Gå til innhold

noen som husker meg? gravid med nr 4, mannen nekter.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fatter ikke argumentet mange kommer med her, hun skal ta abort for å redde familien og ekteskapet......

Hvordan i alle dager skulle hun kunne fortsette dette ekteskapet etter dette, etter hvordan han truer henne, snakker dritt til henne, har null medfølelse og empati med hva hun går gjennom. Abort eller ikke, dette ekteskapet er ikke verdt papiret de skrev under på, for en drittsekk.

Det hadde jo vært en helt annen historie om han behandlet henne med omtanke og respekt, han kunne fint vært veldig tydelig på hva han mener uten å oppføre seg som han gjør.

Når hun forteller om hvordan han behandlet henne forrige gang han tvang gjennom en abort gjør at jeg overhodet ikke skjønner at hun orket gå til sengs med han igjen, for en egoistisk faan han er!

 

Anonymkode: 63369...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og nettopp derfor bør man ikke spille på HI sin allerede dårlige samvittighet, trekke inn NAV, egoisme og annen dritt og omtale abort som bagatell og walk in the park. Du har mest sannsynlig ikke gjennomgått to aborter som du er blitt tvunget til, og fortsatte romantisk og solid forhold med mannen etterpå. Og som du ser, mannen hennes synes også at abort er en bagatell og bare kan gjennomgås og glemmes samme dag. Nei, det finnes ingen quick fix, men du fremstilte abort og å bli hos mannen etterpå som eneste alternativet som gagnet barna til HI, og hvis hun velger noe annet så setter hun seg selv først (hvorfor kan man ikke gjøre det i enkelte situasjoner? Må barna alltid settes først hver gang?) og er egoistisk og fæl mor.

Anonymkode: c83bd...bd6

Nå vrenger du på mye av det jeg har sagt. Jeg har aldri sagt abort er en enkel greie. Hva jeg har av bagasje i min koffert vet du heller ingenting om. 

Men ja, barna settes først. Hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, amandine skrev:

Han slipper ikke billig unna, han heller. Han mister jo familie og daglig omgang med ungene sine. Det vil jo du også gjøre. Og ungene deres vil miste daglig omgang med dere begge. Det er jo ingen solskinnshistorie.

Om han føler like sterkt som deg kan ikke han klare et barn til like lite som du ikke klarer tanken på abort.

Selvfølgelig skulle han sterilisert seg, selvfølgelig kunne du brukt noe sikrere. Men i etterpåklokskapens lys er alt enkelt. Det er ikke der dere er, og dere kan ikke legge skyld på hverandre.

Jeg mener absolutt ikke at abort er et enkelt valg. 

Men når du skriver at du vil føle deg dum om du kommer til kirurgisk? Tenker du virkelig på hva andre - fremmede- måtte synes? Det er ikke du som er offeret her, det er dere alle. Dere alle fem, muligens snart seks, blir påvirket av dette resten av livet.

Det finnes ingen quick fix. Ingen enkle løsninger.  Dessverre.

Han "mister" ingen ting - han GÅR FRA familien sin. Du snakker som om skilsmissen er en naturkatastrofe som vil ramme ham ut av tynne lufta. Det er den ikke, den er et villet virkemiddel som han selv bruker overfor kona.

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

Nå vrenger du på mye av det jeg har sagt. Jeg har aldri sagt abort er en enkel greie. Hva jeg har av bagasje i min koffert vet du heller ingenting om. 

Men ja, barna settes først. Hver gang. 

For noe hykleri å mene at du aldri satt deg først i hele ditt liv etter at du fikk barn. Så man slutter å eksistere som individ etter at barna kommer til verden og blir degradert til deres tjener? Her har jeg ikke alltid satt barna først. Jeg flyttet for eksempel for å få bedre jobb og kunne kjøpe hus, og for å kunne være med min nåværende mann. Mine to barn fra før ble tatt ut av vennekretsen og flyttet til en annen by. Som resultat har de nå farsfigur, småsøsken, egne rom og nye venner. I den nye byen er det også store muligheter for dem til å utvikle seg, sammenlignet med den forrige plassen der vi bodde. Jeg satt heller ikke barna først da jeg gikk fra deres far, selv om det innebar at han ikke ønsket å se dem igjen. Etter masse dritt som jeg har opplevd fra ham orket jeg ikke mer. De hadde sikkert blir mer lykkelig av å se sin far hver dag.

