GĂ„ til innhold

Novemberspirer :)


FruMille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk vi er i 3.trimester 🙈😊 forma er bra her! Tida gĂ„r so fort no, berre 11 veker til termin 😊

Magen veks og kg kjem snikandes 😅 men det viktigaste er no att den lille har det bra. Kor gĂ„r det med deg?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det er sÄ lite aktivitet pÄ 2. trimester, sÄ jeg sniker meg inn her selv om jeg har en uke igjen til 3. trimester. :) 

Jeg sliter med bekkenlĂžsning, sĂ„ blir nummen og fĂ„r brennende smerter i lĂ„r, rumpe og nederst i ryggen, men ellers er formen bra. Kiloene renner pĂ„ i skremmende fart, men det fĂ„r sĂ„ vĂŠre. Jenta vĂ„r er frisk, aktiv og vokser som hun skal, sĂ„ da er ingenting annet sĂ„ viktig. ❀

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jo takk, jeg kjenner at det begynner Ă„ rĂžyne pĂ„ her ogsĂ„, magen vokser og jeg blir stadig tyngre og tyngre 🙈Men sĂ„ lenge snuppa har det bra inni der sĂ„ skal jeg ikke klage. Det jeg sliter mest med er sĂžvn pĂ„ natt, noe som er ganske fravĂŠrende. Jeg sover veldig dĂ„rlig for tiden. Det hjelper ikke akkurat pĂ„ at jeg har lavt jernlager heller 😮

Men det er helt uvirkelig at det kun er 11 uker til termin, og 8 uker til jeg er innenfor termin đŸ˜±

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Blir med videre her selv om jeg ikke er helt i tredje ennÄ. 

Ugh, kjenner til det med lite sÞvn. Jeg sliter veldig med Ä sovne. SÄ selv om jeg legger meg kl 22, sÄ sovner jeg sjelden fÞr klokka er tolv-ett. Veldig frustrerende. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 timer siden, topaz skrev:

Blir med videre her selv om jeg ikke er helt i tredje ennÄ. 

Ugh, kjenner til det med lite sÞvn. Jeg sliter veldig med Ä sovne. SÄ selv om jeg legger meg kl 22, sÄ sovner jeg sjelden fÞr klokka er tolv-ett. Veldig frustrerende. 

Jeg sovner som en sten, men mÄ jo pÄ do etter et par timer og da kan jeg bli liggende vÄken 1-2 timer fÞr jeg sovner igjen. 

Og sĂ„ er det opp igjen pĂ„ do i 05 tiden for sĂ„ ligge vĂ„ken igjen 😞Gleder meg til jeg kan ligge pĂ„ bĂ„de mage og rygg igjen, er ikke vant til Ă„ mĂ„tte sove pĂ„ siden 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

PĂ„ 20.8.2017 den 19.54, FruMille skrev:

Jo takk, jeg kjenner at det begynner Ă„ rĂžyne pĂ„ her ogsĂ„, magen vokser og jeg blir stadig tyngre og tyngre 🙈Men sĂ„ lenge snuppa har det bra inni der sĂ„ skal jeg ikke klage. Det jeg sliter mest med er sĂžvn pĂ„ natt, noe som er ganske fravĂŠrende. Jeg sover veldig dĂ„rlig for tiden. Det hjelper ikke akkurat pĂ„ at jeg har lavt jernlager heller 😮

Men det er helt uvirkelig at det kun er 11 uker til termin, og 8 uker til jeg er innenfor termin đŸ˜±

Off ikkje bra nĂ„r ein ikkje fĂ„r sove pĂ„ natta :/ hĂ„per det bedrer seg! Eg har kjĂžpt meg bbhugme som eg sĂžv med om natta. Heilt fantastisk 😁 kan anbefalast! 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 timer siden, Minimeg123 skrev:

Off ikkje bra nĂ„r ein ikkje fĂ„r sove pĂ„ natta :/ hĂ„per det bedrer seg! Eg har kjĂžpt meg bbhugme som eg sĂžv med om natta. Heilt fantastisk 😁 kan anbefalast! 

Det har heldigvis gĂ„tt seg til med sovingen, hvis man ser bort i fra at 2 Ă„ringen holder oss vĂ„ken til til tider, ganske ofte egentlig  🙈Har hĂžrt at den skal vĂŠre god Ă„ ha i sengen, sĂ„ bra at den funker for deg :) kjĂžper nok ikke en slik nĂ„, er jo bare 8 uker til termin đŸ€—

Anonymkode: 32755...f90

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skikkelig uggen i dag. Sovet litt dÄrlig, og fÞler at magen krangler om plass med lungene slik at pusten blir litt redusert. Har bare lyst til Ä legge meg ned og sooooove. 

