Gå til innhold

16-åringen min er gravid :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mamma-til-3-jenter skrev:

Hvordan går det med jenta di HI?

Syntes dette var så søtt spurt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎03‎.‎2017 den 17.23, Anonym bruker skrev:

Men ærlig talt da, hva er forskjellen på en 16-åring som blir gravid og får barn, og alle de kvinnene som er over 18 og heller ikke er sammen med barnets far, har fullført videregående, har studert, får overgangsstønad og andre stønader?

Om 16-åringen har ressursene og et minimum av et nettverk som stiller opp, er det fullt mulig å gjennomføre videregående, studere, få seg arbeid, møte en ny partner og etter hvert få flere barn. Barn av 16-åringer går i barnehage og skole de som alle andre, og innen barnet er ferdig med førsteklasse er muligheten absolutt til stede for at den unge moren har "alt i livet sitt på plass". 

Støtt barnet ditt, uansett hvilket valg hun går for! 

Anonymkode: c3654...25b

Forskjellen? Tja. Mulig man ikke skal veie møkk på gullvekt, det er vel i bunn og grunn det du sier.

Men man kan jo håpe på en viss modning, noe mer livserfaring, samt at man i det minste er gammel nok til å komme inn på kino, kjøpe sitt eget øl og etterhvert ta danskebåten uten voksenfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24.3.2017 den 14.01, Anonym bruker skrev:

Ved at jeg fikk B i snitt og mine barn er blant de flinkeste på skole og i idretten?

Før du spyr ut av deg noe om andre mennesker, bør du sjekke om det har rot i virkeligheten.

Anonymkode: 8a55c...e76

B? Det er ikke spes imponerende, hvorfor later du som det er noe å slå i bordet med? Og om ungene dine er "flinke" i skole og idrett sier jo ikke noe om hvorvidt de var spesielt lykkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2017 den 13.52, sug lut skrev:

Jepp, og det led både studiene og ungene dine under.

Jeg fikk også to barn mens jeg studerte. Topp 5% av kullet mitt. Er det også for dårlig? Jeg er ingen fan av at barn får barn, men tvang er ikke en god løsning. Man kan heldigvis ikke tvinge noen til abort. Retten til fri abort er sinnsykt viktig (og takk og pris og all ære til kvinner før meg som har sørger for denne grunnleggende rettigheten), men også retten til å bestemme over egen kropp. Den retten gjelder også for 16-åringer, noe jeg også er takknemlig for.

Anonymkode: 237e2...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke mine besteforeldre hadde støttet sine barn hadde ikke jeg vært her i dag. Min mamma var 16 da hun ble gravid, min far 19. 

De er fortsatt sammen 35 år etter. 

Moren min fikk celleforandringer i 20 årene og kunne derfor ikke få flere barn. 

Hadde de blitt tvunget til abort hadde de vært barnløse. 

Mine besteforeldre passet meg så de fikk fullført utdanningene. 

Og mine barn er så heldige å ha unge spreke besteforeldre. 

Man må ikke male fanden på veggen alltid.

Anonymkode: eeb8c...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

B? Det er ikke spes imponerende, hvorfor later du som det er noe å slå i bordet med? Og om ungene dine er "flinke" i skole og idrett sier jo ikke noe om hvorvidt de var spesielt lykkelige.

Mener du at ungene må ha vært ulykkelige KUN fordi moren var student? Det er en veldig drøy påstand. 

Anonymkode: 595a1...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at ungene må ha vært ulykkelige KUN fordi moren var student? Det er en veldig drøy påstand. 

Anonymkode: 595a1...3f4

Eh. Hun sier vel tvert imot at foreldrenes achievements forteller null og niks om hvordan barna opplever det hele! Verken på godt eller vondt.

Dikter du alltid opp stråmenn du kan slåss mot?!

Anonymkode: f2136...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sug lut skrev:

B? Det er ikke spes imponerende, hvorfor later du som det er noe å slå i bordet med? Og om ungene dine er "flinke" i skole og idrett sier jo ikke noe om hvorvidt de var spesielt lykkelige.

Vel, i min situasjon var det imponerende. Jeg kom til Norge i voksen alder og begynte å studere juss 6 måneder etter at jeg kom. Selvfølgelig ødela karakterer fra 1. og 2. året for snittet, siden jeg fikk D og C, og A de 3 siste årene. Ganske vanlig når man ikke snakker språket så godt når man begynner, og må skrive kompliserte eksamensoppgaver med juridiske termer, korrekt grammatikk, korrekt tegnsetting osv. Mine omgivelser, arbeidsgivere og kollegaer synes det er imponerende, det er ikke noe jeg later som. Jeg hadde ikke klart å få ren A hvis jeg ventet med å føde barna til jeg var ferdig. Og ja, barna mine er lykkelige. De er veldig knyttet til meg, har godt humør for det meste, mange venner og mange interesser. De ler og smiler mye. De vil finne på ting med og uten meg, er glad i småsøsken (ja, tenk en taper som meg ble gift igjen og fikk enda to barn til).

