Gå til innhold

Er det virkelig så kjipt å bare ha bryllupskake i bryllup?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde dette vore på Sunnmøre, så hadde nok lensmannen kome og arrestert dykk for mangel på kakebord. 😉

Det er klart at vi alle er vande med ulike tradisjonar, men dei fleste vil nok setje pris på eit stort utval av søte godbitar ut på kvelden. 

Mannen min er britisk, og gjestane hans fekk hakeslepp av kakebordet vi hadde i bryllaupet vårt. Ein av dei smakte visst elleve ulike kaker, og fleire av dei tok til og med MED seg kakerestar til hotellet då festen var over. 😂

Uansett om du går for ei kake eller fleire HI; lukke til med den store dagen! ❤️

Anonymkode: 13382...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oste-hvafornoe? Altså ikke engang en ordentlig kake? Håper gjestene er informert på forhånd, at de faktisk ikke får kake. 

Fint ska're væra, men spiselig? Tydeligvis ikke så nøye.

Anonymkode: 91a3d...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oste-hvafornoe? Altså ikke engang en ordentlig kake? Håper gjestene er informert på forhånd, at de faktisk ikke får kake. 

Fint ska're væra, men spiselig? Tydeligvis ikke så nøye.

Anonymkode: 91a3d...e49

Ehh, hvorfor skulle de bli informert på forhånd mener du??? Sånn at de kan ta med seg egen kake, eller kanskje de skal la være å komme siden de ikke får nok kake, eller vil de droppe i bryllupet i protest?

Anonymkode: 6b236...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Informert på forhånd" faktisk. Skulle vi skrevet det i innbydelsen da mener du? Eller sende melding til alle om at de ikke får skikkelig kake?

Tak for mange tilbakemeldinger! Og lykkeønskninger 😃 Vi har ikke bestemt oss enda, og for å være ærlig var det lite hjelp i alle disse delte meningene, haha!

Men jeg har uansett bestilt frukt og bær fra restauranten, pluss snacks på bordene etter middagen. 

Tenker litt mer på kakene 😜

HI

Anonymkode: aa812...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

"Informert på forhånd" faktisk. Skulle vi skrevet det i innbydelsen da mener du? Eller sende melding til alle om at de ikke får skikkelig kake?

Tak for mange tilbakemeldinger! Og lykkeønskninger 😃 Vi har ikke bestemt oss enda, og for å være ærlig var det lite hjelp i alle disse delte meningene, haha!

Men jeg har uansett bestilt frukt og bær fra restauranten, pluss snacks på bordene etter middagen. 

Tenker litt mer på kakene 😜

HI

Anonymkode: aa812...56b

Lukke til med bryllaup!! Gløymde å skrive at her rundtom er det vanleg at slekt og nære venner bakar kaker, så det er ikkje brudeparet som betalar for alle😊. Eg stemmer for kaker, tenk på oss gamle tantene på 35😉

Anonymkode: 4c1b2...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Delte meninger? Har ikke minst 70-80% av de som har svart i tråden sagt du må ha kaker da?

 

Anonymkode: 369a5...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 22 gjester i vårt bryllup og kun én kake. Det var en bryllupskake i tre lag. Hvert lag var forskjellig kake, men alle var trukket med marsipan. Lagene var bløtkake, sjokoladekake og vaniljekremkake. Det var nok kake til 50 gjester og masse kake igjen på slutten av kvelden. Gjestene fikk treretters middag kl. 18–20 og så skar vi kaken kl. 21. Jeg hadde bare vært i ett bryllup før vårt eget og visste ikke at det var vanlig å ha mer enn én kake. Håper gjestene våre ikke ble skuffet. :( Det var i alle fall nok mat og kake, men bare tre forskjellige kaker å velge mellom, inni en trelags kake ...

Anonymkode: dfb7a...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh, hvorfor skulle de bli informert på forhånd mener du??? Sånn at de kan ta med seg egen kake, eller kanskje de skal la være å komme siden de ikke får nok kake, eller vil de droppe i bryllupet i protest?

Anonymkode: 6b236...666

Vet du, jeg sliter med å se opplegget i et bryllup uten kakebord, ja. 

