Gå til innhold

Ikm uke 18 ☀


AkkMa

Anbefalte innlegg

Trenger litt tips:? Ut i fra eggløsningskalkulator skal jeg ha eggløsning denne helga. Enten søndag eller mandag står det. Men siden dette er den første ordentlige syklusen etter p-piller er jeg jo litt usikker. 

Brukte eggløsningstester forrige mnd, og da fikk jeg utslag hele tiden, men aldri ordentlig positiv. Og tenker det har noe med at kroppen var litt i hormongreier etter ppilleslutt. Men nå (med et annet merke) får jeg ikke utslag i det hele tatt. Noen som har opplevd dette? 

Rart man skal bli så usikker på om man er i stand til å lage barn når man faktisk skal prøve! Kan man ha eggløsning uten å slå ut noe som helst på eggløsningstester? 

Jeg temper i tillegg og tenker kanskje den er mer sikker? 

Endret av Blomsten:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Blomsten:) skrev:

Trenger litt tips:? Ut i fra eggløsningskalkulator skal jeg ha eggløsning denne helga. Enten søndag eller mandag står det. Men siden dette er den første ordentlige syklusen etter p-piller er jeg jo litt usikker. 

Brukte eggløsningstester forrige mnd, og da fikk jeg utslag hele tiden, men aldri ordentlig positiv. Og tenker det har noe med at kroppen var litt i hormongreier etter ppilleslutt. Men nå (med et annet merke) får jeg ikke utslag i det hele tatt. Noen som har opplevd dette? 

Rart man skal bli så usikker på om man er i stand til å lage barn når man faktisk skal prøve! Kan man ha eggløsning uten å slå ut noe som helst på eggløsningstester? 

Jeg temper i tillegg og tenker kanskje den er mer sikker? 

Jeg testa i går og fikk opp kun en strek. Samme gjorde jeg sist. Hadde aldri opplevd det før,  kun fått to streker hele tiden. Men forrige gang så gikk den omtrent fra en stek og til sterk positiv på en dag og to, så det er mulig :)

 

Test gjerne morgen og kveld.

Bruker one-step sine fra ebay (fertilityplan),  og er superfornøyd. Veldig tydelige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sofapute skrev:

Jeg testa i går og fikk opp kun en strek. Samme gjorde jeg sist. Hadde aldri opplevd det før,  kun fått to streker hele tiden. Men forrige gang så gikk den omtrent fra en stek og til sterk positiv på en dag og to, så det er mulig :)

 

Test gjerne morgen og kveld.

Bruker one-step sine fra ebay (fertilityplan),  og er superfornøyd. Veldig tydelige 

Takk for svar :) ja det er de jeg har kjøpt også! 

Vært mer oppmerksom på kroppen min denne mnd og i dag har jeg merket slim og litt murring i siden. Og testet nå og da kom det en svak strek :) fra helhvitt før i dag (for 4 timer siden faktisk)! så er tydeligvis noe på gang! Så da tipper jeg at det er rett rundt hjørnet :) virker som kroppen min er i gjenge igjen da!! 

IMG_1501.JPG

Endret av Blomsten:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Blomsten:) skrev:

Takk for svar :) ja det er de jeg har kjøpt også! 

Vært mer oppmerksom på kroppen min denne mnd og i dag har jeg merket slim og litt murring i siden. Og testet nå og da kom det en svak strek :) fra helhvitt før i dag (for 4 timer siden faktisk)! så er tydeligvis noe på gang! Så da tipper jeg at det er rett rundt hjørnet :) virker som kroppen min er i gjenge igjen da!! 

IMG_1501.JPG

Slik så min ut i går også. Kjenner på det samme som deg :) skal i følge planen ha eggløsning på fredag,  så får nok positiv eggløsningstest om et par dager 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg henger meg på her😃Så spennende å følge dere, damer. Jeg har to barn fra før og vi prøver på en attpåklatt. Virker ikke som det er like lett denne gangen. Har hatt tre SA siste året og er på andre året som prøvere. Har da rukket å bli 40, så der ligger nok problemet😌

Soya, det var nytt for meg.. er dette negativt for fertiliteten?

vi misser nok denne EL, neste EL er rundt 17 mai. 

