Gå til innhold

Vi klarer ikke bestemme oss for om vi skal gå for nr. 3 eller ikke... hjelp!!!


Mamma2013.2015

Anbefalte innlegg

Blir så lei av å gå å gruble på det evige spørsmålet.... 

vi har både masse fordeler og ulemper med et evt. Valg!!

men vi er så redd for å velge "feil"...  blir man noen gang helt 100% på valget??!

Dagene svinger veldig! Fra å ha lyst på 1 til. Til å å ha nok med 2 stk. På 2 og 4 år... 

Vis vi skal ha en til så ønsker jeg ikke mere en 3- 3,5 år i mellom.

Jeg er selv 27 år nå. Å ønsker å få barna før jeg fyller 30😄 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke vi angrer på et barn vi setter til verden i den forstand altså!! Men... redd vi tenker at det var mye enklere/lettvindt med 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To barn er nok for de fleste. Barna skal følges opp med skole,venner og aktiviteter.

Om du har mer å gi så vurder å bli avlastningshjem eller fosterhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn på 7 år,ett på 6 år og et på 9 måneder. Deilig er det å få attpåklatt. Mitt råd er vent noen år til de to eldste er store nok. Dagene er ennå travle med to småbarn. Det er et helt annen opplevelse når de bikker 4-5 år. Du er ung nok til å vente. Jeg var 36 da jeg fikk tredjemannen og vi nyyyter livet. Det anbefales å få tre barn ihvertfall!

Anonymkode: bee70...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det 18 mnd mellom de to første, og 3 år fra nr 2 til nr 3. Sistemann har vært et sovebarn fra hun ble født så det har lettet veldig. Vi har virkelig kost oss med siste, alt har gått på skinner. Er ikke før nå når hun er 3 år at det er travelt 😅 Hun lyser opp dagene mine og jeg tenker ofte at jeg ikke vet hva jeg skulle gjort uten henne. 

Gå for nr 3!

Anonymkode: d41ae...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer hun over her- vent noen år til, så de største blir enda litt større først, og du og din mann har fått fylt på energi/ egentidkvoten litt før tredjemann kommer😄 Vi fikk vår tredje da de to største var 5 og 7 år, og jeg kan bare si så mye som at jeg har virkelig kost meg gluggers med babytiden denne gangen, nå som det var noen år siden sist gang og nå som de to største er såpass store at det ikke blir noe problemer med sjalusi eller lign. De to største forguder hun minste, og minste eeelsker sine to stolte storesøstre- så de har absolutt glede av hverandre selv om aldersforskjellen er stor😊

Anonymkode: 0e4b9...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, om dere går for det (og barn er alltid en berikelse) så i det minste vent til nr.2 er 4 år gammelt. Dere vil IKKE ha tre små barn samtidig!! Når de to største er litt eldre, vil de klare mer selv med påkledning osv, og dere vil faktisk klare å ta dere av minste bedre. Sunnere og roligere for alle. 

Vi har 4 år mellom hvert barn... ville aldri hatt tettere. 

Anonymkode: c2eec...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er så i tvil ville jeg ventet litt. La det ligge f.eks til nyttår og tenk på nytt da. Det er jo ingen hast! Det er klart det er travelt med to såpass tette, men ting blir mye lettere når yngste har passert tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i samme situasjon og er nå veldig glade for at vi stoppet på to. Blir bare mer oppfølging når de begynner på skolen. 

Ja, man blir glad i alle barna sine men det argumentet kan jo brukes på barn nummer ti og elleve også...

 

Anonymkode: 9de06...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre tette på 2, 3 og 6 år. Og for å være ærlig, det er først nå det begynner å bli levelig. Superhyggelig med mange barn, altså, men det er virkelig ikke noe hast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det peset med å få barna så tett! Hvorfor legge opp til noen vannvittig travle år hvor hverken barn eller foreldre har det særlig, i stedet for å ha noen år mellom og virkelig ha tid til å ta seg av hvert enkelt barn? 

