Gå til innhold

Er det galskap å stemme rødt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke enig med alt de står for, men et slikt parti finnes jo ikke likevel forbode fleste av oss. Det jeg tenker på er jo at de er et skikkelig ytterpunkt, nesten litt ekstreme. De vil nok heller aldri komme i en posisjon til å få igjennom spesielt mye... Det eneste jeg vet er at FrP ikke er mitt parti...

Anonymkode: c03d1...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bestandig valgt arbeiderpartiet.

Dette året går min stemme til rødt. Jeg er egentlig veldig overrasket over meg selv fordi dette er et parti jeg egentlig har hattricket til overs for før. Har fulgt valgkampen og de har overrasket meg positivt. 

Hovedgrunnen til min stemme er at jeg ikke liker Støre og retningen arbeiderpartiet har tatt + at jeg mener det er svært viktig at midlertidig ansettelse må bort.

Er generelt oppgitt over politikerne og har lite tiltro til de. Denne uken presterte sp å si at de trodde det ville bli mindre bompenger med de enn FrP... Frp burde aldri kommet til makten og er i mine øyne et forkastelig parti på mange måter, men jeg tror ikke det er andre parti som satser mer på bompenger og vei enn de... Iallfall tror jeg ikke sp er partiet folk bør stemme fordi de ønsker mindre bompenger..

Anonymkode: 3f2af...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Rødt i år. Mest fordi Arbeiderpartiet trenger ei vaktbikkje som trekker dem i riktig retning. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke rødt her..  stemmer frp. Eneste partiet som er handlekrafig. De andre lover og lover og holder ingenting.. selv om frp lovte at bomstasjoner skulle bli borte.. ehh.. men man må se på alt det de blå faktisk har fått til ..og de er for strenger straffer for misshandling av dyr og har fått til et fungerende dyrepoliti som de vil ha landsdekkende. Som det eneste partiet.. Det betyr mye for meg. De blå er for strengere innvandring.. de røde slipper inn alle : 0 frp får min stemme og kommer aldri til å forandre mening. Jeg stemmer det fordi deter det partiet som ligger meg nærmest og ikke stemmer det bare fordi foreldre osv gjør det. 

Anonymkode: f424e...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen meldte seg akkurat inn i rødt. Jeg så ikke den komme, men det er fint. Nesten alle politiske partier i Norge har beveget seg mot høyre. Da er det fornuftig å bevege seg mot venstre når man stemmer. Denne høyrebølgen vil ikke jeg være med på. 

Anonymkode: 9c37c...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et verdivalg og det blir enten SV eller rødt denne gangen. AP har beveget seg alt for mye til høyre.

Anonymkode: 98f5e...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir antagelig Rødt her også i år. Ikke fordi jeg er komplett enig med dem i ett og alt, men fordi de trengs som korrektiv til Høyresiden (og deler av Ap). SV synes jeg blir for spakt stort sett.

Anonymkode: c037d...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lest partiprogrammet til rødt? Vil dere ha en kommunistisk stat? De er jo mer ytterliggående enn FrP er på høyresiden. 

Det eneste rødt mangler i partiprogrammet sitt er at de tar alle pengene vi tjener og deler ut sånn som de mener pengene burde brukes. 

Ingen skal få lov å tjene penger. 

Og når Stoltenberg regjeringen styrte så fikk de rike mer enn nå. Det som er er at skatt er prosent og ikke krone for krone dermed er det slik at de som tjener mest får prosentvis mer skattelette. 

Å få rødt inn er verre enn FrP. 

Anonymkode: ac535...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere lest partiprogrammet til rødt? Vil dere ha en kommunistisk stat? De er jo mer ytterliggående enn FrP er på høyresiden. 

Det eneste rødt mangler i partiprogrammet sitt er at de tar alle pengene vi tjener og deler ut sånn som de mener pengene burde brukes. 

Ingen skal få lov å tjene penger. 

Og når Stoltenberg regjeringen styrte så fikk de rike mer enn nå. Det som er er at skatt er prosent og ikke krone for krone dermed er det slik at de som tjener mest får prosentvis mer skattelette. 

Å få rødt inn er verre enn FrP. 

Anonymkode: ac535...65e

Jeg har lest det nøye! Liker mye av det, men ikke alt. Tror ikke jeg vil finne et parti hvor jeg er enig med alt de står for, uansett. Rødt er det partiet jeg har mest til felles med. 

