Gå til innhold

Besøk som alltid spiser som "gale"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min søster og svoger er også sånn, uansett hva man serverer faktisk.. 

Anonymkode: 6f0bb...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i livet om to normalvektige mennesker klarer å trøkke i seg nærmere et halvt kilo sjokolade. Tror dette er troll.

Anonymkode: 728e3...58a

Det er ikke troll altså 😅 Jeg tror nok de spiser lite sånt hjemme siden de er veldig gjerrige, så fråtser når de har sjans på besøk. Har satt frem et digert fruktfat også tidligere, de spiser opp rubbel og bit uansett hva som blir satt på bordet. Tømmer siste slumpen av brus osv. 

 

HI

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min søster og svoger er også sånn, uansett hva man serverer faktisk.. 

Anonymkode: 6f0bb...23a

Da skjønner du hva jeg mener 🙈 Uansett mengde eller hva som blir servert er det tomt før jeg vet ordet av det.

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Aldri i livet om to normalvektige mennesker klarer å trøkke i seg nærmere et halvt kilo sjokolade. Tror dette er troll.

Anonymkode: 728e3...58a

Jeg klarer fint å spise en stor sjokoladeplate alene. Men hadde aldri gjort det med andre enn mannen min til stede. Tror vi er flere enn du tror, men de fleste av oss skjuler det. ;) 

Anonymkode: 010d9...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer fint å spise en stor sjokoladeplate alene. Men hadde aldri gjort det med andre enn mannen min til stede. Tror vi er flere enn du tror, men de fleste av oss skjuler det. ;) 

Anonymkode: 010d9...870

Det kan jeg, uten problem. Men jeg ville heller aldri gjort det andre steder enn hjemme

Anonymkode: 81eec...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også spise en hel sjokoladeplate alene på kort tid, jeg er ikke overvektig heller altså... Med popcorn eller chips kan jeg faktisk spise MER sjokolade, fordi jeg da kan spise litt salt for å dempe søtsmaken når det begynner å bli mye :P Men det er bare såvidt jeg tør å innrømme det ovenfor mannen - hadde ALDRI gjort noe sånt hos andre :P 

 

Syns disse høres litt merkelig ut... Jeg forsyner meg gjerne av ting som blir satt frem hos andre, men har da evne til å begrense meg slik at både andre besøkende og vertene får.. I tillegg bruker jeg å sette frem både vann, brus, kaffi og kake/is/snop (eller litt av alt:p ) når jeg får besøk , også når det er nær familie som bare kommer innom en tur..

Endret av Canvas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mennesker er det hverken bunn eller folkeskikk i. Siden det er familie, så ville jeg sagt noe neste gang. F. eks når bollene var halvtomme: "dette skal rekke til ungene også, så nå bør vi spare resten til dem." Om de da hadde fortsatt å stappe innpå med begge hendene, så hadde jeg tatt bort skålene og sagt at jeg hadde tatt de med ut til ungene. Det er dem det bør være flaut for, ikke deg. Jeg hadde dessuten, klok av skade, lagt av et par sjokoladeruter til meg selv i kjøleskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, hvorfor sier du ikke ifra? Hvorfor lar du dem forsyne seg av deres mat på grilling og spise opp deres grillribbe når du har lyst på mer selv, feks?

Greit nok at de er idioter som spiser andre ut av huset og ikke deler med barn osv, men jeg skjønner heller ikke hvorfor du lar dem ved at du ikke sier noe underveis og dessuten setter ut så mye når du faktisk vet hvordan de er. Jeg hadde proklamert høyt og tydelig at jeg ville ha litt selv eller at de måtte stoppe fordi resten var til barna osv.

Gro deg noen baller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

Men kjære vene, hvorfor sier du ikke ifra? Hvorfor lar du dem forsyne seg av deres mat på grilling og spise opp deres grillribbe når du har lyst på mer selv, feks?

Greit nok at de er idioter som spiser andre ut av huset og ikke deler med barn osv, men jeg skjønner heller ikke hvorfor du lar dem ved at du ikke sier noe underveis og dessuten setter ut så mye når du faktisk vet hvordan de er. Jeg hadde proklamert høyt og tydelig at jeg ville ha litt selv eller at de måtte stoppe fordi resten var til barna osv.

Gro deg noen baller!

Vi må nesten le av det også, for det er så ille! Akkurat grillribbene forsvant, svigerinna sto å grilla, og mannen spiste det som kom fra grillen. Vi var med barna i sjøkanten og vips så var alle spist opp. Vi hadde annen mat så var ikke krise, så må jo le av det også. Er bare når jeg legger alle hendelsene sammen at jeg ser at det virkelig ikke er normalt 🙈 Det forsvinner så fort fra bordet at å ta det bort så kjapt blir nesten rart, men skal slutte å by de på annet enn drikke nå. Vi har også ofte andre gjester på besøk samtidig, f.eks min søster som kom igår når de va her. Hun ble sjokkert når hun skulle se i skålene etterpå, bare smulene igjen. 

 

HI

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så må du si i fra skikkelig eller så får du la være å sette frem noe. Skulle likt å se dem få en skikkelig lekse i skikk og bruk. Har selv vært borti noen slike som sulter seg hjemme og dytter innpå til de ruller når de er borte. Det hele er ganske komisk. 