Men jeg har møtt på slike som deg ganske ofte. Min egen ekssvigermor sa at jeg aldri kom til å klare studiene, at jeg burde bli husmor dum som jeg var (etter at jeg fikk D på 1. året på jussen). Det var flere som mente, som deg, at jeg ikke har oppnådd noen ting og hadde ingenting å være stolt av. Jeg holdt på å slutte på jussen etter å ha fått C på 2. året. Var helt knust og trodde at jeg ikke var verdt noen ting. Men så tok jeg meg sammen og begynte å drite i slike som deg. Som tror at de er så mye bedre enn alle andre, samtidig som de har så dårlig selvtillit at de MÅ "ta mannen i stedet for ballen" i alle diskusjoner og prøve å trykke ned andre for å føle seg bedre. Jeg synes synd på slike folk. For mange av oss som ikke holder på sånn har lært oss å ikke ta oss nær av dritten deres, mens dere har ikke lært dere å bare være lykkelige og fornøyd med det dere har. Dere MÅ ødelegge for andre for å være glade selv. Flere av dem som tenker som deg, er psykopater. Så du bør gå inn i deg selv og spørre deg selv hvorfor du trenger å prøve å ødelegge andre. Hvorfor har du slik behov? Hva mangler du i livet ditt? Venner? En mann som elsker deg? Selvtillit? Materielle goder? Noe annet? Får håpe at du føler deg bedre etter hvert og ikke lenger har behovet for å trykke noen ned for å føle deg bra. Klem.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har møtt på slike som deg ganske ofte. Min egen ekssvigermor sa at jeg aldri kom til å klare studiene, at jeg burde bli husmor dum som jeg var (etter at jeg fikk D på 1. året på jussen). Det var flere som mente, som deg, at jeg ikke har oppnådd noen ting og hadde ingenting å være stolt av. Jeg holdt på å slutte på jussen etter å ha fått C på 2. året. Var helt knust og trodde at jeg ikke var verdt noen ting. Men så tok jeg meg sammen og begynte å drite i slike som deg. Som tror at de er så mye bedre enn alle andre, samtidig som de har så dårlig selvtillit at de MÅ "ta mannen i stedet for ballen" i alle diskusjoner og prøve å trykke ned andre for å føle seg bedre. Jeg synes synd på slike folk. For mange av oss som ikke holder på sånn har lært oss å ikke ta oss nær av dritten deres, mens dere har ikke lært dere å bare være lykkelige og fornøyd med det dere har. Dere MÅ ødelegge for andre for å være glade selv. Flere av dem som tenker som deg, er psykopater. Så du bør gå inn i deg selv og spørre deg selv hvorfor du trenger å prøve å ødelegge andre. Hvorfor har du slik behov? Hva mangler du i livet ditt? Venner? En mann som elsker deg? Selvtillit? Materielle goder? Noe annet? Får håpe at du føler deg bedre etter hvert og ikke lenger har behovet for å trykke noen ned for å føle deg bra. Klem.

Anonymkode: 8a55c...e76

Nå blander du brukere her inne med mennesker du har møtt i livet ellers. Å antyde at en annen bruker er psykopat fordi hun svarer deg krast (hun gjør det, enig i det), er ikke bedre enn det krasse svaret. Og å avslutte en slik tirade med en klem er bare merkelig. Det blir ikke mindre hardt av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Iiiiik skrev:

Nå blander du brukere her inne med mennesker du har møtt i livet ellers. Å antyde at en annen bruker er psykopat fordi hun svarer deg krast (hun gjør det, enig i det), er ikke bedre enn det krasse svaret. Og å avslutte en slik tirade med en klem er bare merkelig. Det blir ikke mindre hardt av det. 

Det hun sier er helt rett!

Slutt og kom med flere splitt og herskmetoder. At hun skriver "klem" betyr ingenting!

Dette var et innlegg VELDIG mange av brukerne her inne burde lest! Spesielt et par av besserwisserene!

Anonymkode: 4121f...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hun sier er helt rett!

Slutt og kom med flere splitt og herskmetoder. At hun skriver "klem" betyr ingenting!

