Gå til innhold

Kan jeg ende opp med å sitte uten sønnen min på flyet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hi

Jeg hadde heller aldri vært interessert i å underholde ditt barn, fordi du er gjerrig og lar være å reservere sete. Og det er ikke mitt, men ditt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Evablaum skrev:

Hi

Jeg hadde heller aldri vært interessert i å underholde ditt barn, fordi du er gjerrig og lar være å reservere sete. Og det er ikke mitt, men ditt problem. 

Men hvis du nekter å bytte plass kan det fort bli ditt problem. Hvordan skal mor passe på barnet når hun sitter et annet sted? 

Du sier ikke at du heller ville irritert deg over ungen enn å bytte plass med mor?

Til hi, sjekk inn så tidlig som mulig så går det sikkert bra. Og uansett er det nok flest oppegående folk på flyet, så noen bytter nok mer enn gjerne om det blir nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Evablaum skrev:

Hi

Jeg hadde heller aldri vært interessert i å underholde ditt barn, fordi du er gjerrig og lar være å reservere sete. Og det er ikke mitt, men ditt problem. 

Da får du bytte setet da smarting. KLarer utmerket godt å underholde sønnen min på flyet men da må jeg sitte ved siden av han.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke snakket med barnet ditt uansett. Musikk på ørene, problem solved. 

Anonymkode: 8ff03...9b1

Du er bra sær ass

Anonymkode: 54882...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om de plasserer meg langt unna i flyet så er det ikke mitt problem nei,er ikke jeg som hadde tatt en så idiotisk avgjørelse.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Jo, det er bare deg som har tatt den idiotiske avgjørelsen, siden det er deg som ikke vil betale for å sitte sammen med ditt eget barn. Men du synes det er rimelig å belemre andre passasjerer med det, og attpåtil klandre de for det. Det er ikke andre passasjerer sin feil at du er for gjerrig til å betale for dere.

Anonymkode: d23a9...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er bare deg som har tatt den idiotiske avgjørelsen, siden det er deg som ikke vil betale for å sitte sammen med ditt eget barn. Men du synes det er rimelig å belemre andre passasjerer med det, og attpåtil klandre de for det. Det er ikke andre passasjerer sin feil at du er for gjerrig til å betale for dere.

Anonymkode: d23a9...775

Ja det er vel viktigere å betale ekstra for seter enn å ha råd til det mest nødvendige resten av denne måneden..

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er vel viktigere å betale ekstra for seter enn å ha råd til det mest nødvendige resten av denne måneden..

Anonymkode: 5ee76...1c8

Da burde man kanskje ikke reise i det hele tatt, men det er jo et valg man tar. Men kan kan uansett ikke klandre eller belemre andre passasjerer eller besetning for det valget man tar. Du mener jo at det er alle andres feil hvis dere ikke får sitte sammen

Anonymkode: d23a9...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er vel viktigere å betale ekstra for seter enn å ha råd til det mest nødvendige resten av denne måneden..

Anonymkode: 5ee76...1c8

Hvis du har så dårlig råd så er det merkelig at du bruker penger på en flyreise? 

Anonymkode: 663ee...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde å komme på forskjellige plasser. Rett og slett fordi jeg ikke hadde fått med meg at vi måtte betale ekstra for plasser sammen. Ikke ofte vi reiser med fly for å si det sånn...

Vi traff på ei som ikke ville bytte.

Jeg forklarte at mitt barn blir veldig reisesyk ,så at det var viktig å sitte sammen med han... men nei, hun skulle ikke bytte. 

Jeg gav gutten spyposer og en klem... Etter at den andre posen var fylt til randen ville hun bytte likevel. . 😀

 

 

Anonymkode: c6d5b...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har så dårlig råd så er det merkelig at du bruker penger på en flyreise? 

Anonymkode: 663ee...3f7

skal vi på ferie å få  billige billetter så må en jo bestille flybilletter tidlig!

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi opplevde å komme på forskjellige plasser. Rett og slett fordi jeg ikke hadde fått med meg at vi måtte betale ekstra for plasser sammen. Ikke ofte vi reiser med fly for å si det sånn...

Vi traff på ei som ikke ville bytte.

Jeg forklarte at mitt barn blir veldig reisesyk ,så at det var viktig å sitte sammen med han... men nei, hun skulle ikke bytte. 

Jeg gav gutten spyposer og en klem... Etter at den andre posen var fylt til randen ville hun bytte likevel. . 😀

 

 

Anonymkode: c6d5b...737

Vi flyr heller ikke ofte,sist var når han var 9 mnder så var heller ikke klar over at vi nå MÅ reservere setet for å kunne få sitte sammen.Får vel eventuelt ta med ipaden så sitter han fint :P

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr mye i jobb og ønsker av ulike årsaker å sitte nokså langt fremme i midtgangen. Jeg reserverer og betaler alltid for å få sitte der. Jeg blir rett og slett grinete om noen hadde forventet at jeg skulle bytte til et dårligere sete. Litt lengre bak kunne jeg kanskje gått med, men aldri i livet på et sete lengre inn. 

