Gå til innhold

Hvilke assosiasjoner har du til disse navna og hva syns du om dem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sara er fint, uten h. Den h'en synes jeg er helt latterlig.

Julie er helt ok, men er vel mer et tantenavn enn et spedbarnsnavn i 2017. Mange barn i dag har vel en Tante Julie, men ikke så mange venner som heter det. Betyr vel at det er et 80-90 talls navn ;)

Sofia er ok, Sofie er hakket finere. Med ph blir det latterlig.

Mille er kjempefint.

Anonymkode: 23427...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle var fine. De tre første oppfatter jeg som veldig vanlige, og Mille er derfor for meg det lureste å velge. (Kjenner småbarn ved navn Julie/Julia også, så jeg ser det ikke som et tantenavn.) 

Anonymkode: 34ba6...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sarah

Julie 

Sophia

Mille 

Anonymkode: c4203...484

Pene og greie navn. Blir ikke galt uansett hva dere velger.

Jeg er litt lei Sophia/Sofia. Det er så mange som heter det nå.

 

Anonymkode: 778da...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sarah

Sophia

Anonymkode: c4203...484

HVORFOR Sara med h??? HVORFOR Sophia og ikke Sofia?

Jeg fatter det bare ikke. Vær så snill, forklar!

Anonymkode: 48f52...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HVORFOR Sara med h??? HVORFOR Sophia og ikke Sofia?

Jeg fatter det bare ikke. Vær så snill, forklar!

Anonymkode: 48f52...17b

Hvorfor ikke? Jeg har et av disse navnene selv, og har også barn med h i sitt navn. Det er da flere årsaker til at folk velger bestemte stavemåter. Måten mitt navn skrives på, selv om det inneholder "unødvendige" bokstaver, passer definitivt etternavnet mitt bedre enn den andre stavemåten. Dessuten kan jeg telle på én hånd hvor mange ganger folk har feilstavet navnet mitt eller barnet mitt sitt navn, for det er den vanligste måten å skrive navnene på her vi bor. 

 

Anonymkode: 63246...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Jeg har et av disse navnene selv, og har også barn med h i sitt navn. Det er da flere årsaker til at folk velger bestemte stavemåter. Måten mitt navn skrives på, selv om det inneholder "unødvendige" bokstaver, passer definitivt etternavnet mitt bedre enn den andre stavemåten. Dessuten kan jeg telle på én hånd hvor mange ganger folk har feilstavet navnet mitt eller barnet mitt sitt navn, for det er den vanligste måten å skrive navnene på her vi bor. 

 

Anonymkode: 63246...825

Sorry, men det fremstår bare som pompøst.  Litt sånn ung mor som vil jåle opp navnet.

Anonymkode: 48f52...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, men det fremstår bare som pompøst.  Litt sånn ung mor som vil jåle opp navnet.

Anonymkode: 48f52...17b

Det står du fritt til å mene. Jeg har h i midten av det ene etternavnet mitt og på slutten av det siste, og jeg mener selv at måten mitt navn og mitt barns navn staves på passer etternavnet. 

Ellers har jeg valgt stavemåte på mine barns navn etter det som er mest vanlig der vi bor, slik at de i minst mulig grad må rette på folk. Det mener jeg at er det lureste, pompøst eller ei. 

Anonymkode: 63246...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara, uten h, og Sofie, med normal skrivemåte, er helt ok. Mille får jeg ikke til å være et navn, engang. 

Julie er klassisk. Vakkert og tidløst. 

Anonymkode: 83c40...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah - jeg er ikke så glad i H-en, men Sara er et helt fint ig koselig navn. Veldig vanlig, da. Har to Sara i datterens klasse. Men det er et navn man blir glad av.

Julie - klassisk og pent. Måtte inn og sjekke statistikken på ssb. Julie var nummer 23 på navnetoppen i fjor, med 226 barn som fikk navnet, så det er ikke utdatert - selv om navnet var enda mer brukt for noen år siden, med en topp rundt 2000. 

Sophia - jålete skrivemåte. Sofia er vakkert, men leste en artikkel for en stund siden at navnet Sofia var på topp i massevis av land nå. Plutselig skal alle kalle barna sine Sofia. Google så finner du den sikkert. 

Mille - søtt og sjarmerende. 

 

Blir uansett ikke feil om du velger et av navnene på lista. Alle er fine og brukbare navn. Lykke til!

Anonymkode: b576b...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, men det fremstår bare som pompøst.  Litt sånn ung mor som vil jåle opp navnet.

Anonymkode: 48f52...17b

Der er jeg både enig og uenig faktisk. 

Vet ikke om det er navnet med h som ending som gjør det men sånn som Martha feks synes jeg skal ha h i seg. 

Jeg heter Katrine og blir alltid spurt om det skrives med c og h, så der har du den igjen...synes ikke det er pompøst :) men akkurat det med Sarah er jeg enig i ;)

Anonymkode: 7577b...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sarah

Julie 

Sophia

Mille 

Anonymkode: c4203...484

Sarah, Julie og Sofia (hadde droppet ph med mindre det er en spesifikk oppkalling e.l.) er greie navn, spesielt Sarah, det har mest tyngde for meg.

Mille... Er et kallenavn, et sukkersøtt, dillete babyaktig navn uten innhold. Er faktisk få navn jeg liker så lite som Mille/Milla. Sorry. ;-)

Anonymkode: 7d5fc...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. juni 2017 den 17.00, Anonym bruker skrev:

Sarah

Julie 

Sophia

Mille 

Anonymkode: c4203...484

Sarah bare gode, kjenner mange fine saraher, pent navn <3

Julie : bare gode der også, synes navnet er veldig koselig <3

Sophia : bare gode her også, synes det er helt nydelig og er favoritten <3

Mille : har jeg vel ingen formeninger om, Søtt navn,men ikke min smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mille har jeg bare positive assosiasjoner til . Sarah er et fint navn, jeg er mest vant med skrivemåten Sara.

Sophia , da tenker jeg automatisk på skuespilleren Sophia Loren.

Julie er også et fint navn.

Jeg kjenner ei som heter Mille, og hun er bare nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lik smak 😊

Sara heter datteren min, liker naturligvis navnet. Bunnsolid valg. 

Julie, vurdert vi også, fint navn, men litt kjedelig synes jeg nå.

Sofia har jeg aldri likt spesielt godt..., litt tungt på en måte.

Mille vurderte vi faktisk også, liker kjempegodt 👍Litt kallenavn bare, det som trakk ned den gang. 

 

Anonymkode: d5cdb...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...