Gå til innhold

Den verste typen menn jeg vet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... er de som har opplevd mobbing og å være "tapere" i tenårene. Ingen jenter viste dem interesse, de var for tynne/tykke/kvisete/nerdete og hadde veldig lav selvtillit. Så blir de eldre, og de forandrer seg. Trener, får muskler. Kvisene forsvinner, de ser ganske bra ut. Men inne i dem sitter det jo alltid en liten gutt som har behov for masse bekreftelse.

Jeg har vært sammen med et par slike menn. Antar at jeg tiltrekkes av de snille, rolige. Når jeg er i et forhold gjør jeg alt jeg kan for å gi bekreftelse og trygghet. Vil at den jeg er sammen med skal føle seg attraktiv og verdsatt. Men det jeg opplever, er at når disse usikre guttene blir trygge, så får de behov for å være litt ekle tilbake. Bare fordi de kan. De nyter å være i den posisjonen. Det verste er egentlig at sex for dem først og fremst handler om bekreftelse. De vil gjerne gjøre masse med meg, men det er ikke fordi de ønsker at jeg skal ha det godt, men fordi de elsker bekreftelsen på at de er gode i senga. For meg er det totalt turn off. Mister rett og slett all tenning når jeg merker at det er det de er ute etter. Da kan de slikke og fingre så mye de vil, det er ikke deiligere enn en celleprøve.

Hvorfor i all verden må de være sånn? Har nå gjort det slutt med en mann som var sånn. Han var snill og følsom og jeg var virkelig forelsket i ham. Men jeg vil ikke være speilet hans. 

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Hva har du lært av disse prosessene, da? Finner du noen felles kjennetegn du bør styre unna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Hva har du lært av disse prosessene, da? Finner du noen felles kjennetegn du bør styre unna? 

Det er ikke din sak. 

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke din sak. 

Anonymkode: d43ad...883

Wow.....hva er det for et svar?

Anonymkode: 9eee6...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke din sak. 

Anonymkode: d43ad...883

Heisann! Men alt du skrev om kjærlighetslivet og sexlivet ditt her øverst - dét er vår sak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Wow.....hva er det for et svar?

Anonymkode: 9eee6...d65

Hva var det for et spørsmål? Hva i all verden gir henne rett til å spørre meg om det? Hva får henne til å tro at jeg har behov for at hun stiller meg de spørsmålene? Selvsagt har jeg gjort meg noen tanker rundt dette. Og egentlig skriver jeg vel også hvilke: Jeg gjorde det slutt da jeg oppdaget en atferd og holdninger som jeg gjenkjente og mislikte. Men det er jo ikke akkurat slik at alle disse trekkene er tydelige når man innleder et forhold. 

 

Hi

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Pashla skrev:

Heisann! Men alt du skrev om kjærlighetslivet og sexlivet ditt her øverst - dét er vår sak? 

Ikke hvis du ikke ønsker å lese det, nei.

Jeg skrev om en observasjon jeg har gjort. At jeg har gjort noen dårlige erfaringer betyr ikke at jeg har behov for at du skal leke hobbypsykolog. Selvsagt har jeg gjort meg noen tanker om det du spør om. At du går ut i fra noe annet er bare nedlatende. 

 

HI

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva var det for et spørsmål? Hva i all verden gir henne rett til å spørre meg om det? Hva får henne til å tro at jeg har behov for at hun stiller meg de spørsmålene? Selvsagt har jeg gjort meg noen tanker rundt dette. Og egentlig skriver jeg vel også hvilke: Jeg gjorde det slutt da jeg oppdaget en atferd og holdninger som jeg gjenkjente og mislikte. Men det er jo ikke akkurat slik at alle disse trekkene er tydelige når man innleder et forhold. 

 

Hi

Anonymkode: d43ad...883

Du selv ga alle i hele verden rett til å spørre da du la din historie på et offentlig forum. 