Lykke til, spennende å følge dere😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nile76 skrev:

Hei. Jeg henger meg på her😃Så spennende å følge dere, damer. Jeg har to barn fra før og vi prøver på en attpåklatt. Virker ikke som det er like lett denne gangen. Har hatt tre SA siste året og er på andre året som prøvere. Har da rukket å bli 40, så der ligger nok problemet😌

Soya, det var nytt for meg.. er dette negativt for fertiliteten?

vi misser nok denne EL, neste EL er rundt 17 mai. 

Lykke til, spennende å følge dere😃

 

Det var nytt for meg også egentlig. Fant dette på nettet fra forskning:

"Forsøket viste at stoffet genistein(fra soya) utløste en reaksjon som gjør sædcellen klare for befruktning lenge før tiden er inne.

I den virkelige verden bruker sædcellen litt tid på å komme seg frem til egget. Dersom sædcellene blir aktivisert for tidlig vil de tømmes for energi lenge før de når eggcellen."

 

Så derfor vil jeg kutte ut soya og dermed mitt eneste brød.

 

Her blir EL-testene sterkere, håper på EL om noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med resten av damene her? Er det bare Blomsten:) som er i dpo-land, eller er det flere som har nådd el-toppen allerede? :) Her er det mye murringer nedentil, nesten som verk, så det er tydelig at det er noe på gang. Ja, og slim da. I lange baner. Satser på el om et par dager! Og sørger for å legge inn så mange aksjer som mulig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AkkMa skrev:

Hvordan går det med resten av damene her? Er det bare Blomsten:) som er i dpo-land, eller er det flere som har nådd el-toppen allerede? :) Her er det mye murringer nedentil, nesten som verk, så det er tydelig at det er noe på gang. Ja, og slim da. I lange baner. Satser på el om et par dager! Og sørger for å legge inn så mange aksjer som mulig ;) 

Jeg tok en el test på mandag, ganske sterk strek, men ikke helt... tok i går kveld meeeeeeget svak 🙄 Hatt en del slim, men i dag var det relativt tørt... så skjønner ikke noe 😂 I følge appene mine skal jeg ha el i dag eller i morgen :P så regner kanskje med den var litt tidligere ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, DesireG skrev:

Jeg tok en el test på mandag, ganske sterk strek, men ikke helt... tok i går kveld meeeeeeget svak 🙄 Hatt en del slim, men i dag var det relativt tørt... så skjønner ikke noe 😂 I følge appene mine skal jeg ha el i dag eller i morgen :P så regner kanskje med den var litt tidligere ? 

Kan jo være toppen var på mandag eller tidlig tirsdag, bare at den var kort og at du missa den. Temper du i tillegg? For meg er det den eneste måten å være sikker på at jeg har hatt EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, _Harefrøken skrev:

Kan jo være toppen var på mandag eller tidlig tirsdag, bare at den var kort og at du missa den. Temper du i tillegg? For meg er det den eneste måten å være sikker på at jeg har hatt EL. 

Nei, temper ikke... skulle egentlig ikke bruke el tester heller, men måtte bare bestille og prøve :P men, har hoppet i høyet annen hver dag siden mandag i påskeferien, så er jo ennå håp ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) 

jeg venter på et par dager til med temping for å få bekreftet EL 😊 Håper virkelig det var på mandag:) er klar for at syklusene mine skal være nogenlunde stabile :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, _Harefrøken skrev:

Kan jo være toppen var på mandag eller tidlig tirsdag, bare at den var kort og at du missa den. Temper du i tillegg? For meg er det den eneste måten å være sikker på at jeg har hatt EL. 

Det kan jo virke som om det er det _Harefrøken skisserer som har skjedd, at toppen bare var kort. Det skal jo ikke ha noe å si om man tar eltester på kvelden. Og da elslimet kom for fullt her i morges, kunne Google fortelle meg at når det blir tørt igjen, da er el over. Var veldig mange som mente det fikk jeg inntrykk av, men jeg fikk ikke med meg om det var basert i annet enn forumanekdoter ;) Hehe, det er for øvrig herlig befriende - og nyttig! - å oppdage at det er en hel verden av inngående diskusjoner om og beskrivelser av elslim og alle dets hemmeligheter der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja :) tipper det!  Samme som med meg :) hvis jeg hadde eggløsning på mandag er keg allerede 3dpo! Veldig glad jeg temper, ser ut som EL blir bekreftet etter tempen i morra! 

