Gå til innhold

Hvorfor er det et så stort hat mot FRP?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig inn i politikk, men vil veldig gjerne komme ordentlig inn i det til valget nå og til jeg skal stemme. Jeg har sett her på forumet at noen dumper en mann de var på date med og likte fordi han stemte FRP, at da er man dum som et brød om man gjør det og flere lignende tråder.. Hva konkret er det som gjør at det er så mange som hater FRP? De har flere gode saker, forby barnehijab, øke strammerammer for pedofile, voldtektssaker etc. Spør kun av nysgjerrighet. Jeg har ikke saumfart alt av politikken deres, så vet ikke selv.

Ønsker ordentlige og konkrete svar. 

Anonymkode: 350b1...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrP står for mer frihet for individet, for alle. Det er det jeg tror går mest på nervene på de røde tilhengerne. De vil skatte alt og alle. De skjønner ikke at det bare skaper arbeidsløshet og lidelse. Skattelette skaper økt sysselsetting og med det, økt frihet. FrP ønsker også å verne om den norske kulturen og forhindre at nordmenn blir en minoritet i sitt eget land. Sosialistene, derimot, har ingen respekt for norske verdier eller for det norske folk. Derfor blir de sinte når noen krever og ikke bare gir en masse til innvandrerne. 

Anonymkode: c1ed5...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem med FRP er ikke politikerne på toppnivå. Selvom noen av de er idioter. Mitt problem er at mange av deres tilhengere er rasister. (Ikke alle) jeg får fnatt av utsagn som - Stemmer FrP for jeg er så drit lei innvandring og muslimer. 

I tillegg har jeg sittet i kommunale utvalg (ikke som folkevalgt) og de folkevalgte på kommune nivå som tilhører FrP er de som oftest skulker unna møter det ikke ligger prestisje i. De roper høyt i lokalavisen når det er prestisjesaker. Det finnes selvsagt unntak og dyktige folk, men min generelle inntrykk er at de stort sett bare er kranglete.

De er på generelt grunnlag bare et protestparti som svært sjelden har noe gjennomførbart på agendaen. Jeg er delvis enig i at asylpolitikken har trengt endringer, og at det må stilles flere krav før man får bli norsk statsborger. Likevel synes jeg at deres politikk er svært unyansert. 

Og så hun Siv da, der er det mye tomme løfter. 

En ting skal de ha, de er gode på å forstå hva folket vil ha, og til å sy sammen løfter etter dette. Gjennomføringspotensialet er derimot svært dårlig. 

Anonymkode: 77c0e...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FrP står for mer frihet for individet, for alle. 

Anonymkode: c1ed5...0b9

Frihet? For alle? Hvorfor gikk de da inn for å nekte homofile å gifte seg? FrP er et parti for A4-mennesker, alle andre gir de fullstendig faen i. De sier det jo selv i slagordet sitt: for folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel den underliggende rassistiske tanken og at de vil ta fra de svakeste (f.eks uføre). Den egoistiske tanken, først meg selv og så meg selv og vi vil ikke dele med de som har det vanskeligere enn oss.

Anonymkode: 0b796...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Frihet? For alle? Hvorfor gikk de da inn for å nekte homofile å gifte seg? FrP er et parti for A4-mennesker, alle andre gir de fullstendig faen i. De sier det jo selv i slagordet sitt: for folk flest.

For å verne om barna. Barn fortjener å vokse opp med en mor og en far, i en familie.

Anonymkode: c1ed5...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er vel den underliggende rassistiske tanken og at de vil ta fra de svakeste (f.eks uføre). Den egoistiske tanken, først meg selv og så meg selv og vi vil ikke dele med de som har det vanskeligere enn oss.

Anonymkode: 0b796...6f9

Tanken er at det skal lønne seg å jobbe. Er ikke det en fin tanke? Så ikke folk sitter hjemme og naver og vi blir late. Så får de som fortjener det lønn ut fra den innsats de legger i å jobbe også.

