Gå til innhold

Dere som har 1 åringer i barnehage.. 👶


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange barn/ettåringer er det på den avdelingen? Og hvor mange voksne er der fast på avdelingen? 👶🏻

 

Noen som vet hvor mange voksne per barn som er "anbefalt" å ha på en småbarnsavdeling? 

Anonymkode: 88f5e...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 barn og 4 voksne. Men det er vel bare 3-4 timer midt på dagen at de er alle fire samtidig. 

Anonymkode: ab619...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanlige/ ønskelige er vel 3 barn pr voksen på småbarnsavdeling. Barna mine går på avdeling m 14 barn og 4 voksne, over halvparten er 2-åringer. 

Jeg jobber på avdeling med 10 barn, 5 født i 2015 og 5 født i 2016. Vi er 3 voksne i 100% og en i 35% stilling. 

Anonymkode: 716bd...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 voksne på 8 noen dager, og 3 voksne på 10 barn noen dager . Alle er 1 åringer, 5 som ikke går enda.

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen som vet hvor mange voksne per barn som er "anbefalt" å ha på en småbarnsavdeling? 

Det kommer veldig an på barnehagene. Noen bruker 3 pr voksen, noen 4 pr voksen og noen bruker andre tall. Desverre så finnes det ingen minimumsbemanning.

Anonymkode: 0a23b...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det 8 barn, 4 to-åringer og 4 ett-åringer. 4 voksne.

Barnehagen har to småbarns avd.

Anonymkode: 9449f...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss er det 8 barn, 4 to-åringer og 4 ett-åringer. 4 voksne.

Barnehagen har to småbarns avd.

Anonymkode: 9449f...462

Er de 4 voksne på 8 unger hver dag?

Anonymkode: 0a23b...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det 13 barn med 4 voksne som grunnbemanning.  På vår gruppe er det åtte 2-åringer og fem 1-åringer.

Anonymkode: fa591...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På avdelingen min jente går er det 15 ettåringer, og 4 voksne til sammen. De er der jo ikke samtidig hele dagen naturlig nok da noen kommer tidlig ved åpning og noen stenger. 
Men jeg bare føler det virker så kaotisk der og som at de er alt for lite voksne på så mange små barn som bare er 1 og 1,5 år gamle. Har aldri hatt barn i barnehage før så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente.. Det bare veldig ofte føles ut som jeg kommer til et kaotisk sted med utslitte voksne og små barn overalt som ingen har helt oversikt over :forvirret:

Anonymkode: 88f5e...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 barn og 3 voksne som er fast ansatt, pluss en lærling.

Første timen og siste halvtimen er det bare en voksen, midt på dagen er de alle. Barnehage med fire avdelinger, to småbarnsavdelinger med 9 barn på hver og to storebarnsavdelinger med 16 barn på hver.

Anonymkode: 2d3fc...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På avdelingen min jente går er det 15 ettåringer, og 4 voksne til sammen. De er der jo ikke samtidig hele dagen naturlig nok da noen kommer tidlig ved åpning og noen stenger. 
Men jeg bare føler det virker så kaotisk der og som at de er alt for lite voksne på så mange små barn som bare er 1 og 1,5 år gamle. Har aldri hatt barn i barnehage før så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente.. Det bare veldig ofte føles ut som jeg kommer til et kaotisk sted med utslitte voksne og små barn overalt som ingen har helt oversikt over :forvirret:

Anonymkode: 88f5e...6f5

Det  kommer nok til å gå seg til. De første 1-2 månedene kan være tøffe når det er mye tilvenninger og man prøver å komme inn i rutinene. Og for foreldre så kan det nok se kaotisk ut til tider. Det er en stor barnegruppe, og det kan ta litt tid å få ro på alt.

Anonymkode: 0a23b...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det  kommer nok til å gå seg til. De første 1-2 månedene kan være tøffe når det er mye tilvenninger og man prøver å komme inn i rutinene. Og for foreldre så kan det nok se kaotisk ut til tider. Det er en stor barnegruppe, og det kan ta litt tid å få ro på alt.

Anonymkode: 0a23b...4e9

Åh, takk for fint svar! Det var godt å høre at det nok ikke er så ille som det ser ut for, og at det blir bedre :hjerte:

Anonymkode: 88f5e...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Åh, takk for fint svar! Det var godt å høre at det nok ikke er så ille som det ser ut for, og at det blir bedre :hjerte:

Anonymkode: 88f5e...6f5

I tillegg så er det ofte mer kaotisk i leverings-og hentetider, når det er mye trafikk med folk som kommer og går, og færre ansatte. Jeg jobber i barnehage og vi står midt oppi det samme om dagen :)

Anonymkode: 0a23b...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg så er det ofte mer kaotisk i leverings-og hentetider, når det er mye trafikk med folk som kommer og går, og færre ansatte. Jeg jobber i barnehage og vi står midt oppi det samme om dagen :)

Anonymkode: 0a23b...4e9

Takk, virkelig! Har gått å tenkt på dette så lenge og følt det har vært så ubehagelig, men nå senka jeg skuldrene noen hakk altså :) Godt å høre det fra noen som er "utenfor" og kan se på det fra en annen vinkel enn meg!

Anonymkode: 88f5e...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk, virkelig! Har gått å tenkt på dette så lenge og følt det har vært så ubehagelig, men nå senka jeg skuldrene noen hakk altså :) Godt å høre det fra noen som er "utenfor" og kan se på det fra en annen vinkel enn meg!

Anonymkode: 88f5e...6f5

Så bra at jeg kunne hjelpe :)

Anonymkode: 0a23b...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...