Jeg satt heller ikke barna først da jeg holdt på å utredes for kreft og valgte å ikke motta besøk fordi jeg hadde lyst til å bearbeide det hele og ikke prate med noen. Jeg setter heller ikke barna først når mannen og jeg drar på date 1-2 kvelder i måneden, eller er borte 1-2 helger i året. Da har vi egoistisk kjærestetid og tenker ikke på barna. Vil tro at de aller fleste er mer lik meg enn deg som alltid ofrer deg for barna og lever i ulykkelig liv uten at noen tar hensyn til deg.

Og jo, du har sagt at hvis hun ikke tar abort og blir hos mannen så tenker hun ikke på barna og er en dårlig mor.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, amandine skrev:

Nå vrenger du på mye av det jeg har sagt. Jeg har aldri sagt abort er en enkel greie. Hva jeg har av bagasje i min koffert vet du heller ingenting om. 

Men ja, barna settes først. Hver gang. 

Og det å "sette barna først" innebærer å utsette seg selv for potensielt skadelige medisinske behandlinger. Samt å la seg tråkke på som partner og menneske. Jadda...

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han "mister" ingen ting - han GÅR FRA familien sin. Du snakker som om skilsmissen er en naturkatastrofe som vil ramme ham ut av tynne lufta. Det er den ikke, den er et villet virkemiddel som han selv bruker overfor kona.

Anonymkode: a3826...36d

Nettopp. Han velger å ikke se barna sine hver dag for å få det som han vil. Og hva med yngste hvis han/hun blir født? Skal far ha samvær med de 3 eldste, men ikke med det "uønskede" yngste barnet? Er det fortsatt mor sin skyld at han vil ødelegge søskenflokken siden de eldste vil kjenne på urettferdigheten og hate far på sikt hvis han nekter samvær med minste uten grunn?

Men selvfølgelig, her på forumet er det stakkars mann, alltid. Kvinner er noen hekser som manipulerer, tvinger, forhekser og har egne meninger. De må selvfølgelig være lydige tjenere for mannen og alltid gjøre det han sier.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg er en dårlig mamma som ikke prioriterer ungene mine som jeg elsker ubeskrivelig høyt , hvis jeg ikke lar meg tvinge til abort for andre gang?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og det å "sette barna først" innebærer å utsette seg selv for potensielt skadelige medisinske behandlinger. Samt å la seg tråkke på som partner og menneske. Jadda...

Anonymkode: a3826...36d

Signerer den.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, liniss - mamma til tre små skrev:

Så jeg er en dårlig mamma som ikke prioriterer ungene mine som jeg elsker ubeskrivelig høyt , hvis jeg ikke lar meg tvinge til abort for andre gang?! 

Ikke glem at du også må bli hos mannen selv om han ikke støtter deg etter abort denne gangen heller. Ellers er du dårlig mor :D:D Går det an å være så teit som disse damene egentlig?

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Så jeg er en dårlig mamma som ikke prioriterer ungene mine som jeg elsker ubeskrivelig høyt , hvis jeg ikke lar meg tvinge til abort for andre gang?! 

Jeg er ihvertfall en veldig god mamma til 4 barn, og yngste var ikke planlagt....

Anonymkode: 63369...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Jeg ser ikke at en abort vil gjøre meg til en bedre mamma. Er sikker på at de vil glede seg noe enormt og få kjempe glede av hverandre som de tre vi allerede har. Jeg syns det er blodig urettferdig og si som enkelte av dere gjør.    Barnet er ønsket! Om mannen min går så syns jeg det er vondt, men at jeg automatisk blir etter en abort trur jeg blir enda vondere. Det er jeg nærmest sikker på ikke gå. Jeg tenker at disse truslene han kommer med kan vi  komme oss igjennom. En abort til tåler vi ikke . Han følte faktisk som dette sist, men jeg ga meg ikke. Idag ville han aldri vært foruten minsten. Så jeg tror oppriktig han bruker dette for å få meg til å gjøre som han vil. Han sier såpass mye rart å gjør alt for å såre meg. Så jeg gjennomskuer han..

Det vil si at du er gravid for tredje gang mot din mann sitt ønske? Vel, da kan jeg faktisk forstå han

Anonymkode: 16bd7...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ta enkelte av dere altså.. vedder på at dere skriver den dritten bare for å provosere. For det går ikke å være så idiot!:sur:

 

Godt det er noen gode damer her også da  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke glem at du også må bli hos mannen selv om han ikke støtter deg etter abort denne gangen heller. Ellers er du dårlig mor :D:D Går det an å være så teit som disse damene egentlig?

