Gå til innhold

noen som husker meg? gravid med nr 4, mannen nekter.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at man mister retten til skilsmisse/samlivsbrudd med en gang man får barn? Siden du skriver at "førsteprioritet burde ære barna dere alt har", altså du mener hun bør bli hos mannen, uansett hvor jævlig han er. For det er ellers veldig liten forskjell om man er alene med 3 eller 4 så lenge man har kapasitet til å ta seg av dem. 50-tallet ringte og skulle ha tilbake holdningene sine. Jeg håper ikke at du vil bli hos din mann uansett hvordan han oppfører deg, bare fordi du mener at barna ikke bør gå gjennom skilsmisse uansett hva, og de voksnes behov aldri kan telle.

Anonymkode: c83bd...bd6

Tull, hi sier selv at de har og har hatt et godt forhold og at han er en god far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, amandine skrev:

Men det er jo der,  du sier at du klarer fint både tre og fire alene, men hele poenget er jo at det ikke er deg som bør stå i fokus. Hva med barna dine? Har ikke de rettigheter til en oppvekst i et hjem du selv sier er ok og fungerer bra? Det er du villig til å ta fra dem? Det er ikke deg, heller ikke mannen,  som burde være førsteprioritet. Ei heller det som kan bli et barn.  Førsteprioritet burde være de barna dere alt har, de som i dag lever gode stabile og glade liv i et velfungerende( i følge deg) hjem.  

Sannsynligheten for at de 3 barna som allerede er i familien fortsatt har sitt gode, stabile, glade og velfungerende hjem etter at mannen enda engang tvinger igjennom en abort er ganske nærme null. Så argumentasjonsrekke din har store mangler, og hi gjør lurt i å ikke høre på hva du sier.

Anonymkode: 467cf...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Det samme valget har vel HI. Dersom det passer dårlig med flere barn og det ender i konflikt, noe HI visste det ville gjøre, så kan hun la være å ha sex. Eller hun kan skaffe seg prevensjon som fungerer.

Hun bruker prevensjon, for det første.

Og hun føler det ikke som en katastrofe å bli mor til 4; det er far som absolutt ikke vil ha flere. Den som sterkest er imot å få barn må ta ansvar for SEG SELV. Han kan ikke pålegge partneren å føle dette like sterkt.

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det rart kloden er overbefolket sier nå bare jeg...

Anonymkode: 1d3c7...410

Er kloden vår overbefolket? Nei, den er befolket. I Danmark feks og andre steder i Europa, oppfordrer myndighetene folk til å lage flere barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, amandine skrev:

Tull, hi sier selv at de har og har hatt et godt forhold og at han er en god far. 

 

Så man skal bli hos en mann selv om han er god far? Man kan utøve psykisk vold (slik mannen til HI gjør og har gjort tidligere), fysisk vold, dra andre kjerringer i ektesenga, begå økonomisk utroskap, og fortsatt være en god far. En god far vil ikke utøve tvang mot barnas mor og true med å forlate barna hvis mor ikke gjør som han sier. Så joda, du mener at HI må bli hos mannen selv om det er andre gangen han tvinger henne til abort. Slik at hun ikke har rett til skilsmisse med mindre hun er egoistisk bitch som ikke tenker på barna. Hallo, 50-tallet!

La meg forklare: FAR vil ikke ha et barn til. FAR ønsker å ha sex, men nekter å bruke kondom eller sterilisere seg. FAR vet at mor har blitt gravid flere ganger på prevensjon tidligere. MOR skal ta konsekvensene?

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

Så man skal bli hos en mann selv om han er god far? Man kan utøve psykisk vold (slik mannen til HI gjør og har gjort tidligere), fysisk vold, dra andre kjerringer i ektesenga, begå økonomisk utroskap, og fortsatt være en god far. En god far vil ikke utøve tvang mot barnas mor og true med å forlate barna hvis mor ikke gjør som han sier. Så joda, du mener at HI må bli hos mannen selv om det er andre gangen han tvinger henne til abort. Slik at hun ikke har rett til skilsmisse med mindre hun er egoistisk bitch som ikke tenker på barna. Hallo, 50-tallet!

La meg forklare: FAR vil ikke ha et barn til. FAR ønsker å ha sex, men nekter å bruke kondom eller sterilisere seg. FAR vet at mor har blitt gravid flere ganger på prevensjon tidligere. MOR skal ta konsekvensene?

