Gå til innhold

Har du en skikkelig god suppeoppskrift du har lyst til å dele?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fres 1 hakket løk og 2 hakkede hvitløksfedd i en gryte. Tilsett 2 bokser med hermetiske tomater  (jeg bruker de med oregano og basilikum) og 1 boks med fløte. Kjør gjennom stavmikser. 

Brun 2 kyllingfilleter  (i biter) og ha oppi. Del opp grønnsaker du liker  (jeg bruker asparges og sukkererter) og ha dem oppi rett før servering. 

Serveres med foccachia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingfilet i biter stekes, og kokes i 10 min i 1 l. buljongvann. Tilsett creme freche (1 pk), salt, pepper, 2 ts carry, 2 Ts paprikapulver og 2 ts chili, kokes i lag en stund med løk, purreløk, mais og paprika. Tror dette er Coop sin oppskrift!

Anonymkode: 1778c...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "grunnoppskrift" som jeg sverger til:

Varm opp god olivenolje eller smør i en stor kasserolle. Ha i finhakket hvitløk og vårløk, alternativt rødløk. La det bli blankt. Tilsett f.eks. søtpotet i terninger og kraft (eller vann + fond). Kok grønnsakene møre, kjør med stavmixer og topp ev. med litt fløte. Smak til med (salt), pepper, paprikapulver og litt kajennepepper/chilli.

Du kan også bruke gulrøtter og smake til med appelsin og ingefær.

Blomkål eller broccoli funker også fint. Til blomkål er timian skikkelig godt. Du kan også bruke samme oppskrift til ertesuppe. Bruk frosne grønne selskapserter og passer suppen gjennom en sil. Skal du være skikkelig fancy topper du suppen med en klunk mussérende vin før servering.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppskrifter. Jeg har lyst til å prøve alle sammen, tror det må bli noen suppedager fremover :)

Hi

Anonymkode: 8c3d8...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...