Anonymkode: c83bd...bd6

Mange av dere, deg inkludert, leser og tolker som det passer dere. Med enten festlige smilefjes eller store bokstaver for å få frem meningene deres. 

Jeg har i flere innlegg skrevet at jeg har en dyp sympati og empati for og med HI, og det mener jeg. 

Jeg har ingen problemer med hverken å beholde barn eller gå fra slemme mannfolk.

Det ville ikke falle meg inn i halvsøvne å tro at jeg sitter på fasiten om andres fortid eller fremtid.

Men jeg mener, og det står jeg for, at ting ikke er svart hvitt.  Jeg skjønner godt at HI ønsker seg flere barn, men jeg skjønner også mannen hennes som ikke vil ha. Og uansett hva som skjer videre må de snakke sammen og samarbeide. For de er foreldre til samme søskenflokk, så det skylder de ungene sine. Selv om de begge må svelge kameler mothårs.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vil si at du er gravid for tredje gang mot din mann sitt ønske? Vel, da kan jeg faktisk forstå han

Anonymkode: 16bd7...9ac

Hvorfor har han ikke sterilisert seg og fortsatt å pule uten prevensjon? Er han psykisk utviklingshemmet eller så dum at han ikke vet hvordan barn blir til? Det er 3 år siden hun fikk barn nr. 2, og han ønsket ikke flere. Det er 3 år siden han burde ha sterilisert seg. Men han fortsetter å ha sex med HI uten å sørge for prevensjon?

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, amandine skrev:

Mange av dere, deg inkludert, leser og tolker som det passer dere. Med enten festlige smilefjes eller store bokstaver for å få frem meningene deres. 

Jeg har i flere innlegg skrevet at jeg har en dyp sympati og empati for og med HI, og det mener jeg. 

Jeg har ingen problemer med hverken å beholde barn eller gå fra slemme mannfolk.

Det ville ikke falle meg inn i halvsøvne å tro at jeg sitter på fasiten om andres fortid eller fremtid.

Men jeg mener, og det står jeg for, at ting ikke er svart hvitt.  Jeg skjønner godt at HI ønsker seg flere barn, men jeg skjønner også mannen hennes som ikke vil ha. Og uansett hva som skjer videre må de snakke sammen og samarbeide. For de er foreldre til samme søskenflokk, så det skylder de ungene sine. Selv om de begge må svelge kameler mothårs.  

Det nytter ikke å snakke og samarbeide med en som truer og tvinger, og som sier at han ikke går NÅ, men rett før fødselen, altså når hun trenger ham mest, for å såre mest mulig. En som utøver psykisk terror går det ikke an å forhandle med. Jeg levde også med en mann som forlangte abort da vårt PLANLAGTE barn nr 2 ikke var så planlagt likevel sa han da jeg var 10 uker på veg. Vi har altså prøvd i flere måneder, og 10 uker ut i graviditeten sa han at jeg måtte ta abort fordi han ombestemte seg. Han fortsatte å være jævlig hele svangerskapet, og på slutten sa han at han ikke kommer til å kjøre meg til sykehuset da fødselen startet og heller ikke gadd å "passe" vårt felles barn under fødselen, så da var jeg fucked ifølge ham. Jeg har allerede avtalt med nabodama og undersøkt om det gikk an å få taxi/sykebil. Da vannet gikk, spratt han opp og kjørte meg likevel. Disse menn har det bare i kjeften og vil at kvinner føler seg hjelpeløse og prisgitt mannen. Med en gang de ser at det ikke virker og dama ikke er så hjelpeløs likevel, snur de fordi de ser hvor idiotisk de fremstår.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, amandine skrev:

Mange av dere, deg inkludert, leser og tolker som det passer dere. Med enten festlige smilefjes eller store bokstaver for å få frem meningene deres. 

Jeg har i flere innlegg skrevet at jeg har en dyp sympati og empati for og med HI, og det mener jeg. 

Jeg har ingen problemer med hverken å beholde barn eller gå fra slemme mannfolk.

Det ville ikke falle meg inn i halvsøvne å tro at jeg sitter på fasiten om andres fortid eller fremtid.