Ni arbeidsuker igjen til perm for min del. Hvor lenge til jobber dere?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 1.9.2017 den 22.05, Anonym bruker skrev:

Det har heldigvis gĂ„tt seg til med sovingen, hvis man ser bort i fra at 2 Ă„ringen holder oss vĂ„ken til til tider, ganske ofte egentlig  🙈Har hĂžrt at den skal vĂŠre god Ă„ ha i sengen, sĂ„ bra at den funker for deg :) kjĂžper nok ikke en slik nĂ„, er jo bare 8 uker til termin đŸ€—

Anonymkode: 32755...f90

Oi, ser nÄ at jeg hadde trykket pÄ anonym knappen, det var ikke meningen ;) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

11 timer siden, topaz skrev:

Skikkelig uggen i dag. Sovet litt dÄrlig, og fÞler at magen krangler om plass med lungene slik at pusten blir litt redusert. Har bare lyst til Ä legge meg ned og sooooove. 

Ni arbeidsuker igjen til perm for min del. Hvor lenge til jobber dere?

Huff, kjenner til den der fĂžlelsen med Ă„ ikke fĂ„ sove, hadde en god stund hvor jeg slet jeg ogsĂ„ 😏

Her er det 6 uker til permisjonen starter men jeg er fullt sykemeldt fram til da. Har ganske lavt jernlager sĂ„ jeg gĂ„r rundt som en zombie til til tider, ogsĂ„ har det begynt Ă„ bli ganske tungt etterhvert, 20 kg opp merkes 🙈

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei. i underkant av 7 uker til jeg gÄr ut i permisjon. HÄper pÄ Ä holde ut til da. Jobber fullt ennÄ, men kjenner at det er blitt veldig tungt de siste ukene. Det er dÄlig med god nattesÞvn og jeg har vÊrt veldig forkjÞlet de siste ukene- noe som gjÞr alt ekstra slitsomt.

Jeg, magen og lillejenta vokser og vokser og vokser:babyjente: Godt Ä komme over i 3.trimester!

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 1 mĂ„ned senere...

NÄ begynner vel termindatoer Ä nÊrme seg for alvor for flere av dere??? Jeg har jo ikke termin fÞr 29. november, sÄ fÞles ut som jeg har goooood tid ennÄ. Selv om jeg egentlig ikke har det. 

Merker det er dÄrlig plass oppunder ribbeina nÄ. Veldig koselig med sparking og liv, men blir litt uggen innimellom av Ä ikke finne noen gode stillinger og aldri fÞle at jeg har ordentlig plass i magen. :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Her er det straks berre 4 veker til termin 😊 tida gĂ„r so fort no 🙈 lisja fĂ„r mindre og mindre plass i magen no. Kjenner all bevegelse som berre er hĂŠrlig 💜

Vi skal flytte inn i nytt hus som er snart ferdig. HĂ„per berre vi kjem oss inn fĂžr minien kjem â˜ș termindatoen har alltid vert so langt fram i tid, men no nĂŠrmer det seg jammen raskt.

Endret av Minimeg123
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Nytt hus, ja! Det er redebygging pÄ hÞyt nivÄ! ;) Kjempespennende med innflytting og baby! :) 

Merker at Ä vÊre 2. gangs gravid er ganske annerledes enn da jeg gikk gravid med fÞrstemann. NÄ blir jeg bare oppgitt over at jeg mÄ til legen hele tiden, men sist synes jeg det var sÄ utrooooolig lang tid mellom hver kontroll. Tiden har definitivt gÄtt mye fortere denne gangen nÄr livet bare raser forbi man har en 3-Äring Ä ta vare pÄ. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Uke 37 i dag, hodet pĂ„ tredjefrĂžkna var faktisk festet og 2cm Ă„pning. Åpning har vel de fleste flergangsfĂždende men, det er stas for det :)

NĂŠrmer det seg slutten :D

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 7.10.2017 den 10.55, topaz skrev:

Nytt hus, ja! Det er redebygging pÄ hÞyt nivÄ! ;) Kjempespennende med innflytting og baby! :) 

Merker at Ä vÊre 2. gangs gravid er ganske annerledes enn da jeg gikk gravid med fÞrstemann. NÄ blir jeg bare oppgitt over at jeg mÄ til legen hele tiden, men sist synes jeg det var sÄ utrooooolig lang tid mellom hver kontroll. Tiden har definitivt gÄtt mye fortere denne gangen nÄr livet bare raser forbi man har en 3-Äring Ä ta vare pÄ. 

