GĂ„ til innhold

IKM uke 27 🐝


Rullgardin

Anbefalte innlegg

Litt brun utflod i gĂ„r og i dag, 4-5 dpo. Bruker aldri Ă„ ha det fĂžr rett fĂžr mens, vet ikke om det er et godt tegn eller ikke😅 Ømme bryster i morges, men er vel litt tidlig Ă„ begynne symptomjakt, kanskje😜

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Krussemynte skrev:

Litt brun utflod i gĂ„r og i dag, 4-5 dpo. Bruker aldri Ă„ ha det fĂžr rett fĂžr mens, vet ikke om det er et godt tegn eller ikke😅 Ømme bryster i morges, men er vel litt tidlig Ă„ begynne symptomjakt, kanskje😜

Oi! Det synes jeg hĂžrtes spennende ut! HĂ„per det er et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Eltestene har bare blitt svakere siden lÞrdag, sÄ da tror jeg at jeg kan si med sikkerhet at el kom tidligere enn forventa denne perioden! Helt ok det, da er jeg 2 dpo i dag. Fryktelig treig og kjip i magen.. :Nikke: Hadde vÊrt fint om fÞlelen av forstoppethet ble kompensert med ... f.eks. to streker til helga!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 dpo her, tror jeg. Clearblue testen har slutta Ä lyse nÄ, men kan jeg bruke den en gang til fÞr Ä se om el er over, om det blinker eller er sirkel? StÄr at man ikke skal teste mer etter Ä ha fÄtt fast for da skal egglÞsningen vÊre i lÞpet av 48 t.... 

Jeg har melkespreng enda, kommer tilogmed gjennomsiktig vÊske ut hvis jeg klemmer, mÄtte bare sjekke om det var noe der. HÄper det er et bra tegn. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

42 minutter siden, MammaMĂž85 skrev:

1 dpo her, tror jeg. Clearblue testen har slutta Ä lyse nÄ, men kan jeg bruke den en gang til fÞr Ä se om el er over, om det blinker eller er sirkel? StÄr at man ikke skal teste mer etter Ä ha fÄtt fast for da skal egglÞsningen vÊre i lÞpet av 48 t.... 

Jeg har melkespreng enda, kommer tilogmed gjennomsiktig vÊske ut hvis jeg klemmer, mÄtte bare sjekke om det var noe der. HÄper det er et bra tegn. 

Jeg er ikke kjent med Clearblue sine eltester, sÄ det tÞr jeg ikke uttale meg om. Men det er jo mange "regler" for hvordan eller nÄr man skal bruke og avlese gtester ogsÄ, og de jeg bryr jeg meg veldig lite om :eeeh:

Melkespreng? Er det et vanlig tegn pÄ el for deg? Hehe, mye mer spennende enn min treige mage, liksom. Og sÄ hÞres det mye mer ut som et godt tegn :) Har du vÊrt gravid fÞr? Jeg har bare rukket Ä vÊre gravid i noen uker én gang fÞr (eller to, egenlig, men det er sÄ lenge siden), og da kjente jeg fÊrre symptomer enn noen gang fÞr.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har hatt melkespreng med rÄmelk fÞr ogsÄ, uten at legen fant ut hvorfor. SÄ det trenger ikke bety noe, kanskje litt tidlig Ä kjenne symptomer uansett?  Hender jeg har litt spreng, men nÄ har det vÊrt ekstra ille. 

Jeg har hatt 4 sa, den siste i mai 2015, og ett fullgÄtt. NÄ er det en del Är siden sÄ jeg husker ikke Ässen det var da jeg ble gravid med jenta mi. 

Kjenner at spenninga stiger! Skal ta eltest etterpÄ. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Sniker meg med her jeg, klarer knapt Ä vente med Ä teste! Har sÄ lyst at det skal sitte denne gangen!

Hadde egentlig bestemt meg for Ä vente med Ä teste til 8/7 (to dager etter forhÄpentligvis IKM) og hadde selvsagt bestemt meg for Ä ikke fÄ for hÞye forhÄpningene ogsÄ.. men har vÊrt inne og lest pÄ mars 2018 (og 2017; I know...) gruppen og klarer ikke holde hodet mitt igjen lenger! 

NĂ„r tenker dere Ă„ ta fĂžrste test?