Når vi reiser sammen i familien betaler vi selvfølgelig for reserverte seter, vil jo ikke risikere at vi ikke får sitte sammen. Vi kan jo ikke forvente at noen andre skal gi opp sitt favorittsete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da får du bytte setet da smarting. KLarer utmerket godt å underholde sønnen min på flyet men da må jeg sitte ved siden av han.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Hva hvis denne damen har betalt for å sitte sammen med reisefølget sitt? Hva om hun for eksempel er på bryllupsreise med sin mann, og har betalt plassene? Skal de allikevel gi opp plassene fordi du er gnien? Jeg ville nok byttet uansett, men ville ikke vært glad for det. 

Anonymkode: c55dc...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det hadde vært et fly hvor jeg ikke hadde bestilt sete, kunne jeg nok ha byttet med deg. Men på en lengre tur hvor jeg har bestilt akkurat det setet jeg vil ha og betalt for det, byttes det ikke. Velger jeg sete, så velger jeg for en grunn, hvis ikke kunne jeg bare ha latt være å velge. Og sitter jeg klar til å sjekke inn så fort innsjekkingen åpner, så er det også fordi jeg ønsker meg et sete som er best mulig for meg og ev dem jeg reiser sammen med. 

Det å betale for å kunne velge sete, er mer og mer vanlig, ikke bare hos lavprisselskapene. Man kan like det eller ikke, men sånn er det. Og man kan velge å forholde seg til det og betale, eller ta en sjans på at det går bra uten å betale.  Du kan ikke bli sur på noen som ikke vil sørge for at du får det som du vil uten å betale for det. Reglene gjelder for alle, ikke bare alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Men hvis du nekter å bytte plass kan det fort bli ditt problem. Hvordan skal mor passe på barnet når hun sitter et annet sted? 

Du sier ikke at du heller ville irritert deg over ungen enn å bytte plass med mor?

Til hi, sjekk inn så tidlig som mulig så går det sikkert bra. Og uansett er det nok flest oppegående folk på flyet, så noen bytter nok mer enn gjerne om det blir nødvendig. 

Når jeg var betalt for et sete, så ønsker jeg selvfølgelig ikke å få et dårligere sete fordi hi ikke har penger til å bestille sete selv. Jeg hadde gitt klar beskjed til 5- åringen at han ikke skulle plage meg, satt sov-i-ro i ørene og slappet av resten av turen. Og tenkt mitt om 5- åringens mor..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

I teorien ja. Og hvis dere hypotetisk skulle komme til å reise på et smekkfullt fly hvor alle har betalt for setereservasjon for å få sitte sammen kan dere havne i en kinkig situasjon. I praksis vil det som regel løse seg, men du satser på å få noe gratis som andre betaler for.

Anonymkode: cc12e...538

Tull. Dere sjekker jo inn sammen.

Anonymkode: 1f155...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er vel viktigere å betale ekstra for seter enn å ha råd til det mest nødvendige resten av denne måneden..

Anonymkode: 5ee76...1c8

Hvis det er FLYSETET som velter månedsbudsjettet bør man kanskje vurdere om det å dra på ferie er en riktig prioritering? 

Anonymkode: 1f155...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er FLYSETET som velter månedsbudsjettet bør man kanskje vurdere om det å dra på ferie er en riktig prioritering? 

Anonymkode: 1f155...643

Om man sparer penger på ikke betale for seter på en kort flytur innenlands med et barn som kan klare seg selv, syns jeg faktisk at det er en lur prioritering. Det kan da ikke være slik at de med dårlig råd ikke skal ha ferie fordi de kanskje, muligens kan komme til å irritere noen? 

Anonymkode: d9623...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er FLYSETET som velter månedsbudsjettet bør man kanskje vurdere om det å dra på ferie er en riktig prioritering? 

Anonymkode: 1f155...643

Resten av ferieturen betaler vi nesten ikke noe for ettersom vi skal gratis der. 

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Resten av ferieturen betaler vi nesten ikke noe for ettersom vi skal gratis der. 

Anonymkode: 5ee76...1c8

Jeg syns du gjorde en grei prioritering. Bare forbered gutten din godt hvis han må sitte alene og utstyr han med iPad og noe godt å spise (som ikke griser så mye), så kommer turen til å gå helt fint. 

Folk er faktisk hyggeligere enn man kan få inntrykk av her inne. God ferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med ett og to barn og har aldri reservert sete og har aldri vært borti at vi har blitt splittet så tipper det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER så mange spesielle mennesker her inne. :)

Vi jar god råd. Mannen min flyr ukentlig i jobben sin og vi bruker noe fly som familie. 

Vi har aldri betalt ekstra for å få reservere sete. Tåpelig ting å bruke penger på.

Har opplevd at 3 av oss har fått sittet sammen og at en av oss må sitte i nærheten.  Men kva så, vi er da nok sammen. Og om 2 og 2 får sitte sammen, så er jo det også helt greit. 

Tåpelig å betale for sete når alle er garantert sitteplass. :D

Anonymkode: 930b2...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder heller ikke betale for setet. Det provoserer meg bare. Har forøvrig sluttet å fly norwegian. Flyr bare SAS. Jeg har aldri opplevd å ikke få sitte med barna mine.

Hadde helt klart gitt fra meg setet til noen som ikke fikk sitte med barn på en kort flygning.

Anonymkode: e0a9e...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte jeg faktisk Norwegian  å de sa barn under 12 år ALDRI blir sittende uten en voksen de kjenner.Han sa at sønnen min får enten sitte med meg,eller med oldemoren som også har bestillt med oss.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet flere som har brent seg på den der.ihverfall når du skal fly midt i ferie tid.koster ikke mange kronene for å reservere seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...