Gå til innhold

Var på stranden i dag, og ble litt paff


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fordi jeg var den eneste voksne som brukte bikini..! Alle barna løp rundt i badetøy, mens mødrene stod fullt påkledd og passet på. Det var veldig varmt, og de fleste mennene gikk i badeshorts. Har det blitt slik at vi må ha perfekte kropper for å gå i badetøy på stranden? Jeg har på ingen måte perfekt kropp, er ganske normal. Har mine skavanker, som jeg ikke digger. Jeg synes det er utrolig leit hvis de eneste lettkledte kroppene vi ser på er av photoshoppede, overfiltrerte, opererte modeller. Jeg har ikke behov for nakenhet på overalt og in your face, men hud på stranden er fint og normalt. Gjerne med valker og strekkmerker også. Hva er vi så redde for?

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sikkert de var redde, kan være de syns det var for kaldt!😊

Anonymkode: 216b1...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å skifte til bikini hvis jeg ikke skal bade. Hvorfor må jeg det???

Anonymkode: cfe33...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sikkert de var redde, kan være de syns det var for kaldt!😊

Anonymkode: 216b1...893

Ja, det er mulig.. Men det var veldig varmt og godt!

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å skifte til bikini hvis jeg ikke skal bade. Hvorfor må jeg det???

Anonymkode: cfe33...597

Nei, du må jo ikke det. Men jeg snakker om folk som gikk med langbukser osv, det var virkelig varmt. Det så ikke behagelig ut i det hele tatt. 

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror desseverre det er et uttrykk for at mange dyrker sine komplekser og egen usikkerhet og lar seg prege av glansbildene vi ser i reklame og på film. Det som er så trist er at det da gjerne videreføres til neste generasjon :/

 

Anonymkode: 85b32...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merklig å dra på stranda uten å bade hvis det er fint vær, men hvis du ikke skal bade ser jeg ikke poenget med å skifte til badetøy.

Anonymkode: 67982...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent jeg bader, men bikini har jeg på :) Mulig jeg holder meg til shorts og bikinitopp (litt mer praktisk å løpe rundt med), men føles rart å være fullt påkledd på stranden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye nordmenn legger seg

oppi. Pass på deres egne saker for F*** ! Dere har virkelig lite å gjøre! Bruk energien din på barna dine du i steden for å tenke på hvorfor ikke de andre damene gikk med bikini. Mens du gjorde! 

Anonymkode: ae3e8...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud så mye nordmenn legger seg

oppi. Pass på deres egne saker for F*** ! Dere har virkelig lite å gjøre! Bruk energien din på barna dine du i steden for å tenke på hvorfor ikke de andre damene gikk med bikini. Mens du gjorde! 

Anonymkode: ae3e8...432

Jøss, hvorfor i all verden så hissig - traff Hi et sårt punkt?

 

Anonymkode: 85b32...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merklig å dra på stranda uten å bade hvis det er fint vær, men hvis du ikke skal bade ser jeg ikke poenget med å skifte til badetøy.

Anonymkode: 67982...68e

Hvorfor er det merkelig?

Anonymkode: 697ac...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud så mye nordmenn legger seg

oppi. Pass på deres egne saker for F*** ! Dere har virkelig lite å gjøre! Bruk energien din på barna dine du i steden for å tenke på hvorfor ikke de andre damene gikk med bikini. Mens du gjorde! 

Anonymkode: ae3e8...432

Grunnen til at jeg reagerer på dette er fordi jeg ikke mener det er et individuelt problem. Det er noe litt trist over samfunnet vårt, når voksne damer føler de må skjule de uperfekte kroppene sine, mens Instagram spyr ut komponerte, flatterende, overhodet ikke tilfeldige skrytebilder. Hvem skal døtrene våre se opp til? På 80-tallet solte de fleste seg toppløse, det var rosa hengepupper en masse. Nå kan man vel ikke vurdere det en gang, med mindre man har svulmende struttepupper.