 

Hadde vÊrt perfekt timing mtp aldersforskjell til nevÞen min som nÊrmer seg syv mÄneder... (er veldig nÊr sÞsteren min, og Þnsker at barna vÄre kan vÊre like nÊre som jeg var med fetteren min... +at det har vÊrt hÞyeste Þnske i mange Är ofc...)

Blah, the wait is killing me! 

 

Anonymkode: c59cc...51d

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sniker meg med her jeg, klarer knapt Ä vente med Ä teste! Har sÄ lyst at det skal sitte denne gangen!

Hadde egentlig bestemt meg for Ä vente med Ä teste til 8/7 (to dager etter forhÄpentligvis IKM) og hadde selvsagt bestemt meg for Ä ikke fÄ for hÞye forhÄpningene ogsÄ.. men har vÊrt inne og lest pÄ mars 2018 (og 2017; I know...) gruppen og klarer ikke holde hodet mitt igjen lenger! 

NĂ„r tenker dere Ă„ ta fĂžrste test?

 

Hadde vÊrt perfekt timing mtp aldersforskjell til nevÞen min som nÊrmer seg syv mÄneder... (er veldig nÊr sÞsteren min, og Þnsker at barna vÄre kan vÊre like nÊre som jeg var med fetteren min... +at det har vÊrt hÞyeste Þnske i mange Är ofc...)

Blah, the wait is killing me! 

 

Anonymkode: c59cc...51d

Hehehe, kjenner meg igjen, ja! Var "iskald og kul" for bare to dager siden, og nÄ er jeg helt pÄ tuppa igjen. Tenker Ä teste til helga, da er jeg ca 8-9 dpo. Veit det er tidlig, men klarer ikke Ä vente. Eier ikke selvdisiplin, og sÄ ble jeg sÄ paff av den tidlige egglÞsninga :) Dagene gÄr helt sykt sakte nÄr man er i dpo-land, men samtidig - mÄnedene hadde vÊrt helt uutholdelig lange hvis jeg ikke var for at jeg synes at akkurat disse dagene er sÄ spennende. Skuffa blir je jo uansett om det ikke funker.

Det perfekte tidpunktet var egentlig da jeg ble gravid fÞr jul. Da passa det med jobb og flytting og alt mulig. NÄ er det mer sÄnn "helst sÄ fort som mulig", som gjelder.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sniker meg med her jeg, klarer knapt Ä vente med Ä teste! Har sÄ lyst at det skal sitte denne gangen!

Hadde egentlig bestemt meg for Ä vente med Ä teste til 8/7 (to dager etter forhÄpentligvis IKM) og hadde selvsagt bestemt meg for Ä ikke fÄ for hÞye forhÄpningene ogsÄ.. men har vÊrt inne og lest pÄ mars 2018 (og 2017; I know...) gruppen og klarer ikke holde hodet mitt igjen lenger! 

NĂ„r tenker dere Ă„ ta fĂžrste test?

 

Hadde vÊrt perfekt timing mtp aldersforskjell til nevÞen min som nÊrmer seg syv mÄneder... (er veldig nÊr sÞsteren min, og Þnsker at barna vÄre kan vÊre like nÊre som jeg var med fetteren min... +at det har vÊrt hÞyeste Þnske i mange Är ofc...)

Blah, the wait is killing me! 

 

Anonymkode: c59cc...51d

Jeg skjÞnner hva du mener, jeg klarer ikke holde hodet kaldt jeg heller. Tenkte Ä teste 8.7, men spÞrs om jeg klarer Ä vente 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tok el test nĂ„, den viste sirkel som betyr lav fertilitet, i sĂ„fall har vi truffet skikkelig bra denne gangen! NĂ„ tok jeg ikke denne pĂ„ fĂžrste urin som de forrige, men hĂ„per det ikke har sĂ„ mye Ă„ si đŸ€ž

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, AkkMa skrev:

Hehehe, kjenner meg igjen, ja! Var "iskald og kul" for bare to dager siden, og nÄ er jeg helt pÄ tuppa igjen. Tenker Ä teste til helga, da er jeg ca 8-9 dpo. Veit det er tidlig, men klarer ikke Ä vente. Eier ikke selvdisiplin, og sÄ ble jeg sÄ paff av den tidlige egglÞsninga :) Dagene gÄr helt sykt sakte nÄr man er i dpo-land, men samtidig - mÄnedene hadde vÊrt helt uutholdelig lange hvis jeg ikke var for at jeg synes at akkurat disse dagene er sÄ spennende. Skuffa blir je jo uansett om det ikke funker.

