Gå til innhold

Fordeler og ulemper med KrF? Hvorfor bør jeg eller bør jeg ikke stemme KrF?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Du bør la være, fordi de baserer sin politikk på tildels fiktive tekster fra 4000 år tilbake, ikke på dagens virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Du bør la være, fordi de baserer sin politikk på tildels fiktive tekster fra 4000 år tilbake, ikke på dagens virkelighet.

Men hvilke eksempler kan man trekke ut her, som de vil utspille seg i det moderne samfunnet?

Anonymkode: 346aa...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Du bør la være, fordi de baserer sin politikk på tildels fiktive tekster fra 4000 år tilbake, ikke på dagens virkelighet.

Hvis HI er kristen, så er det en særdeles lite respektfull kommentar.

Anonymkode: 88df6...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRF står for mye som er helt ok, men for min del er deres kjærlighet til kontantstøtten og at de er mot selvbestemt abort, dealbreakers. Jeg er heller ikke kristen.

Anonymkode: d150e...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg lure av den (faktisk) sympatiske framtoningen til Hareide, hans indre moralist har stor makt over han.

Vi må kjempe for abortloven og ekteskapsloven, og da må Krf boikottes!

Anonymkode: 7c623...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvilke eksempler kan man trekke ut her, som de vil utspille seg i det moderne samfunnet?

Anonymkode: 346aa...6ce

De har hele veien stemt imot homofilt ekteskap og imot dagens abortlov, for å nevne noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis HI er kristen, så er det en særdeles lite respektfull kommentar.

Anonymkode: 88df6...0a5

Nei. Hvis hun er kristen, vet hun meget godt selv at religion innebærer å tro, ikke å vite. Det er liksom hele poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og vil ikke stemme KrF. Gjorde det for en del år tilbake, men de har ikke lenger riktig gangsyn som stemmer overens med hvordan verdenssamfunnet har blitt. Fint med medmenneskelighet, men de ønsker å ta inn/"hjelpe" så mange innvandrere at det blir problematisk for fremtiden her i Norge. Samme problemet vil det bli med blant annet SV og AP også. Det er rett og slett ikke bærekraftig i samfunnet. Utover det er jeg for både kontantstøtten og støtte til kirken. Min stemme vil nok gå til Høyre denne gangen også. Vi bruker både menighetsbarnehage og kirke, men kristelig politisk parti ønsker vi da altså ikke å stemme på slik de i dag er. Vi har både prest og veldig kristne i familie og slekt, men de stemmer alle Høyre eller FrP slik situasjonen er.

Anonymkode: c75e2...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Pashla skrev:

De har hele veien stemt imot homofilt ekteskap og imot dagens abortlov, for å nevne noe. 

Men veldig mange på forumet her er imot ekteskap som institusjon, er det så viktig da? Ifølge mange på DiB blir ekteskap faset ut, og det er patetisk å ønske å gifte seg.

Anonymkode: 88df6...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, jojoen skrev:

Fordi Krf støtter en regjering som bla består av Frp

Dette skulle jeg også si. De ønsker en blå regjering. Dog litt mer mot sentrum enn ytre høyre, men likevel. 

Anonymkode: f6abd...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres holdninger til Kontantstøtte, abort, fosterdiagnostikk og moralisering, lik rett til ekteskap, støtter dagens regjering. For å nevne noen få grunner. Et bakstreversk parti. 

Anonymkode: fb7f0...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men veldig mange på forumet her er imot ekteskap som institusjon, er det så viktig da? Ifølge mange på DiB blir ekteskap faset ut, og det er patetisk å ønske å gifte seg.

Anonymkode: 88df6...0a5

Er DiB et parti på Stortinget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kristen og vil ikke stemme KrF. Gjorde det for en del år tilbake, men de har ikke lenger riktig gangsyn som stemmer overens med hvordan verdenssamfunnet har blitt. Fint med medmenneskelighet, men de ønsker å ta inn/"hjelpe" så mange innvandrere at det blir problematisk for fremtiden her i Norge. Samme problemet vil det bli med blant annet SV og AP også. Det er rett og slett ikke bærekraftig i samfunnet. Utover det er jeg for både kontantstøtten og støtte til kirken. Min stemme vil nok gå til Høyre denne gangen også. Vi bruker både menighetsbarnehage og kirke, men kristelig politisk parti ønsker vi da altså ikke å stemme på slik de i dag er. Vi har både prest og veldig kristne i familie og slekt, men de stemmer alle Høyre eller FrP slik situasjonen er.

