Gå til innhold

Er det mulig å blokkere alle anonyme?


koro51

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, koro51 skrev:

Ønsker seriøse diskusjoner men da må et nick fremkomme! eller er jeg helt bak mål?

En seriøs diskusjon får du når du slutter å bli fornærma når du møter motstand. 

De fjollete forsøkene på å latterliggjøre andre med bevegelige smileys er heller ikke med på å hjelpe debattkulturen her. Rydd litt opp i hvordan du selv skriver, så skal du se du får de svar du fortjener.

Anonymkode: db707...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, koro51 skrev:

Ønsker seriøse diskusjoner men da må et nick fremkomme! eller er jeg helt bak mål?

Du er bak mål hvis du ikke klarer å diskutere seriøst med anonyme når du er på et anonymforum. Da foreslår jeg at du flytter deg inn på et annet forum enn anonymforumet

Anonymkode: 3e30b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En seriøs diskusjon får du når du slutter å bli fornærma når du møter motstand. 

De fjollete forsøkene på å latterliggjøre andre med bevegelige smileys er heller ikke med på å hjelpe debattkulturen her. Rydd litt opp i hvordan du selv skriver, så skal du se du får de svar du fortjener.

Anonymkode: db707...32c

Kunne ikke vært mer enig

Anonymkode: 3e30b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, koro51 skrev:

Hvordan kan det ha seg at dere anonyme forfølger en tråd dere ikke er ønsket i?

Du stilte to spørsmål på et anonymforum. Du fikk svar på det ene.

Så for å svare på det andre: ja, du er bak mål.

Anonymkode: db707...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, koro51 skrev:

Hvordan kan det ha seg at dere anonyme forfølger en tråd dere ikke er ønsket i?

Fordi du er på et A N O N Y M F O R U M. Du vet å gjøre deg bemerket på en lite posotiv måte

Anonymkode: 3e30b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du er på et A N O N Y M F O R U M. Du vet å gjøre deg bemerket på en lite posotiv måte

Anonymkode: 3e30b...172

Man kan være på anonymforum med et nick. Jeg er anonym fordi ingen vet mitt egnetlige navn. Var mitt spørsmål veldig vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, koro51 skrev:

Man kan være på anonymforum med et nick. Jeg er anonym fordi ingen vet mitt egnetlige navn. Var mitt spørsmål veldig vanskelig å forstå?

Og mange velger å svare som anonym, hvor vanskelig er det å forstå? Nei, du kan ikke blokkere alle anonyme

Anonymkode: 3e30b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og mange velger å svare som anonym, hvor vanskelig er det å forstå? Nei, du kan ikke blokkere alle anonyme

Anonymkode: 3e30b...172

jo, i mitt hue er det vanskelig å forstå. Hvorfor ikke operere med et nick? Kall meg dum og senil, smålig, solstråle, up coming og alt det der som dere anonyme hele tiden skriver men hvorfor ikke stå opp for meningene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg blokkert de jeg tror opererer som både anonym og ved Nick. Skulle ønske at dere som misliker meg så sterkt også blokkerte meg. Kan dere ikke bare gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, koro51 skrev:

Hvordan kan det ha seg at dere anonyme forfølger en tråd dere ikke er ønsket i?

Hahaha😂Du blir faktisk fornærmet når du får svar av anonyme når det er dem det gjelder, og det på et anonymforum??😂Hvorfor i alle dager er du på dette forumet i det hele tatt? Ser du virkelig ikke ironien i at du klager på anonyme i et anonymt forum?😂Tidenes😂😂

Anonymkode: cab84...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, koro51 skrev:

Selv har jeg blokkert de jeg tror opererer som både anonym og ved Nick. Skulle ønske at dere som misliker meg så sterkt også blokkerte meg. Kan dere ikke bare gjøre det?

Noe av grunnen til at du får useriøse svar er fordi det er meget vanskelig å ta det seriøst når bruken av hoppende symbolikk er så fremtredende, samt at du har vist flere ganger at du går veldig i forsvar hvis du får kritiske svar. Du har helt sikkert fått svar som er useriøse fra annonyme da det også er flere anonyme som har en tendens til å svare frekt og useriøst, men ofte ser man også godt gjennomtenkte svar fra annonyme som er vel verdt å lese og reflektere over.

Jeg svarer både med Nick og som Anonym, men svarene jeg gir er uansett gjennomtenkte og jeg prøver å tråkke på så få tær som mulig. Men i det øyeblikket man gir sin mening så er det noen som er uenige da det ligger i en diskusjons natur, og da må jeg være så voksen at jeg ikke blir fornærmet selvom noen utfordrer mine betraktninger rundt temaet. 

Konklusjonen er iallefall at du nok kommer til å møte useriøse svar både hos de med Nick og de som skriver anonymt så lenge du har det reaksjonsmønsteret du har vist i flere tråder du har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ofte useriøse innlegg signert med et eller annet nick. 

Jeg svarer alltid anonymt, jeg har stortsett alltid innhold, og er saklig. 

Nå ser der ut som det har vært en diskusjon i forkant av denne tråden, som jeg ikke har sett. 

Du argumenterer nå med at mangel på identitet er usaklig. Du sier ingenting om argumentene, og deres innhold. 

Anonymkode: 818a8...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je har ikke sett noe til deg, verken hoppende smileys eller noe annet. Men jeg tenker at du hadde fått et stusselig forum hvis du skulle utelatt alle de som svarer anonymt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man er like anonym med nick...da er det vel det samme om man har signerer med nick eller som anonym? 