De vil styrke arbeidstakeres rettigheter, med kommunen som et foregangseksempel. De vil ha bort karakterer, noe jeg mener skaper for stort press på unge mennesker. Mat i skolen. Gratis barnehage, noe jeg syns er flott selv om jeg ikke kommer til å ha barnehagebarn ved regjeringsskifte. Bedre SFO, også gratis. Leksefriskole. Miljø. Barnevern. Veier som ikke finansieres med bompenger. Like rettigheter uavhengig av kjønn og seksuell retning. Fagbevegelsen. Distriktspolitikken. Prisdifferansiering på drivstoff. Pensjon. Tannhelse. Dette var bare det jeg kom på i farten som jeg er enige med dem i. Ja, til å utjevne sosiale forskjeller. Bolig skal sees som en nødvendighet, ikke for at de rike skal kunne bli rikere...

Anonymkode: c03d1...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest det nøye! Liker mye av det, men ikke alt. Tror ikke jeg vil finne et parti hvor jeg er enig med alt de står for, uansett. Rødt er det partiet jeg har mest til felles med. 

De vil styrke arbeidstakeres rettigheter, med kommunen som et foregangseksempel. De vil ha bort karakterer, noe jeg mener skaper for stort press på unge mennesker. Mat i skolen. Gratis barnehage, noe jeg syns er flott selv om jeg ikke kommer til å ha barnehagebarn ved regjeringsskifte. Bedre SFO, også gratis. Leksefriskole. Miljø. Barnevern. Veier som ikke finansieres med bompenger. Like rettigheter uavhengig av kjønn og seksuell retning. Fagbevegelsen. Distriktspolitikken. Prisdifferansiering på drivstoff. Pensjon. Tannhelse. Dette var bare det jeg kom på i farten som jeg er enige med dem i. Ja, til å utjevne sosiale forskjeller. Bolig skal sees som en nødvendighet, ikke for at de rike skal kunne bli rikere...

Anonymkode: c03d1...1e3

De skal stoppe å bygge veier. De skal skattelegge alle enda mer. Ha eiendomsskatt for alle, skal overføre alle norske selskaper til staten, ingen kommersielle aktører skal få lov å tjene penger, du skal ikke få tjene penger på å selge bolig, norske kommuner skal bygge og eie alle matbutikker. 

De tingene du nevner er gratis på Cuba og men det er ingen frihet så kunne ikke tenkt med å bo der. Det er en grunn for at kommunisme ikke går så bra. 

Det som er gratis har for stor pris. 

Anonymkode: ac535...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hadde egentlig bestemt meg for å stemme AP, jeg vil ha bort høyreregjeringen. Men jeg er ikke noen fan av Støre, og jeg er enig i at AP har beveget seg litt for mye mot høyre. Samtidig er Rødt så lite at det virker litt bortkastet å stemme på dem. Men det vil jo uansett bli en stemme for AP, siden Rødt evt vil backe opp dem. Har ikke lest partiprogrammet til Rødt i år, og regner med at de er litt for radikale for meg, egentlig. Hmm, tror jeg må sjekke opp SV, de har vanligvis ligget nærmest mine verdier. Men venstresiden blir det uansett! Fikser ikke mer FRP, i alle fall..

Anonymkode: e10e1...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt ikke rødt her..  stemmer frp. Eneste partiet som er handlekrafig. De andre lover og lover og holder ingenting.. selv om frp lovte at bomstasjoner skulle bli borte.. ehh.. men man må se på alt det de blå faktisk har fått til ..og de er for strenger straffer for misshandling av dyr og har fått til et fungerende dyrepoliti som de vil ha landsdekkende. Som det eneste partiet.. Det betyr mye for meg. De blå er for strengere innvandring.. de røde slipper inn alle : 0 frp får min stemme og kommer aldri til å forandre mening. Jeg stemmer det fordi deter det partiet som ligger meg nærmest og ikke stemmer det bare fordi foreldre osv gjør det. 

Anonymkode: f424e...357

Hvis du mener alvor mht dyrevelferd, så må du i ALLE FALL ikke finne på å stemme FrP. De er ute etter å presse priser på bl a landbruksprodukter. Effektivisere i alle ledd, importere fra land som mangler regler... Kort sagt pine og plage dyr. 