Anonymkode: c83bd...bd6

Jamenherreminhattdamenneske! Hva er det som rir deg for mare? Det har ingenting med hverken likestilling eller 50-tallet å gjøre, og du tolker fritt fra både meg og andre. Jeg synes faktisk at både mor og far bør ta konsekvensene av handlingene sine sammen, som ansvarlige voksne og foreldre til så langt tre barn i en ok familie.  

Det er da virkelig ikke noe å hisse seg sånn opp over? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Så man skal bli hos en mann selv om han er god far? Man kan utøve psykisk vold (slik mannen til HI gjør og har gjort tidligere), fysisk vold, dra andre kjerringer i ektesenga, begå økonomisk utroskap, og fortsatt være en god far. En god far vil ikke utøve tvang mot barnas mor og true med å forlate barna hvis mor ikke gjør som han sier. Så joda, du mener at HI må bli hos mannen selv om det er andre gangen han tvinger henne til abort. Slik at hun ikke har rett til skilsmisse med mindre hun er egoistisk bitch som ikke tenker på barna. Hallo, 50-tallet!

La meg forklare: FAR vil ikke ha et barn til. FAR ønsker å ha sex, men nekter å bruke kondom eller sterilisere seg. FAR vet at mor har blitt gravid flere ganger på prevensjon tidligere. MOR skal ta konsekvensene?

Anonymkode: c83bd...bd6

Du glemte kjønnssykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Så man skal bli hos en mann selv om han er god far? Man kan utøve psykisk vold (slik mannen til HI gjør og har gjort tidligere), fysisk vold, dra andre kjerringer i ektesenga, begå økonomisk utroskap, og fortsatt være en god far. En god far vil ikke utøve tvang mot barnas mor og true med å forlate barna hvis mor ikke gjør som han sier. Så joda, du mener at HI må bli hos mannen selv om det er andre gangen han tvinger henne til abort. Slik at hun ikke har rett til skilsmisse med mindre hun er egoistisk bitch som ikke tenker på barna. Hallo, 50-tallet!

La meg forklare: FAR vil ikke ha et barn til. FAR ønsker å ha sex, men nekter å bruke kondom eller sterilisere seg. FAR vet at mor har blitt gravid flere ganger på prevensjon tidligere. MOR skal ta konsekvensene?

Anonymkode: c83bd...bd6

Nå er du veldig på å fremheve hva en god far ikke bør gjøre, hva med en god mor? Er det ikke ting hun bør tenke på også? Det er ikke gitt at konsekvensen av en uønsket graviditet er å bære frem barnet ( i og med at vi nettopp ikke er på 50-tallet som du sier). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke at en abort vil gjøre meg til en bedre mamma. Er sikker på at de vil glede seg noe enormt og få kjempe glede av hverandre som de tre vi allerede har. Jeg syns det er blodig urettferdig og si som enkelte av dere gjør.    Barnet er ønsket! Om mannen min går så syns jeg det er vondt, men at jeg automatisk blir etter en abort trur jeg blir enda vondere. Det er jeg nærmest sikker på ikke gå. Jeg tenker at disse truslene han kommer med kan vi  komme oss igjennom. En abort til tåler vi ikke . Han følte faktisk som dette sist, men jeg ga meg ikke. Idag ville han aldri vært foruten minsten. Så jeg tror oppriktig han bruker dette for å få meg til å gjøre som han vil. Han sier såpass mye rart å gjør alt for å såre meg. Så jeg gjennomskuer han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Jeg ser ikke at en abort vil gjøre meg til en bedre mamma. Er sikker på at de vil glede seg noe enormt og få kjempe glede av hverandre som de tre vi allerede har. Jeg syns det er blodig urettferdig og si som enkelte av dere gjør.    Barnet er ønsket! Om mannen min går så syns jeg det er vondt, men at jeg automatisk blir etter en abort trur jeg blir enda vondere. Det er jeg nærmest sikker på ikke gå. Jeg tenker at disse truslene han kommer med kan vi  komme oss igjennom. En abort til tåler vi ikke . Han følte faktisk som dette sist, men jeg ga meg ikke. Idag ville han aldri vært foruten minsten. Så jeg tror oppriktig han bruker dette for å få meg til å gjøre som han vil. Han sier såpass mye rart å gjør alt for å såre meg. Så jeg gjennomskuer han..

