Gå til innhold

Mai 2017 <3


Sofapute

Anbefalte innlegg

Hallo! Nå skal jeg snart starte på Gonal-f 😱 har gått 3 uker på synarela. Vil jeg merke noe til disse berømte hormonene nå? # Er fortsatt redd for å bli bitch 😂) 

Får man vondt i magen? Jeg pleier å ha eggløsnibgssmerter i 2-4 dager. Men mulig jeg bare får vondt når jeg setter ovitrellen? 🤔 håper på det beste!

 

Hvordan er spiriten hos dere andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

For min del er det ganske uvirkelig at vi er i gang igjen, og denne gangen merker jeg at jeg er mye mer avslappet i forhold til det hele. Kanskje ikke gått helt opp for meg :kari:

Siden jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus er det heller ikke noe styr med medisiner og bivirkninger, ikke ennå i alle fall. Skal ta cyclogest etterhvert, men ikke begynt på det ennå. 

Var på UL i går og begynt å teste for EL i dag, så det er vel snakk om bare noen dager før jeg vet om dette forsøket blir noe av. Vi har kun to blastocyster på frys, så håper én av de overlever tining!

Ha en fin 17. mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofapute: Jeg kan bare snakke for meg selv da..jeg har aldri fått vondt i magen av sprøytene..men mot slutten kan magen føles veldig stinn, og det er litt ubehagelig kan du si :) merker at det er flere enn ett egg som modnes! men vil ikke si at det er direkte vondt nei! Hormonell har jeg aldri blitt av sprøytene ☺️ Masse lykke til med stimuleringen, når begynner du?

Taralaili: da er vi nesten likt i løypa! 👏🏻❤️ jeg skal også ha innsett av fryse egg i naturlig syklus, var på UL på tirsdag og da var det en follikkel på 15 mm. Driver og tester for el nå, satser på positiv test i morgen eller lørdag og innsett av forhåpentligvis en blasto mot slutten av neste uke! Har egg i forskjellige aldre i fryseren så blir innsett uansett, men vil jo helst ha en blasto inn! 

Gøy at vi er igang alle sammen her! ☀️👏🏻🌸

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, J'espere skrev:

Sofapute: Jeg kan bare snakke for meg selv da..jeg har aldri fått vondt i magen av sprøytene..men mot slutten kan magen føles veldig stinn, og det er litt ubehagelig kan du si :) merker at det er flere enn ett egg som modnes! men vil ikke si at det er direkte vondt nei! Hormonell har jeg aldri blitt av sprøytene ☺️ Masse lykke til med stimuleringen, når begynner du?

Taralaili: da er vi nesten likt i løypa! 👏🏻❤️ jeg skal også ha innsett av fryse egg i naturlig syklus, var på UL på tirsdag og da var det en follikkel på 15 mm. Driver og tester for el nå, satser på positiv test i morgen eller lørdag og innsett av forhåpentligvis en blasto mot slutten av neste uke! Har egg i forskjellige aldre i fryseren så blir innsett uansett, men vil jo helst ha en blasto inn! 

Gøy at vi er igang alle sammen her! ☀️👏🏻🌸

Blir dag 3 med sprøyte her :) ingen bivirkninger så lang! :) Har visst vært veldig heldig med sprayen og i følge mangen andre ;)

To uker igjen til innsett!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke har bivirkninger ennå!! Krysser fingrene for at det holder seg sånn 👍🏻👍🏻👍🏻

To uker er jo ikke lenge!! 🌸

Jeg tester og tester men fortsatt ingen el! Kjipt om testen ikke blir positiv før søndag, da betyr det at det ikke blir blasto 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, J'espere skrev:

Så bra at du ikke har bivirkninger ennå!! Krysser fingrene for at det holder seg sånn 👍🏻👍🏻👍🏻

To uker er jo ikke lenge!! 🌸

Jeg tester og tester men fortsatt ingen el! Kjipt om testen ikke blir positiv før søndag, da betyr det at det ikke blir blasto 😬

Tusen takk!  ❤

Hvorfor blir det ikke noe av da? Må du vente til neste syklus?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Sofapute skrev:

Tusen takk!  ❤

Hvorfor blir det ikke noe av da? Må du vente til neste syklus?  

