. Han skjønner ikke hvorfor han ikke får dame. Selv etter at jeg har påpekt at damer ikke blur sjarmert av dårlige tenner.

Anonymkode: 14092...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du selv om dette, da, HI?

Jeg hadde ikke taklet å være sammen med en mann som tar så dårlig vare på munnhygienen sin.

Har han tannlegeskrekk?

Anonymkode: 440f0...dec

Jeg synes det er utrolig heslig!! Jeg takler det dårlig kjenner jeg. Og ja Jesu tenker og at det er så ekkelt at jeg ikke vet om jeg klarer. :(

Skjønner ikke bæret heller, veldig flink å dusje, men pusser ikke tenner, og er dårlig på håndvask. 

Aner ikke om han har tannlegeskrekk, men tenker at hvis han har det er det desto større grunn til å være nøye med tennene sine. 

Hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han bruker tyggis konstant, og tar alltid tyggis før han kysser meg.... 

Jeg synes det er klin ekkelt, og har jo mistet mer og mer lysten nå etter å ha erfart det jeg har erfart iløpet av 15(!!!) dager. 

 

Når det kommer til å dusje, så ja, hver dag. Og da bruker han en halv liter såpe. Dette ble et samtaleemne en gang, og i denne samtalen sa han ifht det at han bruker så mye såpe: ja jeg er bare veldig renslig. 

Når det kommer til håndhygiene er saken verre igjen. Der synes jeg virkelig ikke han er flink nok i det hele tatt! 

Uff allså😷

Hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Dårlig håndhygiene er enda værre synes jeg, men både dårlig tannhygiene og håndhygiene hadde ikke jeg orket, da hjelper det ikke om han bruker 1/2 liter såpe i dusjen. Han kommer neppe til å bli noe bedre på det.

Anonymkode: d96ae...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og ja Jesu tenker og at det er så ekkel

Det må være ille når til og med jesu synes det er så ekkelt :D

Anonymkode: d96ae...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er utrolig heslig!! Jeg takler det dårlig kjenner jeg. Og ja Jesu tenker og at det er så ekkelt at jeg ikke vet om jeg klarer. :(

Skjønner ikke bæret heller, veldig flink å dusje, men pusser ikke tenner, og er dårlig på håndvask. 

Aner ikke om han har tannlegeskrekk, men tenker at hvis han har det er det desto større grunn til å være nøye med tennene sine. 

Hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Har han fysiske eller psykiske problemer?

Det å ikke pusse tennene som voksen kan være et tegn på dårligere psykisk helse. Dårlig tannhelse kan gi psykiske problemer.

Har man dårlig tann-/munnhelse så øker risikoen for både psykisk og fysisk sykdom.

Det er heller ikke bare misbrukte jenter som kan få problemer med å ha noe i munnen senere i livet, uten at jeg skal si han er blitt utsatt for det. Bare nevner det fordi det kan være mange årsaker til at han ikke pusser tennene.

Skal ikke si at han har noen diagnoser, men det er nesten så man kan mistenke det når han bruker en halv liter såpe når han dusjer, men ikke vasker hender og så godt som aldri pusser tennene sine og likevel påstår han er så renslig. Og tygger tyggegummi hele tiden. Det virker nesten litt tvangsaktig...

Jeg hadde nok tatt en alvorsprat, fortalt hva som er normalt som et minste minimum og spør ham hvorfor han ikke pusser tennene. Spør rett ut hvorfor han ikke gjør det. Sier han at han pusser når han er hjemme, så viser du til ferien. Viser han til at han har kjøpt tannbørste hos deg så sier du at du vet han ikke bruker den hvis du ikke passer på - og så spør du ham rett ut igjen, hvorfor pusser han ikke tennene.

Hvis han ikke gir deg ordentlig svar og viser at han vil endre dette, da hadde jeg gått fra ham. Jeg tror han trenger en eller annen form for hjelp f.eks. av psykolog, for han virker så steil og inngrodd i sine uvaner at jeg ikke tror han kommer til å endre seg på egen hånd. Og du må for all del ikke la deg lure inn i mamma-rolle overfor ham, for det kommer aldri til å fungere på sikt.