Og til en annen gang: det KAN jo tenkes at noen mennesker stiller deg spørsmål fordi de gjerne vil bli med på din refleksjon, eller fordi de har opplevd noe lignende og gjerne vil lære av deg, eller de gjerne ønsker å sette i gang en undring sammen med deg. Men jeg beklager - skal virkelig ikke plage deg med min interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Du selv ga alle i hele verden rett til å spørre da du la din historie på et offentlig forum. 

Og til en annen gang: det KAN jo tenkes at noen mennesker stiller deg spørsmål fordi de gjerne vil bli med på din refleksjon, eller fordi de har opplevd noe lignende og gjerne vil lære av deg, eller de gjerne ønsker å sette i gang en undring sammen med deg. Men jeg beklager - skal virkelig ikke plage deg med min interesse.

Du har rett. Jeg beklager at jeg svarte deg uhøflig. Jeg er antakelig altfor nærtakende akkurat nå. Det du spurte om er slikt som jeg har spurt meg selv om i ukevis. Jeg føler meg ikke veldig høy i hatten som har gått i denne "fellen" to ganger. Jeg oppfattet spørsmålet ditt som at du mente at jeg trolig er en mindre smart person som trenger hjelp for ikke å havne i et slikt forhold enda en gang. Men man må vel oppleve noe minst to ganger før man kan se et mønster? Jeg er vel dessuten litt innstilt på at mange som svarer her inne gjør det for å såre eller være ufine. Igjen, jeg beklager det virkelig dersom jeg feiltolket svaret ditt. Og dette skriver jeg helt uten noen form for ironi. 

HI

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har rett. Jeg beklager at jeg svarte deg uhøflig. Jeg er antakelig altfor nærtakende akkurat nå. Det du spurte om er slikt som jeg har spurt meg selv om i ukevis. Jeg føler meg ikke veldig høy i hatten som har gått i denne "fellen" to ganger. Jeg oppfattet spørsmålet ditt som at du mente at jeg trolig er en mindre smart person som trenger hjelp for ikke å havne i et slikt forhold enda en gang. Men man må vel oppleve noe minst to ganger før man kan se et mønster? Jeg er vel dessuten litt innstilt på at mange som svarer her inne gjør det for å såre eller være ufine. Igjen, jeg beklager det virkelig dersom jeg feiltolket svaret ditt. Og dette skriver jeg helt uten noen form for ironi. 

HI

Anonymkode: d43ad...883

Men da spør jeg gjerne igjen: ser du noen likheter mellom de fyrene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Men da spør jeg gjerne igjen: ser du noen likheter mellom de fyrene? 

Nå i ettertid gjør jeg det. Da jeg ble sammen med dem gjorde jeg det ikke. Ingen av dem flagget akkurat at de hadde blitt mobbet og var usikre, det var slikt som dukket opp etter hvert som forholdet utviklet seg. Og det i seg selv er jo ikke akkurat noen grunn til å gjøre det slutt med noen. Den likheten jeg ser er at da de ble trygge på meg, så opplevde de å være den personen som de lenge hadde drømt om å være. Og da ble de mer opptatt av å dyrke den følelsen enn av forholdet. Leve ut den tenåringen de ikke fikk være, om du vil. Da det gikk opp for meg at kjæresten min oppførte seg slik eksen min gjorde, så gjorde jeg det slutt. Mulig jeg vil kunne kjenne igjen tegn enda tidligere dersom det skjer igjen. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne unngå det. Jeg orker ikke å være tilbakeholden i et forhold og gjøre partneren min usikker for å beholde en viss kontroll. 

Hi

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Men i bakspeilet, hvis du ser på den første tida da dere ble sammen, var det noe i de to fyrenes vesen som kanskje viste deres eget dårlige selvbilde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Jeg tenker jo at de jentene som sier "I always fall for the bad boys" også har en sånn tendens (bare motsatt!), men at de ikke nødvendigvis klarer å isolere hvilke elementer de faller for - som kanskje kunne ha "sladret"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Men i bakspeilet, hvis du ser på den første tida da dere ble sammen, var det noe i de to fyrenes vesen som kanskje viste deres eget dårlige selvbilde? 

