Gå til innhold

Besøk som alltid spiser som "gale"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker de er veldig uhøflige, mangler totalt sosiale antenner og at de muligens har spiseforstyrrelse begge to.

Virkelig ikke normalt! Å gafle i seg alt på så kort tid og ikke en gang ha skamfølelse nok til å la vertsskapet rekke å smake noe selv, det er så unormalt at jeg tenker at de må ha store problemer! De eneste jeg vet om som har holdt på slik har hatt div. diagnoser.

Tror jeg hadde servert dem det samme som dere får servert heretter...

Anonymkode: 98027...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at dette handler om et par som har en seriøs knekk i de sosiale antennene.

Hadde i hvert fall neste gang laget egne skåler til barna med lik fordeling og en beskjeden til de voksne. For eksempel maks en halv plate sjokolade i voksen skålen.

Anonymkode: 9aa2f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de hadde tatt et hint

Anonymkode: 81eec...3f4

Hvis de hiver i seg alt som settes frem slik at det ikke blir smakebiter igjen til verken vertskapet eller barna, så tviler jeg på det. og uansett driver jeg ikke med sånt overfor gjestene mine. Enten serverer jeg noe jeg tror de vil like, eller så serverer jeg ikke noe. Synes det hørtes ut som en god ide å lage egne skåler til barna.

Anonymkode: e7bcf...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett frem dobbelt så mye neste gang, og tre ganger så mye den påfølgende gangen. Sett fram så mye at det er umulig å få ned uten å få veldig, veldig vondt i magen. Hvis han kaster opp etter besøk hos dere, lærer han kanskje måtehold.

Anonymkode: 7a2bb...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes da svært spesielt ut.... Jeg er selv en godtemums altså, men eier da begrensninger borte hos folk :D Ha ha ha ha er det mulig.  Det er jo bare dårlig oppførsel og grådighet. Rart at det finnes voksne som kan være som en overivrig 5 åring....

Neste gang er det helt innafor å si i fra at alle skal ha(dine barn også)... Bare ta vekk godsakene når de har forsynt seg litt også gir du resten til ungene.

Anonymkode: 6987f...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de var sultne? Hadde de ikke fått middag?

Anonymkode: 20972...745

Ja, det kan jo hende. Kanskje de alltid er sultne når de er på besøk hos hi. Hun sier det er slik hver gang. 

Hvis jeg hadde vært skikkelig sulten kunne jeg aldri ha kjørt i meg en hel sjokoladeplate og halvparten av en stor bolle med popcorn, da hadde jeg blitt fryktelig kvalm og uvel. Når jeg er sulten trenger jeg mat, ikke snop. Så i mine øyne blir det fryktelig rart å skulle spise seg mett på godteri hvis man er sulten.

Disse menneskene fremstår som grådige og uhøflige. I tillegg er de lite rause, siden de selv ikke serverer noe som helst når hi og familien er hos dem. 

Jeg tenker at enten kan du begynne å dele opp i flere skåler, og reservere noe til barna (da må du vel gjemme det som er til barna), eller du serverer noe a la det MtN foreslo. Men dropp knekkebrødet. gulrøtter og kålrot skåret i store biter funker fint. Og en mugge vann med isbiter.

Setter du fram sjokolade og popcorn må du bare regne med at de kaster i seg alt på kort tid. Gjør de det samme hvis du setter fram kake? Og da tenker jeg ikke biter på et fat, men en hel kake som de skjærer av selv. Det tror jeg at jeg hadde testet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg er fortsatt sjokka over denne tråden altså. At de kan oppføre seg sånn👀🤣

Anonymkode: 8dc56...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at du er sjokkert. Du visste jo at spesielt mannen er storspist (du nevner gjerrigknark) når han er på besøk. Da begrenser du neste gang og slipper å irritere deg at ditt og barnas lørdagsgodt er spist opp av besøket.

De eier ikke sosiale antenner eller kanskje de har det og overstyrer det med vilje.