Synes det er så spennende å bli kjent med min egen kropp, på egen motor. Gått på piller så lenge at jeg ikke vet noe lenger :P 

Endret av Blomsten:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er spennende! Man lærer jo veldig mye om seg sjøl på den måten her, både psykisk og fysisk, hehe. Det er nesten pinlig hvor lite jeg visste før vi begynte å prøve. Jeg hadde jo aldri hatt noe behov for noe annet enn å vite sånn ca når tr skulle komme. Ofte visste jeg ikke det en gang, for å være helt ærlig ;) Nå derimot, har jeg jo nesten stålkontroll i forhold!

Streken blir gradvis sterkere her også. I følge appen er el venta på lørdag, men det kan se ut som om toppen nås i morgen. Såvidt jeg husker har appen pleid å være akkurat bittelitt på etterskudd, sammenligna med virkeligheten. Vi henger i, i alle fall! Igår sovna jeg på senga mens vi så på en film, og da jeg våkna grytidlig i dag var det første jeg tenkte på at vi hadde "gått glipp av" en sjanse - så da elga jeg meg innpå en samboer som våkna på en veldig behagelig måte i dag, for å si det sånn.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge appen har jeg el til søndag.  Appen hsr samsvarte med el smerter og slim tidliger så satser på at det stemmer. Teste eller temper ikke. Har testet to perioder, men hsr valgte og ikke gjøre det mer siden det virker som kroppen min ble stresset av fikseringen. Unormal syklus og det ble rett og slett altoppslukende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke positiv test her, men stresser ikke. Har EL-slim. 

I dag fant jeg enda flere ting som inneholder soya, selvsagt akkurat kjøpt inn 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, _Harefrøken skrev:

Fortsatt ikke positiv test her, men stresser ikke. Har EL-slim. 

I dag fant jeg enda flere ting som inneholder soya, selvsagt akkurat kjøpt inn 😫

Samma her. Fortsatt ikke positiv test, men EL slim og murring,  så vet det er i gang strax 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm 1 mai her. Pp5 og veeldig utålmodig nå!! Gikk på grapefruktkjerne ekstrakt frem til El og bruker nå wild yam. Håper håper håper👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper gjør jeg om dagen også :) er så sliten,og tenkte det var tidlig 4 dpo. Men kom på at allergisesongen er jo i gang. Man blir jo så oppslukt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streken er enda sterkere i dag, så el er nok i kveld eller i morgen, som forventa. Det er kjedelig å stresse med testinga, men samtidig er jeg veldig glad for å se at systemet virkelig er i gang igjen. Jeg kjøpte wild yam forrige pp, men var ikke så veldig flink til å huske å ta dem. Bare el er over nå, så skal jeg prøve dem igjen, og følge det opp bedre denne gangen :) 

Jeg har vært veldig kvalm de siste dagene, og igår var det nesten jeg begynte å stusse. Men så kom jeg på at el nok ikke har vært en gang.. man blir ikke bare oppslukt, men rett og slett litt koko :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her. Meldte meg helt ut av denne siden for et par - fire mnd siden. Tenkte det skulle hjelpe å ikke tenke så mye og bare prøve. Det gjorde d ikke... så da er j her igjen. Hehe :) ikm rundt 5 mai. Hadde positiv el test på formiddagen og negativ på kvelden igår . Tenkte å begynne å tempe neste mnd om d ikke klaffer denne. Trodde det skulle gå fortere selv. Krysser fingrene for oss alle :)

Endret av Limaxxx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! Trist å høre at det ikke har klaffa mens du har vært borte. Ønsker deg gode nyheter i begynnelsen av mai ;) Det hadde vært stas om det var noen heldige her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt EL-slim og nå nærmer EL-testen seg positiv 😊 

Denne måneden bruker vi fortsatt pre-seed. Vi prøver også softcup for å holde svømmerne på plass litt lenger 😛 Aner ikke om det har noe for seg, men skader vel ikke å prøve. Kan vel ikke la noe være uprøvd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...