Gå til innhold

Oppdatering, jeg som ble gravid med en muslimsk mann.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev her tidligere om situasjonen rundt det om at jeg ble gravid med en mann som er muslim, han prøvde å overtale meg til å ta abort pga at vi ikke er gift og det er en skam for han om jeg ble med barn nå. Da familien hans ville aldri mer snakke med ham igjen eller ha noe med oss å gjøre da, så han ville vi skulle gifte oss etter jeg tok abort (noe jeg tror uansett var løgn) for å deretter få barn sammen for han vil ha en kone. 

Nå gjorde jeg det klart for ham at jeg beholder barnet, og angrer virkelig ikke. Var på møte med Amathea og fikk gode råd, vært hos legen også og får full støtte fra legen - fortalte om barnefaren og han mente at han presser meg i mine valg og at jeg burde være forsiktg. Amathe sa jeg ikke trengte å skrive navnet tl faren på fødselspapirene, det var mitt valg - og at jeg kan få støtte hos dem videre. Trakkaserer han meg var det bare å gi beskjed til politiet - og de hadde advokat som kan hjelpe meg. Også kan jeg evt få hjelp hos familievern kontoret (vet han går der fra før av pga han har to barn fra før og påstår at moren er ustabil  osv men han blir nektet å se barna grunn vet jeg ikke hvorfor) .. 

Jeg har fortalt dette til han og han prøvde å overtale meg til å dra ned til afrika for å hise på familien men da måtte jeg ta abort, synes hele han er merkelig og hans oppførsel. Har kuttet han ut og ikke snakket med han siden jeg fortalte han dette , han vil ikke ha noe med oss å gjøre. 

Før han reiste snoket han også i mobilen min mens jeg sov og ble sint for noe jeg skrev, dette reagerte jeg veldig på også.:/

 

Nå har jeg valgt å beholde barnet og hatt ultralyd og gleder meg VELDIG, og har alt planlagt framover hvordan jeg skal gjøre det best som enslig. Mitt spørsmål nå er bare burde jeg la vær å sette hans navn på fødselsattesten? 

 

 

Anonymkode: 5587e...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ta hensyn til far så unnlater du å oppgi far.

Skal du ta hensyn til barnet så oppgir du far. Barnet har rett til å vite hvem som er faren og far vet godt at sex kan føre til barn.

Gratulerer med graviditeten og lykke til 

Anonymkode: bb9ca...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er for å ta hensyn til barnet i denne situasjonen ville jeg med tanke på barnets sikkerhet ikke oppgitt far. Du vet jo navnet, så barnet kan få det når det vokser til. Men for å beskytte barnet mot eks kidnapping ville jeg nok ikke oppgitt det.

Anonymkode: c6486...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg er bekymret for, jeg vil jo fortelle barnet hvem faren er, og hvor han er fra osv. Men ettersom han virker kontrollerende nå er jeg redd for at han kan pønske på noe når barnet er født, eller hvis han ombestemmer seg plutselig og vl være i barnets liv. Det er jo greit men jeg vet jo ikke så mye om han egentlig  har jeg insett etter alt som har skjedd.. Det jeg vet er at han går gjennom en rettsak med eksen sin om å få ha samvær med barna men han har ikke fortalt hvorfor han går på møter med barnevernet ( skylder på moren) men jeg tror ikke hun er så gale som han sier til at hun skal være... 

Anonymkode: 5587e...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet kan fint få vite hvem får er selv om du ikke skriver fars navn på attesten.

Dropp navnet hans. Da respekterer du far, slipper å få en ustabil mann hengende over deg, og du kan fortelle barnet, med tiden, hvorfor det ble som det ble.

Anonymkode: 8dc94...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet lte om farens famile eller landet han kommer fra men jeg vil nok fortelle han det jeg vet og synes det er jo trist men jeg er sikker på at vi får det kjempefint sammen og gleder meg virkelig til når barnet kommer :)

Anonymkode: 5587e...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må IKKE finne på å reise ned til landet hans for å "hilse på familien" hans! I verste fall kommer du deg aldri tilbake. 

Anonymkode: 9d377...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gjort det, men lurer på hvorfor han spurte meg? også leste jeg at man blir fengslet for å ta abort i hjemlandet hans?!?!

Anonymkode: 5587e...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å tale barns rett til å ha oppgitt riktig far på papirene. Men akkurat i ditt tilfelle så ville jeg latt være å oppgi far. Som andre sier, du vet navnet hans, og det er ingenting i veien for at det kan oppgis senere.

Den fyren virker så ustabil at jeg hadde gjort alt for at han ikke skulle få noen inflytelse på livet ditt og barnets, for det virker ikke som om han vil tilføye barnet noe godt. Som andre også har nevnt, du kan ikke være sikker på at han ikke forsøker å ta barnet fra deg ved å ta det til hjemlandet.

