Gå til innhold

Inspirert, hvorfor er det om å gjøre å pakke så sykt lite?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg pakket til 5 stk i to kofferter. Blir borte 16 dager. Oppi der er det og 5 håndkleer. Nydelig å slippe ha klær overalt på hotellet og! Holder i massevis!!

Anonymkode: 278a7...df8

Hvorfor har du med håndklær?

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det ikke slitsomt å måtte vaske og tørke truser hver tredje dag? Eller måtte handle nye? Kaster du de gamle, da? Noen truser tar da vel ikke allverden med plass?

Anonymkode: 92114...652

Tar gjerne med meg noen gamle slitne så de første kan kastes fortløpende og erstattes med nye. Det er ikke mye jobb å vaske etterhvert, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at en slik tråd frembringer så mye aggresjon og frekkhet. Det spiller vel ingen rolle hva andre gjør. Hvis noen vil slepe med seg fem kofferter og ha åtte antrekk å velge mellom hver dag, så får de gjerne gjøre det for meg. Men jeg hadde ikke giddet.

Men det kommer jo an på hva slags tur man skal på. Ferie er slett ikke bare chatertur til syden. Da trenger man jo ikke regntøy, sengetøy, varmt tøy etc. Skal man være i Nord-Europa og kanskje bo på steder der man må ha med sengetøy og håndkler, blir det mer i bagasjen.

Ser noen spør om hvorfor man tar med håndklær. Men hvis man leier en leilighet, må man ofte ha med seg det.

Vi er nok midt på treet når det gjelder pakking. Et par joggesko og et par sandaler per person (alltid joggesko, vi drar alltid på sightseeing, turer etc som krever godt fottøy). Man bruker shortser i flere dager. Antrekk beregnet på kveldstid kan også brukes flere dager. Det som tar plass er særlig når man drar på ferie som krever regntøy og ullgenser.

Anonymkode: cc8fd...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sug lut skrev:

Ideelt sett reiser jeg med en liten sekk, fylt med to truser, to t-skjorter, en shorts, en fleece og en kjole, det har jeg gjort flere ganger. Ferieopplevelsen er ikke å bære mest mulig, og jeg vil kunne reise videre så lett som mulig, om jeg skulle finne på det, og fyller heller sekken med fine ting og paperbacks etterhvert som jeg leser ut det jeg har (og de blir blir alle med hjem).

Jeg hadde aldri orket å reise med 2 truser og 2  t-skjorter, da må man vaske for ofte i mine øyne

Anonymkode: b3497...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig at en slik tråd frembringer så mye aggresjon og frekkhet. Det spiller vel ingen rolle hva andre gjør. Hvis noen vil slepe med seg fem kofferter og ha åtte antrekk å velge mellom hver dag, så får de gjerne gjøre det for meg. Men jeg hadde ikke giddet.

Men det kommer jo an på hva slags tur man skal på. Ferie er slett ikke bare chatertur til syden. Da trenger man jo ikke regntøy, sengetøy, varmt tøy etc. Skal man være i Nord-Europa og kanskje bo på steder der man må ha med sengetøy og håndkler, blir det mer i bagasjen.

Ser noen spør om hvorfor man tar med håndklær. Men hvis man leier en leilighet, må man ofte ha med seg det.

Vi er nok midt på treet når det gjelder pakking. Et par joggesko og et par sandaler per person (alltid joggesko, vi drar alltid på sightseeing, turer etc som krever godt fottøy). Man bruker shortser i flere dager. Antrekk beregnet på kveldstid kan også brukes flere dager. Det som tar plass er særlig når man drar på ferie som krever regntøy og ullgenser.

Anonymkode: cc8fd...2ed

Trenger man virkelig regntøy og ullgenser da?

Anonymkode: b3497...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har du med håndklær?

Anonymkode: 808ef...2e8

Fordi vi tenker å bade :)

Anonymkode: 278a7...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger man virkelig regntøy og ullgenser da?

Anonymkode: b3497...b35

Hvis du skal til fjells for eksempel, ville aldri jeg dratt uten. 

Anonymkode: cc8fd...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/30/2017 den 9.01, Anonym bruker skrev:

Har du ikke 14 antrekk? eh.. det er nok vanlig ja. har mange fler enn det også, dette er jo bare hva hun pakket med på tur. Går du med samme klær hele tiden?