Anonymkode: c1ed5...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For å verne om barna. Barn fortjener å vokse opp med en mor og en far, i en familie.

Anonymkode: c1ed5...0b9

Kan du vise til kilde på at barn tar skade av å vokse opp med homofile foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Darwinia:-) skrev:

Kan du vise til kilde på at barn tar skade av å vokse opp med homofile foreldre?

Jeg kan vise til kilder som viser at samfunn som ikke har vernet om familien har gått i oppløsning. Som romerriket f.eks. 

Anonymkode: c1ed5...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke FrP, men de skremmer meg. Jeg er gammel nok til å huske skolebesøk fra holocaust-overlevende, og gjenoppblomstring av hatretorikk, nynazisme og oss-vs-dem-tenking gir meg frysninger. Det er et gufs fra en fortid vi burde ha lært av. 

I tillegg henger ikke den økonomiske politikken på greip. Aftenposten estimerte (ut fra FrPs eget program) at FrP ønsker skatte- og avgiftslette på omtrent 65 milliarder. Hvor/hvem skal disse pengene tas fra eller hentes inn? 

Anonymkode: d4cfa...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å verne om barna. Barn fortjener å vokse opp med en mor og en far, i en familie.

Anonymkode: c1ed5...0b9

Folk blir ikke mindre homofile av at det fremdeles finnes mennesker som mener at homofili er en uting som kan kureres.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FrP står for mer frihet for individet, for alle. Det er det jeg tror går mest på nervene på de røde tilhengerne. De vil skatte alt og alle. De skjønner ikke at det bare skaper arbeidsløshet og lidelse. Skattelette skaper økt sysselsetting og med det, økt frihet. FrP ønsker også å verne om den norske kulturen og forhindre at nordmenn blir en minoritet i sitt eget land. Sosialistene, derimot, har ingen respekt for norske verdier eller for det norske folk. Derfor blir de sinte når noen krever og ikke bare gir en masse til innvandrerne. 

Anonymkode: c1ed5...0b9

Innlegget ditt er, som forventet, spekket med faktafeil. Har uthevet noen av dem.

Resten er så ræva idiotisk at jeg ikke gidder å kommentere på det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FrP står for mer frihet for individet, for alle. Det er det jeg tror går mest på nervene på de røde tilhengerne. De vil skatte alt og alle. De skjønner ikke at det bare skaper arbeidsløshet og lidelse. Skattelette skaper økt sysselsetting og med det, økt frihet. FrP ønsker også å verne om den norske kulturen og forhindre at nordmenn blir en minoritet i sitt eget land. Sosialistene, derimot, har ingen respekt for norske verdier eller for det norske folk. Derfor blir de sinte når noen krever og ikke bare gir en masse til innvandrerne. 

Anonymkode: c1ed5...0b9

Er det sånn de blå ser på sosialistene?🤣🤣

Jeg liker ikke FRP fordi det er et egoistisk parti. De er veldig kapitalistiske, nesten som i USA, der forskjellen mellom fattig og rik er mye større enn her i Norge.  

Anonymkode: 1fabc...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skattelette skaper økt sysselsetting.

Anonymkode: c1ed5...0b9

Dette er en teori, ikke en sannhet. Når Erna ble spurt etter konkrete resultater i form av økt sysselsetting som en konsekvens av skattelette, måtte hun bare innrømme at noe slike tall kunne hun ikke vise til. 

Trickle down teorien som det her henvises til er i makroøknomisk forskning bare en teori, som det ikke er knyttet mye bevis til.

Om man gir en rik mann skattelette på 100 000 ,- så setter han pengene i banken og øker sin egen formue. Om man gir en barnefamilie skattelette på 10 000 vil de bruke pengene, og således er de 10 000 mer verdt for samfunnet enn at en rik man får mer på bok. 