Men jeg mener, og det står jeg for, at ting ikke er svart hvitt.  Jeg skjønner godt at HI ønsker seg flere barn, men jeg skjønner også mannen hennes som ikke vil ha. Og uansett hva som skjer videre må de snakke sammen og samarbeide. For de er foreldre til samme søskenflokk, så det skylder de ungene sine. Selv om de begge må svelge kameler mothårs.  

Mannen skulle ha kappa strengen for lenge sidan, ikkje noko synd i idioten i det heile.  Hi har brukt prevensjon og teke ein ufrivillig abort, så ho har svelgt kamelar i lassevis, han har ikkje svelgd noko som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, soleia skrev:

Mannen skulle ha kappa strengen for lenge sidan, ikkje noko synd i idioten i det heile.  Hi har brukt prevensjon og teke ein ufrivillig abort, så ho har svelgt kamelar i lassevis, han har ikkje svelgd noko som helst.

 Her er det jo prakteksempel på at det ikke er likestilling i Norge. Når kvinner mener at andre kvinner skal ofre seg for mannen, samtidig som mannen ikke kan pålegges ansvar for noe som helst, har vi langt igjen å gå. Det er også ganske så hånfullt mot menn - de blir fremstilt som uansvarlige drittunger og narsisser som må blidgjøres for å orke å være i et forhold. "Ikke mas på mannen om forhold", "ikke mas om sex i graviditeten hvis han synes du er stygg", "ha sex med ham selv om du ikke vil, eller så har du deg selv å takke hvis han går fra deg", "ikke mas på mannen om husarbeid, det er din oppgave som kvinne" og mange andre rare meninger jeg har observert her. Det skremmer meg i grunn.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok helt sikkert kommet til å beholde jeg også hi dersom dette hadde skjedd meg. Jeg hadde også nektet å ha sex med denne mannen igjen hvis han ikke steriliserte seg. Husk da også den tiden det tar etter inngrepet. Husker jeg rett kan man være fertil minst 6 mnd etter en sterilisering? 

Anonymkode: 2c011...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde nok helt sikkert kommet til å beholde jeg også hi dersom dette hadde skjedd meg. Jeg hadde også nektet å ha sex med denne mannen igjen hvis han ikke steriliserte seg. Husk da også den tiden det tar etter inngrepet. Husker jeg rett kan man være fertil minst 6 mnd etter en sterilisering? 

Anonymkode: 2c011...540

Her fikk mannen beskjed om å sjekke seg mellom 2 og 3 mnd etter inngrepet. Hvis han ikke hadde noen svømmere da, var man trygg. Men i mellomtiden anbefalte de at han brukte kondom.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Så jeg er en dårlig mamma som ikke prioriterer ungene mine som jeg elsker ubeskrivelig høyt , hvis jeg ikke lar meg tvinge til abort for andre gang?! 

Til en viss grad. Har du virkelig kapasitet til å ta vare på en så stor flokk med unger alene på en god måte?  Hva jobber du som, må tjene godt!  

Anonymkode: 1d3c7...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 20.49, amandine skrev:

Mange av dere, deg inkludert, leser og tolker som det passer dere. Med enten festlige smilefjes eller store bokstaver for å få frem meningene deres. 

Jeg har i flere innlegg skrevet at jeg har en dyp sympati og empati for og med HI, og det mener jeg. 

Jeg har ingen problemer med hverken å beholde barn eller gå fra slemme mannfolk.

Det ville ikke falle meg inn i halvsøvne å tro at jeg sitter på fasiten om andres fortid eller fremtid.

Men jeg mener, og det står jeg for, at ting ikke er svart hvitt.  Jeg skjønner godt at HI ønsker seg flere barn, men jeg skjønner også mannen hennes som ikke vil ha. Og uansett hva som skjer videre må de snakke sammen og samarbeide. For de er foreldre til samme søskenflokk, så det skylder de ungene sine. Selv om de begge må svelge kameler mothårs.  

Jeg har ikke svart tidligere i tråden, men jeg greier ikke helt å forstå deg.

Du har skrevet at Hi og mannen først og fremst må ta hensyn til de barna de har pr. i dag, og du har mer enn antydet at hvis HI beholder dette barnet og mannen går fra henne pga. det så er hun en dårlig mor som ikke setter barna sine først.