Anonymkode: 74bca...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ser for meg et overvektig par? Hvis det er slik de holder på hver dag må de ha problemer med vekta? Eller er det bare borte på besøk de holder på slik? Høres ut som de ikke eier sosiale antenner. Ville laget egen godteskål til de voksne og hver sin til barna. Dessert høres ut som det er greit å porsjonere ut. Ville heller satt litt frukt, grønt og popcorn på bordet som alle kan forsyne seg av. 

Anonymkode: de43f...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt ifra, på spøkefull måte.

F.eks kunne jeg sett på de tomme fatene og sagt: Jøss, dere var sultne, skulle sagt fra så kunne dere fått et par skiver og sluppet spise dere mett på sjokolade. 

Anonymkode: cfcf5...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er litt spesielt, men jeg tror ikke det er noe jeg hadde irritert meg oversom vert.

Jeg bruker å lage egne skåler til barna, og så setter jeg frem skåler på bordet som vi voksne kan spise av. Det jeg settet frem regner jeg med blir spist. Jeg syns bare det er hyggelig at folk forsyner seg og koser seg, det betyr bare at de føler seg som hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvert fall tatt av godteri til barna før jeg serverte disse noe igjen. Eventuelt fjernet alt etter at de hadde forsynt seg såpass at det ikke var så mye igjen, og sagt at ungene må også få litt. Ellers så tror jeg at jeg hadde tenkt hardt på om jeg visste om det var noe disse to IKKE likte, og så servert det. :fnise:

Anonymkode: f8f47...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde akkurat spist middagsrester sa de før de kom så tror ikke de var spesielt sultne heller. Det har vært sånn lenge, og de er ikke overvektige heller. Vi hadde en sånn almondy kake en gang, de er ikke så store, den forsvant på 10minutter, men da fikk vi lurt oss til en munnfull. 

Jeg synes jeg fant mye igår, altså 400 gram sjokolade, nesten en halv kilo! Fant såpass mye slik at alle skulle få, inkludert barna. Pluss drikke og chips/popcorn. Trodde ikke de skulle spise alt det. Når barna får is spør alltid mannen til svigerinna om han også kan få. 

 

HI

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der hadde jeg syntes hadde vært utrolig stusselig, hvis besøket mitt bare hadde såvidt pirket i det jeg satte frem.

Anonymkode: 81eec...3f4

Hehe, seriøst? De var 4 voksne og flere barn. Det handler bare om å være høflig så det blir noe til alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂Merkelig par! Sett som de andre sier mindre på bordet.  Spør de om mer, så si at det er lørdagsgodt til barna og at dere nesten ikke han spise det opp 😉

Vi har et annet par vi av og til besøker og får besøk av. Vi bor dessverre langt unna hverandre så det blir overnatting flere dager gjerne. Når vi er hos dem, settes minimalt på bordet. De vurderer om de skal steke 6 eller 8 aspargis dom tilbehør til middag, setter frem restevin men tar ikke opp ny når det er drukket opp. Lite snacks om kveldene. Dette paret er overvektige så tror nok de spiser mer men holder igjen når vi er der 😉 Når de er på besøk hos oss, er det skikkelig fråtsing.  Ikke kjøper de inn noe heller. De spiser oss rett og slett ut av huset. I utgangspunktet trodde jeg ikke at de var så glade i snacks, men det går gjerne ned to liter med is, en potetgullpose og en plate sjokolade på en dag! Til middag forsyner de seg iallefall to eller tre ganger. Vi får kun en gang servering hos dem 😉 Sist gang sa jeg at jeg ønsket å leve litt sunnere og derfor ikke kjøpte inn så mye snop.  De endte med at de saumfarte fryser og skap, ALT ble tømt. Så hadde de kjøpt med smågodt som de spiste på rommet sitt 😂Ikke snakk om å tilby barna våre 😬. Det er litt irriterende,  men de er hyggelige folk, men ganske gjerrige, noe som dessverre av og til blir litt overskyggende. De har forøvrig VELDIG god økonomi, så det står ikke på det 😉

Anonymkode: 1da8e...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare jeg som ser for meg et overvektig par? Hvis det er slik de holder på hver dag må de ha problemer med vekta? Eller er det bare borte på besøk de holder på slik? Høres ut som de ikke eier sosiale antenner. Ville laget egen godteskål til de voksne og hver sin til barna. Dessert høres ut som det er greit å porsjonere ut. Ville heller satt litt frukt, grønt og popcorn på bordet som alle kan forsyne seg av. 

