Gå til innhold

Gått på penicillin, men nå er det komt tilbake


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var ferdig med kur for bakterieinfeksjon i halsen på onsdag, hadde CRP på over 200 når jeg begynte på kuren, men den var gått ned så har jobbet hele uka. Nå Ikveld er mandlene store igjen med gule prikker, gjør vondt å svelge og det verker ut i ørene. Skal selvfølgelig jobbe natt hele helgen i helsevesenet. Så hva gjør jeg nå? Går selvfølgelig på jobb i natt, begynner om en time, men går jeg til legevakt imorgen eller venter jeg til mandag og bare piner meg gjennom helgen på jobb? Vet ikke om jeg klarer det da. Hadde gått for lenge med det sa legen når jeg fikk denne kuren, måtte komt før.

Anonymkode: 9304b...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gå til legevakten i morgen, for det virker som om du ikke har fått riktig type antibiotika, og når du så raskt blir verre igjen nå så trenger du trolig antibiotika før mandag. Spesielt viktig siden legen sa du kom for sent sist, at du ikke gjør det samme nå som du er i ferd med å bli så dårlig igjen.

God bedring :)

(ps... det heter kommet, ikke komt)

 

Anonymkode: 2fdf5...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks ferdig med kur nr 2 nå..Fikk vondt igjen dagen etter avsluttet kur,men var hos en lege som mente det var virus og det mente neste lege siden halsen ikke var veldig vond og ikke så "stygg"..Etter 6 uker av og på fikk jeg time hos fastlege forrige uke og han nok streptokokktest og den var positiv..Så da ble det ny runde med penicillin..

Anonymkode: dc55c...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakt nå eller egenmelding i natt og legevakt i morgen tidlig. Du er syk, og sannsynligvis smittsom, og har ingenting på jobb å gjøre!

Anonymkode: fd666...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt innom legevakta etter jobb imorra. Du trenger nok ny medisin og muligens en annen. 

 

Anonymkode: 04c9d...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er på jobb nå. Har fått karret meg til å sitte fastvakt et sted som ikke krever så mye, har 38 i feber en time etter Paracet og Ibux. Føler meg helt elendig. Får ringe legevakt og høre om jeg kan komme innom i morgentidlig.

HI

Anonymkode: 9304b...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er på jobb nå. Har fått karret meg til å sitte fastvakt et sted som ikke krever så mye, har 38 i feber en time etter Paracet og Ibux. Føler meg helt elendig. Får ringe legevakt og høre om jeg kan komme innom i morgentidlig.

HI

Anonymkode: 9304b...bc1

Feber og så går du på jobb? Hvorfor? Ingen takker deg. Hadde du vært min kollega hadde jeg sendt deg hjem. Noe jeg forøvrig har gjort med flere og så har vi som er igjen tatt i et ekstra tak. Ingen skal måtte jobbe med feber! 

Anonymkode: 46def...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke samvittighet til å ringe en time før, vi har så mye sykdom på natt og idag var det flere syke. Har fått time hos legevakt kl 09 så får prøve å holde ut. De jeg jobber med ser ikke ut til å sende meg hjem, men blir det verre får jeg bare gå.

 

HI

Anonymkode: 9304b...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering for de som var så greie å svare meg :) ble innlagt på sykehus med to abcesser i halsen som de måtte tømme. Blir liggende her til over helgen for å få AB intravenøst. 

 

HI

Anonymkode: 9304b...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er på jobb nå. Har fått karret meg til å sitte fastvakt et sted som ikke krever så mye, har 38 i feber en time etter Paracet og Ibux. Føler meg helt elendig. Får ringe legevakt og høre om jeg kan komme innom i morgentidlig.

HI

Anonymkode: 9304b...bc1

Du sitter fastvakt med feber? Sitter man ikke fastvakt på alvorlig syke eller døende?

Anonymkode: 5c85a...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...