Gå til innhold

Dere med flere enn et barn på under 6-7 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Drar dere ut på ting alene med barna? Jeg har tre på 1.5, 4 og 5.5. Jeg prøver å unngå å dra på butikk, turer, besøk osv når jeg er alene for synes det fort blir mye mas og styr å passe på alle tre alene. Er jeg veldig sær?

Anonymkode: 3c0f0...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 5 barn, 12, 8, 5 og 3 år, og minste er 2 uker. Jeg er ute på ting med barna når jeg er alene, og har også bestilt meg ferie med barna i 3 uker i sommer når mannen må arbeide. Setter ingen begrensninger på hva vi gjør om jeg er alene med de.

Anonymkode: b8276...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvsagt an på barna. Jeg har tre små på 2, 3 og 6 år, og jeg har ikke sjans i havet til å dra ut alene med dem. De to yngste løper hvert til sitt, og hører overhode ikke etter. De er fremdeles for små til å forstå konsekvenser, så å true med å ta vekk lørdagsgodt osv fungerer ikke. Heller ikke å lokke med at hvis de oppfører seg bra og hører på meg, så skal de få ditten og datten. Nope, de løper avgårde uansett. 

Så her i gården må vi være minst to voksne når vi skal på tur. 

Anonymkode: b4135...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har 5 barn, 12, 8, 5 og 3 år, og minste er 2 uker. Jeg er ute på ting med barna når jeg er alene, og har også bestilt meg ferie med barna i 3 uker i sommer når mannen må arbeide. Setter ingen begrensninger på hva vi gjør om jeg er alene med de.

Anonymkode: b8276...565

Men de to eldste der er jo ganske store med mye hjelp i? Foreløpig er det bare eldste min som jeg kan vær 100% trygg på at ikke bare stikker eller finner på noe tull. 

Anonymkode: 3c0f0...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte ute på ting alene med mine tre, og synes ikke det er noe stress. Men det spørs nok litt både på alder og personlighet på barna- mine er eldre enn dine, og ingen av dem er spesielt viltre eller vanskelige på tur :)

Anonymkode: f796a...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ofte ute på ting alene med mine tre, og synes ikke det er noe stress. Men det spørs nok litt både på alder og personlighet på barna- mine er eldre enn dine, og ingen av dem er spesielt viltre eller vanskelige på tur :)

Anonymkode: f796a...e6d

Alder er jo vesentlig. Hadde alle tre vært over 5 år hadde det ikke vært noe stress. Var derfor jeg presiserte lav alder i overskriften. 

Anonymkode: 3c0f0...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 barn under skolealder, ofte ute med de på forskjellige ting. De 2 minste på 4 og snart 2 er det mye fart i. 

Mannen er også på butikken og andre plasser alene

Anonymkode: 17af8...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk nr fire når de tre eldste var 1,5 år, 4 år og 6 år. 

Her har alltid både jeg og mannen gjort ting alene med barna, men må jo innrømme at det blir enklere og enklere jo eldre de blir 😉

Anonymkode: 6b7f5...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2. En på 4 og en på 7 mnd

Foreløpig greit å ta med begge på tur. Største hører etter og er en rolig type.

Anonymkode: febf8...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig to barn på 5 og 2.5. Synes det er helt ok å være alene med dem til vanlig. Men akkurat nå er jeg høygravid, og litt for lite mobil i kroppen til en til tider vrang 2åring. 

Har alltid hatt dem med på ting alene uten å synes det er noe styr. 

Men jeg vet ikke hvordan det blir når tredjemann kommer om et par uker. 

Anonymkode: 1a744...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, ut må vi i blant. Men deg er jo til tider et utrolig styr og jeg blir helt svett. De virrer rundt til alle kanter. Minste sitter i vogn enda da, det hjelper jo.

De er 10 mnd, snart 5 og 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine 3, 5 og 7. Jeg kan fint dra ut med alle tre. 

