Gå til innhold

Ting du ikke gjør?


Iiiiik

Anbefalte innlegg

Jeg liker å skru sammen møbler, så det gjør jeg gjerne og helst aleine, eller egt helst bare med en håndlanger som ikke har meninger men er happy med å hjelpe til. Bære de digre flatpakkene inn er jeg ikke fullt så glad i, men er det bare meg hjemme gjør jeg det på trass.

Skjønner ikke at det er en kjønnsdeling på å skifte lyspærer, da? Skru ut, skru inn - hva er problemet? Ok, spot i taket er et helvete, men har aldri falt meg inn at det ikke faller på den som oppdager det eller den som husker å kjøpe riktige pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nesten jeg kan alt og gjør det meste. Mannen gjør også det meste, men det er jeg som ser hva som skal gjøres. Dekkskift tar mannen om vi ikke setter bort jobben. Insekter, sluker, dobørster alt, men driver ikke med gjenbruk av musefeller. Går i søpla med musa. Heldigvis er det år siden sist jeg så en mus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift med dame, så her deles det ikke etter kjønn, men interesse og behov. Pluss at vi setter ut en del, blant annet dekk, vasking og handling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi enda ujevn fordeling, men det kommer seg sakte men sikkert. Samboeren min er skikkelig nerd og lite handy, veldig intelligent men lar seg knekke av klesvask. Jeg var alene i mange år og fikk streng beskjed da jeg vokste opp at jeg aldri måtte bli avhengig av noen, så jeg kan skifte det meste av slitedeler på bilen og vedlikeholde den, kan fikse det meste i og utenfor huset og jeg har kontrollen på økonomien. Samboeren blir flinkere og flinkere så nå tar han det meste som har med bilene å gjøre, siden han finner instruksjonsvideoer på youtube :P Han klipper plen og snekkerer, resten deler vi på, om enn noe ujevnt. Jeg tar alle edderkopper og plukker flått av husdyra. Matlaging tar han mest selv om jeg er kokk, fordi 1-åringen sitter som limt på meg etter bhg. Han tar alt data og tv-relatert, det gidder ikke jeg å bruke tid på siden jeg ikke eier tålmodighet. Sluker, oppkast o.l deler vi på. Jeg tar det meste av husarbeidet siden han er ekstremt ustrukturert og treig, men han må henge opp klær og tømme oppvaskmaskina innimellom. Han kan kline til med støvtørking og rydding innimellom, men det er som regel hvis han har fått seg noe på morgenen og er uthvilt i tillegg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...