Det perfekte tidpunktet var egentlig da jeg ble gravid fÞr jul. Da passa det med jobb og flytting og alt mulig. NÄ er det mer sÄnn "helst sÄ fort som mulig", som gjelder.

SĂ„ dumt at det ikke klaffet fĂžr jul! Er en enorm smerte Ă„ miste... 😔 Mistet selv for syv Ă„r siden og har egentlig fĂžlt meg tom etter det, som om en del av meg mangler. FĂžlte at litt av den delen kom tilbake da nevĂžen min ble fĂždt for et halvt Ă„r siden, og kan ikke forestille meg gleden VI alle her fĂ„r nĂ„r testen viser positiv om forhĂ„pentligvis ikke sĂ„ lenge! (Selv om det fĂžles slik..) 

Bra det ikke bare er meg som verker etter Ă„ tisse pĂ„ en pinne!! 😂

Jeg var syykt cool fÞr helgen, men sÄ pÄ fredag gikk det opp for meg at kanskje dette er det jeg har ventet pÄ hele livet, og plutselig hadde jeg levd gjennom de neste 20 Ärene med alle mulige scenarioer...

1 time siden, MammaMĂž85 skrev:

Jeg skjÞnner hva du mener, jeg klarer ikke holde hodet kaldt jeg heller. Tenkte Ä teste 8.7, men spÞrs om jeg klarer Ä vente 

 

Sant 8/7 er aaaaalt for lenge Ă„ vente?! Aner ikke hvordan vi skal klare det.. vet ikke om jeg tĂžrr Ă„ teste fĂžr, er sĂ„ redd for Ă„ bli unĂždvendig deppa... forrige gang testet jeg fĂžr tiden, var negativ og bare fornektet det helt til langt etter mens, uansett hvor mange tester jeg tok: DET KUNNE JO VÆRE .... denne gangen hĂ„per jeg Ă„ vĂŠre mer realistisk 😅

Hva med dere, klarer dere Ä akseptere resultatene nÄr de kommer? Og hvordan takler dere det hele? 

Anonymkode: c59cc...51d

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Klarer ikke akseptere negativ nei. Blir deppa, men tenker at sÄ lenge ikke mensen har kommet sÄ er det fortsatt hÄp. OgsÄ kommer mensen da....... og jeg har testa etter ogsÄ jeg fordi det var en rar/kort mens feks. 

Jeg blir skuffa, vil gi helt opp, men sÄ nÊrmer det seg egglÞsning igjen ogsÄ er det like spennende. Rare er at jeg ble sÄ dÄrlig etter forrige, fÞdselsdepresjon og alt var vondt og jÊvlig og jeg lovte meg selv Ä aldri bli gravid igjen...men nÄ sitter jeg her da. Litt skrekkblandet fryd egentlig. Er redd for at det samme skal skje igjen, men det gikk jo bra pÄ et vis likevel sÄ det kan vel ikke bli stort verre hÄper jeg. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

SĂ„ dumt at det ikke klaffet fĂžr jul! Er en enorm smerte Ă„ miste... 😔 Mistet selv for syv Ă„r siden og har egentlig fĂžlt meg tom etter det, som om en del av meg mangler. FĂžlte at litt av den delen kom tilbake da nevĂžen min ble fĂždt for et halvt Ă„r siden, og kan ikke forestille meg gleden VI alle her fĂ„r nĂ„r testen viser positiv om forhĂ„pentligvis ikke sĂ„ lenge! (Selv om det fĂžles slik..) 

Bra det ikke bare er meg som verker etter Ă„ tisse pĂ„ en pinne!! 😂

Jeg var syykt cool fÞr helgen, men sÄ pÄ fredag gikk det opp for meg at kanskje dette er det jeg har ventet pÄ hele livet, og plutselig hadde jeg levd gjennom de neste 20 Ärene med alle mulige scenarioer...

 

Sant 8/7 er aaaaalt for lenge Ă„ vente?! Aner ikke hvordan vi skal klare det.. vet ikke om jeg tĂžrr Ă„ teste fĂžr, er sĂ„ redd for Ă„ bli unĂždvendig deppa... forrige gang testet jeg fĂžr tiden, var negativ og bare fornektet det helt til langt etter mens, uansett hvor mange tester jeg tok: DET KUNNE JO VÆRE .... denne gangen hĂ„per jeg Ă„ vĂŠre mer realistisk 😅

Hva med dere, klarer dere Ä akseptere resultatene nÄr de kommer? Og hvordan takler dere det hele? 