Jo da blir noe av :) Skal ha innsett i naturlig syklus .. så må tilpasse innsettsdageb til når positiv eggløsningstest er. 2-dagers embryo skal settes inn 3 dager etter positiv test, og 5-dagers embryo (blastocyst) skal settes inn 6 dager etter positiv test. Så hvis el testen hadde vært positiv på søndag, så ville jeg ikke kunnet sette inn blastocyst, pga da ville innsett falt på en lørdag. Men nå fikk jeg akkurat positiv test!! Så det betyr at de kan sette inn en blasto på fredag 👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 9.46, J'espere skrev:

Jo da blir noe av :) Skal ha innsett i naturlig syklus .. så må tilpasse innsettsdageb til når positiv eggløsningstest er. 2-dagers embryo skal settes inn 3 dager etter positiv test, og 5-dagers embryo (blastocyst) skal settes inn 6 dager etter positiv test. Så hvis el testen hadde vært positiv på søndag, så ville jeg ikke kunnet sette inn blastocyst, pga da ville innsett falt på en lørdag. Men nå fikk jeg akkurat positiv test!! Så det betyr at de kan sette inn en blasto på fredag 👏🏻👏🏻👏🏻

Herregud så bra!!! :D:D lykke til!!

PS. Kjenner jeg blir forbanna når jeg leser om folk som får utsatt innsett pga helger og ferier!! De burde hatt noen på vakt ALLTID.  Jobber selv på sykehus, og andre avdelinger er da parat både helger, ferier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sofapute skrev:

Herregud så bra!!! :D:D lykke til!!

PS. Kjenner jeg blir forbanna når jeg leser om folk som får utsatt innsett pga helger og ferier!! De burde hatt noen på vakt ALLTID.  Jobber selv på sykehus, og andre avdelinger er da parat både helger, ferier osv.

Ja enig! Så stor psykisk belastning dette er .. må være helt jævlig å få avbrutt forsøk!

Jeg har heldigvis både 2-,3 og 5-dagers embryoer i fryseren, så handler mer om at det er større sjanse for graviditet når det settes inn en 5-dagers. 

Hvordan går det med sprøytene? Merker du noe? Når skal du ha UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere forresten? Øverste bildet er fra i går. Og nederste er fra i dag! Teststrek i går var liksom sterk på ene siden og svak på andre. Så bittelitt usikker. Men åpenbart svakere i dag.. så det tilsier jo at LH-toppen har vært...?

IMG_8360.JPG

IMG_8363.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, J'espere skrev:

Hva tenker dere forresten? Øverste bildet er fra i går. Og nederste er fra i dag! Teststrek i går var liksom sterk på ene siden og svak på andre. Så bittelitt usikker. Men åpenbart svakere i dag.. så det tilsier jo at LH-toppen har vært...?

IMG_8360.JPG

IMG_8363.JPG

Enig 👍 tolker det slik jeg også :) hurra 🙌 

 

Merker ingenting til sprøytene foreløpig.  Men har fått bihulebetennelse og hatt litt feber. Har det noe å si?? Kjenner jeg er smånervøs for å lage dårlige egg ellernoe 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så mye innpå her i det siste, men ser at det skjer ting😊

Jeg skal ha innsett av blastocyst i dag, hvis opptiningen går bra. Veldig spent nå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taralaili: hvordan gikk innsett i dag? Håper du ruger på en flott blastocyst!! 🥚💞👍🏻

Sofapute: Vet ikke om det har mye å si med bihulebetennelse og feber..tror ikke det egentlig! Men uansett utrolig kjipt, man vil jo helst at kroppen skal være tipp topp shape under hele forsøket! Jeg var syk i rugeperioden under forsøket i januar og følte på det jeg og! Håper uansett du har mulighet til å ta det rolig og slappe av så du blir fort frisk! Kryp under et teppe og lage en god kopp te med honning 🍵