Men da de var mindre syntes jeg det var vanskelig. Spesielt fordi hun yngste er en kruttønne som aldri hører etter. Det betyr at hun ofte måtte bæres (hun er ganske stor for alderen og tung!) og jeg har dårlig rygg og klarer ikke det. 

Mannen har alltid dratt ut med alle tre. 

Det finnes sikkert supermødre som håndterer et dusin småbarn med lillefingeren, men jeg er ikke blant dem. 

Anonymkode: 3cf6f...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann på 5 er fornuftig, medan 2-åringener fullstendig spinnvill. Eg tekbegge aleine, men syns det kan vere utfordrande då 2-åringen krev eindel. Men planlegger ofte ilag med andre, eller gjer ting der ungane får ut energi og/eller er på eitavgrensa område. Å leike i ein barnehage er topp, tek med bøtter/spader etc og då er dei inngjerda 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er mine 3, 5 og 7. Jeg kan fint dra ut med alle tre. 

Men da de var mindre syntes jeg det var vanskelig. Spesielt fordi hun yngste er en kruttønne som aldri hører etter. Det betyr at hun ofte måtte bæres (hun er ganske stor for alderen og tung!) og jeg har dårlig rygg og klarer ikke det. 

Mannen har alltid dratt ut med alle tre. 

Det finnes sikkert supermødre som håndterer et dusin småbarn med lillefingeren, men jeg er ikke blant dem. 

Anonymkode: 3cf6f...52d

Skjønner ikke helt hvorfor man skal kalles supermamma på en negativ og nedlatende måte fordi man klarere håndtere 3-4 unger greit.... 

 

Anonymkode: 6b7f5...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor man skal kalles supermamma på en negativ og nedlatende måte fordi man klarere håndtere 3-4 unger greit.... 

 

Anonymkode: 6b7f5...496

Leser du alltid alt i verste mening?

Det var en støtte til HI som syntes det er vanskelig. Det var verken negativt eller nedlatende. 

Men slike kommentarer betyr ofte at man føler seg truffet...

Anonymkode: 3cf6f...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn på 1 og 4 år. Ofte ute med de alene. Mannen gjør det aldri.

Barn er forskjellige og foreldre er forskjellige. Gjør det som er best for dere 😊

Anonymkode: d8741...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre på 4, 2.5 og 1.5. Mannen er mye tøffere enn meg og også mye flinkere til å ta dem med ut alene. Han kan også bli svett innimellom, men håndterer stress generelt mye bedre enn meg. Jeg unngår konsekvent steder hvor barna ikke kan løpe fritt eller er innegjerdet. De er kruttønner alle tre, svært mobile, over gjennomsnittet oppfinnsomme (les: rampete) og løper alltid i hver sin retning. Ingenting funker på dem, hverken naturlige konsekvenser, lokkemidler eller straff. Eldste har begynt å roe seg, men stoler enda ikke 100% på at ikke noe skjer på veien. 

 

Nei hi, du er ikke sær! Du har barn som mest sannsynlig hadde vært mer praktisk å ha i bånd. ;)

Anonymkode: d4d90...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en gang en mann på litt avstand som gikk tur med to tvillinger på ca 2.5 år. De satt i ei sånn tvillingvogn av litt gammel type. Plutselig reiste begge ungene seg spontant opp i vogna, og løp hver sin retning. 

Det uttrykket på mannen, da han brukte et par sekunder på å velge hvilken tvilling han skulle  starte å løpe etter,  og liksom sto å så fortvilet først til høyre, så venstre. Det glemmer jeg aldri. 😂

 

(Han endte opp med å løpe til høyre, hente den ene, og ha den under armen mens han løp etter den andre.

Og det var på et komplett trygt område. Hvis ikke hadde jeg tilbudt å hjelpe når jeg kom litt nærmere). 

 

Etter dette har jeg alltid prist meg lykkelig på at jeg ikke har tvillinger, og dermed vil jeg alltid ha en unge som er eldst og dermed kan snakkes fornuftig med/trues.. 😉

Anonymkode: 1a744...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...