Gå til innhold

Reagerer litt på dette.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, søk hjelp. Nå.

Anonymkode: 0eff5...b54

Hjelp mot hva da? At jeg ikke liker sjokoladekjeks...? 

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg bryr meg ikke så veldig om hvorvidt maten er "bra" eller ikke, det er ikke det som styrer inntaket mitt. Og takk for omtanken, men jeg tror dessverre du er hardere prøvet enn meg...

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Fordi jeg koser meg med god samvittighet med sjokoladekjeksen? Er jeg fordømt til evig tid da? hehe.. Det er helt innafor å takke nei, men slenger man på en lekse om at man har kuttet ut sukker (og gjerne også en tirade om hvor farlig sukker er), ja da må man forvente litt reaksjon. Ekstreme og ikke så helt sunne meninger har den virkningen. 

Anonymkode: 0eff5...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelp mot hva da? At jeg ikke liker sjokoladekjeks...? 

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Hvis du ikkje troller, noe jeg mistenker at du gjør, har du jo et sykt forhold til mat og kropp. Hvis du seriøst mener andre folk føler skam over egen kropp fordi DU ikke spiser sukker... bare det å mene at sukker er roten til alt ondt er jo ikke helt bra i seg selv...

Anonymkode: 0eff5...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg koser meg med god samvittighet med sjokoladekjeksen? Er jeg fordømt til evig tid da? hehe.. Det er helt innafor å takke nei, men slenger man på en lekse om at man har kuttet ut sukker (og gjerne også en tirade om hvor farlig sukker er), ja da må man forvente litt reaksjon. Ekstreme og ikke så helt sunne meninger har den virkningen. 

Anonymkode: 0eff5...b54

Hvor står det at sukker er farlig? Ikke i noe jeg har skrevet.

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingenting siden jeg ikke kjenner dem, deg og situasjonen og ikke kan basere et skikkelig svar utifra det lille du skriver på nett

Anonymkode: d16b7...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikkje troller, noe jeg mistenker at du gjør, har du jo et sykt forhold til mat og kropp. Hvis du seriøst mener andre folk føler skam over egen kropp fordi DU ikke spiser sukker... bare det å mene at sukker er roten til alt ondt er jo ikke helt bra i seg selv...

Anonymkode: 0eff5...b54

De føler skam over egen kropp helt uavhengig av hva jeg spiser. Men mitt valg om å IKKE "kose meg" med noe jeg ikke vil ha, er noen ganger med på å konfrontere folk med egne valg - og da valg de ikke helt innestår for. Men det er så tungt å si "skulle ønske jeg slapp å være så avhengig av søtt", så i stedet sier man "jasså, er du en av dem som ikke kan kose seg!?" med en irritabel tone.

Du er proppfull av følelsesutbrudd selv, det kommer jo masse aggresjon til overflaten selv om du og jeg ikke engang er i samme rom. Har du lurt på hvorfor..? Tror du virkelig at jeg har så stor makt over deg at jeg klarer å provosere deg med dette valget, uten at det skyldes noe som allerede rører seg inni deg..?

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

De føler skam over egen kropp helt uavhengig av hva jeg spiser. Men mitt valg om å IKKE "kose meg" med noe jeg ikke vil ha, er noen ganger med på å konfrontere folk med egne valg - og da valg de ikke helt innestår for. Men det er så tungt å si "skulle ønske jeg slapp å være så avhengig av søtt", så i stedet sier man "jasså, er du en av dem som ikke kan kose seg!?" med en irritabel tone.

Du er proppfull av følelsesutbrudd selv, det kommer jo masse aggresjon til overflaten selv om du og jeg ikke engang er i samme rom. Har du lurt på hvorfor..? Tror du virkelig at jeg har så stor makt over deg at jeg klarer å provosere deg med dette valget, uten at det skyldes noe som allerede rører seg inni deg..?

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Det er DU som har dratt in skam. Normale folk går ikke rundt og føler på skam, hvor har du sånt fra? Det som provoserer meg med deg er at det du sier ikke henger på greip overhodet, og du ser det ikke selv. Du prøver å tillegge meg og andre skam for egen kropp og matvaner. Jeg er fornøyd med min kropp, og i går koste jeg meg med god samvittighet med litt sjokolade! Og kommer til å gjøre det i dag også! 