Anonymkode: c59cc...51d

Hehe, det er som Ă„ lese om meg sjĂžl! Myyyser og myyyser, holder meg og tester igjen. Har ogsĂ„ testa selv etter at heksa har kommet, fordi den har vĂŠrt "annerledes" 😂😂 Jeg planlegger ogsĂ„ Ă„ prĂžve Ă„ la vĂŠre Ă„ ta helt av denne mĂ„neden.

Men det er jo sĂ„ vanskelig Ă„ ikke tenke framover i tid ogsĂ„, "hvis sĂ„nn og sĂ„nn", da er det den mĂ„neden som gjelder, og sĂ„ videre. Jeg mĂ„ prĂžve Ă„ ikke sjekke sĂ„nt, det var nesten som om det var det som fĂžltes verst fĂžr jul, som om jeg hadde tenkt altfor lang fram i tid, sett ting for meg og sĂ„ videre. At tomrommet pĂ„ en mĂ„te er alt det man sĂ„ for seg, kanskje? 💔 Jeg har ogsĂ„ en liten nevĂž som det hjelper veldig Ă„ holde pĂ„ innimellom 💙

Men - jeg krysser alt jeg har for at det hagler doble streker i denne gruppa om noen dager, og at vi fĂ„r helt andre ting Ă„ overfokusere pĂ„ 😉 

(Og hvis det ikke gjĂžr det sĂ„ kommer jeg nok til Ă„ trenge noen dager pĂ„ Ă„ akseptere det, sĂ„ er det pĂ„'n igjen ✌)

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

35 minutter siden, MammaMĂž85 skrev:

Klarer ikke akseptere negativ nei. Blir deppa, men tenker at sÄ lenge ikke mensen har kommet sÄ er det fortsatt hÄp. OgsÄ kommer mensen da....... og jeg har testa etter ogsÄ jeg fordi det var en rar/kort mens feks. 

Jeg blir skuffa, vil gi helt opp, men sÄ nÊrmer det seg egglÞsning igjen ogsÄ er det like spennende. Rare er at jeg ble sÄ dÄrlig etter forrige, fÞdselsdepresjon og alt var vondt og jÊvlig og jeg lovte meg selv Ä aldri bli gravid igjen...men nÄ sitter jeg her da. Litt skrekkblandet fryd egentlig. Er redd for at det samme skal skje igjen, men det gikk jo bra pÄ et vis likevel sÄ det kan vel ikke bli stort verre hÄper jeg. 

Samme her, tror jeg tok to-tre prÞver etter mens forrige gang + hos legen #flaut... Men vi blir jo helt tussete! Det er jo noe sÄ stort og sÄ viktig i livene vÄres! Det blir jo vendepunktet...

skjÞnner veldig godt at det er skummelt! HÄper virkelig det gÄr bedre for deg denne gangen og at du fÄr nyte bÄde graviditet og tiden etter fÞdsel uten noe slit! Kan ikke forestille meg hvordan det mÄ vÊre Ä ha fÞdselsdepresjon :/ <3 

 

 

9 minutter siden, AkkMa skrev:

Hehe, det er som Ă„ lese om meg sjĂžl! Myyyser og myyyser, holder meg og tester igjen. Har ogsĂ„ testa selv etter at heksa har kommet, fordi den har vĂŠrt "annerledes" 😂😂 Jeg planlegger ogsĂ„ Ă„ prĂžve Ă„ la vĂŠre Ă„ ta helt av denne mĂ„neden.

Men det er jo sĂ„ vanskelig Ă„ ikke tenke framover i tid ogsĂ„, "hvis sĂ„nn og sĂ„nn", da er det den mĂ„neden som gjelder, og sĂ„ videre. Jeg mĂ„ prĂžve Ă„ ikke sjekke sĂ„nt, det var nesten som om det var det som fĂžltes verst fĂžr jul, som om jeg hadde tenkt altfor lang fram i tid, sett ting for meg og sĂ„ videre. At tomrommet pĂ„ en mĂ„te er alt det man sĂ„ for seg, kanskje? 💔 Jeg har ogsĂ„ en liten nevĂž som det hjelper veldig Ă„ holde pĂ„ innimellom 💙

Men - jeg krysser alt jeg har for at det hagler doble streker i denne gruppa om noen dager, og at vi fĂ„r helt andre ting Ă„ overfokusere pĂ„ 😉 