Anonymkode: de43f...fd3

Jeg tror det er herr og fru gjerrigknark som ser sitt snitt til å lange innpå hele månedens godterirasjon på én gang, haha! TS skriver jo at de ikke engang setter frem vann frivillig selv. Jeg mener, det krever en helt spesiell kombinasjon av manglende antenner og grådighet å aldri servere noe selv samtidig som man gjør rent bord når man er borte.

Jeg ville nok sluttet å sette frem sjokolade og lignende til de voksne. Hadde heller laget en liten skål til hver av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har rett med gjerrigknarker og god økonomi 😅 Jeg kom på forrige gang vi grillet sammen også på et leirsted. De hadde ikke med pølsebrød så spiste opp alle våre utenom to stk som barna fikk. Selv hadde de med en pakke grillribbe og et par hamburgere som de spiste. Etterpå begynte de på vår pakke med grillribber siden de var bedre på smak og jammen forsvant den også med unntak av to stk som jeg og mannen hadde. Vi hadde pølser også altså så sultet ikke, men kunne godt tenkt meg flere grillribber😂 🙈 

 

HI

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som litt håpløse folk, uten folkeskikk eller sosiale antenner. Men, du har to valg - enten finner du deg i det, eller så sier du ifra. Gjør du det første er mitt råd å ikke irritere deg. Om du skulle bestemme deg for å gjøre noe med det, så ta dem på slike ting som grillinga - "Nei, vi har lyst på flere grillribber sjøl". Snopet du setter fram på bordet kan du ikke si noe på, men et tips er jo å holde av noe til ungene før du setter alt fram. :)

Anonymkode: 35a4b...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dere har rett med gjerrigknarker og god økonomi 😅 Jeg kom på forrige gang vi grillet sammen også på et leirsted. De hadde ikke med pølsebrød så spiste opp alle våre utenom to stk som barna fikk. Selv hadde de med en pakke grillribbe og et par hamburgere som de spiste. Etterpå begynte de på vår pakke med grillribber siden de var bedre på smak og jammen forsvant den også med unntak av to stk som jeg og mannen hadde. Vi hadde pølser også altså så sultet ikke, men kunne godt tenkt meg flere grillribber😂 🙈 

 

HI

Anonymkode: 72d69...cbe

Da må dere nesten skylde dere selv som ikke stoppet dem. Her burde dere sakt: Har dere med for lite mat får dere gjerne noen pølser av oss, men grillribba vil jeg ha selv. Ungene trenget 4 polarbrød, så husk å gjem det til dem.

Anonymkode: c4f90...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overraska over mengden som har blitt satt frem. 400g sjokolade OG popcorn.. Har vel holdt lenge med en sjokoladeplate til kaffen. Men uansett, ikke normalt å oppføre seg slik hjemme hos noen andre.

Anonymkode: e6fd2...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengden som ble satt frem er for jeg vet de spiser enormt, så tenkte at med den mengden var der hvertfall nok til alle. Jeg liker å sette frem altså, men ser at uansett hvor mye jeg setter frem så er det ikke nok så bedre å la være fremover. 

Anonymkode: 72d69...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mirakela skrev:

Hehe, seriøst? De var 4 voksne og flere barn. Det handler bare om å være høflig så det blir noe til alle. :)

Ja, seriøst. Man kan fint være høhlig selv om man spiser mer enn 2 sjokoladebiter

Anonymkode: 81eec...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om to normalvektige mennesker klarer å trøkke i seg nærmere et halvt kilo sjokolade. Tror dette er troll.

Anonymkode: 728e3...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...