Gå til innhold

Kan jeg ende opp med å sitte uten sønnen min på flyet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det jo ikke rart😂 Flyselskapet kan jo ikke gjette at dere vil sitte sammen om dere sjekker inn hver for dere😉

Anonymkode: 5e895...e68

Nei har aldri forventet eller sagt det heller da 😄😄😄 uansett husker jeg ikke hvordan vi pleier å sjekke inn. Går liksom inn og så ut av hodet. 

Anonymkode: 663ee...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Evablaum skrev:

Hurra, argumentene har du på plass! 

Det er du som sitter her å holder å på med drittslenging

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er du som sitter her å holder å på med drittslenging

Anonymkode: 5ee76...1c8

Drittslenging? Hvor? 

(Er det lov å skrive både med nick og som anonym i en og samme tråd?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 0.34, Anonym bruker skrev:

Norwegian svarte:

"Jeg forstår forvirringen.I utgangspunktet skal ikke barn sitte alene om bord i flyet av sikkerthetsmessige grunner og for at det ikke barnet skal føle seg utrygg.Likevel skjer det av og til i systemet når dere sjekker inn at dere blir avskilt.Da vil jeg anbefale deg å høre med check-in personale ved skranken å høre om de eventuelt kan hjelpe så dere får sitte sammen"

Var vel ikke helt dette svaret jeg håpet på :P

Anonymkode: 5ee76...1c8

Det ordner seg som regel uten problem. Jeg har aldri betalt ekstra for sete og har aldri opplevd at mine barn får annen plass enn meg. Billettene er kjøpt sammen og vi sjekker inn tidlig på nett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anniedoug skrev:

Det ordner seg som regel uten problem. Jeg har aldri betalt ekstra for sete og har aldri opplevd at mine barn får annen plass enn meg. Billettene er kjøpt sammen og vi sjekker inn tidlig på nett 

God sagt 👉som regel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evablaum skrev:

God sagt 👉som regel! 

Mer presist enn det kan det jo ikke sies. Ingen grunn til å stresse ihvertfall. Jeg har reist mye med og uten barn og aldri opplevd å bli delt opp. Selv når billettene har vært kjøpt hver for seg har det ordnet seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, MammantilNurket skrev:

For å se det slik: Jeg vil heller gnage av meg en arm enn å sitte ved siden av noen andres barn på et fly. Hadde derfor med glede byttet plass med deg.

Når det er sagt: Dersom du ikke har råd til skikkelige flybilletter bør du heller ta tog eller bli hjemme ... både for din skyld og dine medpassasjerers skyld, men aller mest for ditt barns skyld ... han/hun vil også sannsynligvis heller gnage av seg en arm enn å fly sammen med meg ... 

Det tror jeg faktisk gjelder de fleste av oss. Du virker virkelig ikke som et menneske jeg ønsker å tilbringe noen tid med. 

Anonymkode: d9623...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere som er så bastante på at "bestiller-man-sete-har-man-rett-på-det-og-alle-andre-som-ikke-gjør-det-er-i-grunn-ansvarsløse-idioter": vi hadde bestilt og betalt for å reservere sete. Flyet ble kansellert, men vi var heldig å komme med neste, men det var da selvfølgelig stappfullt. Vi vikk 3 seter på flyet men helt forskjellige steder. Iom vi kom så sent med var det faktisk kabinepersonalet som måtte sørge for at i det minste jeg og 3 åringen fikk sitte sammen. Det var flere som ble spurt og nektet å bytte, så til slutt ble noen rett og slett beordret, da hadde flyvertinnen blitt lei.

 

Anonymkode: 15f75...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg faktisk gjelder de fleste av oss. Du virker virkelig ikke som et menneske jeg ønsker å tilbringe noen tid med. 

Anonymkode: d9623...685

Hva er problemet ditt?? Jeg skrev at jegville ha byttet plass uten protester. Å sitte barnevakt på flyreise for andres barn er uaktuelt.

Folk må faktisk ta seg av sine egne barn, og dersom de ikke har råd til skikkelige flybilletter får de holde seg hjemme. Uansvarlig å overlate eget barn til fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og dere som er så bastante på at "bestiller-man-sete-har-man-rett-på-det-og-alle-andre-som-ikke-gjør-det-er-i-grunn-ansvarsløse-idioter": vi hadde bestilt og betalt for å reservere sete. Flyet ble kansellert, men vi var heldig å komme med neste, men det var da selvfølgelig stappfullt. Vi vikk 3 seter på flyet men helt forskjellige steder. Iom vi kom så sent med var det faktisk kabinepersonalet som måtte sørge for at i det minste jeg og 3 åringen fikk sitte sammen. Det var flere som ble spurt og nektet å bytte, så til slutt ble noen rett og slett beordret, da hadde flyvertinnen blitt lei.

 

Anonymkode: 15f75...016

Dette er da overhodet ikke en sammenlignbar situasjon. Du skjønner det?