Om han ønsker å være en del av barnets liv likevel er det ingenting i veien for at han kan kreve gentest for å bli anerkjent som far. Da må han selvfølgelig også betale bidrag. Dermed tror jeg det er mindre sjanse for at han vil gjøre det hvis han i utgangspunktet ikke er oppgitt som far.

Ta kontakt med moren til hans andre barn (regner med at det var du som hadde den tråden om det) og forklar situasjonen. Gi henne et brev når du ser henne. Det kan være du får vite ting av henne som er nyttig for deg mtp. hvordan forholde deg til ham fremover.

En god regel mtp. å forholde deg til ham - ikke stol på ham når det kommer til noe som helst! Vær forsiktig.

Ta godt vare på deg selv og skap et godt liv for deg og barnet :)

Anonymkode: 0f903...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan uansett bare kreve at du tar en DNA test, så blir han registrert far... Hvis han ønsker å være far da ;) Så rettighetene til barnet er ikke satt, selv om du ikke oppgir far i papireene.

Anonymkode: 84a25...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa faktisk først når jeg fortalte at jeg var gravid at han skulle kreve DNA test, fordi vi brukte jo kondom og den sprakk jo sikkert. Har ikke hatt sex med noen andre enn han, og tar gledelig DNA test men hvorfor skulle han be om det når han vil ikke ha noe med barnet å gjøre?

Anonymkode: 5587e...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager altså, men jeg kan bare ikke forstå at du velger å beholde et barn med en mann som ikke vil ha. At noen i det hele tatt tar det valget. Ikke for å kritisere deg eller andre som gjør det altså, jeg klarer bare ikke å sette meg inn i det valget. For mange som har barn med en mann som ikke vil ha det, er alt en evig kamp. På mange måter. 

Men valget er tatt og jeg håper alt ordner seg til det beste for barnet. Lykke til med graviditeten, og lykke til videre 😊

Anonymkode: f0ae8...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager altså, men jeg kan bare ikke forstå at du velger å beholde et barn med en mann som ikke vil ha. At noen i det hele tatt tar det valget. Ikke for å kritisere deg eller andre som gjør det altså, jeg klarer bare ikke å sette meg inn i det valget. For mange som har barn med en mann som ikke vil ha det, er alt en evig kamp. På mange måter. 

Men valget er tatt og jeg håper alt ordner seg til det beste for barnet. Lykke til med graviditeten, og lykke til videre 😊

Anonymkode: f0ae8...eb8

Skjønner ikke hvorfor du kommer med sånne uttalelser. Du aner ikke hvordan det er tydeligvis 

Jeg var i en sånn situasjon og er lykkelig over at jeg beholdt. Herligere barn finnes ikke. Har ikke kontakt med bf, men vi klarer oss fint uten den ustabile typen

Anonymkode: bb9ca...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det bare ikke aktuelt å ta abort, da jeg vet jeg vil bli glad i barnet og har økonomi og alt jeg trenger, støtte fra familien som er faktisk glad på mine vegner. Så tenker jeg det er ikke barnets feil faren er sånn, og jeg trenger ikke å forholde meg til han. 

Anonymkode: 5587e...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

 

On 6/25/2017 at 12:35 PM, Anonym bruker said:

Jeg skrev her tidligere om situasjonen rundt det om at jeg ble gravid med en mann som er muslim, han prøvde å overtale meg til å ta abort pga at vi ikke er gift og det er en skam for han om jeg ble med barn nå. Da familien hans ville aldri mer snakke med ham igjen eller ha noe med oss å gjøre da, så han ville vi skulle gifte oss etter jeg tok abort (noe jeg tror uansett var løgn) for å deretter få barn sammen for han vil ha en kone. 

Nå gjorde jeg det klart for ham at jeg beholder barnet, og angrer virkelig ikke. Var på møte med Amathea og fikk gode råd, vært hos legen også og får full støtte fra legen - fortalte om barnefaren og han mente at han presser meg i mine valg og at jeg burde være forsiktg. Amathe sa jeg ikke trengte å skrive navnet tl faren på fødselspapirene, det var mitt valg - og at jeg kan få støtte hos dem videre. Trakkaserer han meg var det bare å gi beskjed til politiet - og de hadde advokat som kan hjelpe meg. Også kan jeg evt få hjelp hos familievern kontoret (vet han går der fra før av pga han har to barn fra før og påstår at moren er ustabil  osv men han blir nektet å se barna grunn vet jeg ikke hvorfor) .. 

Jeg har fortalt dette til han og han prøvde å overtale meg til å dra ned til afrika for å hise på familien men da måtte jeg ta abort, synes hele han er merkelig og hans oppførsel. Har kuttet han ut og ikke snakket med han siden jeg fortalte han dette , han vil ikke ha noe med oss å gjøre. 