Middag kl 18, dessertkake kl 22 og nattmat kl 01?

På fancy restaurant er middagsporsjonene også svært ofte temmelig minimalistiske, så det kan godt hende det hadde vært på sin plass med litt kaker, inkl. kringler, frukt osv kl 22. 

Heldigvis ikke et bryllup jeg er invitert i, so why bother?!

Anonymkode: 91a3d...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke be noen ta med rester hjem, fprdi de må i båt og taxi for å komme hjem. Og søndagen har restauranten stengt, så vi får ikke hentet noe før mandag. Da er vel det neste blitt dårlig selv om det står kaldt.

Og det er ikke marsipankake, om det har noe å si. Det er ostemousse med hvit sjokolade. 

HI

Anonymkode: aa812...56b

Folk vil vel uansett ta med fatene sine hjem (som kakene var på), så da tar de vel like gjerne med seg kakerestene også? De som har tilbydd seg å bake, regner jeg med vet om at de må ta taxi og båt.

Anonymkode: d2e00...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, jeg sliter med å se opplegget i et bryllup uten kakebord, ja. 

Middag kl 18, dessertkake kl 22 og nattmat kl 01?

På fancy restaurant er middagsporsjonene også svært ofte temmelig minimalistiske, så det kan godt hende det hadde vært på sin plass med litt kaker, inkl. kringler, frukt osv kl 22. 

Heldigvis ikke et bryllup jeg er invitert i, so why bother?!

Anonymkode: 91a3d...e49

Jeg enig med deg i at det er kjipt å ha bare bryllupskake, var en av de første som kommenterte det. Men jeg synes det er like dust å tenke at man skal informere gjestene om de bare får en kake, hva skal de gjøre med den informasjonen mener du?

Anonymkode: 6b236...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

Heldigvis ikke et bryllup jeg er invitert i, so why bother?!

Anonymkode: 91a3d...e49

Oh my. Noen tar kaker litt VEL alvorlig altså. Så alvorlig at man ville ansett seg som uheldig om man skulle blitt invitert i bryllup med kun én kake.

Neste gang du skal i bryllup så får du ta med deg noen ulike kakestykker i veska. Så risikerer du ikke at kvelden din blir FULLSTENDIG ødelagt.

Anonymkode: 699b5...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis ikke et bryllup jeg er invitert i, so why bother?!

So..............why do you bother.................?

Anonymkode: 6b236...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sjokoman skrev:

Har vært i bryllup med bare en kake før, og det gjør da ingenting! Er jo som regel stappmett før kakene uansett, så kaken er mest symbolsk synes jeg. Tommel opp for nattmat - det er supert utover natten når man har drukket i mange timer. 

Sikkert noen gamle tanter som blir skuffet, men spiller det noen rolle?😉

Ha en super feiring hi! 

På sånn fancy restaurant blir man ikke mye mett da. Tipper det ikke er så mye mat heller dessverre. 

Anonymkode: 4ab15...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde 22 gjester i vårt bryllup og kun én kake. Det var en bryllupskake i tre lag. Hvert lag var forskjellig kake, men alle var trukket med marsipan. Lagene var bløtkake, sjokoladekake og vaniljekremkake. Det var nok kake til 50 gjester og masse kake igjen på slutten av kvelden. Gjestene fikk treretters middag kl. 18–20 og så skar vi kaken kl. 21. Jeg hadde bare vært i ett bryllup før vårt eget og visste ikke at det var vanlig å ha mer enn én kake. Håper gjestene våre ikke ble skuffet. :( Det var i alle fall nok mat og kake, men bare tre forskjellige kaker å velge mellom, inni en trelags kake ...

Anonymkode: dfb7a...d06

Det teller ikke som tre kaker. Jeg liker ikke marsipan så hadde ikke blitt kake på meg. Ikke vet man hva som er inni heller. Så da er det jo ikke rart det ble mye igjen. Marsipankaken står det alltid mye igjen av.