Anonymkode: f1c55...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 22.23, Anonym bruker skrev:

Sånne som deg skulle ikke hatt lov å jobbe i barnehage! 

Anonymkode: 5ee76...1c8

Jeg jobber i barnehage, og kunne overhodet ikke tenkt meg å sitte å underholde et fremmed barn på en flytur. Burde ikke jeg heller jobbe i barnehage?

Anonymkode: d23a9...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i barnehage, og kunne overhodet ikke tenkt meg å sitte å underholde et fremmed barn på en flytur. Burde ikke jeg heller jobbe i barnehage?

Anonymkode: d23a9...775

Det var vel mer måten hun skriver det på som folk reagerer på

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt sikkert til å gå bra! Når billettene er kjøpt sammen vil dere mest sannsynlig få plasser ved siden av hverandre 😘 

Anonymkode: 759a8...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel mer måten hun skriver det på som folk reagerer på

Anonymkode: 5ee76...1c8

Kan du bli mer hårsår ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MammantilNurket skrev:

Kan du bli mer hårsår ... ?

Med mindre du er blind ,så var det faktisk flere enn meg som reagerte på kommentaren din.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer helt sikkert til å gå bra! Når billettene er kjøpt sammen vil dere mest sannsynlig få plasser ved siden av hverandre 😘 

Anonymkode: 759a8...315

Ja håper det :) Siden vi reiser ut bagasje så kan vi jo sjekke inn via mobilen,så da gjør vi bare det så fort som det er mulig.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer helt sikkert til å gå bra! Når billettene er kjøpt sammen vil dere mest sannsynlig få plasser ved siden av hverandre 😘 

Anonymkode: 759a8...315

Det har virkelig ingenting å si at billettene er kjøpt sammen. Fatter ikke hvorfor så mange tror det? Det eneste som teller er å 1) sjekke inn i samme prosess og 2) sjekke inn tidlig nok. 

Anonymkode: f1c55...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja håper det :) Siden vi reiser ut bagasje så kan vi jo sjekke inn via mobilen,så da gjør vi bare det så fort som det er mulig.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Man kan sjekke inn med mobil selv om man skal sende bagasje altså. Sånn til en gang dere skal sende bagasje. 

Anonymkode: f1c55...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan sjekke inn med mobil selv om man skal sende bagasje altså. Sånn til en gang dere skal sende bagasje. 

Anonymkode: f1c55...3bc

Takk for tipset,det visste jeg ikke :)

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg skal snart fly til NY for å feire bryllupsdagen. Dette blir vår første tur uten barn siden bryllupsreisen for ti år siden. Vi betaler for å sitte sammen, da flyturen sammen i ro og mak og uten å styre med egne barn er en del av turen. Må jeg bytte så gjør jeg det, men det blir høyst ufrivillig. 

Anonymkode: c55dc...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du er blind ,så var det faktisk flere enn meg som reagerte på kommentaren din.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Herregud. Skaff dere et rom, eller noe. Hvorfor kupper du HIs tråd bare for å bitche til en bruker? 

Anonymkode: 1f155...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har virkelig ingenting å si at billettene er kjøpt sammen. Fatter ikke hvorfor så mange tror det? Det eneste som teller er å 1) sjekke inn i samme prosess og 2) sjekke inn tidlig nok. 

Anonymkode: f1c55...3bc

Jo, på en måte "teller" det at liene er kjøpt sammen - iallefall på langdistanse.

Dersom man sjekker inn selv på forhånd, får man opp ledige seter rundt om i flyet man kan velge mellom. Dersom du har en booking som består av 5 billetter får du gjerne opp andre valg enn om man reiser alene. Ddet oppdager man fort hvis man skal sjekke inn flere bookinger.

første gang jeg skulle gjøre dette skjønte jeg ikke hvorfor vi som hadde 5billetter fikk opp helt andre (og flere) alternativer på ledige seter enn min far som hadde booket sin billett alene. 

Anonymkode: 62c15...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri reservert setet da jeg trodde det var selvfølge at man fikk sitte sammen så lenge man bestilte billetter sammen. Det har i hvert fall alltid vært slik tidligere - går lang tid mellom hver gang jeg. Så der stod jeg på flyplassen, alene med fire barn i alderen 0-2-4 og 12 år med plasser på helt forskjellige steder i flyet. Kort flygning, men likevel... Heldigvis ordnet det seg. De sa det måtte skjedd en feil ettersom barn under en viss alder ikke skal sitte alene. 

Anonymkode: 38eb4...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel mer måten hun skriver det på som folk reagerer på

Anonymkode: 5ee76...1c8

Og jeg reagerer på den jakten som noen av dere driver med, etter mammaen til nurket

Anonymkode: d23a9...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flyvertinne på 10.året og reise både innlands og utlands og jeg har kun en gang kommet opp i den problemstillingen. Så slapp av, det er veldig sjeldent at slikt skjer

Anonymkode: f4444...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...