Gå til innhold

Ok uten barnesete i Spania?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og hva gjør du med det utover å lage innlegg om det her inne? Ingenting regner jeg med

Anonymkode: 7c9d6...bd4

Jeg ville vite om dette er noe de fleste reagerer på eller om det er vanlig i "syden". De aller fleste synes ikke det er greit å utsette babyen sin for livsfare.

Hva syns du?

Og hva mener du jeg burde gjøre? 

Anonymkode: f27ed...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville vite om dette er noe de fleste reagerer på eller om det er vanlig i "syden". De aller fleste synes ikke det er greit å utsette babyen sin for livsfare.

Hva syns du?

Og hva mener du jeg burde gjøre? 

Anonymkode: f27ed...122

For det første er ikke "syden" et land, det er et område som infekteres av fylleturisme årlig. Landene rundt Middelhavet derimot er på mange måter svært ressursrike land som på flere felt er hundre år foran Norge. Jeg har allerede gitt deg tips om hva du kan gjøre, men det virker som om du bare er ute etter å "se om andre mener det samme som deg" og det endrer ingen ting.

Meld ifra, kvinne! Djeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville vite om dette er noe de fleste reagerer på eller om det er vanlig i "syden". De aller fleste synes ikke det er greit å utsette babyen sin for livsfare.

Hva syns du?

Og hva mener du jeg burde gjøre? 

Anonymkode: f27ed...122

Du bør sende en bekymringsmelding til barnevernet selvsagt! Å la ett barn sitte i bil usikret er både ulovlig og livsfarlig! Dette viser hvor uansvarlige foreldrene er å dette bør barnevernet få høre!

Anonymkode: 7ee06...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville vite om dette er noe de fleste reagerer på eller om det er vanlig i "syden". De aller fleste synes ikke det er greit å utsette babyen sin for livsfare.

Hva syns du?

Og hva mener du jeg burde gjøre? 

Anonymkode: f27ed...122

Hvis du mener de driver vanskjøtsel, så melder du i fra selvfølgelig

Anonymkode: 7c9d6...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bekymret, så melder du fra til bv! Ring og snakk med de, det kan du gjøre anonymt om du ønsker det. Skjul nr ditt. Bedre å snakke med de enn å skrive brev, lettere å få forklart situasjonen og svare på evnt oppfølgingsspørsmål. 

Anonymkode: e034e...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her:

Jeg mente "Syden" ironisk. 😶 Takk for svar og hjelp.

BVT er som sagt allerede inne i bildet, men om alle synes jeg burde melde så burde kanskje jeg og alle andre som bevitnet dette og alt det andre faktisk melde dem igjen. 

Det hjelper jo på når alle mener at å kjøre usikret med babyen er grunnlag for bekymring. Takk for svar!

Anonymkode: f27ed...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her:

Jeg mente "Syden" ironisk. 😶 Takk for svar og hjelp.

BVT er som sagt allerede inne i bildet, men om alle synes jeg burde melde så burde kanskje jeg og alle andre som bevitnet dette og alt det andre faktisk melde dem igjen. 

Det hjelper jo på når alle mener at å kjøre usikret med babyen er grunnlag for bekymring. Takk for svar!

Anonymkode: f27ed...122

Om jeg var deg og visste at bv allerede er involvert hos dette foreldreparet, da ville jeg ha skrevet ut det som dokumenterer hva de gjør på ferien og gitt dette til barnevernet. I seg selv er det uforsvarlig, men alene ikke noen sak for barnevernet, men tror det er viktig at bv får dokumentasjon på mest mulig siden det kan være enda en ting som sammenlagt blir veldig bekymringsfullt.

Er dette en blogger som profilerer barna sine mye så håper jeg bv og Barneombudet kan våge å gjøre en større sak ut av dette, anmelde foreldre for ikke å sørge for at barna deres får et privatliv i oppveksten.

Anonymkode: 321d2...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig strenge i Spania når det kommer til trafikksikkerhet. Strengere enn hjemme i Norge!! Barnesete er påbudt!

Sene kvelder og cola i flaske? Not so much.. Går du ut i gatene nå treffer du garantert spanske småbarn. Det er fellesferie i spanske land nå 😊

Anonymkode: 411a9...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...