Anonymkode: 6d432...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke det peset med å få barna så tett! Hvorfor legge opp til noen vannvittig travle år hvor hverken barn eller foreldre har det særlig, i stedet for å ha noen år mellom og virkelig ha tid til å ta seg av hvert enkelt barn? 

Anonymkode: 6d432...90b

Da får vi jo unna småbarnstiden istede for å hableiebarn i 10 år..

å vi alle kommer fortere til samme "nivå" når den ørste begynner på fritidsaktiviteter kommer di to etter ganske fort.. da får det heller bli noen år der det er travelt tenker jeg 🙂

barna får mere glede av hverandre å leker besre ilag når de er tette kanskje ;-) de på 2 å 4 leker kjempe godt ilag nå, å det er veldig godt 🙂 selv om det er hektisk å ha vært travelt til tider :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mamma2013.2015 skrev:

EDa får vi jo unna småbarnstiden istede for å hableiebarn i 10 år..

å vi alle kommer fortere til samme "nivå" når den ørste begynner på fritidsaktiviteter kommer di to etter ganske fort.. da får det heller bli noen år der det er travelt tenker jeg 🙂

barna får mere glede av hverandre å leker besre ilag når de er tette kanskje ;-) de på 2 å 4 leker kjempe godt ilag nå, å det er veldig godt 🙂 selv om det er hektisk å ha vært travelt til tider :-) 

Ja, klart at om det å få barn er noe man vil ha unnagjort så kan jeg skjønne tanken om å få de tett. For oss som liker å ha barn, i alle aldre, så er det viktigere å ha tid og overskudd til hvert enkelt barn enn å få det unnagjort. 

Søsken kan leke godt sammen med både 4 og 5 års aldersforskjell, på samme måte som det ikke er garantert at de i tett alder får god kontakt. 

Anonymkode: 6d432...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få unna småbarnstiden? Høres ut som om det var noe virkelig utrivelig!  Jeg koste meg veldig i den tiden. Vi har tre barn. Utrolig koselig! De to første var 4 og 7 da minste kom! ❤

Anonymkode: de0e2...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to barn, og livet var en drøm. Men vi hadde et ønske om nr 3. 

Dessverre er tredjemann syk, og krever enormt mye av oss. Dette går jo så klart ut over de to eldste barna, og forholdet mellom meg og mannen henger i en tynn tråd....

Anonymkode: 3d36c...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mamma2013.2015 skrev:

Da får vi jo unna småbarnstiden istede for å hableiebarn i 10 år..

å vi alle kommer fortere til samme "nivå" når den ørste begynner på fritidsaktiviteter kommer di to etter ganske fort.. da får det heller bli noen år der det er travelt tenker jeg 🙂

barna får mere glede av hverandre å leker besre ilag når de er tette kanskje ;-) de på 2 å 4 leker kjempe godt ilag nå, å det er veldig godt 🙂 selv om det er hektisk å ha vært travelt til tider :-) 

Få unna? Like greit å stoppe på to høres det ut som.

Anonymkode: 7efd1...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr.3 er nå 9.mnd og de to andre er 9 og snart 7, var egentlig ferdig med barn, men så meldte lysten seg. Veldig glad for alderspranget her da de to største er selvstendige og jeg har kost meg som bare det denne permisjonen, trist den snart er ferdig. 

Var 31 når hun kom. Angrer ikke et sekund, veldig gøy med en attpåklatt.

Anonymkode: e266e...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe meg, ser nå tankegangen din angående å 'få unna' småbarnstiden, HI. Vær så snill å stopp på to stk. Så skal vi som SETTER PRIS på småbarnstiden sette til verden barn i vårt eget tempo.

Anonymkode: c2eec...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mamma2013.2015 skrev:

Blir så lei av å gå å gruble på det evige spørsmålet.... 

vi har både masse fordeler og ulemper med et evt. Valg!!

men vi er så redd for å velge "feil"...  blir man noen gang helt 100% på valget??!