Ja, det var det nok. Men som jeg skrev: Det at noen har dårlig selvtillit er jo ikke grunn til å dumpe dem. Har nok ikke verdens beste selvtillit selv (derav det første svaret mitt), men jeg bruker ikke andre mennesker som bekreftelse av den grunn. 

HI

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Jeg tenker jo at de jentene som sier "I always fall for the bad boys" også har en sånn tendens (bare motsatt!), men at de ikke nødvendigvis klarer å isolere hvilke elementer de faller for - som kanskje kunne ha "sladret"? 

Har tenkt på det. Og jeg faller for de rolige og snille. Ikke alle som er rolige og snille har dårlig selvtillit og en vanskelig tenårstid i bagasjen. Og ikke alle som har dårlig selvtillit ender opp med å bruke andre mennesker som speil. 

 

HI

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har tenkt på det. Og jeg faller for de rolige og snille. Ikke alle som er rolige og snille har dårlig selvtillit og en vanskelig tenårstid i bagasjen. Og ikke alle som har dårlig selvtillit ender opp med å bruke andre mennesker som speil. 

 

HI

Anonymkode: d43ad...883

Da blir oppgaven: å identifisere de som er snille og rolige fordi de i utgangspunktet er trygge? De litt mer voksne og bamsete typene, som gir trygghet selv, ut fra sitt overskudd. Sånn at du ikke går for de rolige, men som trenger en "mor"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Da blir oppgaven: å identifisere de som er snille og rolige fordi de i utgangspunktet er trygge? De litt mer voksne og bamsete typene, som gir trygghet selv, ut fra sitt overskudd. Sånn at du ikke går for de rolige, men som trenger en "mor"? 

Jeg kommer ikke til å prøve å blinke meg ut de som har dårlig selvtillit (det har jeg heller aldri gjort), men jeg kommer heller ikke til å unngå dem. Har ikke noe imot å gi et annet menneske trygghet. Det jeg har noe imot er at mine følelser for et annet menneske blir brukt til selvbekreftelse. Oppgaven blir vel heller å identifisere den typen oppførsel så tidlig som mulig. 

Hi

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer ikke til å prøve å blinke meg ut de som har dårlig selvtillit (det har jeg heller aldri gjort), men jeg kommer heller ikke til å unngå dem. Har ikke noe imot å gi et annet menneske trygghet. Det jeg har noe imot er at mine følelser for et annet menneske blir brukt til selvbekreftelse. Oppgaven blir vel heller å identifisere den typen oppførsel så tidlig som mulig. 

Hi

Anonymkode: d43ad...883

Hvor tidlig i prosessen begynte det å manifestere seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Hvor tidlig i prosessen begynte det å manifestere seg? 

Vanskelig å si, i alle fall første gangen, siden jeg ikke så etter det. Opplevde noen ganger å få nedlatende svar som jeg ikke skjønte bakgrunnen for. Opplevde et par ganger utsagn som fikk meg til å tenke at "det var da veldig selvsikkert sagt". Ble etter hvert oppmerksom på at det han tente mest på under sex var å se min nytelse - ikke fordi han var glad i meg og likte å se meg ha det godt, men fordi han digget følelsen av å være en god elsker. Til slutt la jeg det sammen og fikk et bilde jeg ikke likte. Det forholdet varte i nesten to år. Andre gangen var det vel lettere. Tipper jeg så de første tegnene etter et par måneder. Skjønte ikke helt hva det betydde først, så gjenkjente jeg mønsteret. Og da gadd jeg ikke mer. Jeg gjorde det slutt etter fire måneder. Men det skal sies at det gikk nesten ti år mellom disse forholdene.