Snakket med klinikken i stad! De tar opp 2-dagers egg i morgen og dyrker til blastocyster, med innsett på fredag! 👏🏻👏🏻👏🏻 De refryser de andre hvis det er flere med god kvalitet på fredag! Veldig glad, var jo det jeg håpet de skulle! Da er det bare å vente, fire dager igjen til innsett! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J,espere: De ringte meg og sa at alt så bra ut, så det var bare å komme til avtalt tid😊 Da jeg kom dit hadde de med et bilde av blastocysten, og de fortalte at etter tining, hadde det fortsatt utviklingen fint😊

Blir jo så positiv av sånne tilbakemeldinger. Har heldigvis vært med på dette noen ganger nå, så vet at det ikke er noen garanti uansett. Men jeg er glad, og positiv, til det motsatte er bevisst. Skal ta g-test selv om 14 dager. Jeg kommer helt sikkert til å teste tidligere☺️

Bra tilbakemelding du fikk også👍 Blir spennende å høre åssen det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, TaraLaili skrev:

J,espere: De ringte meg og sa at alt så bra ut, så det var bare å komme til avtalt tid😊 Da jeg kom dit hadde de med et bilde av blastocysten, og de fortalte at etter tining, hadde det fortsatt utviklingen fint😊

Blir jo så positiv av sånne tilbakemeldinger. Har heldigvis vært med på dette noen ganger nå, så vet at det ikke er noen garanti uansett. Men jeg er glad, og positiv, til det motsatte er bevisst. Skal ta g-test selv om 14 dager. Jeg kommer helt sikkert til å teste tidligere☺️

Bra tilbakemelding du fikk også👍 Blir spennende å høre åssen det går!

Så gøy!! Gratulerer som ruger da! Skjønner godt at du vil teste før, 14 dager etter innsett av blastocyst er jo ganske sent! Hvor tidlig tror du at du kommer til å teste? ☺️

Jeg er også foreløpig veldig positiv mht dette forsøket! Jeg får sette inn blastocyst og gleder meg til innsett, sola skinner, jeg har vært på yoga og ligger nå i hagen og sanker D-vitaminer og synes egentlig livet er helt greit!! Gruer meg jo litt til uka etter innsett for da har jeg hvertfall tidligere vært litt på tuppa, men denne gangen setter jeg inn i naturlig syklus og da slipper jeg hvertfall hormonene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på CD2, og satte min første injekson med Bemfola nå i dag tidlig 😊 UL neste onsdag 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, J'espere skrev:

Så gøy!! Gratulerer som ruger da! Skjønner godt at du vil teste før, 14 dager etter innsett av blastocyst er jo ganske sent! Hvor tidlig tror du at du kommer til å teste? ☺️

Jeg er også foreløpig veldig positiv mht dette forsøket! Jeg får sette inn blastocyst og gleder meg til innsett, sola skinner, jeg har vært på yoga og ligger nå i hagen og sanker D-vitaminer og synes egentlig livet er helt greit!! Gruer meg jo litt til uka etter innsett for da har jeg hvertfall tidligere vært litt på tuppa, men denne gangen setter jeg inn i naturlig syklus og da slipper jeg hvertfall hormonene! 

Skal prøve å holde meg til 31. mai🙄

Jeg testet positivt 9 dager etter innsett sist gang, og det var med et egg som var blitt dyrket i fire dager. 

Bra du er så positiv! Man kan jo bli helt tussete av dette her. Men som jeg har skrevet tidligere er jeg mer avslappet denne gangen, selv om jeg synes at tiden går alt for sakte nå. 

