Gå til innhold

Fy F*** så trege sider det har blitt her.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei

Teknisk jobba med treigheten forrige uke, de lette etter feilen, og jeg trodde de fant deler av problemet, men hvis dere fortsatt har problemer skal jeg rapportere det tilbake. 
Dette  med at teksten hopper eller at man ikke får sitert, skjer det på mobil eller på pc?

Hos meg er det på pc, bruker ikke dette forumet på mobil

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei

Teknisk jobba med treigheten forrige uke, de lette etter feilen, og jeg trodde de fant deler av problemet, men hvis dere fortsatt har problemer skal jeg rapportere det tilbake. 
Dette  med at teksten hopper eller at man ikke får sitert, skjer det på mobil eller på pc?

Har ikke vært noen endring på tregheten. Når dere mener at dere har fikset noe så bør dere informere oss brukerne om det slik at dere kan få tilbakemeldinger på om det stemmer eller ikke - for det er jo helt tydelig at dere ikke greier å fange opp slike feil selv.

Jeg som skrev det med at teksten hopper, jeg bruker alltid pc.

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hos meg er det på pc, bruker ikke dette forumet på mobil

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Bruker du internet Explorer? Har erfaring av det samme, men kun fra den nettleseren. 

Anonymkode: 6f967...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom de jobbet med det gjennom uka fikk jeg ikke informert noe tidligere. Jeg har nå gitt beskjed om at det fortsatt er treigt, og at det hopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Ettersom de jobbet med det gjennom uka fikk jeg ikke informert noe tidligere. Jeg har nå gitt beskjed om at det fortsatt er treigt, og at det hopper.

En annen ting som også skjedde etter omleggingen er veldig irriterende. Hvis jeg skriver et svar og så vil scrolle opp eller ned siden for å se hva en annen skrev, eller få siden litt opp fordi varsel om nytt svar legger seg over slik at jeg ikke ser hva jeg selv skriver - da går det ofte ikke an å bevege seg på siden annet enn om jeg går på den pilen opp og ned helt i høyre marg. Noen ganger fungerer det, men oftere ikke. Det er så mange irritasjonsmomenter her nå (layouten og grafikken er jo helt elendig også, og innbyr ikke til mye bruk), at dere fint sørger for å minske bruken.

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info, det skal jeg ta videre. Skal ha et møte neste uke der jeg skal ta opp alt som har samla seg av sånne tekniske ting, så jeg logger alt (jeg gir beskjed om det umiddelbart, men tar det opp på møtet også). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det siste svaret jeg skrev over her tok 1,5 minutt før det ble postet...

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg skikkelig trøbbel med å svare på innlegg, spesielt hvis jeg prøver å sitere. Når jeg trykker på sitering, så tar det en evighet før rubrikken kommer opp. Å trykke på svar i emnet er ikke like tregt, men mye tregere enn vanlig

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tregt siden nettsiden ble endret... Gidder ikke klikke inn på alle emnene lenger, må jo vente vinter og vår...

Virker som om det går enda tregere hvis du skal sjekke varslingene... Arrrgh. Eller skrive et innlegg.

Like tregt på mobil, pc hjemme og pc på jobben....

Anonymkode: 5249d...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har gått tregt siden nettsiden ble endret... Gidder ikke klikke inn på alle emnene lenger, må jo vente vinter og vår...

Virker som om det går enda tregere hvis du skal sjekke varslingene... Arrrgh. Eller skrive et innlegg.

Like tregt på mobil, pc hjemme og pc på jobben....

Anonymkode: 5249d...132

Og selv om de jobber med det, så virker det jammen meg ikke sånn, for det er ikke mye bedring å spore. Jeg har vært med på flere omlegginger her inne, men har aldri hatt så mye og langvarig trøbbel som denne gangen :(

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt at så mange opplever problemer med det. Jeg skal fortsette å melde fra. Det virker som det er vanskelig å lokalisere feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2017 den 10.33, HanneMari Egmont skrev:

Så utrolig kjipt at så mange opplever problemer med det. Jeg skal fortsette å melde fra. Det virker som det er vanskelig å lokalisere feilen.

Nå har forumet akkurat vært nede i 15-20 minutter igjen, noe det forøvrig har vært hver eneste lørdag kveld og/eller rundt midnatt i flere uker.

