Gå til innhold

Har jeg egentlig grunn til å være sur på samboeren min? Jeg er hormonell så vet ikke selv..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er på utenlandstur noen dager nå ifbm jobb, det unner jeg han virkelig! Han jobber innnen reklame der networking er veldig viktig. Nå er det reklame-Cannes og det meste foregår på ulike fester.

 

jeg er gravid med termin om 5 uker. Har hatt masse plager hele svangerskapet.

 

igår hadde jeg litt premature rier(har hatt det tidligere) og var engstelig og litt redd. Sa dette til han igår på ettermiddagen da det startet, men jeg ba hab kose seg og ikke tenke så mye på det.

jeg var oppe hele batt og kastet opp.

da jeg våknet idag hadde jeg ikke hørt noe fra han. Og hørte først fra han klokken 14, for det var da han våknet. Han dro da på stranden og har vært kort på meldinger han er jo med andre så det er jo ikke kult å sitte på telefonen hele tiden, men lott tid skulle jeg ønske han viet meg! Spesielt når han vet jeg var skikkelig dårlig igår og redd.

 

sa til han for et par timer siden jeg er skuffet over at han ikke tok kontakt før klokken 2. Da sier han han var på nach til klokken 6. Da blir jeg enda mer sint og mener han er usensetiv.

jeg skjønner han ikke akkurat kan snakke med meg hele tiden eller reise hjem, men jeg sa jeg ønsket litt støtte. Da sier han jeg ViL krangle. Of da kommer hormonelle skikkelig frem og jeg blir skikkelig forbanna!

 

huff dette er rotete Ser jeg..

nå er han og koser seg i bassenget i leiligheten middagen har foregått og skal vel snart ut på ny fest. Jeg er sur.

unnet han denne turen skikkelig! Men nå er jeg bare sur!

han kommer hjem i morgen og jeg ville gjerne hente han på flyplassen klokken 12 på natten, vurdere rå droppe det nå.

han er verdens snilleste nest støttende fantastiske mann. Så derfor er jeg ekstra sint nå :/

 

så er jeg dust eller han eller ingen?

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han burde absolutt hørt hvordan det gikk med deg innimellom selv om han gjør ting med jobb/festing. Det skulle egentlig bare mangle syntes jeg 

Anonymkode: acf9f...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er for sensitiv. Han er der han er, og det forventes sikkert et visst oppmøte. Nå mener jeg ikke nachspiel, det er kanskje ikke nødvendig. Samtidig blir det litt teit å si at han må gå tidlig hjem slik at han kan sende deg mld tidligere om morgenen. 

La nå mannen ha det gøy. Det skader jo ingen, og din situasjon hjemme blir ikke bedre av at han har det kjipt der han er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hormonell og vil at han skal lese dine tanker. Ikke si "dra avsted og kos deg!" hvis du egentlig mener "dra hvis du må, men hold deg edru, vær tilgjengelig og sjekk inn ofte!"

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hormonell. Han får ikke gjort noe fra eller til. Forsøk å leve ditt eget liv og ikke gå og vente på han eller oppmerksomhet fra han mens han er borte. 

Min mann reiste også i mine svangerskap mens jeg lå invalid med bekkenløsning hjemme. Han er alltid 100% til stede og oppmerksom når han er hjemme, så på reise synes jeg han skal få koble ifra. 

Anonymkode: e39c2...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, SuperFries skrev:

Du er for sensitiv. Han er der han er, og det forventes sikkert et visst oppmøte. Nå mener jeg ikke nachspiel, det er kanskje ikke nødvendig. Samtidig blir det litt teit å si at han må gå tidlig hjem slik at han kan sende deg mld tidligere om morgenen. 

La nå mannen ha det gøy. Det skader jo ingen, og din situasjon hjemme blir ikke bedre av at han har det kjipt der han er. 

Ja det er sant nå som han først er der forventes det jo en del.

han sier selv alt er fest ig moro. Det er ikke noe seminarer eller slikt, bare networking og derfor jeg syntes han kan ringe meg eller sende et par meldinger i ny og ned..