Før han reiste snoket han også i mobilen min mens jeg sov og ble sint for noe jeg skrev, dette reagerte jeg veldig på også.:/

 

Nå har jeg valgt å beholde barnet og hatt ultralyd og gleder meg VELDIG, og har alt planlagt framover hvordan jeg skal gjøre det best som enslig. Mitt spørsmål nå er bare burde jeg la vær å sette hans navn på fødselsattesten? 

 

 

Anonymkode: 5587e...1bf

Hei, vet denne tråden er gammel men, lurer på hvordan det går med deg og barnet nå? hvordan har det gått med alt? Jeg er gravid med en muslimsk mann og kjente meg skremmende igjen i alt du skriver. Vi er ikke sammen og jeg er kjempe usikker på om jeg skal la han ta del i dette eller ikke . 

Anonymkode: 06ba6...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2017 den 14.55, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri gjort det, men lurer på hvorfor han spurte meg? også leste jeg at man blir fengslet for å ta abort i hjemlandet hans?!?!

Anonymkode: 5587e...1bf

Du må aldri dra dit. Aldri. Aldri. Blir helt nervøs Jeg! Ikke snakk mere med han. Jeg tror jeg hadde sagt at jeg tok abort jeg. Fått han ut av livet mitt. Skummelt .

Anonymkode: 38001...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke dum? Er det noe å lurepå egentlig? Du må tenke på ditt barns sikkerhet.. du må IKKE oppgi navn.. da får han automatisk foreldreansvar og jan ta med seg barnet til utlandet. Det skjedde med ei jeg kjenner.. hun var smart nok til å tenke på barnet sitt.. han mannen som kom fra afrika et sted var veldig snill helt til de fikk barn.. da ville han ra med seg jenta til afrika for å omskjære henne.. så håper du aldri oppgir han som far å tenker på ditt barns fremtid. Lykke til

Anonymkode: dde7e...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er vel ikke dum? Er det noe å lurepå egentlig? Du må tenke på ditt barns sikkerhet.. du må IKKE oppgi navn.. da får han automatisk foreldreansvar og jan ta med seg barnet til utlandet. Det skjedde med ei jeg kjenner.. hun var smart nok til å tenke på barnet sitt.. han mannen som kom fra afrika et sted var veldig snill helt til de fikk barn.. da ville han ra med seg jenta til afrika for å omskjære henne.. så håper du aldri oppgir han som far å tenker på ditt barns fremtid. Lykke til

Anonymkode: dde7e...05c

Dette skjedde i juli i fjor. Noen dro opp tråden for å høre hvordan det går med hi. 

Gidd å lese før du kommenterer, eller sjekk dato.

Anonymkode: 29b29...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hi her :)

 

det går veldig fint, han har nå ombestemt seg og vil ta del av barnets liv, han er vanskelig til tider det er eneste jeg kan si :) han har ikke foreldreansvar.

Anonymkode: 5587e...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i det heletatt ha sex med en mann som ikke får se sine barn (tolket det som forbud mot å se sine barn), er utrolig korttenkt. Pass godt på barnet ditt ❤️

Anonymkode: 11ea0...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du skrev ham opp som far, forhåpentligvis så slipper du at skattepengene våre går til din unge

Anonymkode: d037c...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. juni 2017 den 12.49, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg er bekymret for, jeg vil jo fortelle barnet hvem faren er, og hvor han er fra osv. Men ettersom han virker kontrollerende nå er jeg redd for at han kan pønske på noe når barnet er født, eller hvis han ombestemmer seg plutselig og vl være i barnets liv. Det er jo greit men jeg vet jo ikke så mye om han egentlig  har jeg insett etter alt som har skjedd.. Det jeg vet er at han går gjennom en rettsak med eksen sin om å få ha samvær med barna men han har ikke fortalt hvorfor han går på møter med barnevernet ( skylder på moren) men jeg tror ikke hun er så gale som han sier til at hun skal være... 

Anonymkode: 5587e...1bf

Og du syns fortsatt det er en god idé å sette flere barn til verden som denne fyren skal plage?!?!

Noen ganger må jeg gi dem rett som sier at kvinner er tjukke i huet... Store røde blinkende varsellamper allerede FØR du ble gravid, men å trasse deg til et barn med gærningen, ja det skal du! 

Anonymkode: a2d85...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja jeg snylter masse på deres skattepenger desverre og han har gjort to damer til etter meg gravid 😂😂👍 herregud sier jeg bare..

Anonymkode: 5587e...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså om han IKKE ønsker å bringe skam over familien så er det på tide han begynner å tenke med hodet. Det er nok ikke det at damer blir gravid som er skammen men det faktum at han ligger med de uten å være gift. 

Anonymkode: bd95d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er dum. Jeg ville skaffet han et par dusin brosyrer om hvordan barn blir til og prevensjon.

Anonymkode: e5e70...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...