Anonymkode: 4ab15...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup med bare en kake en gang og det var helt "feil".  Her på jæren er vi vant til at kakebordet er hovedgjesten utpå kvelden, men her var det en liten kake stuet bort i hjørnet, som en gammel tante. Den flotte bryllupskaka kom absolutt ikke til sin rett, her har vi store kakebord og det er rundt der folk står og sosialiserer etter hvert.

Ikke alle liker ostemousse heller, spesielt ikke eldre gjester. Ville bedt noen ta med nien enkle kaker

Anonymkode: 4ede8...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en rund bursdag i helgen. Vi var 21 gjester, og det ble servert: marsipankake, gulrotkake, 2 ulike sjokoladekaker, kransekake, cupcakes, pavlova, brownie-cookies og is med bær. Dette i tillegg til donuts og rabarbrakake tidligere på dagen. Altså 9 "kaker" på 21 stk, og det var ikke et bryllup en gang! Restene ble servert til frokost neste dag, og noen tok med seg hjem. Ingenting ble kastet. 

Altså, man gifter seg (forhåpentligvis) bare én gang. Når skal man kunne kose seg med masse gode kaker, om ikke ved en sånn anledning? 

Altså, er det noe å lure på en gang? Du har flere gjester som ønsker å bake, ergo de er vant til bugnende kakebord. Hvorfor ikke bare takke ja? Da er du jo sikrere på at gjestene blir enda mer happy, uten at det koster deg noe ekstra. De tenker nok at det ikke er noe problem å ha et kakefat på fanget i bilen hjem. 

Skjønner ikke at det er et dilemma I det hele tatt. 

Anonymkode: db44f...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på settingen. Er bryllupet i et forsamlingslokale på Vestlandet vil det virke stusselig med bare én kake. Er det derimot et slottsbryllup med galla virker det tacky med kakebord, og mer stilrent med én flott konditorkake (forutsatt at denne virkelig er flott, og ikke kjøpemarsipankake med syltetøy og krem). 

Anonymkode: a2a9d...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok syntes det var litt rart. Men det er deres dag. Dere gifter og feirer for dere, ikke alle andre? :) 

 

Anonymkode: 9a409...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skuffet over kun 1 kake og velge i. Selv hadde vi alt mulig av kaker. Det ble igjen rester,men det ble ordnet av familie. Vi dro på bryllupsreise dagen etter bryllupet. Dere velger jo selv. Men ville heller hatt liten bryllupskake og flere slag. 

Anonymkode: 9c5ea...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oste-kake som eneste kake i bryllup. Det er bare trist.

Sukkerfritt også, eller?

Anonymkode: 49dbd...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer an på settingen. Er bryllupet i et forsamlingslokale på Vestlandet vil det virke stusselig med bare én kake. Er det derimot et slottsbryllup med galla virker det tacky med kakebord, og mer stilrent med én flott konditorkake (forutsatt at denne virkelig er flott, og ikke kjøpemarsipankake med syltetøy og krem). 

Anonymkode: a2a9d...c42

Ja, en stilren kake er jo det vi alle streber etter.

Og hva er greia med vestlandet, nr 2 som har nevnt det. Er det bedre med forsamlingshus i finnmark, passer det dårlig med kakebord der?

Anonymkode: 4ede8...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, en stilren kake er jo det vi alle streber etter.

Og hva er greia med vestlandet, nr 2 som har nevnt det. Er det bedre med forsamlingshus i finnmark, passer det dårlig med kakebord der?

Anonymkode: 4ede8...38c

Det er satt på spissen, men det skjønner du sikkert. Vestlandet er liksom kjent for sine bugnende kakebord, men som trønder vet jeg godt at disse kakebordene ikke er eksklusive for landsdelen, men også i høyeste grad finnes i flere bygder. 

Anonymkode: a2a9d...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer an på settingen. Er bryllupet i et forsamlingslokale på Vestlandet vil det virke stusselig med bare én kake. Er det derimot et slottsbryllup med galla virker det tacky med kakebord, og mer stilrent med én flott konditorkake (forutsatt at denne virkelig er flott, og ikke kjøpemarsipankake med syltetøy og krem). 

Anonymkode: a2a9d...c42

Tacky med hjemmelagde kaker??

Anonymkode: 50187...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...