Så lenge den ene presser den andre og ingen av dere respekterer den andre er det ikke lett.  Du sier han ikke ville siste heller men da trumfet du gjennom din vilje.  Hvis du tenker at det bare er trusler sier du jo faktisk at du ikke respekterer eller tar inn over deg hans ønsker og behov samtidig som du forventer at han skal respektere dine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Parallellogrammet skrev:

Det finnes en spesiell plass i helvete for de som ikke støtter andre kvinner.

Det finnes heldigvis også en plass for folk som gjentar banale fraser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, sug lut skrev:

Du glemte kjønnssykdommer.

Hvordan kan HI eller mannen få kjønnssykdommer ved å ha sex med hverandre? Jeg nevnte ingenting om kjønnssykdommer vel? Vet du hva, det er unormalt å hele tiden prate om fitter, kjønnssykdommer, runking og lignende. Patologisk opptatt av sex. Enten har du ikke fått deg noe på 5-6 år, eller så er du bare sexfiksert og bør ha hjelp.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, amandine skrev:

Nå er du veldig på å fremheve hva en god far ikke bør gjøre, hva med en god mor? Er det ikke ting hun bør tenke på også? Det er ikke gitt at konsekvensen av en uønsket graviditet er å bære frem barnet ( i og med at vi nettopp ikke er på 50-tallet som du sier). 

Graviditeten er ikke uønsket av henne.

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, amandine skrev:

Så lenge den ene presser den andre og ingen av dere respekterer den andre er det ikke lett.  Du sier han ikke ville siste heller men da trumfet du gjennom din vilje.  Hvis du tenker at det bare er trusler sier du jo faktisk at du ikke respekterer eller tar inn over deg hans ønsker og behov samtidig som du forventer at han skal respektere dine..

Han må jo lære å ta ansvar for seg selv. En graviditet er ikke noe en kvinne gjør mot en mann! 

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ingenting. Jeg har tatt en abort før nr 3. Det fantes ikke støtte i han, han kjørte meg til sykehuset. Jeg grein hysterisk til jeg fikk narkose (tok kirugisk) , våknet enda mer hysterisk. Leger å alt forsøkte å støtte meg. Kom hjem å han har aldri nevt det siden. Var lei meg i mange mnd, å skulle lite til før tårene kom for alt. Jeg gikk igjennom et helvete på jord for å forsøke å gjøre det rette. HAN SLIPPER SÅ BILLIG UNNA, jeg syns det er så urettferdig at han skal være så uberørt. 

 

Jeg føler meg så dum når jeg igjen skal komme å be om kirurgisk abort, men min historie når alle skjønner at jeg overhodet ikke ønsker det. Du må være den eneste som gir meg svar som dette når både lege, helsesøster og jordmor fraråder meg på det sterkeste å ikketa abort igjen!     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Graviditeten er ikke uønsket av henne.

Anonymkode: a3826...36d

Det er jo nettopp det. For henne er graviditeten ikke en katastrofe. Hun har ikke skrevet at de lever på fattigdomsgrensa og ikke har råd til flere barn, at de ikke har plass til flere barn, at hun eller mannen har genetiske lidelser som kan overføres til barna med 50 % sannsynlighet. Det er ingen katastrofe her, kun at mannen ikke vil ha barn. Det at hun velger å beholde når hun mener at hun har ressurser til å ta seg av et barn til, gjør ikke henne til en dårlig mor. Men en mann som truer med å forlate barna og presser sin kone til abort nr 2, i stedet for å ta det som en mann og diskutere SAKLIG OG ROLIG uten trusler og tvang, er ingen god far. Særlig når han ikke har gjort noe som helst for å avverge svangerskap.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan HI eller mannen få kjønnssykdommer ved å ha sex med hverandre? Jeg nevnte ingenting om kjønnssykdommer vel? Vet du hva, det er unormalt å hele tiden prate om fitter, kjønnssykdommer, runking og lignende. Patologisk opptatt av sex. Enten har du ikke fått deg noe på 5-6 år, eller så er du bare sexfiksert og bør ha hjelp.

Anonymkode: c83bd...bd6

Nå har vel alle fått med seg at du drar kjønnssykdommer-kortet hver gang i alle tråder.

