Gå til innhold

Alenemor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med to og skjønner at jeg har en fest sammenlignet med mange av dere andre her... Vi bor i en lettstelt leilighet, det hjelper nok mye, og bytter på å følge/hente på fritidsaktiviteter med andre foreldre. I tillegg bor vi midt i en by, og jeg bruker ti minutter på å sykle på jobb, så ingen kjøring. Ungene er 11 og 7. Den eldste går selvfølgelig til og fra skolen og venner selv, mens jeg henter den minste. 

De er i tillegg hos faren sin annenhver helg fra torsdag til mandag morgen, og hver onsdag de ukene de er hos meg i helgen. Jeg har aldri hatt så mye tid for meg selv eller nytt livet mer enn etter skilsmissen. Merker jo at jeg løper litt fortere i hverdagen og at det er mer matlaging, handling, klesvask osv., men til gjengjeld er jo kveldene mine... Helt alene. Himmelsk. 

Elsker også at det er jeg og bare jeg som styrer økonomien. Har fått stålkontroll etter at jeg blev alene. Venner ser jeg i de helgene ungene er hos faren, eller de kommer på besøk om kvelden. Møter jo ofte venner som også har barn sammen med ungene også.

Å bli skilt var en enormt vanskelig avgjørelse å ta, men jeg har aldri hatt det bedre. 

Anonymkode: 2b522...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er selv alenemamma men blir da for faen ikke sliten av at ungene gjør alt selv.

Anonymkode: ad632...cf0

Og hvordan i alle dager klarte du å konkludere med at ungene gjør alt selv? Det sier hun ingen steder, og det er da ingenting som tyder på det! Hun har tre (!) barn. Barn klarer ulike ting ved ulik alder, men det er fremdeles en hel masse som må gjøres av foreldrene, følges opp og hjelpes til med, uansett hvor gamle barna er! Tenk bare på hvor mye rot og klesvask tre barn klarer å produsere!

Anonymkode: 5fc3c...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...