Gå til innhold

November 2017


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Venter også med å melde meg inn, fikk noen dråper friskt blod på papiret nå. Håper inderlig det ikke går skeis nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mumua skrev:

Venter også med å melde meg inn, fikk noen dråper friskt blod på papiret nå. Håper inderlig det ikke går skeis nå.

Krysser at det er slimhinnene som er ømfintlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Krysser at det er slimhinnene som er ømfintlige.

Fant en liten rift, så det ser ufarlig ut. Satte en støkk i meg likevel. Ikke planlagt denne graviditeten, men man knytter seg jo til den lille med en gang likevel. Er bare 5-6 uker på vei så alt kan skje enda. Håper de neste ukene går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mumua skrev:

Fant en liten rift, så det ser ufarlig ut. Satte en støkk i meg likevel. Ikke planlagt denne graviditeten, men man knytter seg jo til den lille med en gang likevel. Er bare 5-6 uker på vei så alt kan skje enda. Håper de neste ukene går fort :)

Godt at det var det.

Vil bli ferdig med dei kritiske veken. Det går på syken men må ha positive innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Godt at det var det.

Vil bli ferdig med dei kritiske veken. Det går på syken men må ha positive innstillinger.

Ja, det er tungt i starten. Har helt andre symptomer nå enn med forrige så da blir jeg veldig usikker. Har legetime på tirsdag og får nok tidlig ul i løpet av de neste ukene regner jeg med. Roer meg når jeg ser hjertebank, da er den største faren over føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mumua skrev:

Ja, det er tungt i starten. Har helt andre symptomer nå enn med forrige så da blir jeg veldig usikker. Har legetime på tirsdag og får nok tidlig ul i løpet av de neste ukene regner jeg med. Roer meg når jeg ser hjertebank, da er den største faren over føler jeg.

Jeg har ikkje lege time før 27 mars og vil prøve og få ul. Håper jeg får. Vil roe meg litt jeg og da. 

Kjenner meir av symptomer no en i fjord da jeg mistet. Meir uvi symptomer og der er no der ned heile tiden. Vil slenge inn ei urin prøve for å sjå om det er uvi for å ha ryggen fri for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da melder jeg meg forsiktig inn her. Var egentlig medlem av april 2017-gruppa, men oppdaget en MA i uke 13-14. Termin nå er 27.-28. november. Så da krysser jeg fingrene for at ting går bra! 

Har en gutt på snart 3 år fra før. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Jeg har ikkje lege time før 27 mars og vil prøve og få ul. Håper jeg får. Vil roe meg litt jeg og da. 

Kjenner meir av symptomer no en i fjord da jeg mistet. Meir uvi symptomer og der er no der ned heile tiden. Vil slenge inn ei urin prøve for å sjå om det er uvi for å ha ryggen fri for det.

Jeg får inn tidlig pga sykdom som gjør at jeg må få ekstra oppfølging. Siden det ikke var planlagt har jeg tatt medisiner og røntgen før jeg skjønte jeg var gravid så da regner jeg med de vil sjekke ståa der inne, samt finne ut hvor langt jeg er på vei. Jeg regner ut fra det korteste det kan være og isåfall skal hjertet begynne å slå idag. Føler dette er den mest kritiske fasen der det kan gå galt. Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mumua skrev:

Jeg får inn tidlig pga sykdom som gjør at jeg må få ekstra oppfølging. Siden det ikke var planlagt har jeg tatt medisiner og røntgen før jeg skjønte jeg var gravid så da regner jeg med de vil sjekke ståa der inne, samt finne ut hvor langt jeg er på vei. Jeg regner ut fra det korteste det kan være og isåfall skal hjertet begynne å slå idag. Føler dette er den mest kritiske fasen der det kan gå galt. Krysser fingrene :)

Jeg har ingen annen grunn pga alder. Men vil komme til og si at jeg vil ha svar på om der er liv eller ikkje. Så jeg kan starte på nytt fortast mulig pga kroppen min kvitter hcg seint. Hadde 4470 i hcg 5+2 sist jeg mista og det tok meg 3 mnd før jeg kom i gang igjen. Klokka mi tikker fort. Det er vel ikkje grunn nok, sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, topaz skrev:

Da melder jeg meg forsiktig inn her. Var egentlig medlem av april 2017-gruppa, men oppdaget en MA i uke 13-14. Termin nå er 27.-28. november. Så da krysser jeg fingrene for at ting går bra! 

Har en gutt på snart 3 år fra før. :) 

Her melder vi oss ikkje forsiktig inn men med pomp og prakt.

No skal det gå bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Jeg har ingen annen grunn pga alder. Men vil komme til og si at jeg vil ha svar på om der er liv eller ikkje. Så jeg kan starte på nytt fortast mulig pga kroppen min kvitter hcg seint. Hadde 4470 i hcg 5+2 sist jeg mista og det tok meg 3 mnd før jeg kom i gang igjen. Klokka mi tikker fort. Det er vel ikkje grunn nok, sikkert.

Hos min lege hadde det absolutt vært grunn nok. Min fastlege er eksepsjonell forståelsesfull og forrige gang fikk jeg ul i uke 12 selv om jeg hadde hatt på sykehuset i uke 8. Veldig glad for det. Hvor langt er det lengste du har kommet siden du startet prøvingen? Tenker det er flott at du har kommet såpass som nå, det er jo et godt tegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumua skrev:

Hos min lege hadde det absolutt vært grunn nok. Min fastlege er eksepsjonell forståelsesfull og forrige gang fikk jeg ul i uke 12 selv om jeg hadde hatt på sykehuset i uke 8. Veldig glad for det. Hvor langt er det lengste du har kommet siden du startet prøvingen? Tenker det er flott at du har kommet såpass som nå, det er jo et godt tegn. 