Anonymkode: cfd9a...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Jeg forventer ingenting. Jeg har tatt en abort før nr 3. Det fantes ikke støtte i han, han kjørte meg til sykehuset. Jeg grein hysterisk til jeg fikk narkose (tok kirugisk) , våknet enda mer hysterisk. Leger å alt forsøkte å støtte meg. Kom hjem å han har aldri nevt det siden. Var lei meg i mange mnd, å skulle lite til før tårene kom for alt. Jeg gikk igjennom et helvete på jord for å forsøke å gjøre det rette. HAN SLIPPER SÅ BILLIG UNNA, jeg syns det er så urettferdig at han skal være så uberørt. 

 

Jeg føler meg så dum når jeg igjen skal komme å be om kirurgisk abort, men min historie når alle skjønner at jeg overhodet ikke ønsker det. Du må være den eneste som gir meg svar som dette når både lege, helsesøster og jordmor fraråder meg på det sterkeste å ikketa abort igjen!     

Det forsterker jo inntrykket av at mannen er følelsesløs drittsekk. At han ikke ønsket å prate om abort som han selv tvang deg til, betyr at han overhode ikke bryr seg. Når fremmede folk trøster og hører på deg, og din egen mann som liksom skal elske deg ikke gjør noe for å lette din smerte - vel, da elsker han deg ikke. Jeg hadde gått allerede da egentlig. Hadde ikke orket å forholde meg til en mann som først tvang meg til uønsket abort og så bagatelliserte det hele og ikke gadd å trøste meg. For et svin.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har vel alle fått med seg at du drar kjønnssykdommer-kortet hver gang i alle tråder.

Anonymkode: cfd9a...6bd

Hvem er jeg? Hvilke alle tråder? Hva i all verden babler du om? Denne tråden her handler om ufrivillig abort, trusler og tilfeldig graviditet. Hvor kommer kjønnssykdommer inn egentlig?

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Jeg forventer ingenting. Jeg har tatt en abort før nr 3. Det fantes ikke støtte i han, han kjørte meg til sykehuset. Jeg grein hysterisk til jeg fikk narkose (tok kirugisk) , våknet enda mer hysterisk. Leger å alt forsøkte å støtte meg. Kom hjem å han har aldri nevt det siden. Var lei meg i mange mnd, å skulle lite til før tårene kom for alt. Jeg gikk igjennom et helvete på jord for å forsøke å gjøre det rette. HAN SLIPPER SÅ BILLIG UNNA, jeg syns det er så urettferdig at han skal være så uberørt. 

 

Jeg føler meg så dum når jeg igjen skal komme å be om kirurgisk abort, men min historie når alle skjønner at jeg overhodet ikke ønsker det. Du må være den eneste som gir meg svar som dette når både lege, helsesøster og jordmor fraråder meg på det sterkeste å ikketa abort igjen!     

Vanligvis slenger de samme brukerne med leppa og kaller kvinner som bruker abort som prevensjon for alt mulig rart. Men det er visst greit når MANNEN bruker abort som prevensjon... En mann har liksom intet ansvar for å sørge for at graviditet ikke skjer. Han kan bare hvile på kvinnens skuldre og enda bitche i det uendelige hvis hennes prevensjon sviktet. Jeg og mannen har flere barn, siste var attpåklatt som ble til på prevensjon, vi beholdt siden begge var enige (det var ikke en gang et eneste ord om abort fra noen av oss). Men rett etterpå søkte mannen om sterilisering og fikk seg sterilisert. For å unngå at jeg igjen blir gravid på prevensjon. Kostet rundt 1300 kroner pluss reise (fritt sykehusvalg). Det var aldri snakk om at jeg måtte sterilisere meg eller at jeg måtte fortsette å gå på prevensjon som er usikker, og ta abort hvis den svikter. Han tok ansvar slik enhver voksen mann bør. Her er det graviditet nummer TRE (!) på prevensjon. Men neida, mannen fortsatte å pule uten egen prevensjon etter at HI tok den første aborten. Enten er han dum, eller så bruker han abort som prevensjon. Kan ikke se annet altså.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trådstarter. For de som ikke forsto det. Nettopp derfor føler jeg det er urettferdig at han igjen skal kreve dette av meg, aldri ta ansvar selv. Det blir jo for dumt dette her😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Jeg forventer ingenting. Jeg har tatt en abort før nr 3. Det fantes ikke støtte i han, han kjørte meg til sykehuset. Jeg grein hysterisk til jeg fikk narkose (tok kirugisk) , våknet enda mer hysterisk. Leger å alt forsøkte å støtte meg. Kom hjem å han har aldri nevt det siden. Var lei meg i mange mnd, å skulle lite til før tårene kom for alt. Jeg gikk igjennom et helvete på jord for å forsøke å gjøre det rette. HAN SLIPPER SÅ BILLIG UNNA, jeg syns det er så urettferdig at han skal være så uberørt. 