Det handler ikke om at jeg nekter deg å sitte fullt påkledd på en strand, fordi du er en frysepinn. Det handler om at jeg hadde digget om vi alle kunne være avslappet og tenke at "kropp er kropp", uansett om den ser ut som en bruksgjenstand eller en pyntegjenstand.

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at jeg reagerer på dette er fordi jeg ikke mener det er et individuelt problem. Det er noe litt trist over samfunnet vårt, når voksne damer føler de må skjule de uperfekte kroppene sine, mens Instagram spyr ut komponerte, flatterende, overhodet ikke tilfeldige skrytebilder. Hvem skal døtrene våre se opp til? På 80-tallet solte de fleste seg toppløse, det var rosa hengepupper en masse. Nå kan man vel ikke vurdere det en gang, med mindre man har svulmende struttepupper.

Det handler ikke om at jeg nekter deg å sitte fullt påkledd på en strand, fordi du er en frysepinn. Det handler om at jeg hadde digget om vi alle kunne være avslappet og tenke at "kropp er kropp", uansett om den ser ut som en bruksgjenstand eller en pyntegjenstand.

Anonymkode: c981c...88c

Javel ring VG så har de noe å skrive om! 

Anonymkode: ae3e8...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel ring VG så har de noe å skrive om! 

Anonymkode: ae3e8...432

Du verden! Er du alltid så sur?

Anonymkode: a238d...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel ring VG så har de noe å skrive om! 

Anonymkode: ae3e8...432

Du har virkelig stått opp med feil bein i dag

Anonymkode: 697ac...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel ring VG så har de noe å skrive om! 

Anonymkode: ae3e8...432

😂😂 trenger ikke VG når jeg har deg! 😘

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du må jo ikke det. Men jeg snakker om folk som gikk med langbukser osv, det var virkelig varmt. Det så ikke behagelig ut i det hele tatt. 

Anonymkode: c981c...88c

Jeg går med langbukser og gensere hele sommeren nå fordi jeg fikk baby i vinter og synes kroppen min er fæl. Så om du ser meg på stranda så er jeg kledd sånn. 

Anonymkode: 47461...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg var den eneste voksne som brukte bikini..! Alle barna løp rundt i badetøy, mens mødrene stod fullt påkledd og passet på. Det var veldig varmt, og de fleste mennene gikk i badeshorts. Har det blitt slik at vi må ha perfekte kropper for å gå i badetøy på stranden? Jeg har på ingen måte perfekt kropp, er ganske normal. Har mine skavanker, som jeg ikke digger. Jeg synes det er utrolig leit hvis de eneste lettkledte kroppene vi ser på er av photoshoppede, overfiltrerte, opererte modeller. Jeg har ikke behov for nakenhet på overalt og in your face, men hud på stranden er fint og normalt. Gjerne med valker og strekkmerker også. Hva er vi så redde for?

Anonymkode: c981c...88c

Hvilken strand var du på ?  Jeg har vært på 5 strender i Østfold i det siste. Ingen som det du beskriver . På søndag gikk ALLE mødrene i bikini. Var helt fullt på stranda.Jeg var den enste med badedrakt. Der var det kropper i alle fasonger. Egentlig ganske mange kraftige i små bikinier. Jeg kvier meg og går i badedrakt. 

Anonymkode: 695e9...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at jeg reagerer på dette er fordi jeg ikke mener det er et individuelt problem. Det er noe litt trist over samfunnet vårt, når voksne damer føler de må skjule de uperfekte kroppene sine, mens Instagram spyr ut komponerte, flatterende, overhodet ikke tilfeldige skrytebilder. Hvem skal døtrene våre se opp til? På 80-tallet solte de fleste seg toppløse, det var rosa hengepupper en masse. Nå kan man vel ikke vurdere det en gang, med mindre man har svulmende struttepupper.