HI

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evablaum skrev:

Beste hobbypsykolog- tråden på lenge 😂👏

Du synes ikke det er bittelitt unødvendig å gi uttrykk for at noe som faktisk er vanskelig for et annet menneske er latterlig og lettvint underholdning? Så mye at du må le så tårene spruter? Hvis målet ditt var å få meg til å føle meg dum, så lyktes du. 

Hi

Anonymkode: d43ad...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 minutter siden, Evablaum skrev:

Beste hobbypsykolog- tråden på lenge 😂👏

Mange finner mennesker, samvær og samspill interessant. Jeg er en av dem. Man ser mange spennende roller og prosesser i hvordan mennesker interagerer med hverandre.

At dette ikke interesserer deg overhodet, kom faktisk ikke som noen bombe. De som støtt spiller rollen som elefant i en porselensforretning er sjelden opptatt av disse tingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du synes ikke det er bittelitt unødvendig å gi uttrykk for at noe som faktisk er vanskelig for et annet menneske er latterlig og lettvint underholdning? Så mye at du må le så tårene spruter? Hvis målet ditt var å få meg til å føle meg dum, så lyktes du. 

Hi

Anonymkode: d43ad...883

Ikke bry deg om henne. Slik hun hver dag forsøker å rakke ned på andre her inne avslører hun bare for et ynkelig lite menneske hun er. Hun tror hun blir større selv ved å rakke ned på andre. Hun må tydeligvis prøve å få andre til å føle seg dårlig for at hun selv skal føle seg bedre. Slike personer skal du ikke ta på alvor, du bør heller synes synd på dem - for de forstå ikke selv at det er de selv de dummer ut, ikke andre!

Du, Hi, er langt mer oppegående, for du forsøker å lære av dine erfaringer, du forsøker å reflektere, du forsøker å utvikle deg. Det viser at du, Hi,  er i en helt annen klasse enn den stakkars epledama.

Jeg har dessverre ikke så mye å bidra med mtp. problemstillingen din, Hi, har ikke vært borti akkurat den typen menn. Men likevel får jeg en følelse av at du kanskje er litt for snill? Noe av måten du beskriver hvordan du selv er når du blir sammen med noen, at du gjør veldig mye for at partneren skal føle seg vel... jeg kjenner meg litt igjen i det. Jeg har et litt annet mønster hos menn som jeg har gjentatt, men har funnet ut at deler av problemet er at jeg selv ikke tar nok plass i forhold til å begynne med. Jeg blir den som hele tiden er på servicesiden, men jeg stiller ikke krav. Og dermed tror jeg at jeg blir mindre tydelig på hvem jeg er og hva mine behov er. Jeg har vært så fokusert på partneren at jeg ikke har tatt nok plass selv i forholdet. Kanskje jeg ikke har tatt nok/min plass i forholdene. Vet ikke om det kan være noe du kjenner deg igjen i? Jeg har forsøkt å analysere de mennene jeg har vært med, og selv om det kan være noen likheter så er den største fellesnevneren meg. Så jeg måtte gå mer i meg selv for å se hva i meg som gjør at jeg havner i lignende situasjoner flere ganger selv med menn som er ganske forskjellige. Kan hende du kan finne noen av svarene i deg selv også. Og det er ingen kritikk av deg, men bare erfaringer/tanker jeg selv har gjort meg når jeg ikke har forstått hvorfor jeg har havnet i lignende situasjoner flere ganger. Uansett, ikke gi opp troen - de gode mennene er der ute :)

Anonymkode: 50cfe...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke din sak. 

Anonymkode: d43ad...883

Okay. Du får ha takk for at du delte fra ditt totoalt uinteressante liv da. 

Hvorfor i all verden skal vi bry oss om hva du tenker og føler hvis du ikke tåler å få svar? 

Anonymkode: 232d4...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...