Ja blir veldig spennandes 😊

Eg synst det er so koselig med jordmorkontroller (gĂ„r kun til jordmor) men det har vert nok med 1 gang i mnd 😊 men blir vell litt anna om ein har gĂ„tt gjennom dette fĂžr 😊

Kan tenke meg tida flyg nĂ„r ein har fleire barn i tillegg 😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

NÄ kjenner jeg at jeg er klar for Ä mÞte tulla vÄr, er litt lei hvis det er lov Ä si det. Savner bevegeligheten min og det Ä kunne gÄ gode turer med hunden vÄr uten at det gjÞr vondt.

Det har absolutt vÊrt mye tyngre Ä gÄ gravid denne gangen, jeg har vÊrt i dÄrligere form og fÞler at alt er annerledes denne gangen. Skyldes jo kanskje litt fordi vi har en toÄring fra fÞr som krever sitt...

Er 36+1 i dag og det er mindre enn 1 uke til vi er innenfor termin,helt sprĂžtt Ă„ tenke pĂ„ 😼

Men det blir en ekstra ul pÄ oss da jordmor ikke helt klarte Ä kjenne om jenta vÄr ligger i sete eller ei, sÄ det skjer innen et par uker.  Trolig ligger hun med hodet ned, men det var greit Ä fÄ sjekket sa jordmor..

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 3 uker senere...

Andre som begynner Ă„ bli utĂ„lmodig etterhvert?🙈

Termin er neste torsdag og jeg gĂ„r og venter og venter pĂ„ tegn pĂ„ at fĂždselen skal starte, er sĂ„ spent 💕â˜ș

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har ikkje blitt so utĂ„lmodig enda, men er veldig spent 😁 her er termin neste onsdag, so ting kan skje nĂ„r som helst her ogsĂ„ 😁 

Heilt uvirkelig at terminen er her snart 😊 grugler meg til fþdselen 🙈

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SÄ gÞy at det nÊrmer seg skikkelig for dere! Jeg har fremdeles en uke igjen pÄ jobb fÞr permisjonen starter! :bond:

Skal bli deilig Ä fÄ perm snart. Merker at jeg er mye trÞtt og ukonsentrert pÄ jobb. Men er fornÞyd med Ä ha holdt ut hele svangerskapet denne gangen ogsÄ, tyder jo bare pÄ at jeg har hatt flaks og formen har vÊrt grei! :) 

En ting jeg begynner Ä bli litt lei av er at folk kommenterer magen. Spesielt siden jeg fÄr disse kommentarene: "NÄ er du stor!" og "SÄ nÊrme termin? SÄ liten mage du har!" Jeg mener.... hvorfor i all verden drive og kommentere pÄ magestÞrrelser nÄr det tydeligvis er en helt subjektiv greie? Og ikke fÄr det meg til Ä fÞle meg bra Ä fÄ beskjed om at jeg har "for liten" eller "for stor" mage til der jeg er. Ingen har sagt noe om at det er en fin gravidmage eller at det er akkurat passe. Nei, det er alltid liten eller stor. Jaja.. Bare en liten utblÄsning. ;)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har vĂŠrt utĂ„lmodig lenge🙈 Men jeg har ikke vĂŠrt sĂ„ bevegelig den siste tiden, kan knapt gĂ„ tur uten at kynnere kommer, samme med smĂ„ gjĂžremĂ„l i heimen,  sĂ„ jeg blir sĂ„ lĂ„st  fĂžler jeg😏

Men det nÊrmer seg heldigvis, jm mente at jeg kom til Ä fÞde rundt termin sÄ fÄr hÄpe hun har rett. 

Ja Topaz, du vet, nĂ„r  man er gravid sĂ„ kan det virke som at det er fritt fram med bĂ„de taffsing pĂ„ mage og kommentarer om stĂžrrelsen 🙄

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vi ble oktoberklubben vi da. 27/10, akutt ks pga alvorlig svangerskapsforgiftning. fra spor til 3+ pÄ to dager, migrene, oppkast og dÄrlig blodtilfÞrsel til morkaka, men blodtrykk var bare i grenseland. sÄ alle symptomer er viktige...

Ene blodÄra i morkaka fungerte nesten ikke i det hele tatt, hadde de ikke sett det pÄ ul ville muligens hun ikke overlevd. Men ifra ul til ks var det 2,5 timer, sÄ det var hast.

Vi er alle friske og raske nÄ, hun var 3620 og 49 lang, var jo 7 dager unna termin bare :)

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...