(Og hvis det ikke gjĂžr det sĂ„ kommer jeg nok til Ă„ trenge noen dager pĂ„ Ă„ akseptere det, sĂ„ er det pĂ„'n igjen ✌)

 

Satser pÄ at vi klarer Ä holde oss til ikm! -med trykk pÄ IKKE kommende ;) 

 

uff, nÄ er det mange Är siden jeg mistet, men jeg fÞler sÄ sykt med deg! Er helt forferdelig!! Og tomrommet er nok helt sikkert alt man plutselig mister... 

og sÄ godt at du har en liten nevÞ! Er noe helt spesielt med Ä holde se smÄ i armene og bare klemme dem hardt. -En ting er sikkert: min nevÞ skal aldri lure pÄ om han er elsket!! 

 

Forrige graviditet var ikke planlagt for meg, er syv Är siden og stikker fremdeles hardt i hjertet nÄr jeg tenker pÄ datteren min i himmelen... fÞr graviditeten... Hadde aldri klart Ä miste igjen, sÄ krysser alt som krysses kan, og ber sikkert tusen bÞnner om at dette mÄ sitte. Og det mÄ det! Er jo slit Ä telle pÄ egglÞsning og sex og alt man skal gjÞre for at det skal "sitte"..! 

 

Ă…Ă„Ă„, mĂ„ det bare bli positiv etter positiv her inne! Det er definitivt tĂžft nĂ„r testene er negative.. i to-tre uker har vi jo gĂ„tt "som gravide", det gjĂžr hvertfall jeg! FĂ„r lyst Ă„ fortelle alle at jeg er gravid, for det kjennes jo sĂ„ ekte! -Symptomjakt til tusen, og ALT kan jo vĂŠre symptom!! 😅🙈 Flere enn meg som gjĂžr det, eller? 🙊😅

Anonymkode: c59cc...51d

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, tror jeg tok to-tre prÞver etter mens forrige gang + hos legen #flaut... Men vi blir jo helt tussete! Det er jo noe sÄ stort og sÄ viktig i livene vÄres! Det blir jo vendepunktet...

skjÞnner veldig godt at det er skummelt! HÄper virkelig det gÄr bedre for deg denne gangen og at du fÄr nyte bÄde graviditet og tiden etter fÞdsel uten noe slit! Kan ikke forestille meg hvordan det mÄ vÊre Ä ha fÞdselsdepresjon 

Tusen takk 😊

Det verste med fĂždselsdepresjonen for meg var at jeg ikke visste hvor vanlig det er. Jeg var sĂ„ livredd for Ă„ gjĂžre noe galt. Jeg var sĂ„ sliten, grĂ„t og grĂ„t og angret pĂ„ hele greia. Ungen skreik 24/7 pga kolikk. Det var en fĂŠl opplevelse som jeg ikke unner noen. MEN DET GÅR OVER! Og jeg elsker den lille snuppa mi mer enn noe, men kjĂŠrligheten kom ikke rett etter fĂždsel som jeg trodde. Det vokste litt pĂ„ meg, og det tror jeg er ganske vanlig, vi er bare redde for Ă„ si det. Men det trengs Ă„ bli sagt, sĂ„ ikke andre sliter med skyldfĂžlelse fordi de fĂžler seg utslitte og tomme. 

Satser pĂ„ bare positive tester her framover sĂ„ vi kan fĂžlge hverandre videre 😀

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

8 minutter siden, MammaMĂž85 skrev:

Tusen takk 😊

Det verste med fĂždselsdepresjonen for meg var at jeg ikke visste hvor vanlig det er. Jeg var sĂ„ livredd for Ă„ gjĂžre noe galt. Jeg var sĂ„ sliten, grĂ„t og grĂ„t og angret pĂ„ hele greia. Ungen skreik 24/7 pga kolikk. Det var en fĂŠl opplevelse som jeg ikke unner noen. MEN DET GÅR OVER! Og jeg elsker den lille snuppa mi mer enn noe, men kjĂŠrligheten kom ikke rett etter fĂždsel som jeg trodde. Det vokste litt pĂ„ meg, og det tror jeg er ganske vanlig, vi er bare redde for Ă„ si det. Men det trengs Ă„ bli sagt, sĂ„ ikke andre sliter med skyldfĂžlelse fordi de fĂžler seg utslitte og tomme. 