Du er kanskje på feil forum om de anonyme plager deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, koro51 skrev:

Man kan være på anonymforum med et nick. Jeg er anonym fordi ingen vet mitt egnetlige navn. Var mitt spørsmål veldig vanskelig å forstå?

Ingen vet ditt egentlige navn, foreløpig. Det har vært brukere her som har brent seg kraftig på det der. Så at mange alltid skriver som anonym, og har jeg ingen problemer med å forstå.

Anonymkode: 771c2...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk skravlesiden. Der er ingen anonyme. Det er riktignok nesten ingen der med nick heller, men det må du leve med.

Anonymkode: afbaf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kunne blokkert alle anonyme, ville du ikke hatt noen å snakke med tror jeg. DIB har i større og større grad blitt preget av at få deltar i diskusjoner med nick. På sett og vis kan jeg forstå det - det har vært flere episoder her inne hvor gale brukere har samlet biter av informasjon og kommet frem til hvem som står bak et gitt nick. For egen del tenker jeg at det er bedre å være skjønnsom med hva man deler, og også å endre enkelte detaljer slik at jeg er vanskeligere å gjenkjenne. 

Jeg selv har vært på DIB i maaange år, og har ikke følt meg forfulgt av anonyme eller fått useriøse svar. Jeg har hatt perioder der noen har opplevd meg som irriterende, og der jeg har fått motstand for det jeg har ment, og blitt tillagt meninger jeg ikke har. Har sett flere brukere som opplever det samme som deg - og med liten innsikt i hvorfor det blir sånn. Hvis man selv er stor i kjeften, og svarer andre nebbete (ref hvordan du svarte Miss Marple i tråden om rang), så får man selvfølgelig nebbete svar tilbake. Da blir det selvfølgelig også mer sårbart hvis man svarer med nick - når du er ny her inne, og i flere tråder markerer deg med å være som en elefant i en glassbutikk, da legges det merke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, koro51 skrev:

Ønsker seriøse diskusjoner men da må et nick fremkomme! eller er jeg helt bak mål?

Siden du spør. Ja du er helt bak mål. 

Hvis du vil at alle skal signere med nick så går du ikke inn her  

Blir som å gå på en fotballpub og klage på at de viser fotballkamp på storskjerm  

 

Anonymkode: 9c71a...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor vil du at alle som diskuterer med deg signerer med nick? Slik at du kan plage dem med PM'er hver gang de skriver noe til deg som du ikke liker og blir fornærmet av? Det her er ANONYMFORUM. Vil du ha en diskusjon der alle viser nick, bør du finne et forum der det ikke er lov å være anonym. Det blir det samme som å komme innom et slakteri og be om vegetarmat. Finn ditt publikum ved å gå til et annet forum. Jeg var en stund på et forum som het "babyverden" - der var det ikke anledning å være anonym, kanskje prøve seg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, koro51 skrev:

jo, i mitt hue er det vanskelig å forstå. Hvorfor ikke operere med et nick? Kall meg dum og senil, smålig, solstråle, up coming og alt det der som dere anonyme hele tiden skriver men hvorfor ikke stå opp for meningene deres?

Ja, du er dum, senil, smålig osv . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, koro51 skrev:

jo, i mitt hue er det vanskelig å forstå. Hvorfor ikke operere med et nick? Kall meg dum og senil, smålig, solstråle, up coming og alt det der som dere anonyme hele tiden skriver men hvorfor ikke stå opp for meningene deres?

Men hva oppnår du ved å få til at alle signerer med nick? Er det mindre sårt å få kvass kommentar fra en nickbruker, enn fra en anonym? Eller har du et brennende ønske om å plage nickbrukere med PM hver gang de kommenterer slik at du ikke liker, og går glipp av muligheten når vedkommende er anonym? Ellers forstår jeg ikke behovet. Hvis du mener at svar til ditt innlegg strider med forumsreglene, kan du rapportere svaret. Moderatorne kan da se hvem som står bak innlegget som anonym, slette innlegget og gi advarsel til brukeren. Hva er forskjell på det og rapportering av innlegg som er underskrevet med nick?

Nei, vi vil ikke ha vår innboks forsøplet av sinte PM hver gang vi skriver et svar noen ikke liker, og måtte gå på tærne for å ikke risikere å få kjeft på PM. Enkelte ting ønsker man heller ikke å gå ut med (abort, utroskap, økonomiske problemer, seksuelle overgrep eller veldig spesifikke ting der enkelte brukere vet hvem du er i virkeligheten). Da er det urimelig å kreve at alle som diskuterer med deg skal signere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er så mange på denne siden er nettopp muligheten til å være anonym. Du kan ikke få i pose og sekk.

Ønsker du å diskutere uten anonyme må du finne et annet forum, flere er allerede nevnt her, som skravlesiden og babyverden, men der er det langt færre mennesker.

Jeg er her nettopp fordi jeg kan være anonym. Jeg har selv gjenkjent ei her inne fordi hun svarte med nick, var veldig aktiv og fortalte hvor gamle barna var, om historier fra hverdagen sin, fødselshistorien, problemer i ekteskapet, omtrentlig hvor hun bodde osv. Alt i forskjellige tråder og diskusjoner, og selv om jeg ikke er en gal bruker som samler informasjon for å gjenkjenne var det til slutt ikke tvil om hvem hun var.

Jeg ønsker å kunne bruke eksempler fra eget liv, lufte frustrasjoner osv uten at folk skal legge sammen to og to og skjønne hvem jeg er fordi jeg alltid skriver med nick. Så jeg er anonym.

Anonymkode: 8ea3c...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...