 

han er sykemeldt denne uken, forrige også for den saks skyld. Han er sykmeldt for å ta vare på meg som har vært ut og inn av sykehus hele svangerskapet og er hjemme nå, men sengeliggende og derfor har han blitt sykemeldt for å ta vare på meg.

så han vet jo tilstanden her hjemme.

sikelrt derfor jeg er ekstra sårbar.

sjefen hans syntes ikke det var noe problem at han deo på jobbtur selvom han er sykemeldt. Jeg syntes heller ikke det for kjøleskapet var fyllt opp og han har tilrettelagt, men alt blir forsterket når han ikke da virker å huske på annet enn hvor kule fester han er på.

vi skulle på ferie i morgen(han kommer hjem i morgen) han skulle fly direkte. Men det måtte vi avlyse pga min helsetilstand. Jeg er nok hormonell, men syntes faktisk fremdeles han er dust nå

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres slitsomt ut å være mannen din.... 😵 

Anonymkode: 05dc8...78a

Seriøst? Pent sagt! Jeg sier jo selv det kan være jeg er hormonell!

så jeg spør jo her!

jeg er utslitt etter p ha spydd i 5 mnd, vært innlagt med migrene utrigning av sykehus, for så å ende på krykker og være avhengig av kiropraktor annenhver dag.

så jeg hadde håpet han kunne ringt meg idg før langt ute på ettermiddagen. 

Men skjønner st det tydeligvis er for mye å forvente av mannen sin. Og at det er slitsomt for HAN å være mannen min fordi jeg skulle ønske han ringte meg som har hatt roer ungene natt før klokken 2 på ettermiddagen? Ja stakkars han du.

 

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er hormonell og vil at han skal lese dine tanker. Ikke si "dra avsted og kos deg!" hvis du egentlig mener "dra hvis du må, men hold deg edru, vær tilgjengelig og sjekk inn ofte!"

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Det stemmer ikke helt. Mener kos deg og dra. Men når jeg får rier i uke 35 endrer situasjonen seg for min del og da er det for me p forvente at han sjekker inn?

idag skal jeg inn på føden fordi riene ikke dabber av. Og jeg må jo si det er kjipt om jeg hadde født igår/ natt / morges og ikke fått gitt han beskjed. Han var fullt klar over at jeg satt hjemme med rier.

 

så jeg mener ikke det du sier jeg mener. Jeg mener han burde sjekke inn når dama hans sitter hjemme med premature rier!

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er rar og lite empatisk som ikke ønsker å høre hvordan det går med deg når du er gravid og så dårlig. 

Anonymkode: f3994...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er hormonell og vil at han skal lese dine tanker. Ikke si "dra avsted og kos deg!" hvis du egentlig mener "dra hvis du må, men hold deg edru, vær tilgjengelig og sjekk inn ofte!"

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Signerer denne☝🏼

Anonymkode: 05dc8...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes han er rar og lite empatisk som ikke ønsker å høre hvordan det går med deg når du er gravid og så dårlig. 

Anonymkode: f3994...fc2

Takk💖 Er det jeg og mener. Ikke at han skal sitte parat ved telefonen, men vise et snev av forståelse og støtte..

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er sant nå som han først er der forventes det jo en del.

han sier selv alt er fest ig moro. Det er ikke noe seminarer eller slikt, bare networking og derfor jeg syntes han kan ringe meg eller sende et par meldinger i ny og ned..

 

han er sykemeldt denne uken, forrige også for den saks skyld. Han er sykmeldt for å ta vare på meg som har vært ut og inn av sykehus hele svangerskapet og er hjemme nå, men sengeliggende og derfor har han blitt sykemeldt for å ta vare på meg.

så han vet jo tilstanden her hjemme.

sikelrt derfor jeg er ekstra sårbar.

sjefen hans syntes ikke det var noe problem at han deo på jobbtur selvom han er sykemeldt. Jeg syntes heller ikke det for kjøleskapet var fyllt opp og han har tilrettelagt, men alt blir forsterket når han ikke da virker å huske på annet enn hvor kule fester han er på.

vi skulle på ferie i morgen(han kommer hjem i morgen) han skulle fly direkte. Men det måtte vi avlyse pga min helsetilstand. Jeg er nok hormonell, men syntes faktisk fremdeles han er dust nå

Anonymkode: 0564a...e5f

Du er jo faktisk kjip. Dette innlegget forteller bare at det hadde vært greit hvis turen hans var en tørr og kjedelig jobbreise. Men når du får vite at han fester, da er det feil?!

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo faktisk kjip. Dette innlegget forteller bare at det hadde vært greit hvis turen hans var en tørr og kjedelig jobbreise. Men når du får vite at han fester, da er det feil?!

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Hvordan klarer du å tolke det dit?

jeg var fullt klar over at dette er mingling og netverkstur og at det er middager ig fester som gjelder! Det er HELT greit! Men nettopp fordi det er fester og middager og ikke lange møter og seminarer syntes jeg har kan ringe eller sende sms år jeg for premature rier!

det er en forskjell. 