Anonymkode: 7cd7a...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest det nøye! Liker mye av det, men ikke alt. Tror ikke jeg vil finne et parti hvor jeg er enig med alt de står for, uansett. Rødt er det partiet jeg har mest til felles med. 

De vil styrke arbeidstakeres rettigheter, med kommunen som et foregangseksempel. De vil ha bort karakterer, noe jeg mener skaper for stort press på unge mennesker. Mat i skolen. Gratis barnehage, noe jeg syns er flott selv om jeg ikke kommer til å ha barnehagebarn ved regjeringsskifte. Bedre SFO, også gratis. Leksefriskole. Miljø. Barnevern. Veier som ikke finansieres med bompenger. Like rettigheter uavhengig av kjønn og seksuell retning. Fagbevegelsen. Distriktspolitikken. Prisdifferansiering på drivstoff. Pensjon. Tannhelse. Dette var bare det jeg kom på i farten som jeg er enige med dem i. Ja, til å utjevne sosiale forskjeller. Bolig skal sees som en nødvendighet, ikke for at de rike skal kunne bli rikere...

Anonymkode: c03d1...1e3

 Alt dette gratisgreiene høyres jo veldig flott ut, men kvar skal dei hente pengane?  Høyres heilt urealistisk ut.  Ein må og legge til rette for næringsliv dersom ein skal skal generere inntekter til staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest det nøye! Liker mye av det, men ikke alt. Tror ikke jeg vil finne et parti hvor jeg er enig med alt de står for, uansett. Rødt er det partiet jeg har mest til felles med. 

De vil styrke arbeidstakeres rettigheter, med kommunen som et foregangseksempel. De vil ha bort karakterer, noe jeg mener skaper for stort press på unge mennesker. Mat i skolen. Gratis barnehage, noe jeg syns er flott selv om jeg ikke kommer til å ha barnehagebarn ved regjeringsskifte. Bedre SFO, også gratis. Leksefriskole. Miljø. Barnevern. Veier som ikke finansieres med bompenger. Like rettigheter uavhengig av kjønn og seksuell retning. Fagbevegelsen. Distriktspolitikken. Prisdifferansiering på drivstoff. Pensjon. Tannhelse. Dette var bare det jeg kom på i farten som jeg er enige med dem i. Ja, til å utjevne sosiale forskjeller. Bolig skal sees som en nødvendighet, ikke for at de rike skal kunne bli rikere...

Anonymkode: c03d1...1e3

Hvordan har de tenkt å finansiere det de lover? 

Anonymkode: 34196...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De skal stoppe å bygge veier. De skal skattelegge alle enda mer. Ha eiendomsskatt for alle, skal overføre alle norske selskaper til staten, ingen kommersielle aktører skal få lov å tjene penger, du skal ikke få tjene penger på å selge bolig, norske kommuner skal bygge og eie alle matbutikker. 

De tingene du nevner er gratis på Cuba og men det er ingen frihet så kunne ikke tenkt med å bo der. Det er en grunn for at kommunisme ikke går så bra. 

Det som er gratis har for stor pris. 

Anonymkode: ac535...65e

Stoppe å bygge veier... Altså, har du lest det programmet selv, eller? 

Anonymkode: 7cd7a...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm. Hadde egentlig bestemt meg for å stemme AP, jeg vil ha bort høyreregjeringen. Men jeg er ikke noen fan av Støre, og jeg er enig i at AP har beveget seg litt for mye mot høyre. Samtidig er Rødt så lite at det virker litt bortkastet å stemme på dem. Men det vil jo uansett bli en stemme for AP, siden Rødt evt vil backe opp dem. Har ikke lest partiprogrammet til Rødt i år, og regner med at de er litt for radikale for meg, egentlig. Hmm, tror jeg må sjekke opp SV, de har vanligvis ligget nærmest mine verdier. Men venstresiden blir det uansett! Fikser ikke mer FRP, i alle fall..

Anonymkode: e10e1...25b

Men sa ikke Støre at det var uaktuelt å samarbeide med Rødt? Blir de store nok og AP gjør det så dårlig som på meningsmålingene nå har han vel ikke luksusen å velge noen på venstresiden vekk? Tror på et sterkt Ap men som blir dratt mot venstre av Rødt og muligens SV. Min stemme går allikevel til AP i år

Anonymkode: 9d861...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...