FrP er et parti for de rike og de redde. De spiller på fremmedfrykt og hat - og kunnskapsløshet. Og dette gjør at endel mennesker hater FrP i så stor grad som de gjør. 

 

 

Anonymkode: 07415...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan vise til kilder som viser at samfunn som ikke har vernet om familien har gått i oppløsning. Som romerriket f.eks. 

Anonymkode: c1ed5...0b9

Romerriket? Ingenting nyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de nører opp under fremmedfrykt, gruppetenkning og egoisme. Fordi de tar fra de fattige og gir til de rike. Fordi de appellerer til den mest primitive delen av menneskesinnet.  

Anonymkode: ef5a5...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Innlegget ditt er, som forventet, spekket med faktafeil. Har uthevet noen av dem.

Resten er så ræva idiotisk at jeg ikke gidder å kommentere på det engang.

Og ditt innlegg er typisk AP - banning og mangel på sammenheng. "Ræva idiotisk" er ikke et gyldig argument i en diskusjon, men hører hjemme på barneskolen. Noe profilbildet ditt også vitner om - man fremstår ikke smartere av å flashe pupper overalt, kun dummere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Milfy Way skrev:

Noe profilbildet ditt også vitner om - man fremstår ikke smartere av å flashe pupper overalt, kun dummere.

Takk for godt tips! Skal forsøke å bli mer som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP tør jo stå opp mot all denne innvandringen. Om dere ikke tror det kommer til å bli et problem fremover så bare se på våre nabo land. I Norge også se på alle utenlandske ungdomsgjenger som dannes. Jeg er gift med en utenlandsk mann fra Sør Europa født og oppvokst i Norge og han også er lei av all denne kriminaliteten. Han sier selv at de har en annen mentalitet. De forguder sitt hjemland men bor i Norge for godene. Allikevel så misliker de landet óg snakker alltid om en dag å flytte tilbake. De har ikke respekt for Norge. Dere som synes så synd på de må begynne selv å endre mentalitet. For en dag når Norge åpner sluser fordi dere er redd for å fremstå som rasister ja da vil jeg gjerne se hvor "trygge" Norge blir av. Se bare på Malmø. Katastrofe. 

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

FRP tør jo stå opp mot all denne innvandringen. Om dere ikke tror det kommer til å bli et problem fremover så bare se på våre nabo land. I Norge også se på alle utenlandske ungdomsgjenger som dannes. Jeg er gift med en utenlandsk mann fra Sør Europa født og oppvokst i Norge og han også er lei av all denne kriminaliteten. Han sier selv at de har en annen mentalitet. De forguder sitt hjemland men bor i Norge for godene. Allikevel så misliker de landet óg snakker alltid om en dag å flytte tilbake. De har ikke respekt for Norge. Dere som synes så synd på de må begynne selv å endre mentalitet. For en dag når Norge åpner sluser fordi dere er redd for å fremstå som rasister ja da vil jeg gjerne se hvor "trygge" Norge blir av. Se bare på Malmø. Katastrofe. 

Anonymkode: 82adc...229

Hvem er "de"?

Det er ikke så mange tiår siden at spanjoler, grekere og nordlendinger (!) ble omtalt akkurat slik.

Hvor finner du "alle disse ungdomsgjengene" som dannes?  Vi har jo mindre kriminalitet i Norge enn på veldig mange år, sett i forhold til folketall og spesielt ungdomskriminaliteten har sunket mye. Hva er det da du er så redd for?

Anonymkode: 8899e...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

FrP står for mer frihet for individet, for alle. Det er det jeg tror går mest på nervene på de røde tilhengerne. De vil skatte alt og alle. De skjønner ikke at det bare skaper arbeidsløshet og lidelse. Skattelette skaper økt sysselsetting og med det, økt frihet. FrP ønsker også å verne om den norske kulturen og forhindre at nordmenn blir en minoritet i sitt eget land. Sosialistene, derimot, har ingen respekt for norske verdier eller for det norske folk. Derfor blir de sinte når noen krever og ikke bare gir en masse til innvandrerne. 