Anonymkode: de43f...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når broren min var bedt i konfirmasjon fant vi han på hode inn i kjøleskapet etter middagen var servert, fordi han følte han ikke hadde fått nok mat.  Deretter smurte han seg tre skiver før desserten ble servert.... Noen mennesker eier ikke skamvett. Da er det lov å si ifra...

Anonymkode: f32df...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi må nesten le av det også, for det er så ille! Akkurat grillribbene forsvant, svigerinna sto å grilla, og mannen spiste det som kom fra grillen. Vi var med barna i sjøkanten og vips så var alle spist opp. Vi hadde annen mat så var ikke krise, så må jo le av det også. Er bare når jeg legger alle hendelsene sammen at jeg ser at det virkelig ikke er normalt 🙈 Det forsvinner så fort fra bordet at å ta det bort så kjapt blir nesten rart, men skal slutte å by de på annet enn drikke nå. Vi har også ofte andre gjester på besøk samtidig, f.eks min søster som kom igår når de va her. Hun ble sjokkert når hun skulle se i skålene etterpå, bare smulene igjen. 

 

HI

Anonymkode: 72d69...cbe

Når dere da kommer fra vannkanten sier dere: Hvor er grillribben vår? Vi er skikkelig sultne nå så gleder oss veldig til å spise den grillribben vi tok med til oss selv. (Dette selv om dere selvfølgelig vet hvor den er).

Når de sier at den er spist opp fortsetter dere: Hva??? Den var jo vår, dere hadde med deres egen. Var det for lite må dere ta med mer eller spørre før dere spiser opp andres mat også. Jeg hadde faktisk gleder meg veldig til den ribba.

....og neste gang griller dere deres egen mat. Prøver de å ta over sier dere nei takk, og at dere vil styre deres egen mat denne gangen.

Anonymkode: c4f90...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi må nesten le av det også, for det er så ille! Akkurat grillribbene forsvant, svigerinna sto å grilla, og mannen spiste det som kom fra grillen. Vi var med barna i sjøkanten og vips så var alle spist opp. Vi hadde annen mat så var ikke krise, så må jo le av det også. Er bare når jeg legger alle hendelsene sammen at jeg ser at det virkelig ikke er normalt 🙈 Det forsvinner så fort fra bordet at å ta det bort så kjapt blir nesten rart, men skal slutte å by de på annet enn drikke nå. Vi har også ofte andre gjester på besøk samtidig, f.eks min søster som kom igår når de va her. Hun ble sjokkert når hun skulle se i skålene etterpå, bare smulene igjen. 

 

HI

Anonymkode: 72d69...cbe

Sa dere virkelig ingenting?? Da vil dere jo ikke annet ha heller. når dere bare lat dere overkjøre så til de grader

Anonymkode: 81eec...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sa dere virkelig ingenting?? Da vil dere jo ikke annet ha heller. når dere bare lat dere overkjøre så til de grader

Anonymkode: 81eec...3f4

Jeg ble så sjokkert at jeg sa bare noe som "oi sulten idag" i en spøkefull tone. Orker ikke å ødelegge stemningen for barna, de er skikkelig hårsåre disse to voksne. Reagerte mest på at de ikke hadde med pølse eller pølsebrød, evt annen mat til 1,5-åringen. Han ville ikke akkurat ha grillribbe eller hamburger som de hadde med. Godt vi hadde passende mat til han da.

Disse episodene er ikke noe jeg sitter og irriterer meg over, det er jo komisk også. Men tror ikke at jeg gidder å spandere mengder med mat/snacks på de lenger siden vi knapt får et glass vann der 😅 

HI

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Engeln skrev:

Kan du invitere de på besøk snart igjen? Jeg vil så høre hvordan det går😁

De inviterer seg selv så får vente i spenning, da blir det isvann i en mugge 😉

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.7.2017 den 21.03, Anonym bruker skrev:

Har du hatt mer besøk, HI? 😁

Anonymkode: de43f...fd3

Nei, har vært på ferie 😅 Men fikk melding igår, da inviterte hun seg selv og barna til grilling her idag. Jeg sa det ikke passet. 

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt vanvittig ut! Ikke server noe annet enn drikke neste gang. 

Anonymkode: 81ff6...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pashla skrev:

Eller server bare svisker...? Så vil de merke det på hjemveien! 😂

Hahah 😅 

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pashla skrev:

Eller server bare svisker...? Så vil de merke det på hjemveien! 😂

GENIALT!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Venter i spenning på om du har hatt mer besøk, HI. Underholdende tråd. 😁

Anonymkode: de43f...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å prate med slike folk om det?

"Dere forsyner dere alltid av vår mat, men deler aldri av deres. Dere virker faktisk litt gnine, og vi føler at dere utnytter oss litt økonomisk. Det hadde vært hyggeligere hvis vi bidro likt i vennskapet vårt."

Vil de forstå dette, eller vil de stille seg uforstående?

Anonymkode: 70b98...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på gjester som spiser det jeg setter frem. Hvis jeg setter noe på bordet er det for at de som er til stede skal få spise det. Jeg ville ropt på ungene eller satt av noe til dem og så hadde det vært bare å spise det man ville til det var tomt.

Anonymkode: bf5f4...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...