Anonymkode: 808ef...2e8

 Eg har ikkje 14 forskjellige bukser/skjørt, eller  14 forskjellig toppar/genserar som er presentable nei. Men eg kan jo variere samansettninga så det ikkje blir akkurat same kle kvar dag. Eg føler ikkje at eg har lite kle, har jo vaskemaskina? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ naturligvis ikke pakke lett, men ofte synes jeg det er sånn at de som er mest reisevant pakker minst.

Jo mere man har reist, jo mindre oppdager man at man faktisk trenger på tur.

Jeg unntar de som tviholder på "to uker i Syden" som eneste ferieform som reisevante, selv om de har vært på GranCa åtteogtyve ganger.

En del av dem som pakker lite bruker restplassen i sekk/koffert til å ha med bøker, de har plass til noe fint dersom de skulle komme over det, dersom de er litt utenfor allfarvei prioriterer de gjerne førstehjelpsutstyr fremfor tre ekstra par sko etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, gale damen skrev:

Man MÅ naturligvis ikke pakke lett, men ofte synes jeg det er sånn at de som er mest reisevant pakker minst.

Jo mere man har reist, jo mindre oppdager man at man faktisk trenger på tur.

Jeg unntar de som tviholder på "to uker i Syden" som eneste ferieform som reisevante, selv om de har vært på GranCa åtteogtyve ganger.

En del av dem som pakker lite bruker restplassen i sekk/koffert til å ha med bøker, de har plass til noe fint dersom de skulle komme over det, dersom de er litt utenfor allfarvei prioriterer de gjerne førstehjelpsutstyr fremfor tre ekstra par sko etc etc.

Det er greit at det er forskjell på type reiser. Det du sier, at de mer reisevante pakker mindre, tror jeg er litt av essensen i hvorfor noen anbefaler en som skal nettop bare 2 uker til syden, å kun pakke med en shorts og 2 t-skjorter. De føler de fremstår kulere og mer reisevante om de anbefaler å pakke så lite som mulig, selv til en vanlig sydentur. En som har reist 28 ganger til Gran Canaria vil jeg tro er ekspert på å pakke til en sydentur :)

For meg blir det bare latterlig. Jeg hadde stresset  på det som skulle vært 2 avslappende uker på stranden, med å måtte handle, håndvaske og tørke klær. Ikke får jeg det like rent uten vaskemaskin heller.

HI

Anonymkode: 92114...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er greit at det er forskjell på type reiser. Det du sier, at de mer reisevante pakker mindre, tror jeg er litt av essensen i hvorfor noen anbefaler en som skal nettop bare 2 uker til syden, å kun pakke med en shorts og 2 t-skjorter. De føler de fremstår kulere og mer reisevante om de anbefaler å pakke så lite som mulig, selv til en vanlig sydentur. En som har reist 28 ganger til Gran Canaria vil jeg tro er ekspert på å pakke til en sydentur :)

For meg blir det bare latterlig. Jeg hadde stresset  på det som skulle vært 2 avslappende uker på stranden, med å måtte handle, håndvaske og tørke klær. Ikke får jeg det like rent uten vaskemaskin heller.

HI

Anonymkode: 92114...652

Ja, men det er da ingen som forlanger at DU skal pakke lite? 

Jeg hadde blitt superstressa av å vite at ferien min besto at to fulle uker med å ligge på stranda hele dagen, for så å dolle seg opp til "festligheter" på kvelden, måtte ha mange antrekk, ta hensyn til at det ikke skulle vaskes, fine sko og hårtørker og Gud vet hva. For mange andre er det antagelig drømmeferien.

Jeg forstår ikke hvorfor det ene er latterlig, mens det andre er greit.

Å forsøke å fremstå som reisevant ved å pakke lite på sydentur, tror jeg i grunnen det er et fåtall som gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det egentlig! Pakker alltid "for lite" i andres øyne, og ender opp med å bare bruke halvparten av det fordi jeg alltid finner noe fint og billig... og skulle jeg ikke ende opp med å kjøpe klær, er det jo super lett å bare vaske det for hand; så får en plass til alt en skal dra hjem igjen! Bikini vil jeg nok derimot ta med mer enn en av dersom jeg skal på 10 dagers badeferie...

