Gå til innhold

Kan jeg ende opp med å sitte uten sønnen min på flyet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig tar vi ansvar.

Men da må flyselskapene sørge for at barn som er så små at de ikke kan ta ansvar seg selv (under skolealder, blir plassert sammen med den som er ansvarlig for dem. 

Det er vanskelig å ta ansvar fastlåst i setet fra andre enden av et fly.

At folk kam bli splittet er helt l.

Vil du sikre deg å sitte med barnet ditt, som er over skolealder og fint kan klare seg selv noen timer på et fly, så betaler man for det.

Om de sprer foreldre og småbarn, så er det bare latterlig og de får ta konsekvensene av det selv. 

 

Anonymkode: fe36a...a79

Hadde man tatt ansvar så hadde man bestilt sete. Det du beskriver, er å ikke ta ansvar. Det er sinnsykt frekt og egoistisk å la andre passasjerer ta ansvar for at noen ikke gidder å betale for sete, så de er sikre på å sitte sammen med egne barn.

Anonymkode: d23a9...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flirer meg skakk😂 Det er så mange rare folk her!😂 Hva er forskjellen på å sitte på 8C kontra 15C liksom..? "Valgt setet av en grunn og nekter å flytte meg"😂 Eneste sete jeg kan skjønne folk vil ha er de med ekstra benplass, ellers ser jeg ærlig talt ikke problemet... 

Anonymkode: 5e895...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Flirer meg skakk😂 Det er så mange rare folk her!😂 Hva er forskjellen på å sitte på 8C kontra 15C liksom..? "Valgt setet av en grunn og nekter å flytte meg"😂 Eneste sete jeg kan skjønne folk vil ha er de med ekstra benplass, ellers ser jeg ærlig talt ikke problemet... 

Anonymkode: 5e895...e68

Det er stor forskjell, kan være i alle fall.  Det kan være i avstand til toaletter, til motorer (støy), langt foran eller langt bak, vindu eller midtgang, avstand til nødutgang...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde man tatt ansvar så hadde man bestilt sete. Det du beskriver, er å ikke ta ansvar. Det er sinnsykt frekt og egoistisk å la andre passasjerer ta ansvar for at noen ikke gidder å betale for sete, så de er sikre på å sitte sammen med egne barn.

Anonymkode: d23a9...775

Det er din mening, ikke fasiten.

Jeg mener at det er en selvfølge at hvis ikke flyselskapene ønsker at småbarn sitter alene, så må de forhindre at det skjer. 

Så enkelt og så vanskelig. 

Ordningen med å kjøpe seg seter har jeg ingen problemer med. Om min 11-åring ikke kunne sittet alene på en flytur, så hadde jeg kjøpt sikre plasser. Vi har alltid fått sitte sammen, men det hadde vært helt uproblematisk å bli splittet. Det er en risiko vi tar uten å ha problemer med det. 

Med treåringen er det annerledes.

Han er for liten til å kunne reise alene og må derfor plasseres med den som er ansvarlig for ham. Det må flyselskapet ta ansvar for å gjøre. 

Nå bekrefter altså Norwegian også dette, og jeg tror nok alle selskaper vil bekrefte dette på forhånd når det gjelder så små barn, og da jeg hadde sikret meg en e-post med en slik bekreftelse som jeg kunne vise ved ombordstigning ved behov.

Vi flyr mye og har aldri blitt splittet fra småbarn. Heller ikke noen andre som jeg kjenner. Da jeg spurte en gang ble jeg betrygget om at de selvsagt tok visse forholdsregler. 

Dere må gjerne fortsette å betale. Jeg har råd til det, men kommer til å fortsette å la være. Og lever godt med det 😊

Anonymkode: fe36a...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er rart at man må betale for å få sitte sammen om man bestiller 3 billetter. At man ikke får velge om man vil sitte langt fremme,  langt bak eller midt i flyet er en ting. Det burde egentlig ikke koste noe i det hele tatt å velge sete. Det er ikke dyrere for SAS eller Norwegian å frakte deg fra A-B uansett hvor du sitter.

På samme måte når jeg bestiller bord til 5 på en restaurant, så forventer jeg at vi får sitte sammen selv om vi ikke har betalt setereservasjon. De kunne jo tross alt fordelt oss 5 på bord hvor det er ledige plasser slik at de totalt får plass til flere på restauranten. 