Anonymkode: c75e2...e65

Da er de jo ikke egentlig kristne. Ikke du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jojoen skrev:

Fordi Krf støtter en regjering som bla består av Frp

Jeg gjorde den tabben sist, og gjett om jeg angret! Blir aldri noen ny stemme til KrF fra meg😖

Anonymkode: c9756...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kristen og vil ikke stemme KrF. Gjorde det for en del år tilbake, men de har ikke lenger riktig gangsyn som stemmer overens med hvordan verdenssamfunnet har blitt. Fint med medmenneskelighet, men de ønsker å ta inn/"hjelpe" så mange innvandrere at det blir problematisk for fremtiden her i Norge. Samme problemet vil det bli med blant annet SV og AP også. Det er rett og slett ikke bærekraftig i samfunnet. Utover det er jeg for både kontantstøtten og støtte til kirken. Min stemme vil nok gå til Høyre denne gangen også. Vi bruker både menighetsbarnehage og kirke, men kristelig politisk parti ønsker vi da altså ikke å stemme på slik de i dag er. Vi har både prest og veldig kristne i familie og slekt, men de stemmer alle Høyre eller FrP slik situasjonen er.

Anonymkode: c75e2...e65

Jesus ville nok vært stolt av deg. 

Anonymkode: c9756...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette skulle jeg også si. De ønsker en blå regjering. Dog litt mer mot sentrum enn ytre høyre, men likevel. 

Anonymkode: f6abd...a13

Ytre høyre. Sier vi ytre venstre om sv og rødt? Er det noe bedre? 

Anonymkode: b8ddd...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ytre høyre. Sier vi ytre venstre om sv og rødt? Er det noe bedre? 

Anonymkode: b8ddd...a52

Ja, det er det da. 

Det er ikke sånn at det finnes et sentrum som er "balansepunkt" og så befinner partiene seg på en akse ut derfra. FrP beskrives som ytre høyre basert på meningene de forfekter, ikke basert på hvor langt de står fra Rødt.

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Pashla skrev:

Da er de jo ikke egentlig kristne. Ikke du heller.

Ja, for det er en ateist som er best til å vurdere innholdet i begrepet "kristen". Hvorfor tror du at du innehar den absolutte sannhet hele tiden?

Anonymkode: 88df6...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pashla skrev:

Er DiB et parti på Stortinget?

Nei, men jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for folk at homofile får giftet seg, når man selv mener at ekteskap er noe tull.

Anonymkode: 88df6...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme KrF. De er det mest humane partiet. Det må være lov å tro på andre ting enn det strømmen gjør uten at man skal bli latterliggjort. 

Jeg støtter de bla.a. fordi: 

- De vil ta vare på den kristne kulturarven.

-Kr.l. faget skal være en del av lærerplanen. 

-Flere lærere inn i klassen.

-Mer støtte til bøndene, det er viktig at vi har norske bønder, OGSÅ SMÅE I DISTRIKTENE. 

-Human asylpolitikk. De som trenger asyl, skal få det.  

-Fleksibilitet og valgfrihet til familier, som skal gi mer tid til barna, for de som ønsker det.

Anonymkode: 3b2ec...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal stemme KrF. De er det mest humane partiet. Det må være lov å tro på andre ting enn det strømmen gjør uten at man skal bli latterliggjort. 

Jeg støtter de bla.a. fordi: 

- De vil ta vare på den kristne kulturarven.

-Kr.l. faget skal være en del av lærerplanen. 

-Flere lærere inn i klassen.

-Mer støtte til bøndene, det er viktig at vi har norske bønder, OGSÅ SMÅE I DISTRIKTENE. 

-Human asylpolitikk. De som trenger asyl, skal få det.  

-Fleksibilitet og valgfrihet til familier, som skal gi mer tid til barna, for de som ønsker det.

Anonymkode: 3b2ec...1fe

Bare så lenge familien ser ut slik partiet vil.

Drit i andre, bare du får det bra..

Anonymkode: 7c623...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for folk at homofile får giftet seg, når man selv mener at ekteskap er noe tull.

Anonymkode: 88df6...0a5

Fordi det kanskje er viktig for de homofile...? Man driver ikke KUN politikk som dreier seg om en selv, vøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det er en ateist som er best til å vurdere innholdet i begrepet "kristen". Hvorfor tror du at du innehar den absolutte sannhet hele tiden?

Anonymkode: 88df6...0a5

Er det ateistene som er mest kjent for å spre "den absolutte sannhet" nå plutselig...? 😂 Dagens latter! De eneste som noensinne har påstått at de sitter med sannheten, er de folka som finner den i ei bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...