Satser pĂ„ bare positive tester her framover sĂ„ vi kan fĂžlge hverandre videre 😀

Gosh, det hÞres helt forferdelig ut! Bra at du stÄr pÄ for Ä spre det videre! HÄper virkelig jeg slipper noe slikt, mÄ vÊre fÊlt etter Ä ha Þnsket og elsket barnet sÄ lenge fÞr det blir fÞdt, for sÄ Ä fÞle seg "feil" pÄ en mÄte...

Anonymkode: c59cc...51d

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

10 timer siden, MammaMĂž85 skrev:

Tusen takk 😊

Det verste med fĂždselsdepresjonen for meg var at jeg ikke visste hvor vanlig det er. Jeg var sĂ„ livredd for Ă„ gjĂžre noe galt. Jeg var sĂ„ sliten, grĂ„t og grĂ„t og angret pĂ„ hele greia. Ungen skreik 24/7 pga kolikk. Det var en fĂŠl opplevelse som jeg ikke unner noen. MEN DET GÅR OVER! Og jeg elsker den lille snuppa mi mer enn noe, men kjĂŠrligheten kom ikke rett etter fĂždsel som jeg trodde. Det vokste litt pĂ„ meg, og det tror jeg er ganske vanlig, vi er bare redde for Ă„ si det. Men det trengs Ă„ bli sagt, sĂ„ ikke andre sliter med skyldfĂžlelse fordi de fĂžler seg utslitte og tomme. 

Satser pĂ„ bare positive tester her framover sĂ„ vi kan fĂžlge hverandre videre 😀

Jeg tror akkurat det du sier der er nÞkkelen - til ganske mye. Begynner Ä skjÞnne at "ting" er sÄ myyye vanligere enn det vi tror. Jeg synes det er helt merkelig hvor mange jeg kjenner som har hatt bÄde spontanaborter og blighted ovumer`er óg fÞdselsdepresjoner, men INGEN snakker om det. Og sÄ plutselig stÄr du midt oppe i det, "aleine" og aner ikke hva du skal fÞle. Jeg var skuffa over kroppen min i ukesvis, synes den svikta meg. Og at det var "feil" at jeg ble sÄ lei meg, for det hadde jo tross alt ikke gÄtt mer enn 10 uker, eller hva det var. Hemmelig var det jo ogsÄ.

Den andre nÞkkelen er som du sier; det gÄr over :) 

Enig med Anonym, flott at du sprer det videre! Og takk for at du deler. Jeg var SÅÅ glad da ho ene venninna mi fortalte at ho hadde gĂ„tt gjennom akkurat det samme, Ăłg var helt ĂŠrlig om hvor sliten ho var etter fĂždsel, og alt det "hemmelige" ho tenkte pĂ„. Hehe, en kveld med mye prosecco skulle det vise seg at hver eneste Ă©n av jentene i gjengen hadde en "sĂ„nn" historie, som de egentlig ikke hadde fortalt om til noen.. Det er sĂ„ mye der ute vi kan ha dĂ„rlig samvittighet for, at det er bra Ă„ skrelle bort noen av de tinga som egentlig bare er naturlige, og helt tilfeldige. Bra vi kan fĂ„ utlĂžp for noen av tankene og bekymringene vĂ„r her - hĂ„per virkelig det klaffer for oss, sĂ„ vi kan fĂžlge hverandre videre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, tror jeg tok to-tre prÞver etter mens forrige gang + hos legen #flaut... Men vi blir jo helt tussete! Det er jo noe sÄ stort og sÄ viktig i livene vÄres! Det blir jo vendepunktet...

skjÞnner veldig godt at det er skummelt! HÄper virkelig det gÄr bedre for deg denne gangen og at du fÄr nyte bÄde graviditet og tiden etter fÞdsel uten noe slit! Kan ikke forestille meg hvordan det mÄ vÊre Ä ha fÞdselsdepresjon :/ <3 

 

 

Satser pÄ at vi klarer Ä holde oss til ikm! -med trykk pÄ IKKE kommende ;) 

 

uff, nÄ er det mange Är siden jeg mistet, men jeg fÞler sÄ sykt med deg! Er helt forferdelig!! Og tomrommet er nok helt sikkert alt man plutselig mister... 

og sÄ godt at du har en liten nevÞ! Er noe helt spesielt med Ä holde se smÄ i armene og bare klemme dem hardt. -En ting er sikkert: min nevÞ skal aldri lure pÄ om han er elsket!! 