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg klarer utmerket godt å forstå deg Hi og mener du får ufortjent slakt her. Han er sikkert også sliten og usikker ang hele situasjonen med din tilstand og svangerskapet har vært langt for han også. Men du er redd, spent og veldig nær termin, hormonene raser og adrenalinet pumper fordi man vet fødselen nærmer seg. Han burde få slappe av og koble ut litt på tur, men det koster han lite å høre hvordan det går hjemme med jevne mellomrom når situasjonen er som den er. Det finnes en mellomting her som kunne funket for behge, så jeg forstår at du er skuffet og irritert, det samme er sikkert han. Min samboer hadde aldri reist om jeg var i din situasjon, det hadde vært for risikabelt for begge i tilfelle fødselen hadde startet. Du er raus når du synes det er ok at han drar, og du gjør det nok fordi du synes han fortjener det etter alt som har vært. Han bør være like raus og gi deg litt ekstra oppmerksomhet når du tross alt er hjemme alene og har det tungt. En sms eller tre er ikke mye å be om når termin er nær altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer du å tolke det dit?

jeg var fullt klar over at dette er mingling og netverkstur og at det er middager ig fester som gjelder! Det er HELT greit! Men nettopp fordi det er fester og middager og ikke lange møter og seminarer syntes jeg har kan ringe eller sende sms år jeg for premature rier!

det er en forskjell. 

Anonymkode: 0564a...e5f

Du sa jo at han "ikke skulle tenke så mye på det". Da gjør han jo ikke det.. La han kose seg på tur nå da, høres ut som han har nok å gjøre hjemme så unn han nå for pokker litt frihet og morro med jobben!! 

Anonymkode: 05dc8...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumua skrev:

Vet du hva, jeg klarer utmerket godt å forstå deg Hi og mener du får ufortjent slakt her. Han er sikkert også sliten og usikker ang hele situasjonen med din tilstand og svangerskapet har vært langt for han også. Men du er redd, spent og veldig nær termin, hormonene raser og adrenalinet pumper fordi man vet fødselen nærmer seg. Han burde få slappe av og koble ut litt på tur, men det koster han lite å høre hvordan det går hjemme med jevne mellomrom når situasjonen er som den er. Det finnes en mellomting her som kunne funket for behge, så jeg forstår at du er skuffet og irritert, det samme er sikkert han. Min samboer hadde aldri reist om jeg var i din situasjon, det hadde vært for risikabelt for begge i tilfelle fødselen hadde startet. Du er raus når du synes det er ok at han drar, og du gjør det nok fordi du synes han fortjener det etter alt som har vært. Han bør være like raus og gi deg litt ekstra oppmerksomhet når du tross alt er hjemme alene og har det tungt. En sms eller tre er ikke mye å be om når termin er nær altså.

Tusen takk!

nå begynte jeg faktisk å gråte! For du forstår virkelig hva jeg mener! St jeg ikke prøver å være kveldene eller kjipt, men bare få litt støtte og trygghet ved å høre fra han. For nå føler jeg meg veldig alene og skal nok inn på sykehuset ikveld og det er leit om noe skulle skje.

 

takk for godt svar! 💖

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sa jo at han "ikke skulle tenke så mye på det". Da gjør han jo ikke det.. La han kose seg på tur nå da, høres ut som han har nok å gjøre hjemme så unn han nå for pokker litt frihet og morro med jobben!! 

Anonymkode: 05dc8...78a

Så uhyggelig du skriver

"for pokker" igår var en bilring fest og jeg lå hjemme og ville ikke han skulle tenke mye på det. Idag har det vært stranden hele dagen og da syntes jeg han for pokker kunne ringt eller gitt lyd fra seg noe han vet jeg hadde rier i hele natt og kvelden igår. 

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så uhyggelig du skriver

"for pokker" igår var en bilring fest og jeg lå hjemme og ville ikke han skulle tenke mye på det. Idag har det vært stranden hele dagen og da syntes jeg han for pokker kunne ringt eller gitt lyd fra seg noe han vet jeg hadde rier i hele natt og kvelden igår. 

Anonymkode: 0564a...e5f

*bilring = viktig 

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hormonell og sårbar og ønsker mer omsorg og omtanke enn det mannen din har vist fra avstand. Så ja, noe av dette må du absolutt sette på hormonkontoen.

