Gå til innhold

Ubehag i heng på magen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn i alderen 3-11 år.
Har også vært til dels kraftig overvektig i en 20 år.

Nå har jeg gått ned 30+ kg, og fått et veldig heng på magen.

Henget "bretter seg" akkurat på keisersnitt arret som gjør at jeg har fått en del smerter i det, men det er det liksom ikke noe å gjøre med.

Det jeg trenger råd og er at under hanget blir jeg også ganske svett og det er fryktelig ubehagelig, svir, huden blir småkvisete, det klør noe forferdelig ++
Er det noen jeg kan gjøre for at det skal bli bedre nå som det er så varmt.

(Før noen sier det, legen min sier jeg har nokk plager og heng til å bli henvist til operasjon, men jeg må vente 1 år etter vektmål er nådd - mangler 6-7 kg)

Anonymkode: 7ad00...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det hjelper med babypudder?

Eventuelt et sånt bredt elastisk bånd som du kan forsøke å presse henget litt inn og opp med, sånn at det ikke bretter seg akkurat der arret ditt er. Du får sikkert sånt i butikker der de selger medisinsk utstyr og sånt.

Så bra at du skal få operasjon da - lykke til med den og med vektnedgangen frem til det.

Anonymkode: b2861...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Potetmel under og holde det tørt

Anonymkode: e20c5...804

Tusen takk, da skal jeg se etter det når jeg er i butikken senere i dag

HI

Anonymkode: 7ad00...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det hjelper med babypudder?

Eventuelt et sånt bredt elastisk bånd som du kan forsøke å presse henget litt inn og opp med, sånn at det ikke bretter seg akkurat der arret ditt er. Du får sikkert sånt i butikker der de selger medisinsk utstyr og sånt.

Så bra at du skal få operasjon da - lykke til med den og med vektnedgangen frem til det.

Anonymkode: b2861...3f8

Skal inn til byen til helgen, skal ser etter slikt bånd da, tusen takk for tipset.

Viste jeg kom til å få heng dersom jeg ville klare denne vektreduksjonen, og hadde opprinnelig tenkt å lave med det siden jeg syns operasjon er skummelt, men hadde ikke regnet med disse plagene jeg nå har

HI

 

Anonymkode: 7ad00...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt heng på magen og bruker stop 24 under. Men det er viktig at det får tørke, jeg bruker gjerne hårføner litt forsiktig med svak varme. Det hjelper enormt på svette for meg, etter jeg begynte med det så sliter jeg ikke med kløing der lenger

Anonymkode: 6220b...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har litt heng på magen og bruker stop 24 under. Men det er viktig at det får tørke, jeg bruker gjerne hårføner litt forsiktig med svak varme. Det hjelper enormt på svette for meg, etter jeg begynte med det så sliter jeg ikke med kløing der lenger

Anonymkode: 6220b...e75

Kjøpes det på apotek?

HI

Anonymkode: 7ad00...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Gå til lege og bli henvist til bukplastikk. Du får et helt nytt liv etterpå! De plagene du beskriver kvalifiserer til operasjon dekket av det offentlige. 

Jeg har tatt operasjon, og anbefaler det på det sterkeste!

Lykke til!

Anonymkode: 04198...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg! Gå til lege og bli henvist til bukplastikk. Du får et helt nytt liv etterpå! De plagene du beskriver kvalifiserer til operasjon dekket av det offentlige. 

Jeg har tatt operasjon, og anbefaler det på det sterkeste!

Lykke til!

Anonymkode: 04198...4b2

Hvordan var det, var det veldig vondt, var du lenge borte fra jobb? Hvor mye heng må man ha? Jeg vil og gjøre det når vektmålet er nådd :)

Anonymkode: 6220b...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg! Gå til lege og bli henvist til bukplastikk. Du får et helt nytt liv etterpå! De plagene du beskriver kvalifiserer til operasjon dekket av det offentlige. 

Jeg har tatt operasjon, og anbefaler det på det sterkeste!

Lykke til!