Starta prøvingen er 5+2 som er lengst hittil. Nå er jeg 6+2 og vil jo lengre men det er stor symptom forskjell. Sist kjente jeg knapt symptomer men no er det murringer og uvi symptomer. Så lite bort i kvalme og stikker sann litt her og der i sidene. Ømmer bryst en sist. Vil kontakte jordmor i morgon kan godt hende ho vil hjelpe til tidlig ul. Kjenner ikkje jordmor men spent kva ho sier i morgon.

Du får vel UL denne veka du da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsk0

Er vel 6+2 i dag og har noen skikkelig kramper nederst i magen. Orker ikke ha hun på 8 mnd på fanget, gjør bare vondt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Starta prøvingen er 5+2 som er lengst hittil. Nå er jeg 6+2 og vil jo lengre men det er stor symptom forskjell. Sist kjente jeg knapt symptomer men no er det murringer og uvi symptomer. Så lite bort i kvalme og stikker sann litt her og der i sidene. Ømmer bryst en sist. Vil kontakte jordmor i morgon kan godt hende ho vil hjelpe til tidlig ul. Kjenner ikkje jordmor men spent kva ho sier i morgon.

Du får vel UL denne veka du da ?

Det lover jo godt, men skjønner absolutt at du føler behov for tidlig ul - og det bør du få. 

Denne uka er vel for tidlig hvis jeg er så kort som jeg mistenker, da er jeg bare 5+1 nå så jeg håper å få i slutten av neste uke med håp om å se bankende hjerte. Kunne ventet litt lenger, men jeg reiser bort hele uka etterpå og så er det påske etter det, så det må nesten bli neste uke. Har ikke lyst til å reise på ferie uten å vite om det er liv laga inni der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elsk0 skrev:

Er vel 6+2 i dag og har noen skikkelig kramper nederst i magen. Orker ikke ha hun på 8 mnd på fanget, gjør bare vondt... 

Hvis det er noen trøst så hadde jeg voldsomme kramper og smerter i livmoren i den første graviditeten min. Siden du har ei så lita ei fra før kan det jo være du kjenner mye fordi det er så kort tid siden forrige runde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Her melder vi oss ikkje forsiktig inn men med pomp og prakt.

No skal det gå bra 

Takk! Ja, vi håper på det!

Har ganske få symptomer på graviditet, er litt oppblåst og har begynt å sove dårlig. Våkner gjerne i firetida hver natt og får ikke sove igjen. Og er trøtt på dagtid. Dårlig sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Våger meg inn, og krysser fingre :) 

8 uker nå. Ifg legen er termin 04.11.17 , jeg tror selv litt før men skal til u.l igjen på torsdag så da får vi sikkert mer nøyaktig svar :) 

Er dårlig som et uvær, og kan ikke huske at det var så ille sist (for 5år siden) :P 

Endret av litekreativtbrukernavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Hei. Våger meg inn, og krysser fingre :) 

8 uker nå. Ifg legen er termin 04.11.17 , jeg tror selv litt før men skal til u.l igjen på torsdag så da får vi sikkert mer nøyaktig svar :) 

Er dårlig som et uvær, og kan ikke huske at det var så ille sist (for 5år siden) :P 

Å så heldig med ul. Blir nok bankende hjerte ut fra symptomene.

Skal til legen 27 mars og da er jeg 7+1 og håper jeg får fort time. Alle dei 5 svangerskapa jeg har hatt har jeg vert kvalm men her mugger det langt bak i. Håper det ikkje er eit dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Å så heldig med ul. Blir nok bankende hjerte ut fra symptomene.

Skal til legen 27 mars og da er jeg 7+1 og håper jeg får fort time. Alle dei 5 svangerskapa jeg har hatt har jeg vert kvalm men her mugger det langt bak i. Håper det ikkje er eit dårlig tegn.

Ja, det er beroliggende å se. Men jeg er jo like nervøs hver gang... Blir jo fulgt opp så tett for en grunn, og har mistet flere ganger tidligere. Men jeg har en frisk og fin gutt ved siden av meg i sofaen nå, så jeg trøster meg med at det har jo gått bra også og sikkert igjen nå :)  Så jeg er jo på et vis veldig takknemelig for alle symptomer, men noen dager når jeg ligger her med bøtte, mageknip, svimmel og føler meg veldig liten så sender jeg en liten bønn om at det roer seg i 2.trimester <3 :) 

Du får få en liste med gynekologer med refusjon og ringe rundt for å få time fortest :) Håper du får det fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nye 😊

Er 7+0 idag. Uggen og kvalm. Ingenting frista, men får i meg mat 👍 er konstant trøtt! Glad for alle symptomer 👌

Lurer på å bestille UL privat for å sjekke hjertelyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsk0

Her har legen UL-apparat! Såå takknemlig for det! Koster 150kr og 80kr per bilde, men de 150kr betaler jeg med glede 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Elsk0 skrev:

Her har legen UL-apparat! Såå takknemlig for det! Koster 150kr og 80kr per bilde, men de 150kr betaler jeg med glede 😃

Det eneste jeg betaler er 40kr for "materialer" (les bind til bruk etter us) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsk0
1 time siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Det eneste jeg betaler er 40kr for "materialer" (les bind til bruk etter us) :) 

Tar seg godt betalt legekontoret hos oss skjønner jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...