Du må heller ikke betale setereservasjon på kino.

Anonymkode: a39c5...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde nok vært et system som gjorde det umulig å kjøpe billetter til barn under skolealder, uten å betale for å få sitte sammen. I dag regner flyselskapet med at foreldrene er i stand til å vurdere om barnet kan sitte alene, men det er muligens å ha for stor tiltro til dagens småbarnsforeldre.

Anonymkode: 5bc54...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det burde nok vært et system som gjorde det umulig å kjøpe billetter til barn under skolealder, uten å betale for å få sitte sammen. I dag regner flyselskapet med at foreldrene er i stand til å vurdere om barnet kan sitte alene, men det er muligens å ha for stor tiltro til dagens småbarnsforeldre.

Anonymkode: 5bc54...a37

Neida, det er ikke det de regner med. Det er noe du tenker.

Også flyselskapet svarer at man selvsagt får sitte sammen med så små barn. 

Det er ikke spesielt sjarmerende med folk som automatisk antar at alle som ikke er egne meningsfeller er dumme. 

Anonymkode: fe36a...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du lest alle svarene her så hadde du sett at Norwegian har selv sagt at det er unødvendig å reservere setet for å få sitte sammen,barn under 12 får alltid sitte med en han kjenner. I dette tilfelle får han enten sitte med meg eller oldemoren sin,så da gidder ikke jeg bruke penger på å reservere setet når det ikke er nødvendig.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Da sier altså Norwegian til deg at jeg som betalende kunde vil kunne risikere at de pengene jeg har brukt på å reservere sete, er de villige til å ta imot uten å gi meg det jeg har betalt for. Det synes jeg er veldig dårlig kundebehandling. 

Hvis jeg reiste alene hadde jeg helt klart byttet med deg hvis du ba om det, hvis ikke hadde jeg faktisk nektet. Egentlig burde setereservasjon være påbudt for dem som er i et reisefølge som ikke kan splittes opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sikkert flere som ikke har betalt for sete som dermed ikke har problem med å bytte sete med noen. 

Men å forvente at noen som har betalt skal bytte blir veldig feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, det er ikke det de regner med. Det er noe du tenker.

Også flyselskapet svarer at man selvsagt får sitte sammen med så små barn. 

Det er ikke spesielt sjarmerende med folk som automatisk antar at alle som ikke er egne meningsfeller er dumme. 

Anonymkode: fe36a...a79

Hva regner de med da? Hvis HI har fått beskjed om at barn under 12 ikke får sitte uten foreldre, samt at de åpner for at man selv vurderer om man skal betale for å reservere sete? Enten regner de med at folk gjør rimelige forventninger selv, eller så regner de med at andre passasjerer gir fra seg sitt sete hvis det oppstår behov for det, eller de regner med at en mor med en 5-åring sørger for at ungen blir ivaretatt selv om de ikke får sitte sammen. 

Jeg vet ikke hva antakelsen er, men for meg er fortolkningen til hun du svarer mest sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

skal vi på ferie å få  billige billetter så må en jo bestille flybilletter tidlig!

Anonymkode: 5ee76...1c8

Fly er luksus. Ikke man driver med når man ikke har råd til mat ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, natti_ skrev:

Fly er luksus. Ikke man driver med når man ikke har råd til mat ellers. 

tog var faktisk dyrere

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tog var faktisk dyrere

Anonymkode: 5ee76...1c8

Ja da har man ikke råd til å reise bort da. Enkelt å greit! Hvis du droppet den ekstra avgiften for å kunne ha råd til mat fremover så burde det vel ringe en bjelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, natti_ skrev:

Ja da har man ikke råd til å reise bort da. Enkelt å greit! Hvis du droppet den ekstra avgiften for å kunne ha råd til mat fremover så burde det vel ringe en bjelle? 

Som sagt så måtte jeg bestille billettene nå om jeg ville ha billige billetter,da klarer vi fint å leve litt billigere denne måneden så vi kan dra på ferie til sommeren.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, natti_ skrev:

Ja da har man ikke råd til å reise bort da. Enkelt å greit! Hvis du droppet den ekstra avgiften for å kunne ha råd til mat fremover så burde det vel ringe en bjelle? 