Er bare å ta tilbake det gamle så er dere kvitt problemene... mange vil være glade for det ;) Forumet er blitt markant mindre aktivt etter dere la om, det burde være grunn nok til å ta det gamle tilbake inntil dere finner feilen.

 

 

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har forumet akkurat vært nede i 15-20 minutter igjen, noe det forøvrig har vært hver eneste lørdag kveld og/eller rundt midnatt i flere uker.

Er bare å ta tilbake det gamle så er dere kvitt problemene... mange vil være glade for det ;) Forumet er blitt markant mindre aktivt etter dere la om, det burde være grunn nok til å ta det gamle tilbake inntil dere finner feilen.

 

 

Anonymkode: e7e76...177

Det er et serverproblem som er årsaken til problemene, så hvilken forumplattform vi har gjør liten forskjell. Jeg frekventerer på flere andre forum med samme forumplattform og har hittil ikke opplevd nedetid på disse til tross for stor aktivitet.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ann Christin skrev:

Det er et serverproblem som er årsaken til problemene, så hvilken forumplattform vi har gjør liten forskjell. Jeg frekventerer på flere andre forum med samme forumplattform og har hittil ikke opplevd nedetid på disse til tross for stor aktivitet.

Ann Christin, admin

Det er alltid nedetid på kg når det er nedetid her. Har sjekket hver gang. 

Anonymkode: 6f967...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er alltid nedetid på kg når det er nedetid her. Har sjekket hver gang. 

Anonymkode: 6f967...516

Det stemmer, da de ligger på samme server. Er andre forum enn Kg jeg tenkte på i innlegget mitt, blant annet utenlandske. Og disse er da på andre servere.

Ann Christin, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som Ann Christin sier at nedetiden som oftest skjer samtidig på alle forumene våre, og den har ikke å gjøre med omleggingen her inne. Det er heller ikke den nye plattformen som påvirker treigheten. Men jeg fortsetter å purre på å finne ut hvorfor det er så treigt her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du samtidig si at varslene er supertrege, ikke alltid jeg får opp varsel om svar i en tråd og når jeg da går inn på tråden så kan det være 10 nye svar.

Samtidig så kommer det opp på skjermen ..... har svart trykk, her for og se svar, etc men det går ikke og trykke på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så lei jeg er av å skrive et svar som forsvinner fordi sidene plutselig er nede :sur:

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man har lest et innlegg og trykker på tilbake-knappen hender det man havner på en side med gamle innlegg. Ikke alltid, men ofte. 

Anonymkode: a0f9e...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og når man har lest et innlegg og trykker på tilbake-knappen hender det man havner på en side med gamle innlegg. Ikke alltid, men ofte. 

Anonymkode: a0f9e...481

Sånn her også, havner ofte bare på samme siden jeg står på når jeg trykker tilbake.

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var det nede og feilmelding igjen. Følgende:

If you're the owner of this website:

The connection to the origin web server was made, but the origin web server timed out before responding. The likely cause is an overloaded background task, database or application, stressing the resources on your web server. To resolve, please work with your hosting provider or web development team to free up resources for your database or overloaded application. Additional troubleshooting information here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Stemmer som Ann Christin sier at nedetiden som oftest skjer samtidig på alle forumene våre, og den har ikke å gjøre med omleggingen her inne. Det er heller ikke den nye plattformen som påvirker treigheten. Men jeg fortsetter å purre på å finne ut hvorfor det er så treigt her inne.

Jeg vet dere purrer på det, men jeg lurer på om der jobbes noe særlig med, for det hjelper jo lite. Nå har sidene vært nede en god stund igjen. Hvor lenge forventer dere at brukerene skal være tålmodige med dette??  Selv er jeg drittlei av å se denne feilmeldingen

 

A timeout occurred

 
You

Browser

Working
 
Oslo

Cloudflare

Working
 
www.klikk.no

Host

Error

What happened?

The origin web server timed out responding to this request.

What can I do?

If you're a visitor of this website:

Please try again in a few minutes.

If you're the owner of this website:

The connection to the origin web server was made, but the origin web server timed out before responding. The likely cause is an overloaded background task, database or application, stressing the resources on your web server. To resolve, please work with your hosting provider or web development team to free up resources for your database or overloaded application. Additional troubleshooting information here.

 

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...