Gå til innhold

Jeg vet jeg er en snobb, men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 21. april 2017 den 12.16, Anonym bruker skrev:

Jeg synes også du høres snobbete og grunn ut!

Anonymkode: a896f...26a

Hilsen Mrs. "Jeg har ingen fordommer"! 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen jeg heller. Bare dem du feilaktig tillegger meg fordi jeg ikke slenger meg på din utskjelling av HI. 

Hva er mine jævlige holdninger? Konkret, takk. Siden du har henvist til dem flere ganger i tråden uten å si hva du mener de består av.

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Når du velger og forsvare hi og likesinnedes holdninger, gidder ikke jeg ta meg bryet med å sjekke nøyaktig hvilken anonym DU er. Har du ikke hi sine holdninger fatter jeg ikke hva du hisser deg opp for. Takk skal du ha, værsågod! 

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. april 2017 den 13.44, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare helt latterlig! Med slike holdninger forstår jeg veldig godt hvorfor man blir gående rundt litt viggo... 

Anonymkode: a896f...26a

Hilsen Mrs. "Jeg har ingen fordommer"! 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når du velger og forsvare hi og likesinnedes holdninger, gidder ikke jeg ta meg bryet med å sjekke nøyaktig hvilken anonym DU er. Har du ikke hi sine holdninger fatter jeg ikke hva du hisser deg opp for. Takk skal du ha, værsågod! 

Anonymkode: a896f...26a

Den første gangen du begynte å gnåle om holdninger var det fordi jeg beskrev de litterære kvalitetene i en roman. Noe du mente var god nok grunn til å ikke få venner. Dessverre er det for dumt å skjelle ut noen på så magert grunnlag og etterpå påstå at man ikke har noen fordommer...

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hilsen Mrs. "Jeg har ingen fordommer"! 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Har du ikke bedre argumenter enn og dra frem hva jeg sier? Gratulerer a! Jeg uttaler meg på bakgrunn av hvordan hi og andre i denne tråden omtaler mennesker rundt seg. Og nå skal du få et livs sjokk! Sånn oppførsel liker faktisk ikke jeg og jeg forstår godt dere har problemer! 

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 12.42, Anonym bruker skrev:

Au, au, au.

Snopp? Hovmodenhet?

Du er sikkert en av naboene! 😂

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Dette er ditt første litterære underverk som forkryddrer denne tråden dc9... 🙄

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke bedre argumenter enn og dra frem hva jeg sier? Gratulerer a! Jeg uttaler meg på bakgrunn av hvordan hi og andre i denne tråden omtaler mennesker rundt seg. Og nå skal du få et livs sjokk! Sånn oppførsel liker faktisk ikke jeg og jeg forstår godt dere har problemer! 

Anonymkode: a896f...26a

Nei, det kan være vondt å bli konfrontert med egne fordommer. Du uttaler deg ingenlunde "på bakgrunn av hvordan hi og andre i tråden omtaler mennesker rundt seg". Tvert imot uttaler du deg kun på bakgrunn av hvordan du greier å omfortolke hi og andre i tråden, der de (kun i følge deg) skal ha kalt andre for dumme, eller kalt seg selv for bedre enn noen.

Med all respekt - å ikke like the Kardashians på tv er ikke synonymt med å kalle andre noe. (Hvis du mener det, må det jo være fordi du selv digger det programmer og selv føler deg liten når noen disser det. Og da, igjen, ligger problemet hos deg selv.) 

Og seriøst - utdyp hvilke holdninger du kan avlese ut av en litterær beskrivelse? Og hvorfor er de holdningene "jævlige" (som du senere presiserte)? 

 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan være vondt å bli konfrontert med egne fordommer. Du uttaler deg ingenlunde "på bakgrunn av hvordan hi og andre i tråden omtaler mennesker rundt seg". Tvert imot uttaler du deg kun på bakgrunn av hvordan du greier å omfortolke hi og andre i tråden, der de (kun i følge deg) skal ha kalt andre for dumme, eller kalt seg selv for bedre enn noen.

Med all respekt - å ikke like the Kardashians på tv er ikke synonymt med å kalle andre noe. (Hvis du mener det, må det jo være fordi du selv digger det programmer og selv føler deg liten når noen disser det. Og da, igjen, ligger problemet hos deg selv.) 