Anonymkode: 440f0...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dårlig håndhygiene er enda værre synes jeg, men både dårlig tannhygiene og håndhygiene hadde ikke jeg orket, da hjelper det ikke om han bruker 1/2 liter såpe i dusjen. Han kommer neppe til å bli noe bedre på det.

Anonymkode: d96ae...170

Ja begge deler er ille. Heldigvis slipper jeg og ha hendene hans i munnen min. Men når han skal lage mat ol spør jeg alltid om han har vasket hendene først. 

Han har noe kvise utslett i ansikte, å han bruker å sitte å klemme på dette. Når jeg da sier at han ikke må røre dette(aller mest for jeg vet han ikke blir å vaske hendene etterpå!), og så ber han gå å vaske hendene, så sier han alltid: 'jeg gjorde jo ikke noe, jeg bare ...(ditt og datt)

og så begynner han to sek etterpå å pjuske på meg. 😩

Og er det jeg og tenker, at han neppe kommer til å bli bedre. Og blir han det blir han det bare for at Jeg sier det, ikke for at han selv ser det. Og da ligger jo dette fundamentalt i han..

hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har han fysiske eller psykiske problemer?

Det å ikke pusse tennene som voksen kan være et tegn på dårligere psykisk helse. Dårlig tannhelse kan gi psykiske problemer.

Har man dårlig tann-/munnhelse så øker risikoen for både psykisk og fysisk sykdom.

Det er heller ikke bare misbrukte jenter som kan få problemer med å ha noe i munnen senere i livet, uten at jeg skal si han er blitt utsatt for det. Bare nevner det fordi det kan være mange årsaker til at han ikke pusser tennene.

Skal ikke si at han har noen diagnoser, men det er nesten så man kan mistenke det når han bruker en halv liter såpe når han dusjer, men ikke vasker hender og så godt som aldri pusser tennene sine og likevel påstår han er så renslig. Og tygger tyggegummi hele tiden. Det virker nesten litt tvangsaktig...

Jeg hadde nok tatt en alvorsprat, fortalt hva som er normalt som et minste minimum og spør ham hvorfor han ikke pusser tennene. Spør rett ut hvorfor han ikke gjør det. Sier han at han pusser når han er hjemme, så viser du til ferien. Viser han til at han har kjøpt tannbørste hos deg så sier du at du vet han ikke bruker den hvis du ikke passer på - og så spør du ham rett ut igjen, hvorfor pusser han ikke tennene.

Hvis han ikke gir deg ordentlig svar og viser at han vil endre dette, da hadde jeg gått fra ham. Jeg tror han trenger en eller annen form for hjelp f.eks. av psykolog, for han virker så steil og inngrodd i sine uvaner at jeg ikke tror han kommer til å endre seg på egen hånd. Og du må for all del ikke la deg lure inn i mamma-rolle overfor ham, for det kommer aldri til å fungere på sikt.

Anonymkode: 440f0...dec

Det vet jeg ikke for sikkert, men det tror jeg ikke.

Men her kom du jo med flere kjekke innspill, så takk for det. Men isåfall, hvorfor ikke vaske hendene da? (Hvis han feks tar i grisete mat vasker han hendene etterpå. Men å vaske hendene Før han lager mat, etter han har vært på butikken, etter han har klemt kviser gjør han ikke. Make no sense)

Når det kommer til dette med tyggis så er dette noe det virker til at han gjør for at det liksom 'erstatter tannpuss'(tror han.)

Tenker og jeg kanskje burde tatt en til prat med han. Men synes selv det er ukomfortabelt å måtte ta opp noe sånn. For meg hadde det vært nedverdigende å fått høre noe slikt. 

Og når jeg har prøvd å ta ting opp med han bortforklarer han jo med det ene og andre.

hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg ikke for sikkert, men det tror jeg ikke.

Men her kom du jo med flere kjekke innspill, så takk for det. Men isåfall, hvorfor ikke vaske hendene da? (Hvis han feks tar i grisete mat vasker han hendene etterpå. Men å vaske hendene Før han lager mat, etter han har vært på butikken, etter han har klemt kviser gjør han ikke. Make no sense)

Når det kommer til dette med tyggis så er dette noe det virker til at han gjør for at det liksom 'erstatter tannpuss'(tror han.)