 

Jeg føler meg så dum når jeg igjen skal komme å be om kirurgisk abort, men min historie når alle skjønner at jeg overhodet ikke ønsker det. Du må være den eneste som gir meg svar som dette når både lege, helsesøster og jordmor fraråder meg på det sterkeste å ikketa abort igjen!     

Han slipper ikke billig unna, han heller. Han mister jo familie og daglig omgang med ungene sine. Det vil jo du også gjøre. Og ungene deres vil miste daglig omgang med dere begge. Det er jo ingen solskinnshistorie.

Om han føler like sterkt som deg kan ikke han klare et barn til like lite som du ikke klarer tanken på abort.

Selvfølgelig skulle han sterilisert seg, selvfølgelig kunne du brukt noe sikrere. Men i etterpåklokskapens lys er alt enkelt. Det er ikke der dere er, og dere kan ikke legge skyld på hverandre.

Jeg mener absolutt ikke at abort er et enkelt valg. 

Men når du skriver at du vil føle deg dum om du kommer til kirurgisk? Tenker du virkelig på hva andre - fremmede- måtte synes? Det er ikke du som er offeret her, det er dere alle. Dere alle fem, muligens snart seks, blir påvirket av dette resten av livet.

Det finnes ingen quick fix. Ingen enkle løsninger.  Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar sitt valg, jeg tar mitt. Som han så jævla enkelt sier! Syns faktisk jeg er den det går verst utover i denne situasjonen. Det er han som taper. Det er det både jordmor å alle forteller meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Han slipper ikke billig unna, han heller. Han mister jo familie og daglig omgang med ungene sine. Det vil jo du også gjøre. Og ungene deres vil miste daglig omgang med dere begge. Det er jo ingen solskinnshistorie.

Om han føler like sterkt som deg kan ikke han klare et barn til like lite som du ikke klarer tanken på abort.

Selvfølgelig skulle han sterilisert seg, selvfølgelig kunne du brukt noe sikrere. Men i etterpåklokskapens lys er alt enkelt. Det er ikke der dere er, og dere kan ikke legge skyld på hverandre.

Jeg mener absolutt ikke at abort er et enkelt valg. 

Men når du skriver at du vil føle deg dum om du kommer til kirurgisk? Tenker du virkelig på hva andre - fremmede- måtte synes? Det er ikke du som er offeret her, det er dere alle. Dere alle fem, muligens snart seks, blir påvirket av dette resten av livet.

Det finnes ingen quick fix. Ingen enkle løsninger.  Dessverre.

Og nettopp derfor bør man ikke spille på HI sin allerede dårlige samvittighet, trekke inn NAV, egoisme og annen dritt og omtale abort som bagatell og walk in the park. Du har mest sannsynlig ikke gjennomgått to aborter som du er blitt tvunget til, og fortsatte romantisk og solid forhold med mannen etterpå. Og som du ser, mannen hennes synes også at abort er en bagatell og bare kan gjennomgås og glemmes samme dag. Nei, det finnes ingen quick fix, men du fremstilte abort og å bli hos mannen etterpå som eneste alternativet som gagnet barna til HI, og hvis hun velger noe annet så setter hun seg selv først (hvorfor kan man ikke gjøre det i enkelte situasjoner? Må barna alltid settes først hver gang?) og er egoistisk og fæl mor.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen, HI, dette ordner seg❤ Var i lignende situasjon for 2 år siden. Ved siden av meg sitter seriøst verdens beste far som forguder den lille sønnen sin over alt på jord og skammer seg inderlig over alt det kjipe han sa til meg i begynnelsen av graviditeten. Han kommer nok til å føle det annerledes når magen vokser og sparkene kommer. 

Anonymkode: c820d...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...