Men helt oppriktig - tror du virkelig at dette forholdet har noen som helst sjanse om Hi nå skulle ta abort? Her er det en mann som tidligere har tvunget henne til abort. Han har tidligere truet henne, han truer henne nå. Når hun gjorde som han ville sist, og tok abort, da viste han null empati overhodet for hennes følelser. Dette viser i beste fall en mann som ikke er glad i sin kone. Men mer sannsynlig viser det en mann som driver med psykisk vold og manipulering hvis han ikke får det som han vil. Det viser en mann som ikke på noen måte er villig til å ta ansvar for sine handlinger (han visste at HI lett ble gravid, tross at hun har brukt prevensjon riktig, likevel VELGER HAN å fortsette å ha sex med henne uten å beskytte seg selv ekstra, enten med kondom eller å kutte strengen). Og det viser en mann som er villig til å bruke tvang og trusler for å få det som han vil.

Helt ærlig - tror du virkelig at dette forholdet har en sjanse i havet hvis Hi tar abort mot sin vilje for andre gang? Når Hi har fortalt at hun slet enormt etter forrige tvungne abort, og at hun er redd for å bli svært deprimert og ikke komme seg etter en ny ufrivillig abort? Tror du virkelig forholdet vil overleve en ny abort, når mannen i tillegg ikke er villig til å bruke fem minutter for å vise sin kone, og mor til sine barn, en smule empati?

 

Anonymkode: ae609...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke svart tidligere i tråden, men jeg greier ikke helt å forstå deg.

Du har skrevet at Hi og mannen først og fremst må ta hensyn til de barna de har pr. i dag, og du har mer enn antydet at hvis HI beholder dette barnet og mannen går fra henne pga. det så er hun en dårlig mor som ikke setter barna sine først.

Men helt oppriktig - tror du virkelig at dette forholdet har noen som helst sjanse om Hi nå skulle ta abort? Her er det en mann som tidligere har tvunget henne til abort. Han har tidligere truet henne, han truer henne nå. Når hun gjorde som han ville sist, og tok abort, da viste han null empati overhodet for hennes følelser. Dette viser i beste fall en mann som ikke er glad i sin kone. Men mer sannsynlig viser det en mann som driver med psykisk vold og manipulering hvis han ikke får det som han vil. Det viser en mann som ikke på noen måte er villig til å ta ansvar for sine handlinger (han visste at HI lett ble gravid, tross at hun har brukt prevensjon riktig, likevel VELGER HAN å fortsette å ha sex med henne uten å beskytte seg selv ekstra, enten med kondom eller å kutte strengen). Og det viser en mann som er villig til å bruke tvang og trusler for å få det som han vil.

Helt ærlig - tror du virkelig at dette forholdet har en sjanse i havet hvis Hi tar abort mot sin vilje for andre gang? Når Hi har fortalt at hun slet enormt etter forrige tvungne abort, og at hun er redd for å bli svært deprimert og ikke komme seg etter en ny ufrivillig abort? Tror du virkelig forholdet vil overleve en ny abort, når mannen i tillegg ikke er villig til å bruke fem minutter for å vise sin kone, og mor til sine barn, en smule empati?

 

Anonymkode: ae609...c55

Forholdet er jo sykt uansett, det er skadelig nok, enten ryker det eller så gjør det det ikke, men her gjelder det å redde stumpene, dvs de tre faktisk eksisterende barna, ikke det potensielle fjerde. Tror du de andre tre barna får noe særlig utbytte av moren sin som alenemor når hun i tillegg skal ha enda en? Høygravid alene, med en nyfødt alene - med tre andre unger under seks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Til en viss grad. Har du virkelig kapasitet til å ta vare på en så stor flokk med unger alene på en god måte?  Hva jobber du som, må tjene godt!  

Anonymkode: 1d3c7...410

Du unnskyld meg men det her blir for dumt. Jeg har både økonomi, kapasitet og plass til en liten til. Hva jeg jobber med har ikke du noe med. Men jeg er ikke sponset av Nav om du lurer på det?!

 

Dessuten tviler jeg på at han faktisk går, han bruker det som trussel. Dessuten har han gått bort ifra dette nå , å er mere oppgitt å redd over situasjonen.        

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Du unnskyld meg men det her blir for dumt. Jeg har både økonomi, kapasitet og plass til en liten til. Hva jeg jobber med har ikke du noe med. Men jeg er ikke sponset av Nav om du lurer på det?!

 

Dessuten tviler jeg på at han faktisk går, han bruker det som trussel. Dessuten har han gått bort ifra dette nå , å er mere oppgitt å redd over situasjonen.        

Da vil det med andre ord si at sammen har dere kapasitet til åtte? Det tviler jeg sterkt på.

Anonymkode: 8a990...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...