Og seriøst - utdyp hvilke holdninger du kan avlese ut av en litterær beskrivelse? Og hvorfor er de holdningene "jævlige" (som du senere presiserte)? 

 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Se svar over du 😘

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Se svar over du 😘

Anonymkode: a896f...26a

Å, du mener: "Når du velger å forsvare hi og likesinnedes holdninger (som by the way kun er hva jeg selv velger å lese inn i et innlegg der det står noe helt annet) så gidder jeg ikke holde rede på hvilken anonym som er hvem, for de er alle samme ulla (noe som pr. def. er en fordom, men siden jeg ikke tror jeg har sånne, kan jeg tillate meg å avfeie alle sammen.)"

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å, du mener: "Når du velger å forsvare hi og likesinnedes holdninger (som by the way kun er hva jeg selv velger å lese inn i et innlegg der det står noe helt annet) så gidder jeg ikke holde rede på hvilken anonym som er hvem, for de er alle samme ulla (noe som pr. def. er en fordom, men siden jeg ikke tror jeg har sånne, kan jeg tillate meg å avfeie alle sammen.)"

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Neida kjære deg da gitt, men denne er underholdende og beskrivende. Du så ikke den altså? Du må lete bedre! 

   På 21.4.2017 den 12.42,  Anonym bruker skrev: 

Au, au, au.

Snopp? Hovmodenhet?

Du er sikkert en av naboene! 😂

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Dette er ditt første litterære underverk som forkryddrer denne tråden dc9... 🙄

Anonymkode: a896f...26a

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. april 2017 den 13.39, Anonym bruker skrev:

Det er vel ingen som har påstått at de er fakta?

Men de kan likevel inneholde sannheter... tygg litt på den, du!

Anonymkode: 6d6e4...dc9

 

På 21. april 2017 den 13.44, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare helt latterlig! Med slike holdninger forstår jeg veldig godt hvorfor man blir gående rundt litt viggo... 

Anonymkode: a896f...26a

Her er ordvekslingen, i fall du hadde glemt den. Gi meg en forklaring på hvorfor innlegget kl. 13.39 kunne avføde et såpass fordomsfullt svar 5 minutter etter? Folk som mener det fins sannheter i en roman, er dømt til å gå rundt uten venner? 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 

Her er ordvekslingen, i fall du hadde glemt den. Gi meg en forklaring på hvorfor innlegget kl. 13.39 kunne avføde et såpass fordomsfullt svar 5 minutter etter? Folk som mener det fins sannheter i en roman, er dømt til å gå rundt uten venner? 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Kan du prøve å se deg selv i 5 min. Du driter deg så ut, men ser det ikke selv 🙈 Jeg prøver og prøver å vise deg det, men du er altfor opptatt av meg 🙄 Er det mulig? 

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida kjære deg da gitt, men denne er underholdende og beskrivende. Du så ikke den altså? Du må lete bedre! 

   På 21.4.2017 den 12.42,  Anonym bruker skrev: 

Au, au, au.

Snopp? Hovmodenhet?

Du er sikkert en av naboene! 😂

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Dette er ditt første litterære underverk som forkryddrer denne tråden dc9... 🙄

Anonymkode: a896f...26a

Anonymkode: a896f...26a

Tull. Du holdt ikke nok rede på anonymkodene til å vite at jeg hadde skrevet den, det har du selv  sagt.. 😂

(Og ellers innestår jeg for den. Å skjelle ut andre på såpass svakt nivå er bare med på å gi HI mer grunn til å sky mennesker med dårlig rettskrivning.) 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Her er ordvekslingen, i fall du hadde glemt den. Gi meg en forklaring på hvorfor innlegget kl. 13.39 kunne avføde et såpass fordomsfullt svar 5 minutter etter? Folk som mener det fins sannheter i en roman, er dømt til å gå rundt uten venner? 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Dere er litt kjedelige og veldig dumme, begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tull. Du holdt ikke nok rede på anonymkodene til å vite at jeg hadde skrevet den, det har du selv  sagt.. 😂

(Og ellers innestår jeg for den. Å skjelle ut andre på såpass svakt nivå er bare med på å gi HI mer grunn til å sky mennesker med dårlig rettskrivning.) 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Gudameg å pinlig! Tror du bør sove litt for din og dine barns skyld 

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan du prøve å se deg selv i 5 min. Du driter deg så ut, men ser det ikke selv 🙈 Jeg prøver og prøver å vise deg det, men du er altfor opptatt av meg 🙄 Er det mulig? 