Anonymkode: 04198...4b2

Som jeg skrev i hovedinnlegget.
Jeg har noen få kilo igjen, og legen min har sagt at når målet er oppnådd og jeg har holdt vekten et år vil jeg få denne henvisningen,

På lang sikt vil det ordne seg, trenger bare råd til det akutte akkurat nå

 

HI

Anonymkode: 7ad00...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fått gode råd over her.

Når det kommer til smerter i ks-arret så vil jeg bare tipse om at arrakupunktør ofte reduserer smerter i arr, så det kan være verdt et forsøk, det er snakk om 4-5 behandlinger normalt, har du hatt ks med alle barna kan det være du trenger et par behandlinger til. Siden du har heng over der så pass på at huden din renses før det ev. settes nåler, bare som en ekstra sikkerhet (normalt ikke nødvendig, men det kan samle seg litt mer bakterier i slike heng, så da er det bedre å være litt overforsiktig).

Ellers - bra jobbet med å gå ned så mye i vekt! :) De siste kiloene greier du også! :)

Om det føles lenge å vente til operasjon, trøst deg med at det blir bedre igjen når sommeren og varmen er over ;)

Anonymkode: 8f4b3...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du har fått gode råd over her.

Når det kommer til smerter i ks-arret så vil jeg bare tipse om at arrakupunktør ofte reduserer smerter i arr, så det kan være verdt et forsøk, det er snakk om 4-5 behandlinger normalt, har du hatt ks med alle barna kan det være du trenger et par behandlinger til. Siden du har heng over der så pass på at huden din renses før det ev. settes nåler, bare som en ekstra sikkerhet (normalt ikke nødvendig, men det kan samle seg litt mer bakterier i slike heng, så da er det bedre å være litt overforsiktig).

Ellers - bra jobbet med å gå ned så mye i vekt! :) De siste kiloene greier du også! :)

Om det føles lenge å vente til operasjon, trøst deg med at det blir bedre igjen når sommeren og varmen er over ;)

Anonymkode: 8f4b3...9fe

Tusen takk.

Kommer mest sannsynlig til å få operasjonen like etter jeg er ferdig med mine studier (etterutdanning), og syns det er greit å vente slik at jeg ikke får unødig av brekk på grunn av en sykemelding

HI

Anonymkode: 7ad00...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk.

Kommer mest sannsynlig til å få operasjonen like etter jeg er ferdig med mine studier (etterutdanning), og syns det er greit å vente slik at jeg ikke får unødig av brekk på grunn av en sykemelding

HI

Anonymkode: 7ad00...eff

Høres fornuftig ut :)

Virker som om du har en god holdning til alt, at du har kontroll på vektnedgangen og livsstilen nå. Tenk så fint når du blir ferdig med utdanningen og så "blir ny" rett etterpå også :) Bare et lite tips, kan være lurt å sjekke hvor lang ventetid det er på slike operasjoner, da kan du ev. søke før utdanningen er ferdig slik at det ikke blir for lenge å vente etterpå.

Anonymkode: 8f4b3...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres fornuftig ut :)

Virker som om du har en god holdning til alt, at du har kontroll på vektnedgangen og livsstilen nå. Tenk så fint når du blir ferdig med utdanningen og så "blir ny" rett etterpå også :) Bare et lite tips, kan være lurt å sjekke hvor lang ventetid det er på slike operasjoner, da kan du ev. søke før utdanningen er ferdig slik at det ikke blir for lenge å vente etterpå.

Anonymkode: 8f4b3...9fe

Det har jeg allerede gjort :)

HI

Anonymkode: 7ad00...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg allerede gjort :)

HI

Anonymkode: 7ad00...eff

Så bra - lykke til :)

Anonymkode: 8f4b3...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan var det, var det veldig vondt, var du lenge borte fra jobb? Hvor mye heng må man ha? Jeg vil og gjøre det når vektmålet er nådd :)

Anonymkode: 6220b...e75

Det var ikke størrelsen på henget, men plagene mine, som ble vektlagt. Operasjonen og tiden etterpå gikk fint, sykemeldt i 4 uker. Husk at mange private sykehus har offentlig avtale og mye kortere ventetid enn de vanlige sykehusene. Jeg ble operert på Aleris Bergen som er kjent for gode resultater. 

Anonymkode: 04198...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...