Anonymkode: fcb9f...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.6.2017 den 22.48, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde aldri orket å reise med 2 truser og 2  t-skjorter, da må man vaske for ofte i mine øyne

Anonymkode: b3497...b35

Det ordner seg. Det er ikke farlig å være møkkete heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutinerte reisere har ofte en gjennomtenkt garderobe. Da kan man kombinere ulike plagg for å illudere nye antrekk. 

Hva andre pakker bryr jeg meg overhodet ikke om. Vi har alle ulike preferanser. Selv liker jeg å reise lett når jeg kan. 

Anonymkode: 5ad2b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er greit at det er forskjell på type reiser. Det du sier, at de mer reisevante pakker mindre, tror jeg er litt av essensen i hvorfor noen anbefaler en som skal nettop bare 2 uker til syden, å kun pakke med en shorts og 2 t-skjorter. De føler de fremstår kulere og mer reisevante om de anbefaler å pakke så lite som mulig, selv til en vanlig sydentur. En som har reist 28 ganger til Gran Canaria vil jeg tro er ekspert på å pakke til en sydentur :)

For meg blir det bare latterlig. Jeg hadde stresset  på det som skulle vært 2 avslappende uker på stranden, med å måtte handle, håndvaske og tørke klær. Ikke får jeg det like rent uten vaskemaskin heller.

HI

Anonymkode: 92114...652

👍

Anonymkode: 36069...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, gale damen skrev:

Man MÅ naturligvis ikke pakke lett, men ofte synes jeg det er sånn at de som er mest reisevant pakker minst.

Jo mere man har reist, jo mindre oppdager man at man faktisk trenger på tur.

Jeg unntar de som tviholder på "to uker i Syden" som eneste ferieform som reisevante, selv om de har vært på GranCa åtteogtyve ganger.

En del av dem som pakker lite bruker restplassen i sekk/koffert til å ha med bøker, de har plass til noe fint dersom de skulle komme over det, dersom de er litt utenfor allfarvei prioriterer de gjerne førstehjelpsutstyr fremfor tre ekstra par sko etc etc.

Hva skal en med bøker på ferietur? Drar ikke bort for å sitte med nesa i ei bok altså. Det kan en gjøre hjemme eller på hytta. 

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal en med bøker på ferietur? Drar ikke bort for å sitte med nesa i ei bok altså. Det kan en gjøre hjemme eller på hytta. 

Anonymkode: 808ef...2e8

Noe sier meg at du ikke sitter med nesa i ei bok noen gang, noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sug lut skrev:

Noe sier meg at du ikke sitter med nesa i ei bok noen gang, noe sted.

Jo, hjemme og på hytta. Du synes ikke heller en skal oppleve litt og se seg rundt på ferie?

Anonymkode: 808ef...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakker minst mulig når vi skal på tur, selv om vi har bil. Erfaringsmessig så bruker vi ikke alt vi har med heller, og vi kjøper gjerne litt nytt uansett. Bor på en liten plass, så det er digg å handle litt når man kommer til større plasser.
Vasker gjerne opp litt klær også når vi er på ferie, enten for hånd i vaskebøtta om det bare er litt, eller på campingplasser med vaskemaskin.

Har aldri hendt vi har gått tom for rene klær eller måtte ha skittent illeluktende tøy på oss.

Når vi drar på tur i 1-2 uker pleier vi å ha med 3 små kofferter(av den størrelsen man får med inn i flyet)
Ungene har hver sin koffert mens jeg og mannen deler en koffert. I tillegg har vi toalettmappe, håndklær og sengtøy.

Pleier å være god plass i bilen når vi starter, men overfylt når vi kommer tilbake.

Anonymkode: 5ae63...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at Dronning Sonja hadde vært på "shopping" i sydens land. Da hadde hun fått lastet sine nyinnkjøpte varer opp på Kongeskipet for hjem transport. 

Jeg har ikke denne muligheten, jeg må ha alt jeg shopper når jeg er på ferie med meg hjem i bagasjen. Jo mindre jeg har med meg hjemmefra, jo mer kan jeg ta med meg hjem 😀

Anonymkode: d6050...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...