Dette var et innlegg VELDIG mange av brukerne her inne burde lest! Spesielt et par av besserwisserene!

Anonymkode: 4121f...6a6

OK, så de som ikke er enige med deg, er besserwissere? Splittelsen var der lenge før jeg skrev mitt svar, tror du ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Iiiiik skrev:

OK, så de som ikke er enige med deg, er besserwissere? Splittelsen var der lenge før jeg skrev mitt svar, tror du ikke det? 

Det er et par sykelig arrogante og nedlatende brukere her inne. Vel, ikke kun et par heller.

På et eller annet nivå i livet ditt lider du når du må være på den måten. Mest av alt lider nok folk i nær omkrets rundt dem.

Vil ikke diskutere ytterligere, da jeg ikke har tid til å sitte hele dagen og diskutere, for du kommer til å heve ditt skjold å gjøre deg klar for kamp! Dette var også på sidelinjen, men jeg ville bare applaudere et godt skrevet innlegg!

Anonymkode: 4121f...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Iiiiik skrev:

OK, så de som ikke er enige med deg, er besserwissere? Splittelsen var der lenge før jeg skrev mitt svar, tror du ikke det? 

Folk som går til personlig angrep på brukere og deres barn er nok i beste fall besserwissere. Mener du at det var greit å svare slik? Jeg har faktisk til gode å se at folk i virkeligheten mener slik er greit. Kanskje jeg har rar omgangskrets med veldig lav terskel for drittsnakk, hva vet jeg...

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Folk som går til personlig angrep på brukere og deres barn er nok i beste fall besserwissere. Mener du at det var greit å svare slik? Jeg har faktisk til gode å se at folk i virkeligheten mener slik er greit. Kanskje jeg har rar omgangskrets med veldig lav terskel for drittsnakk, hva vet jeg...

Anonymkode: 8a55c...e76

Og en annen ting - hadde disse "krasse" svarene blitt gitt av en anonym eller mindre populær bruker, ville flere ha hevet seg på og satt brukeren på plass. Men enkelte brukere her blir applaudert uansett hva de skriver, og jo verre og mer groteske svar, desto høyere applaus. Som sagt, enkelte bør gå inn i seg selv. For slik er virkelig ikke normalt.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk som går til personlig angrep på brukere og deres barn er nok i beste fall besserwissere. Mener du at det var greit å svare slik? Jeg har faktisk til gode å se at folk i virkeligheten mener slik er greit. Kanskje jeg har rar omgangskrets med veldig lav terskel for drittsnakk, hva vet jeg...

Anonymkode: 8a55c...e76

Jeg har heldigvis heller ingen i min omgangskrets som svarer andre slik. Sannsynligvis er det slik at de som sleiver og angriper mest her inne, ikke opptrer på samme måte i virkeligheten. 

Å være besserwisser er ikke for meg ensbetydende med å være ufin. Man kan være besserwisser når man går til personlig angrep på brukere og deres barn, men som regel er man bare ufin i mine øyne. 

Endret av Iiiiik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et par sykelig arrogante og nedlatende brukere her inne. Vel, ikke kun et par heller.

På et eller annet nivå i livet ditt lider du når du må være på den måten. Mest av alt lider nok folk i nær omkrets rundt dem.

Vil ikke diskutere ytterligere, da jeg ikke har tid til å sitte hele dagen og diskutere, for du kommer til å heve ditt skjold å gjøre deg klar for kamp! Dette var også på sidelinjen, men jeg ville bare applaudere et godt skrevet innlegg!

Anonymkode: 4121f...6a6

Det er jo det som er problemet - enten er disse brukere slik i virkeligheten også, og da kan jeg ikke tenke meg at de har mange venner. Eller så er de helt annerledes i virkeligheten og skjuler den kjipe siden av seg. De har likevel behov for å tømme edder og galle, og bruker forumet til det. Uansett så er det noe de sliter med, enten bevisst eller ubevisst.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg har heldigvis heller ingen i min omgangskrets som svarer andre slik. Sannsynligvis er det slik at de som sleiver og angriper mest her inne, ikke opptrer på samme måte i virkeligheten. 

Å være besserwisser er ikke for meg ensbetydende med å være ufin. Man kan være besserwisser når man går til personlig angrep på brukere og deres barn, men som regel er man bare ufin i mine øyne. 