 

Forrige graviditet var ikke planlagt for meg, er syv Är siden og stikker fremdeles hardt i hjertet nÄr jeg tenker pÄ datteren min i himmelen... fÞr graviditeten... Hadde aldri klart Ä miste igjen, sÄ krysser alt som krysses kan, og ber sikkert tusen bÞnner om at dette mÄ sitte. Og det mÄ det! Er jo slit Ä telle pÄ egglÞsning og sex og alt man skal gjÞre for at det skal "sitte"..! 

 

Ă…Ă„Ă„, mĂ„ det bare bli positiv etter positiv her inne! Det er definitivt tĂžft nĂ„r testene er negative.. i to-tre uker har vi jo gĂ„tt "som gravide", det gjĂžr hvertfall jeg! FĂ„r lyst Ă„ fortelle alle at jeg er gravid, for det kjennes jo sĂ„ ekte! -Symptomjakt til tusen, og ALT kan jo vĂŠre symptom!! 😅🙈 Flere enn meg som gjĂžr det, eller? 🙊😅

Anonymkode: c59cc...51d

Takk for gode ord! Selv om det er trist, sÄ hjelper det Ä hÞre om andre som har opplevd det samme. Og nevÞer, altsÄ :hjerte: Jeg satser pÄ at vi ikke opplever noe sÄnt igjen. Og at neste ikke er en nevÞ ;) Krysser det jeg har!

Hehehe, fÞler meg gravid noen uker hver mÄned, ja.. Og kjenner etter symptomer sÄ jeg blir helt tussete. PrÞver Ä notere det ned i appen ogsÄ, sÄ jeg kan sammenligne fra gang til gang, men nÄ synes jeg det er urovekkende stille her, altsÄ. Synes til og med at magen har flata ut litt. Aner ikke om det er bra eller dÄrlig. Det har pleid Ä vÊre myyye aktivitet de siste mÄneden - men da har det jo vÊrt heksa som har herja, ikke en liten spire.. 

En ting, jeg synes det er veldig vanskelig Ä holde meg unna kalde utepils nÄ om sommeren. Og sÄ har jeg enda ikke klart Ä slutte helt med snus.. Hvor forsiktige er dere? Har jo vÊrt mer eller mindre avholds 50 % av tida det siste Äret, kjenner det begynner Ä ta pÄ, sÊrlig nÄ som det er sÄ fint vÊr :fnise:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er ny! PrÞver meg pÄ forum sÄ jeg ikke driver mannen til vanvidd med for mye prÞveprat :)

30 Är, PP1, positiv el-test 23, IKM ca 8 juli

Sluttet pÄ ppiller i april og startet prÞvingen nÄ. Har hatt litt ustabil syklus siden pilleslutt sÄ er usikker pÄ sykluslengden, men fikk fast smilefjes pÄ test fredag ettermiddag. Lagt inn "aksjer" torsdag, lÞrdag og sÞndag. Negativ el-test igjen i gÄr. Er forberedt pÄ at det ikke klaffer, men man blir jo litt ivrig da :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 timer siden, AkkMa skrev:

Takk for gode ord! Selv om det er trist, sÄ hjelper det Ä hÞre om andre som har opplevd det samme. Og nevÞer, altsÄ :hjerte: Jeg satser pÄ at vi ikke opplever noe sÄnt igjen. Og at neste ikke er en nevÞ ;) Krysser det jeg har!

Hehehe, fÞler meg gravid noen uker hver mÄned, ja.. Og kjenner etter symptomer sÄ jeg blir helt tussete. PrÞver Ä notere det ned i appen ogsÄ, sÄ jeg kan sammenligne fra gang til gang, men nÄ synes jeg det er urovekkende stille her, altsÄ. Synes til og med at magen har flata ut litt. Aner ikke om det er bra eller dÄrlig. Det har pleid Ä vÊre myyye aktivitet de siste mÄneden - men da har det jo vÊrt heksa som har herja, ikke en liten spire.. 