Dagene svinger veldig! Fra å ha lyst på 1 til. Til å å ha nok med 2 stk. På 2 og 4 år... 

Vis vi skal ha en til så ønsker jeg ikke mere en 3- 3,5 år i mellom.

Jeg er selv 27 år nå. Å ønsker å få barna før jeg fyller 30😄 

 

 

 

Kjør på. Kommer ikke til å angre, men kan jo være slitsomt til tider, og dyrt. Men herlig med en liten flokk da. 

Anonymkode: 2cd53...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, om dere går for det (og barn er alltid en berikelse) så i det minste vent til nr.2 er 4 år gammelt. Dere vil IKKE ha tre små barn samtidig!! Når de to største er litt eldre, vil de klare mer selv med påkledning osv, og dere vil faktisk klare å ta dere av minste bedre. Sunnere og roligere for alle. 

Vi har 4 år mellom hvert barn... ville aldri hatt tettere. 

Anonymkode: c2eec...172

Vi har under to mellom alle våre tre. Gpr helt fint. Og de er mye jevnere, samme interesser osv. Helt topp! 

Anonymkode: 2cd53...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ett barn på 7 år,ett på 6 år og et på 9 måneder. Deilig er det å få attpåklatt. Mitt råd er vent noen år til de to eldste er store nok. Dagene er ennå travle med to småbarn. Det er et helt annen opplevelse når de bikker 4-5 år. Du er ung nok til å vente. Jeg var 36 da jeg fikk tredjemannen og vi nyyyter livet. Det anbefales å få tre barn ihvertfall!

Anonymkode: bee70...fc9

Signerer dette! De to eldste er 6 og 8, yngste er sju mnd. Storesøsken synes det er kjempestas, og vi voksne har en helt annen ro nå enn sist vi hadde baby. Da var vi helt utslitt...

Anonymkode: bee47...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mamma2013.2015 skrev:

Da får vi jo unna småbarnstiden istede for å hableiebarn i 10 år..

å vi alle kommer fortere til samme "nivå" når den ørste begynner på fritidsaktiviteter kommer di to etter ganske fort.. da får det heller bli noen år der det er travelt tenker jeg 🙂

barna får mere glede av hverandre å leker besre ilag når de er tette kanskje ;-) de på 2 å 4 leker kjempe godt ilag nå, å det er veldig godt 🙂 selv om det er hektisk å ha vært travelt til tider :-) 

Få småbarnstiden unna? Det er jo da du må nyte barna dine. Jeg har barn fra 0-12 år og glad vi ikke fikk barn så tett at alt var et ork.  Vi har hatt tid til å nyte de forskjellige stadiene til hvert enkelt barn i stedenfor å puste lettet ut hver kveld når ungene er i seng. Livet med barna hjemme er altfor kort. Når de blir eldre blir venner viktigst og da kommer du bare til å angre på at du ønsket å komme deg over småbarnstiden. 

Nei lev i nuet og tenk at hver dag er dyrebar. Å bare ønske tre tette for at de skal underholde hverandre er bare trist. 

Anonymkode: 87cd3...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre, og kan virkelig anbefale det. Våre er ikke så tette, de er 6, 3 og 1 år. Men de har svært stor glede av hverandre. Har ikke opplevd noen sjalusi, eller noen problemer.  Jeg synes det er topp. 

Jeg er selv attpåklatt, og ønsket ikke det for mine barn. Alternativet vårt var tre med noenlunde lik avstand, eller to pluss to. 😊

Anonymkode: e9365...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Få unna småbarnstiden? Høres ut som om det var noe virkelig utrivelig!  Jeg koste meg veldig i den tiden. Vi har tre barn. Utrolig koselig! De to første var 4 og 7 da minste kom! ❤

Anonymkode: de0e2...480

Var ikke ment slik ihvertfall.

men tenker mere på at vi alle kan dra på tivoli, teltturer osv. Istede for at jeg har nødt til å være hjemme med baby mens de andre drar på fritidsaktiviteter ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...