Men, mannen din burde også ha hørt mer fra seg når han fikk vite at du hadde premature rier igjen. Men så er det enda noen men... forstår han egentlig hva premature rier er? Tror han det er som kynnere og siden du har hatt det før så er det ikke grunn til å tro at det betyr fødsel nå? Du kan nok langt mer om dette enn det han gjør, og dermed så tror jeg du også tenker mer på hva det ev. kan føre til. Et annet men er at han i natt kanskje ikke ville sende deg melding fordi han var redd for å vekke deg hvis du hadde fått sove - og at hvis du fremdeles var dårlig så forventet han kanskje at du ga han beskjed om det i natt? I så fall kan det at han ikke hørte fra seg egentlig vært en kombinasjon av å ikke helt forstå hva du gikk gjennom og faktisk omtanke for deg - det er omtanke i det å ikke ville vekke deg hvis du sov. Så blir det litt uheldig, han var på nachspiel til kl. 6 i morges, og han meldte deg når han stod opp kl. 14. Uheldig fordi det ble flere timer enn det du var komfortabel med. Du føler deg oversett, som om han ikke bryr seg, mens han kanskje bare tenkte at han ikke ville vekke deg - og at han tok kontakt når han våknet.

Jeg synes du skal sette det som skjer her på en felles konto hvor du har skutt inn masse hormoner og forventninger og han har skutt inn misforstått omtanke og muligens litt manglende kunnskaper om din tilstand. Hva kunne vært gjort bedre? Du kunne kanskje blitt tydeligere på dine forventninger og tydeligere på din tilstand - det som er opplagt for deg er det ikke nødvendigvis for ham. Og du kunne sendt ham en melding i natt hvor du fortalte at du var bekymret og redd. Da tror jeg han ville tatt kontakt med deg, og da ville han kanskje også sendt flere meldinger i natt pluss før han la seg i morges. Han kunne også ha spurt deg om de premature riene var likedan som før, eller om noe var forskjellig nå og spurt om du hadde vært i kontakt med sykehuset. Du kunne gjort mer. Han kunne gjort mer.

Jeg tror du skal prøve å ikke holde dette mot ham, det kan ødelegge mer for dere nå når du faktisk trenger hans støtte og dere trenger nærhet mer enn noen gang til hverandre. Er du i form til det så henter du ham på flyplassen, om du ikke er i form til det gjør du det ikke. Ikke straff ham for noe som nok ikke var ment å såre deg! Og ta imot ham slik du ønsker han skal ta imot deg - vis ham at du trenger ham, at du er glad han er hjemme igjen.

Anonymkode: 256d4...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er hormonell og sårbar og ønsker mer omsorg og omtanke enn det mannen din har vist fra avstand. Så ja, noe av dette må du absolutt sette på hormonkontoen.

Men, mannen din burde også ha hørt mer fra seg når han fikk vite at du hadde premature rier igjen. Men så er det enda noen men... forstår han egentlig hva premature rier er? Tror han det er som kynnere og siden du har hatt det før så er det ikke grunn til å tro at det betyr fødsel nå? Du kan nok langt mer om dette enn det han gjør, og dermed så tror jeg du også tenker mer på hva det ev. kan føre til. Et annet men er at han i natt kanskje ikke ville sende deg melding fordi han var redd for å vekke deg hvis du hadde fått sove - og at hvis du fremdeles var dårlig så forventet han kanskje at du ga han beskjed om det i natt? I så fall kan det at han ikke hørte fra seg egentlig vært en kombinasjon av å ikke helt forstå hva du gikk gjennom og faktisk omtanke for deg - det er omtanke i det å ikke ville vekke deg hvis du sov. Så blir det litt uheldig, han var på nachspiel til kl. 6 i morges, og han meldte deg når han stod opp kl. 14. Uheldig fordi det ble flere timer enn det du var komfortabel med. Du føler deg oversett, som om han ikke bryr seg, mens han kanskje bare tenkte at han ikke ville vekke deg - og at han tok kontakt når han våknet.

Jeg synes du skal sette det som skjer her på en felles konto hvor du har skutt inn masse hormoner og forventninger og han har skutt inn misforstått omtanke og muligens litt manglende kunnskaper om din tilstand. Hva kunne vært gjort bedre? Du kunne kanskje blitt tydeligere på dine forventninger og tydeligere på din tilstand - det som er opplagt for deg er det ikke nødvendigvis for ham. Og du kunne sendt ham en melding i natt hvor du fortalte at du var bekymret og redd. Da tror jeg han ville tatt kontakt med deg, og da ville han kanskje også sendt flere meldinger i natt pluss før han la seg i morges. Han kunne også ha spurt deg om de premature riene var likedan som før, eller om noe var forskjellig nå og spurt om du hadde vært i kontakt med sykehuset. Du kunne gjort mer. Han kunne gjort mer.