Hvorfor det? Hi sier jo at femåringen kan sitte alene om det blir nødvendig, men hun håper selvsagt at det ordner seg. 

Hvorfor syns du det er ok å tråkke på andre?

Anonymkode: d9623...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Hi sier jo at femåringen kan sitte alene om det blir nødvendig, men hun håper selvsagt at det ordner seg. 

Hvorfor syns du det er ok å tråkke på andre?

Anonymkode: d9623...685

Hvor har jeg tråkket på h.i?  Jeg prøver bare å realitetsorientere henne. En 5 åring bør absolutt ikke sitte alene på flyet og det må man legge til rette for at han/hun skal få slippe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt så måtte jeg bestille billettene nå om jeg ville ha billige billetter,da klarer vi fint å leve litt billigere denne måneden så vi kan dra på ferie til sommeren.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Javel det er ditt valg. Men det var jo tydelig at du trodde på forhånd at du skulle slippe å betale for dette men regnet med at det ble lagt til rette for deg uansett. Hvor mye ekstra kostet billettene om dere skulle få sitte sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, natti_ skrev:

Javel det er ditt valg. Men det var jo tydelig at du trodde på forhånd at du skulle slippe å betale for dette men regnet med at det ble lagt til rette for deg uansett. Hvor mye ekstra kostet billettene om dere skulle få sitte sammen? 

Du får lese tråden før du kjefter. Det kostet 300 kr ekstra for å bestille seter og Norwegian har sagt at de får sitte sammen. Alt annet er bare bakgrunnstøy. 

Anonymkode: d9623...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, natti_ skrev:

Javel det er ditt valg. Men det var jo tydelig at du trodde på forhånd at du skulle slippe å betale for dette men regnet med at det ble lagt til rette for deg uansett. Hvor mye ekstra kostet billettene om dere skulle få sitte sammen? 

300 kr ekstra totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke snakket med barnet ditt uansett. Musikk på ørene, problem solved. 

Anonymkode: 8ff03...9b1

For et sjarmerende vesen du er

Anonymkode: 45b2c...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For et sjarmerende vesen du er

Anonymkode: 45b2c...868

Hva er galt med å gjøre det?

Anonymkode: d23a9...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får lese tråden før du kjefter. Det kostet 300 kr ekstra for å bestille seter og Norwegian har sagt at de får sitte sammen. Alt annet er bare bakgrunnstøy. 

Anonymkode: d9623...685

Nei jeg gidder virkelig ikke å lese hele tråden. Hvor har jeg kjeftet? Og du er ikke h.i engang så hvorfor så fintfølende. Da burde du holde deg unna diskusjoner. 

300 kr ekstra ja. Det var jo ikke all verden. Men godt å høre at de får sitte sammen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, natti_ skrev:

Javel det er ditt valg. Men det var jo tydelig at du trodde på forhånd at du skulle slippe å betale for dette men regnet med at det ble lagt til rette for deg uansett. Hvor mye ekstra kostet billettene om dere skulle få sitte sammen? 

Ja som sagt så trodde jeg at vi ikke trengte å reservere seter for å sitte sammen ettersom vi bestilte billettene sammen.Det Norwegian reklamerer for at jo at om du vil ha favorittplassen din på flyet,eller om du vil sitte der du får litt ekstra beinplass,så kan velge  reservere det setet.De reklamerer ikke for trusler om at en 5 åring må sitte uten mammaen sin eller andre han kjenner fra før. Men som sagt så har Norwegian sagt på telefon at barn under 12 vil ikke bli plassert med fremmende,han får sitte med meg eller med oldemoren sin.Å begge deler går helt fint for vår del.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flirer meg skakk😂 Det er så mange rare folk her!😂 Hva er forskjellen på å sitte på 8C kontra 15C liksom..? "Valgt setet av en grunn og nekter å flytte meg"😂 Eneste sete jeg kan skjønne folk vil ha er de med ekstra benplass, ellers ser jeg ærlig talt ikke problemet... 

Anonymkode: 5e895...e68

Kanskje den som sitter i 8C reiser sammen med, og vil sitte ved siden av, personen i 8B? Og har betalt for nettop det?

Anonymkode: c55dc...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...