Gå til innhold

Er det vits å prøve å bli gravid når jeg ikke har fått mensen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min prøver å bli gravid. Vi begynte i slutten av mars. Jeg sluttet på p-piller i september, og har hatt ganske stabil syklus etter det, har vært forsinket med 5 dager på det meste, men har alltid kommet til slutt. Jeg hadde eggløsning i slutten av mars/begynnelsen av april (har ikke brukt noen eggløsningstest, men kun regnet ut fra forrige menstrasjon) og det var første gang vi prøvde å bli gravide. Etter det har jeg ikke fått menstrasjon og i dag er det 40 dager siden forrige mens. Tok graviditetstest i dag, men den var negativ. Ble så klart veldig skuffet og nedfor da jeg trodde jeg var gravid, da mensen var 9 dager forsinket. Kan mensen ha forsvunnet denne gangen hvis jeg har innbilt meg at jeg har vært gravid? Jeg mener selv at jeg ikke har stresset med å bli gravid, men når man først starter å prøve har man jo så lyst det skal fungere :-) Har sagt til meg selv at jeg skal ta det med ro, og ta det som det kommer, men det var ikke så enkelt gitt!

 

Spørsmålet mitt er egentlig; siden jeg ikke har fått mensen nå, er det da ikke vits for meg å prøve å bli gravid den neste mnd som kommer? Får jeg da ikke eggløsning? Skal egentlig ha eggløsning i begynnelsen av mai, men stemmer ikke dette da jeg ikke fikk mensen nå?

Kan mensen ha uteblitt hvis jeg har stresset med å være gravid, og stresset med andre private ting?

Anonymkode: 06f2d...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare kjør på! Her blei eg gravid uten å ha hatt mens etter p-pillene. Syklusene kan være heilt ute å kjøre lenge. Veit det kan vera vanskeleg å ikkje stresse i prøveperioden, men prøv å ta det som det kommer og slapp av😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...