Vi_ønsker_flere_barn: lykke til du også. Håper tiden går fort for oss alle😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det samme! 😃 Jeg er merkelig rolig, tatt i betraktning av at dette er vårt aller første forsøk. Det kan kanskje ha noe med at vi akkurat har kjøpt nytt hus, og at jeg bruker kveldene på å male 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TaraLaili skrev:

Skal prøve å holde meg til 31. mai🙄

Jeg testet positivt 9 dager etter innsett sist gang, og det var med et egg som var blitt dyrket i fire dager. 

Bra du er så positiv! Man kan jo bli helt tussete av dette her. Men som jeg har skrevet tidligere er jeg mer avslappet denne gangen, selv om jeg synes at tiden går alt for sakte nå. 

Ja, men den positiviteten kan lett snu.. var positivt innstilt og var sikker på at det skulle gå veien i forkant av forsøket i mars også, men så blir det verre etter innsett. Ble jo ikke gravid da heller ☹️

Håper du klarer å holde roen frem til test! Fordelen med innsett av blastocyst er jo at rugeperioden blir bittelitt kortere👍🏻👍🏻👍🏻

Da du testet positivt rd 9 etter innsett av 4-dagers egg - hadde du da forsøkt å teste tidligere og fått negativt? Eller testet du ikke før? 

15 timer siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Da er jeg på CD2, og satte min første injekson med Bemfola nå i dag tidlig 😊 UL neste onsdag 😃

Gratulerer med sprøytestart! Håper tiden går fort frem til onsdag! 💞 Og at det kommer masse fine egg 🥚🥚🥚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Det går så opp og ned med innstilling, positiv vs. negativ og humør. Forferdelig periode, men alt er glemt og så verd det når man endelig får en positiv test😊

Jeg testet også på rd 6 sist, og fikk negativt svar da, så det var for tidlig. Trodde testen var negativ på rd 9 også, men rett før den gikk i søpla så jeg en veldig svak strek nr. 2😊

Det som var så rart med det forsøket var at jeg veldig tidlig var helt overbevist om at det kom til å gå veien. Selv etter negativ test rd 6 var jeg fortsatt overbevist😊 Har ikke samme følelse nå da, men det trenger ikke bety noe. 

Hvor mange søskenforsøk har du vært gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TaraLaili skrev:

Ja, jeg vet. Det går så opp og ned med innstilling, positiv vs. negativ og humør. Forferdelig periode, men alt er glemt og så verd det når man endelig får en positiv test😊

Jeg testet også på rd 6 sist, og fikk negativt svar da, så det var for tidlig. Trodde testen var negativ på rd 9 også, men rett før den gikk i søpla så jeg en veldig svak strek nr. 2😊

Det som var så rart med det forsøket var at jeg veldig tidlig var helt overbevist om at det kom til å gå veien. Selv etter negativ test rd 6 var jeg fortsatt overbevist😊 Har ikke samme følelse nå da, men det trenger ikke bety noe. 

Hvor mange søskenforsøk har du vært gjennom?

Og det endte i baby? ☺️ Så utrolig bra! Det var litt deilig å høre noen som ikke tester positivt kjempetidlig og hvor det likevel går bra! Har følt at alle tester positivt RD 6 og 7 med blastocyst og blir liksom nervøs at svake tester etter det er kjemisk. Men da er det et bevis for at man hvertfall ikke skal gi opp før 14 dpo!! 🌸🙌🏻

Dette er fjerde søskenforsøket vårt. Vi hadde et fryseforsøk i august/september, som endte SA 4+3. Så har vi hatt ett ferskforsøk i januar og ett fryseforsøk i mars, begge negative. Fikk mange egg på frys fra uttaket i januar, så håper jo at ett av dem ender i baby! 💞

Hvor mange søskenforsøk har dere hatt? Og hvor mange forsøk hadde dere på nr. 1? 💞🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt forkjøla, og jeg er potte tett! Vil dette ha noe å si, tror dere? Kroppen jobber mot sykdom nå 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, J'espere skrev:

Og det endte i baby? ☺️ Så utrolig bra! Det var litt deilig å høre noen som ikke tester positivt kjempetidlig og hvor det likevel går bra! Har følt at alle tester positivt RD 6 og 7 med blastocyst og blir liksom nervøs at svake tester etter det er kjemisk. Men da er det et bevis for at man hvertfall ikke skal gi opp før 14 dpo!! 🌸🙌🏻

Dette er fjerde søskenforsøket vårt. Vi hadde et fryseforsøk i august/september, som endte SA 4+3. Så har vi hatt ett ferskforsøk i januar og ett fryseforsøk i mars, begge negative. Fikk mange egg på frys fra uttaket i januar, så håper jo at ett av dem ender i baby! 💞

Hvor mange søskenforsøk har dere hatt? Og hvor mange forsøk hadde dere på nr. 1? 💞🌸

Så leit å høre om din SA! Jeg har ikke opplevd det, men hadde mye blødninger i svangerskapet, så redselen var der. Forestiller meg at det er bedre med negativ test med en gang da?

Så bra med mange egg på frys, men man vil jo helst at det skal funke første gang uansett. 

Dette er vårt første søskenforsøk. Vi trengte fire forsøk på første - to fersk og to frys, så har vel ikke helt troa på at det skal gå på første forsøk nå. Vi har igjen en blastocyst i fryseren. 

1 time siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Nå har jeg blitt forkjøla, og jeg er potte tett! Vil dette ha noe å si, tror dere? Kroppen jobber mot sykdom nå 😕

Jeg tror ikke det har noe å si egentlig. Hørt om flere som har vært syk, ei venninne av meg hadde influensa og feber, men den satt på første forsøk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, TaraLaili skrev:

Så leit å høre om din SA! Jeg har ikke opplevd det, men hadde mye blødninger i svangerskapet, så redselen var der. Forestiller meg at det er bedre med negativ test med en gang da?

Så bra med mange egg på frys, men man vil jo helst at det skal funke første gang uansett. 

Dette er vårt første søskenforsøk. Vi trengte fire forsøk på første - to fersk og to frys, så har vel ikke helt troa på at det skal gå på første forsøk nå. Vi har igjen en blastocyst i fryseren.

Ja, bedre med negativ test, selv om det også er vondt - er jo drømmer som går i knus hver gang. Selv om jeg mistet tidlig, så var det overraskende tøft egentlig .. sørget lenge over det. Og en del av det som gjorde det vanskelig var at jeg følte at jeg ikke hadde rett til å sørge så mye som jeg gjorde. Var flere helsepersonell som slang kommentar om at det var veldig vanlig å miste. Og er jo så mange som mister senere og det er jo selvfølgelig enda verre. Men det var  vondt å føle at jeg ikke kunne snakke noe om det.

Bra med mange på frys ja. Men føler liksom at Porsgrunn har avskrevet meg som at det kommer til å gå siden jeg har så mange på frys, og fikk blant annet høre at det var uaktuelt å sette inn to egg så lenge vi holdt på med eggene fra første uttaket der. Men jeg fikk 10 på frys, og hvor mange forsøk skal jeg egentlig ha? Synes det avgjørende må være hvor mange innsett, ikke om det er egg fra første eller tredje uttak. Er jo slitsomt å stå i dette også, denne runden ble jeg faktisk sykemeldt pga jeg var så nedkjørt. 

Men denne gangen skal jeg bli gravid, og den skal sitte minst 9 måneder! 💞

Håper blastoen din sitter og! Blir spennende det her - ikke så lenge til du kan teste!! 

16 timer siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Nå har jeg blitt forkjøla, og jeg er potte tett! Vil dette ha noe å si, tror dere? Kroppen jobber mot sykdom nå 😕

Uff så kjipt! Håper ikke det har noe å si! Men legg deg på sofaen og krev konstant hvile og pleie til det er over 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger langflat i sengen med snørrpapir og halsdrops 😅 I dag blir det junk til middag, for å si det sånn! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...