En ting, jeg synes det er veldig vanskelig Ä holde meg unna kalde utepils nÄ om sommeren. Og sÄ har jeg enda ikke klart Ä slutte helt med snus.. Hvor forsiktige er dere? Har jo vÊrt mer eller mindre avholds 50 % av tida det siste Äret, kjenner det begynner Ä ta pÄ, sÊrlig nÄ som det er sÄ fint vÊr :fnise:

 

Ja, nĂ„ hĂ„per jeg vi er ute fĂžr sĂžskena vĂ„re denne gangen, sĂ„ kan de fĂ„ noen nevĂžer og nieser fra oss heller! 🙊

Jeg har ikke peiling pĂ„ hva som er godt og ikke godt, men innbiller meg at alle tegn er gode tegn og tar gleden skikkelig pĂ„ forskudd! FĂžrste uken fĂžlte jeg meg sykt gravid, og hadde sĂ„ og si alle symptomer jeg har hatt forrige gang jeg ble gravid, samt alle jeg har lest om! NĂ„ kjenner jeg ikke sĂ„ mye, har bare en "fĂžlelse" som om This is it (men det har jeg vel ogsĂ„ hver gang). Kaster opp en del og innbiller meg at det er et (sykt tidlig) tegn, men det gjorde jeg fĂžr egglĂžsning ogsĂ„, sĂ„ der er det bare innbilning 😂

 

Hehe, kjenner at jeg sliter med det samme, frister veldig med en drink i sommervarmen! Spesielt nÄr negativiteten slÄr inn. Mange fester som villt frem til de finner ut at de er gravide (og da finner de det jo ut mye senere enn oss, OG det gÄr fint..). Jeg holder meg unna til testen er tatt, men kommer mensen og testen er negativ, er det nok mulig at jeg tar en "sÞrgerunde".

Jeg prÞver Ä vÊre sÄ forsiktig som mulig, Vil jo helst vÊre "perfekt" men gÄr pÄ noen medisiner som ikke anbefales Ä bruke i graviditet (alle kan til nÞds brukes i graviditet, sÄ skal jo ikke vÊre sÄÄ farlig, men tenker jo pÄ det..), og slutter det sekundet testen er positiv; trapper ogsÄ ned og tar kun det som virkelig den nÞdvendig, slik at det bare er Ä slutte der og da. -Mange holder seg unna hele tiden de prÞver, men jeg vet ikke om jeg hadde orket smertene uten et synlig mÄl... 

Anonymkode: c59cc...51d

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 minutt siden, PinkPeon skrev:

Jeg er ny! PrÞver meg pÄ forum sÄ jeg ikke driver mannen til vanvidd med for mye prÞveprat :)

30 Är, PP1, positiv el-test 23, IKM ca 8 juli

Sluttet pÄ ppiller i april og startet prÞvingen nÄ. Har hatt litt ustabil syklus siden pilleslutt sÄ er usikker pÄ sykluslengden, men fikk fast smilefjes pÄ test fredag ettermiddag. Lagt inn "aksjer" torsdag, lÞrdag og sÞndag. Negativ el-test igjen i gÄr. Er forberedt pÄ at det ikke klaffer, men man blir jo litt ivrig da :)

Velkommen i gjengen! HÄper det klaffer pÄ fÞrste forsÞket pÄ deg!

Bable med oss, er vel derfor vi er her..! Her er det "hemmelig" til testen er positiv, sÄ er godt Ä fÄ ut tanker og fÞlelser med andre som faktisk forstÄr! :):D 

Anonymkode: c59cc...51d

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Mulig jeg havner her.. litt usikker pÄ nÄr egglÞsning var enten sÞndag eller mandag sist uke. Og forventet ikm 3 juli.. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Her fikk jeg en liten frisk blĂždning i gĂ„r, litt brun utflod etter det. Et lite temperaturfall i morges, leste meg opp litt pĂ„ temping, dersom den gĂ„r opp igjen sĂ„ kan det ha vĂŠrt et sĂ„kalt festedipp. Satser pĂ„ at det er festeblĂždning og festedipp istedenfor annet kluss med syklusen min 😜

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Yes! Én veldig sĂ„r brystvorte! Jeg la fĂžrst merke til det igĂ„r pĂ„ ettermiddagen, men det er jaggu sĂ„nn i dag ogsĂ„. Hehe, enda et symtom jeg ikke har hatt fĂžr (I forrige pp kjente jeg de berĂžmte stikkene nĂ„r jeg reiste meg fort opp av stoler etc. for fĂžrste gang! Men det var jo ikke akkurat et graviditetstegn for min del, skulle det vise seg.)! Synes alltid jeg leser om Ăžmme og tunge pupper som gode tegn, gjelder det Ă©n sĂ„r brystvorte ogsĂ„, tru? :eeeh:

Hvor mange dpo er dere nÄ, damer? Jeg tror jeg er 4 dpo. KlÞÞÞr etter Ä teste!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...