Anonymkode: c1ed5...0b9

Det som de "enkle" Frp-velgerene stort sett ikke forstår, er at skattelettene stort sett kun vil komme de aller rikeste til gode, mens de som har minst vil få mindre pga kutt i trygdeordninger, bidrag ol. Det at man gir slike skatteletter må nødvendigvis tas inn et annet sted, og da rammer det oftest de som allerede har lite fra før. Det er heller ikke så enkelt at økt skattelette automatisk fører til økt sysselsetting, og den friheten det snakkes om lurer jeg virkelig på hva er? Frihet til å få betale for tjenester som i dag er gratis eller sterkt subsidiert? Ser med skrekk og gru på USA og hvordan for eks. helsesystemet er der borte. Håper aldri det blir sånn i Norge. Når private kommer inn i bildet, er det kun en ting som gjelder, og det er profitt.

Det å verne om den "norske kulturen" lurer jeg også på...hva nøyaktig er det? Det å påstå at "sosialistene har ingen respekt for norske verdier eller for det norske folk. Derfor blir de sinte når noen krever og ikke bare gir en masse til innvandrerne." vitner jo bare om hvor enkelt visse tror det er, og hvor enkelt Frp fremstiller egen politikk med enkle løsninger som er lite gjennomtenkt, men hvor det er lett å sluke rått for de som ikke har satt seg så mye inn i politikk.

Ikke er jeg rød eller sosialist, men jeg tenker at det har med verdier å gjøre, hvilket type samfunn vil man ha. Vil man ha et samfunn der det sosiale og økonomiske skillet er stort eller vil man ha et samfunn hvor alle bidrar etter evne, og man er sikret en fremtid selv om man skulle bli så uheldig å for eks bli syk eller miste jobben? Vil man ha et samfunn hvor det er "de mot oss" og der man tenker at sin egen bakgrunn og egne behov er så mye viktigere enn andres? Frp er for meg et ego-parti. Det er "mitt og mine" og "mye vil ha mer". Det er å bruke store ord og lovnad om enkle løsninger, uten at man har en vei frem mot den løsningen som ikke går ut over de som allerede er verst stilt. Det er fremmedfrykt og å spille på dette.

Anonymkode: a4e52...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er "de"?

Det er ikke så mange tiår siden at spanjoler, grekere og nordlendinger (!) ble omtalt akkurat slik.

Hvor finner du "alle disse ungdomsgjengene" som dannes?  Vi har jo mindre kriminalitet i Norge enn på veldig mange år, sett i forhold til folketall og spesielt ungdomskriminaliteten har sunket mye. Hva er det da du er så redd for?

Anonymkode: 8899e...805

Å hvorfor har det sunket? Mens i andre land økt. De som kommer fra muslimske land. Syrere, pakistanerne, osv osv du nevner jo bare spanjoler, Ola nordmann og grekere. Ikke gjem deg under en stol og lat som det ikke vil bli et problem om vi skal synes synd på alle. 

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste lever på trygd og nesten ingen snakker norsk. De sender ikke barn i barnehage fordi de er redde for at de ikke skal lære seg sitt eget språk og blir for "norske". Sånn er familien til mannen min også. 

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det sånn de blå ser på sosialistene?🤣🤣

Jeg liker ikke FRP fordi det er et egoistisk parti. De er veldig kapitalistiske, nesten som i USA, der forskjellen mellom fattig og rik er mye større enn her i Norge.  

Anonymkode: 1fabc...4f0

Venstresiden importerer jo fattigdom med innvandrere og ikke barna deres klarer seg bra i samfunnet. Kjipt å lage en underklasse for å så syte om større forskjeller i Norge og ber de som skaper arbeidsplasser betale for det. Skaper ikke gründere på den måten. 

Anonymkode: 35cde...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...