Anonymkode: a896f...26a

Der var vi over i personkarakteristikkene. Alltid et godt våpen for dem med en tapt sak. Biter dessverre ikke på meg. 

Så jeg gjentar; vennligst beskriv hvordan en fordomsfri person klarer å vrenge ut av seg noe såpass fordomsfullt på så magert grunnlag? 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Der var vi over i personkarakteristikkene. Alltid et godt våpen for dem med en tapt sak. Biter dessverre ikke på meg. 

Så jeg gjentar; vennligst beskriv hvordan en fordomsfri person klarer å vrenge ut av seg noe såpass fordomsfullt på så magert grunnlag? 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Du har dummet deg ut og jeg har bevist hvorfor jeg finner dine holdninger ufine. Vi har ikke mer å diskutere! 

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har dummet deg ut og jeg har bevist hvorfor jeg finner dine holdninger ufine. Vi har ikke mer å diskutere! 

Anonymkode: a896f...26a

DU er personorientert og skjeller meg ut. JEG ønsker et konkret svar på et enkelt saklig spørsmål  - men siden du ser at det ikke går, fordi det ville flagge dine egne "ikkeeksisterende" fordommer, så fortsetter du å bare svare på personnivå. 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdedyret lever i beste velgående og har tatt seg en tur på dib, skjønner jeg.. 

Anonymkode: c0c4f...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 10.41, Anonym bruker skrev:

Dere to som krangler så, høres akkurat ut som min 7-åring og 9-åring, bare med større ordforråd. Jeg leste dette samtidig som jeg hørte dem krangle i 2.etasje, og det var fascinerende likt!!  

Anonymkode: 6c641...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg har bare skumlest tråden, men sitter igjen med spørsmålet om hvor vanlig det er å gå i dype diskusjoner om kultur, politikk og litteratur med naboer og foreldrene til ungenes venner?

De jeg møter daglig i forbindelse med ungenes aktiviteter eller slår en prat med over gjerdet snakker jeg helst om trivielle ting med. De dype diskusjonene tar jeg med venner når anledningen byr seg. 

Om hi er opptatt av å formidle sin interesse for seriøse bøker og 'spesielle' musikksmak til alle hun møter i sosiale settinger, skjønner jeg at folk kan bli litt mettet og kommer med små stikk. Kultursnobber er slitsomt, og de som virkelig har noe å fare med har som regel sosiale antenner nok til å skjønne at det er en tid og sted for alt. 

Her må jeg si meg enig.

Sekv blandt mine høyt utdannede venninner prater vi mest om trivielle ting. Vi er jo utdannet innen ulike felt. Tror de hadde kjedet seg om jeg som er litteraturviter skulle ha skravlet for mye om litteratur, på samme måte som det er begrenset hvor mye jeg gidder å høre om den siste forskningen innen et sært og snevert felt innen psykologi eller pedagogikk.

Anonymkode: a99be...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ditt første litterære underverk som forkryddrer denne tråden dc9... 🙄

Anonymkode: a896f...26a

...forkryddrer...? 😂

Anonymkode: 25c74...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...forkryddrer...? 😂

Anonymkode: 25c74...0a8

Du vet når du egentlig ikke har noen argumenter, men så velger du å prøve og ta noen på skrivefeil? :D akkurat, ja! 

Litt som 3-åringene som sier: "Du er dum", når mamma sier at det er på tide å rydde opp lekene sine.

Anonymkode: 52fd7...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet når du egentlig ikke har noen argumenter, men så velger du å prøve og ta noen på skrivefeil? :D akkurat, ja! 

Litt som 3-åringene som sier: "Du er dum", når mamma sier at det er på tide å rydde opp lekene sine.

Anonymkode: 52fd7...a6e

Du må jo innrømme at det er litt fascinerende når snoppene samles for å forkryddre forumet med sin hovmodenhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig at forkrydre var et fint uttrykk, jeg, selv om det neppe finnes i noen ordbok. En blanding av å forkludre og å krydre for mye. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...