Gå til innhold

Tilpasset undervisning.... mine barn får ikke det. Hva skal jeg gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Forstår ikke denne "rettigheten". Ungene kjeder vettet av seg på skolen!

Mest tydelig er det i engelsk, da de er engelske, og de har fulgt samme engelsk undervisning fra de skulle lære å si good morning og navn på fargene. Det er fremdeles ganske elementært, men samme undervisning. Men det gjelder i alle fag. 

Vi har gjort ulike forsøk på å få "tilpasset undervisning", men kommer ingen vei. Forstår det ikke, hva er det egentlig de har rett på? 

Anonymkode: 45f86...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forstår ikke denne "rettigheten". Ungene kjeder vettet av seg på skolen!

Mest tydelig er det i engelsk, da de er engelske, og de har fulgt samme engelsk undervisning fra de skulle lære å si good morning og navn på fargene. Det er fremdeles ganske elementært, men samme undervisning. Men det gjelder i alle fag. 

Vi har gjort ulike forsøk på å få "tilpasset undervisning", men kommer ingen vei. Forstår det ikke, hva er det egentlig de har rett på? 

Anonymkode: 45f86...ec6

Min stesønn fikk egne timer (sammen med én annen elev) der de skulle få ekstra utfordringer i matte og samfunnsfag. Det er mulig - men fortsett å klage! 

Anonymkode: e37c9...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilpasset undervisning betyr ikke nødvendigvis at man skal bli tatt ut av timen for å ha en annen type undervisning, det kan også bety andre lekser, eller en annen lesebok og andre oppgaver i timen.

 

du må fortsette å klage, gå til øverste hold, altså rektor, så skoleetaten (eller den etaten/enheten som har ansvar for skolene i din kommune), og så til sist fylkesmannen. 

Om du ikke kommer noen vei kan du ta kontakt med ppt i din kommune som kan gjøre en vurdering på at ditt barn har behov for tilpasset undervisning. Alle barn har krav på dette ved behov, og det er skolen sin oppgave å tilpasse og å gjennomføre tilpasset undervisning. 

Anonymkode: 2268c...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...