Det handler ikke om at jeg nekter deg å sitte fullt påkledd på en strand, fordi du er en frysepinn. Det handler om at jeg hadde digget om vi alle kunne være avslappet og tenke at "kropp er kropp", uansett om den ser ut som en bruksgjenstand eller en pyntegjenstand.

Anonymkode: c981c...88c

Hæ ? Jeg skjønner hva du mener, men samtidig ser jeg flere som gir faen, men å dekke seg til. Hvor bor du?

Anonymkode: 695e9...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ ? Jeg skjønner hva du mener, men samtidig ser jeg flere som gir faen, men å dekke seg til. Hvor bor du?

Anonymkode: 695e9...9b3

Jeg bor på Vestlandet, kanskje det er bedre østpå? Jeg ble som sagt veldig overrasket selv.

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går med langbukser og gensere hele sommeren nå fordi jeg fikk baby i vinter og synes kroppen min er fæl. Så om du ser meg på stranda så er jeg kledd sånn. 

Anonymkode: 47461...ad4

Fuck skammen! Du har bært frem en baby. Det er stort og mye viktigere enn å se strøken ut. 

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken strand var du på ?  Jeg har vært på 5 strender i Østfold i det siste. Ingen som det du beskriver . På søndag gikk ALLE mødrene i bikini. Var helt fullt på stranda.Jeg var den enste med badedrakt. Der var det kropper i alle fasonger. Egentlig ganske mange kraftige i små bikinier. Jeg kvier meg og går i badedrakt. 

Anonymkode: 695e9...9b3

Jeg mente badetøy generelt, altså. Ingen andre gikk med verken bikini eller badedrakt. Syntes det var rart på en varm og fin dag. 

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fuck skammen! Du har bært frem en baby. Det er stort og mye viktigere enn å se strøken ut. 

Anonymkode: c981c...88c

Jeg vet 🙈 men jeg klarer bare ikke å vise meg frem til fremmende sånn nå. Føler skam over at jeg ikke tar tak i det. Er fortsatt 10 kg jeg ikke har blitt kvitt (la på meg 30 kg). Men jeg kuttet ut treningen fordi jeg følte jeg fikk mindre melk. Men skal ta tak i det når baby er 1 år og ikke like avhengig av å amme. Så min egen feil at jeg er så kvapsete. 

Anonymkode: 47461...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet 🙈 men jeg klarer bare ikke å vise meg frem til fremmende sånn nå. Føler skam over at jeg ikke tar tak i det. Er fortsatt 10 kg jeg ikke har blitt kvitt (la på meg 30 kg). Men jeg kuttet ut treningen fordi jeg følte jeg fikk mindre melk. Men skal ta tak i det når baby er 1 år og ikke like avhengig av å amme. Så min egen feil at jeg er så kvapsete. 

Anonymkode: 47461...ad4

Når det er så kort tid siden du fødte, så er det helt normalt å ha litt ekstra. Fint at du prioriterte å ha nok melk 🙂. Jeg føler selv på mine skavanker (skjemmende blodårer, tusenvis av føflekker, bollemage, for å nevne noe..). Men det er så viktig og deilig å la appelsinhuden få litt luft en gang i blant. Slik kan vi hjelpe hverandre å huske at vi kommer i alle slags fasonger, og at det finnes mye som er langt viktigere enn å se ut som en Sophie Elise-kloning.

Anonymkode: c981c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i Tyskland akkurat nå. Vi har vært på stranden og i badeland. Her er et stort mangfold og lite fokus på kropp. Alle bader og koser - uansett fasong. Stor og små, noen skikkelig store, hengepupper, minipupper, mummytummy, pære, eple,  sixpack, øltønne, timeglass, ferskenhud, appelsinhud ... you name it!

Alle er blide, alle koser seg og møter hverandre på fin måte. Ingen glor, ingen dømmer.

Kropp er topp!

Vi har helt klart noe å lære her :-)

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...