Tenker og jeg kanskje burde tatt en til prat med han. Men synes selv det er ukomfortabelt å måtte ta opp noe sånn. For meg hadde det vært nedverdigende å fått høre noe slikt. 

Og når jeg har prøvd å ta ting opp med han bortforklarer han jo med det ene og andre.

hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Forstår veldig godt det at du føler en slik samtale kan virke nedverdigende på ham. Men dette er faktisk noe man ikke kan snakke rundt grøten om. Du er kommet dit at du egentlig har begynt å vemmes av ham, og da har forholdet trolig liten fremtid uansett. Men dette er jo en mann som aldri kommer til å få noe varig forhold om han ikke tar tak i problemene sine, enten det er uvaner eller noe helt annet.

Det burde jo være elementært at tyggegummi ikke erstatter tannpuss og munntråd. Tyggegummien fjerner ikke matrester i mellomrom mellom tennene. Tannbørsting pusser bare tre av tennenes fem sider. Tanntråd tar de to siste sidene. Om du forteller ham dette og han fremdeles ikke tar poenget, da tror jeg at jeg hadde sagt til ham at du ikke kan fortsette et forhold med en mann som har så dårlig personlig hygiene og at hvis han ikke tar tak i problemene sine så kommer han aldri til å få noen langvarige forhold videre, fordi munn-/tannhygiene og god håndhygiene er helt elementært og de fleste vil ikke takle mangel på dette i lang tid.

Om han tenker seg å få unger en gang i fremtiden så vil han være et dårlig forbilde for dem og pr. i dag er han ikke i stand til å lære unger elementær personlig hygiene. Og også si at hans dårlige munn-/tannhygiene gjør ham langt mer utsatt for å få både fysisk og psykisk sykdom. Og så ville jeg bare anbefalt ham til slutt å oppsøke hjelp igjen, tror jeg. Da har du gjort ditt. Si til ham at det er synd at han lar forhold bli ødelagt fordi han ikke bryr seg nok om seg selv til å holde normal personlig hygiene og heller ikke respekterer damer han er sammen med nok til å ha god munn-/tannhygiene og håndhygiene.

Kanskje det er på tide at noen sier ting så klart ut til ham siden han ikke har forstått det tidligere. Det er jo en fare for at han føler det blir veldig negativt, men om han ikke gjør noe med dette selv så kommer han bare til å oppleve brutte forhold i fremtiden også, og fåtallet vil fortelle ham hvorfor. Og da vil han aldri komme videre. Ved å tørre å være veldig direkte så gjør du ham egentlig en tjeneste.

Anonymkode: 440f0...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Jeg kunne aldri hatt et forhold til en mann med så dårlig hygiene. Du sier at bortforklarer med det ene og det andre. Dårlig hygiene kan ikke bortforklares. Han er en gris!

Anonymkode: d0ecc...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe høres akkurat ut som eksen min!  Pusset seg ikke så lenge jeg kjente han, men han hadde aldri dårlig ånde da, bare veldig stygge tenner. Og vasket bare hender når han sto i dusjen.  Æsj ja det er ekkelt! 😅 Og jeg påpekte det noen ganger.   Men jeg var forelsket så det var ikke en deal breaker.   Du kan ikke forandre på et voksent menneske, så hvis du ikke kan leve med den dårlige hygienen så må du bare gjøre det slutt.   Hvis du ikke vil gjøre det slutt så må du slutte å "plage" han med det.  Og drite i det☺

Anonymkode: c55ee...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Æsj! Jeg kunne aldri hatt et forhold til en mann med så dårlig hygiene. Du sier at bortforklarer med det ene og det andre. Dårlig hygiene kan ikke bortforklares. Han er en gris!

Anonymkode: d0ecc...e3b

Uff, er det siste du skrev jeg er redd for. Samtidig får jeg ikke det til å stemme mtp at han er så nøye med dusjing.

hi

Anonymkode: 3b187...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...