Men hvis du sier at ingen i din omgangskrets svarer slik, hvorfor kommenterer du ikke innlegg til folk som svarer slik på DiB og sier at det ikke er greit? Eller antar du automatisk at de er engler IRL? Å mene at de som ikke fysisk tvinger sine barn til abort er dumme, teite og ikke har oppnådd noe her i livet, er det samme som å være besserwisser - du mener at din mening/syn på ting er mer riktig enn andre sin mening, og at du er intellektuelt overlegen andre mennesker.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2017 den 10.36, Anonym bruker skrev:

Ja, hvis noen mennesker som skriver her er 50 + så forstår jeg hvorfor holdninger er slik de er - at barn skal ses og ikke høres, foreldrene alltid har forrang, uføretrygdede og andre "freaker" burde vært sterilisert og lignende. Har selv en mor som er 40 år eldre, og gud for en kulturkollisjon det har vært i oppveksten...

Anonymkode: 8a55c...e76

Ha ha 50+ og så er man fossil liksom?😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Ha ha 50+ og så er man fossil liksom?😂😂😂

Nei, ikke fossiler overhode, men holdninger ang. oppdragelse var annerledes tidligere. Du finner også flere 50-åringer enn 20-åringer som mener at kvinnens plass er i hjemmet. Min mor og mor til ei venninne er 40 år eldre enn oss, og vi har sett hvilke forskjeller det medførte da vi vokste opp, sammenlignet med barn med mødre i 20-30-årene. Min mor er for eksempel veldig konservativ når det gjelder sex, selv om hun ikke er kristen. Jeg kunne for eksempel ikke fortelle henne at jeg hadde en flyktig forbindelse, for det er ikke noe respektable kvinner har. De fleste av mine venninner kan snakke med sine mødre om alt og ingenting, også sitt sexliv.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke fossiler overhode, men holdninger ang. oppdragelse var annerledes tidligere. Du finner også flere 50-åringer enn 20-åringer som mener at kvinnens plass er i hjemmet. Min mor og mor til ei venninne er 40 år eldre enn oss, og vi har sett hvilke forskjeller det medførte da vi vokste opp, sammenlignet med barn med mødre i 20-30-årene. Min mor er for eksempel veldig konservativ når det gjelder sex, selv om hun ikke er kristen. Jeg kunne for eksempel ikke fortelle henne at jeg hadde en flyktig forbindelse, for det er ikke noe respektable kvinner har. De fleste av mine venninner kan snakke med sine mødre om alt og ingenting, også sitt sexliv.

Anonymkode: 8a55c...e76

Ikke for å dra denne diskusjonen videre, men du vet at 50- åringene vokste opp på 70-tallet med 68ere som foreldre? Du vet det er vi som var ungdom på 80-tallet? Lag deg en liten notis av tankene dine og ta dem frem om noen år. Jeg lover du kommer til å le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, amandine skrev:

Ikke for å dra denne diskusjonen videre, men du vet at 50- åringene vokste opp på 70-tallet med 68ere som foreldre? Du vet det er vi som var ungdom på 80-tallet? Lag deg en liten notis av tankene dine og ta dem frem om noen år. Jeg lover du kommer til å le.

Vel, jeg kjenner ingen i 20- og 30-årene som mener at man er berettiget til å utøve fysisk tvang på barna sine for å få dem til å gjennomgå kirurgisk inngrep.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke fossiler overhode, men holdninger ang. oppdragelse var annerledes tidligere. Du finner også flere 50-åringer enn 20-åringer som mener at kvinnens plass er i hjemmet. Min mor og mor til ei venninne er 40 år eldre enn oss, og vi har sett hvilke forskjeller det medførte da vi vokste opp, sammenlignet med barn med mødre i 20-30-årene. Min mor er for eksempel veldig konservativ når det gjelder sex, selv om hun ikke er kristen. Jeg kunne for eksempel ikke fortelle henne at jeg hadde en flyktig forbindelse, for det er ikke noe respektable kvinner har. De fleste av mine venninner kan snakke med sine mødre om alt og ingenting, også sitt sexliv.

Anonymkode: 8a55c...e76

Mener du virkelig at damer i 50-årene tenderer til å mene at kvinnens plass er i hjemmet?! Du har ikke trukket fra 30 år? Eller 30? Min oppfatning er snarere at det er flere kvinner mellom 25 og 35 som fremhever fordelene ved å være hjemme med barna sine, og som blogger om cupcakes og interiør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg kjenner ingen i 20- og 30-årene som mener at man er berettiget til å utøve fysisk tvang på barna sine for å få dem til å gjennomgå kirurgisk inngrep.

Anonymkode: 8a55c...e76

Ikke jeg heller, men så kjenner jeg heller ingen i 40- og 50-årene som mener det. Dessuten kjenner jeg i hvert fall ingen leger som ville deltatt i et slikt inngrep uten å sike seg at pasienten selv er enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...