Jeg tror du skal prøve å ikke holde dette mot ham, det kan ødelegge mer for dere nå når du faktisk trenger hans støtte og dere trenger nærhet mer enn noen gang til hverandre. Er du i form til det så henter du ham på flyplassen, om du ikke er i form til det gjør du det ikke. Ikke straff ham for noe som nok ikke var ment å såre deg! Og ta imot ham slik du ønsker han skal ta imot deg - vis ham at du trenger ham, at du er glad han er hjemme igjen.

Anonymkode: 256d4...be8

Han vet hva premature rier er ja, vi er på tette kontroller og han er alltid med pga alle komplikasjonene jeg Jar hatt.

nå er jeg på sykehuset. Bor heldigvis nære. Venter på legen.

jm sjekket kjapt trusen og jeg lekker fostervann hun tror jeg er i fødsel.

 

takk for langt svar :)

sendt melding til samboer da jeg reiste inn til sykehuset og har ikke hørt noe. Syntes jo det unektelig er litt rart når han vet min tilstand :(

nå er jeg mer lei meg enn sint, fordi jeg mest sannsynlig er i fødsel :/ og det er skremmende. Og jeg tok ikke med meg annet enn papirene mine og lipgloss (ja jeg bet dårlig prioritering, men den la sammen med papirene så det føltes riktig)

Anonymkode: 0564a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk!

nå begynte jeg faktisk å gråte! For du forstår virkelig hva jeg mener! St jeg ikke prøver å være kveldene eller kjipt, men bare få litt støtte og trygghet ved å høre fra han. For nå føler jeg meg veldig alene og skal nok inn på sykehuset ikveld og det er leit om noe skulle skje.

 

takk for godt svar! 💖

Anonymkode: 0564a...e5f

Jeg forstår, prøv å tenk at imorgen kommer han hjem og du er i trygge hender både på sykehus og hjemme med han. Det må være lov å blåse ut litt i denne situasjonen, du er selvfølgelig sliten, anspent og nervøs. Du skal gjennom den største opplevelsen i livet og det er klart at du kjenner godt på spenningen rundt det nå. Jeg tror du trenger en god klem og en hånd å holde i, slik mange av oss har gjort når det nærmer seg siste innspurt :) Dette er ikke lett for noen av dere, men jeg synes ikke du overreagerer når du ønsker mer oppmerksomhet fra han nå. Dette vil han nok innse når fødselen er i gang og han også blir fyllt med alle disse nye følelsene som du har kjent på så lenge. Det er ikke like lett for menn å forstå hvordan det faktisk føles for oss gravide så med jevne mellomrom driter de seg rett og slett ut og sårer oss, men om han er god ellers så gjør han det ikke med vilje. Sett denne på tabbekvoten hans, han skjønner nok ikke bedre akkurat nå. Du er tøff som står i det alene nå, det er bra han snart kommer hjem. Sender deg en klem, dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er vært sykmeldt fordi du har trengt pleie de siste ukene, synes jeg ikke han har noe på jobbtur å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er sant nå som han først er der forventes det jo en del.

han sier selv alt er fest ig moro. Det er ikke noe seminarer eller slikt, bare networking og derfor jeg syntes han kan ringe meg eller sende et par meldinger i ny og ned..

 

han er sykemeldt denne uken, forrige også for den saks skyld. Han er sykmeldt for å ta vare på meg som har vært ut og inn av sykehus hele svangerskapet og er hjemme nå, men sengeliggende og derfor har han blitt sykemeldt for å ta vare på meg.

så han vet jo tilstanden her hjemme.

sikelrt derfor jeg er ekstra sårbar.

sjefen hans syntes ikke det var noe problem at han deo på jobbtur selvom han er sykemeldt. Jeg syntes heller ikke det for kjøleskapet var fyllt opp og han har tilrettelagt, men alt blir forsterket når han ikke da virker å huske på annet enn hvor kule fester han er på.

vi skulle på ferie i morgen(han kommer hjem i morgen) han skulle fly direkte. Men det måtte vi avlyse pga min helsetilstand. Jeg er nok hormonell, men syntes faktisk fremdeles han er dust nå

Anonymkode: 0564a...e5f

Hvis han er sykmeldt for å ta vare på deg, så kan jeg ikke skjønne at han engang har lov til å reise ut av landet

Anonymkode: ccfed...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han er sykmeldt for å ta vare på deg, så kan jeg ikke skjønne at han engang har lov til å reise ut av landet

Anonymkode: ccfed...84c

Da kjenner ikke du reglene. Man kan være i utlandet hvis det ikke ødelegger for behandlingen og ens egen tilfriskning. Og det skal være klarert med sjefen og legen din. 

Anonymkode: 3d7f4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...