Gå til innhold

Kristiansand dyrepark


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ta med mine tantebarn til Kristiansand dyrepark for første gang. De er 9 og 13 år. Hva anbefaler dere?

Jeg tenkte at vi drar på lørdagsmorgen og tilbake hjemme samme kvelden, eller råder dere til å overnatte? På abrahavn eller kardemomme by? Hørte at når man overnatter så kan man gå rundt å titte på dyra mens parken er stengt?

Håper at noen vil svare å komme med tips, da jeg er helt grønn på dette🙄

Anonymkode: 6cef5...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs vel litt hvor langt unna du bor. Er det f.eks fire timer å kjøre hver vei er det nok best å regne med en overnatting. Det er nokså dyrt da. I hvert fall i høysesongen. Er det bare en liten time tur/retur så ville i alle fall jeg ha dratt frem og tilbake på dagen. 

Men når det er sagt, så snill tante du er! Håper dere koser dere mye!

Anonymkode: 1ce54...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes parken er for stor til at du kan bruke én dag på den. Anbefaler minst to dager, gjerne tre også. Kan anbefale overnatting i Abra havn hvis ikke barna synes de er for store for det. 

Anonymkode: 4deb9...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene er såpass store holder det med en dag i parken. Tre dager høres fryktelig ut! Hvem i alle dager orker å gå der tre dager på rad?

Anbefaler overnatting i Abra havn. Flotte hytter og gjennomført opplegg med sjørøvere både morgen og kveld.

Anonymkode: 4b8a0...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så store barn ville jeg ikke valgt å overnatte i abra havn. Det er kjempekult for de små, men vet i hvertfall at for min 10 åring ville det vært bortkastet. (Det er dyrt!) 

Det er vel bare de som overnatter i kardemommeby som kan bevege seg rundt i parken på kveldstid. 

Jeg ville valgt 2 dager og heller ankommet litt etter åpningstid første dagen. I fellesferien er køen lang ved åpningstid. Der ligger og 2 hoteller rett utenfor parken. Der ene heter vel "arken" eller noe slikt? Det ligger rett ved park inngangen og er formet som noas ark. Så ligger der et Thon hotell på andre siden av hovedveien, ved travprken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar👏🏼❤❤

Vi bor i Akershus område, så det blir litt kjøring ja. 

Men bør vi ta med mat, eller er det mulighet for det der?

Hi

Anonymkode: 6cef5...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar👏🏼❤❤

Vi bor i Akershus område, så det blir litt kjøring ja. 

Men bør vi ta med mat, eller er det mulighet for det der?

Hi

Anonymkode: 6cef5...3ca

Det er lurt å ta med mat og drikke. Man har lov til å ha så mye medbrakt man vil. Mat og drikke i parken er veldig dyrt... men det er for eksempel ikke lov å grille i parken pga brannfare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skjotta skrev:

Det er lurt å ta med mat og drikke. Man har lov til å ha så mye medbrakt man vil. Mat og drikke i parken er veldig dyrt... men det er for eksempel ikke lov å grille i parken pga brannfare. 

I tillegg så er det i høysesongen stort sett milevis med køer ved matserveringene og ikke så lett å få bord

Anonymkode: 891e5...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Selma_ skrev:

Dere skriver om høy sesong og slikt.

Jeg tenkte nå på lørdag, blir det køer da å??

 

hi

Nei. Høysesong er juli og august. Hovedsakelig fellesferien.  Nå på lørdag er det nok lurt å ta med medbragt for der er nok ikke så mange muligheter i parken enda. De har vel sesongåpning i påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...