Når du er feit og takker nei til kjeks fordi den har sukker, så vil jo folk tenke at du sliter. Du er jo feit og spiser tydeligvis for mye eller for usunt. Likevel "later" du som du avstår fra kaker. Og da er det naturlig å tro ar du stapper innpå når ingen ser deg. Man blir jo ikke feit av luft. Slike folk framstår som falske, og utifra slik du skriver her er du nok rimelig slitsom også. Så du må nok regne med litt himling med øya og rare blikk. Bare DU kan endre deg selv...

Anonymkode: 0eff5...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis ingen grunn til å endre meg, hvis endringen altså skal handle om å begynne å spise noe jeg ikke vil ha, mens folk ser på, for at de skal slutte å tro at jeg spiser det aleine, og dermed synes at jeg er "falsk"! 😂😂😂

Du misser poenget så helt og totalt, og viser med all mulig tydelighet at du er akkurat som dem jeg nevner...

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er heldigvis ingen grunn til å endre meg, hvis endringen altså skal handle om å begynne å spise noe jeg ikke vil ha, mens folk ser på, for at de skal slutte å tro at jeg spiser det aleine, og dermed synes at jeg er "falsk"! 😂😂😂

Du misser poenget så helt og totalt, og viser med all mulig tydelighet at du er akkurat som dem jeg nevner...

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Så hvorfor spiser du ikke sukker da? Er du feit burde du jo endre deg, er jo ikke bra å være det? Hvilket poeng er det du prøver få fram? Det eneste som kommer tydelig fram er at hjernen din ikke har fått nok sukker på en stund😂

Anonymkode: 0eff5...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2017 den 9.10, Anonym bruker skrev:

hehe... sorry, men seriøst? Er vel mer det at de tenker stakars dame, hun kan ikke kose seg med så mye som en liten sjokoladekjeks sammen med oss. Hun må ha seriøse problemer... en sjokoladekjeks vipper ikke de fleste av pinnen liksom... også kommer det jo an på hvor mye du gjør ut av det da. Virker som du er en sånn som gjør MYE ut av det...

Anonymkode: 0eff5...b54

Jeg kan kose meg med sukker og noe godt, men ikke hver dag og prioriterer ikke å kose meg i en situasjon som i utgangspunktet ikke er positiv, som jobb. Koser meg et par kvelder i uken, men om jeg i tillegg må spise usunt i sosiale sammenhenger som på jobb så vil jeg ikke klare å holde vekta, eller prioritere vekk en kosekveld, noe jeg ikke vil ofre

Anonymkode: 45967...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvorfor spiser du ikke sukker da? Er du feit burde du jo endre deg, er jo ikke bra å være det? Hvilket poeng er det du prøver få fram? Det eneste som kommer tydelig fram er at hjernen din ikke har fått nok sukker på en stund😂

Anonymkode: 0eff5...b54

Du er bare fantastisk. Man trenger ikke gi deg tauet engang. Du henger deg helt på egen hånd.

Har det falt deg inn at det eksisterer overvektige mennesker som er glade i seg selv og ikke føler de bør slanke seg - uansett hva folk rundt dem mener? (Det er ellers ikke så lett å forholde seg til andres meninger og tekkes dem. Du, for eksempel, mener jeg bør spise sjokolade for å forsvare hvor tjukk jeg er, for ellers forvirrer jeg bare folk, de kommer ikke til å fatte hva jeg har lagt på meg av. Og så syns du samtidig jeg bør slanke meg, for det vil jo alle tjukke folk, sikkert. Men ikke at jeg skal la være å spise sukker av ANDRE grunner enn et ønske om en slank kropp. For hvis jeg ønsker noe annet enn dét, da må det være noe gærent med meg? Altså, meg, ikke samfunnet rundt meg? Samfunnet som jeg er så slem og falsk mot når jeg ikke vil ha noe jeg ikke trenger?) 

Anonymkode: 2c6e5...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...