Gå til innhold

November 2017


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Hei☺

Vært på ul i dag igjen, nå kunne de ta utenpå magen(11+5), veldig stas. Så en søt liten tass som veivet og sprellet 😀

Gyn mente det var en gutt, som hun også sa i uke 10, men er vel for tidlig å se sikkert, så tar det med en klype salt 😬

Tok duo test, ul måling av nakkefold var normal, men tok 2uker før jeg får blodprøvesvar...! Noen flere som tar duo test? Jeg er 35, men bor i spania, og her testes visst alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk og sprellende baby på ul idag 😍 Ble flyttet frem en del så er nå 10+4 og med termin 14 november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumua skrev:

Frisk og sprellende baby på ul idag 😍 Ble flyttet frem en del så er nå 10+4 og med termin 14 november :)

Hurra hurra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra minimeg123! Så heldig!

Jeg er "bare" 9+3 i dag, og lengter etter uke 12... Har bestilt første legetime som er 11+3, så det er to uker til. Håper at jeg kanskje kan få henvisning til en tidligere UL enn den ordinære for å sjekke om det er liv. Litt påvirket av MA'en jeg hadde i fjor. 

Har kun fortalt det til en venninne (og typen hennes) og en kollega (fordi vi var i en situasjon der jeg ville ha drukket vanligvis), og ønsker ikke å dele det med så mange andre før jeg vet at det er "sikkert". Men jeg har bedre følelse på svangerskapet denne gangen enn jeg hadde da det endte med MA, så er egentlig ganske optimistisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg 11 uker idag :D Var på ul på fredag så her har vi fortalt det til "hele verden" nå. Har en god følelse og gyn sa at det var ekstremt liten sjans for at noe gikk galt etter å ha sett et sprellende foster på denne tiden. Jeg var mye mer forsiktig i første svangerskap, men denne gangen er jeg veldig avslappet i forhold til det hele så vi har egentlig delt det med mange helt fra starten av. Har første svangerskapskontroll på tirsdag neste uke, da er jeg 12+1 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg skal på ul i måro! 12+0 i dag! 👏🏻 Hadde dåke valgt vanlig, eller 3D ul?

Har ikkje vore med på dette før 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Svanhild88 skrev:

Eg skal på ul i måro! 12+0 i dag! 👏🏻 Hadde dåke valgt vanlig, eller 3D ul?

Har ikkje vore med på dette før 😉

Vanlig på tidlig ul. 3D er ofte best litt senere når de er mer utviklet :) med første hadde vi 3D ultralyd i uke 27 etter anbefaling fra ultralydsenteret, da fikk man ofte best bilder sa de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 20.02, Svanhild88 skrev:

Eg skal på ul i måro! 12+0 i dag! 👏🏻 Hadde dåke valgt vanlig, eller 3D ul?

Har ikkje vore med på dette før 😉

Oppdater oss om du vil/får noe kjønn 😃 

Anonymkode: 07189...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppdater oss om du vil/får noe kjønn 😃 

Anonymkode: 07189...ef6

Fantastisk opplevelse! Alt såg bra ut! Og han trudde det var gut, men kunne ikkje sei det heeeeeilt sikkert, men den følelsen har eg egentlig hatt sjøl, siden eg fant ut eg var gravid 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første svangerskapskontroll igår, kjekt å være igang 😊 so no er henvisning til OUL sendt, spendt på når det blir 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2017 den 11.26, Svanhild88 skrev:

Hvordan går det med deg? 😊

Så hyggelig av deg å spørre! 😀 

Det går greit, men jeg vet fortsatt ikke sikkert hvordan det går der inne. Legen sendte henvisning til tidlig ul for snart en uke siden, men jeg venter fortsatt på brev fra sykehuset. Nå skal det bare bli godt å få vite en gang for alle, også med tanke på at jeg da kan fortelle det på jobben og slippe å gjemme magen hvis det viser seg at alt står bra til 😊 

Ser du har vært på ul, kan tenke meg det var stas! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.3.2017 den 11.37, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Kommer over i uke 13 dersom alt er ok.

 

På 18.3.2017 den 11.07, Anonym bruker skrev:

For den som vil så ligger det en kamuflert Facebook gruppe for de som har termin i november 17

 

kommer til å endre navn, å gjøre den hemmelig etter hvert

 

https://www.facebook.com/groups/1477256505640995/

Anonymkode: 6bbc9...f08

Hei! Eg klarer ikkje å komme meg inn på gruppa, må eg vera venn med deg på facebook? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Svanhild88 skrev:

Krysser fingrene for at alt ser bra ut :-) Lykke til videre og hold oss oppdatert :-)

Takk for det :) Fikk brev i dag, jeg får komme inn på tidlig ul om halvannen uke. Skal oppdatere :)

Jeg kommer forresten til å være rundt 12 uker på vei når den tid kommer, mest sannsynlig. Noen som vet om man får vanlig utvendig ultralyd da? Litt kjekkere det enn å "hoppe opp i stolen" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fandens Oldemor skrev:

Takk for det :) Fikk brev i dag, jeg får komme inn på tidlig ul om halvannen uke. Skal oppdatere :)

Jeg kommer forresten til å være rundt 12 uker på vei når den tid kommer, mest sannsynlig. Noen som vet om man får vanlig utvendig ultralyd da? Litt kjekkere det enn å "hoppe opp i stolen" ;) 

Noen tar utvendig ul tidligere og, de fleste forsøker iallefall utenpå først når man er kommet så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fandens Oldemor skrev:

Takk for det :) Fikk brev i dag, jeg får komme inn på tidlig ul om halvannen uke. Skal oppdatere :)

Jeg kommer forresten til å være rundt 12 uker på vei når den tid kommer, mest sannsynlig. Noen som vet om man får vanlig utvendig ultralyd da? Litt kjekkere det enn å "hoppe opp i stolen" ;) 

På meg tok dei først utvendig, men det var litt uklårt, så tok me innvendig, fekk mykje bedre bilde då 😊 Men no er eg litt øvevektig, så det kan vere derfor 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, 2 trimester nærmer seg med stormskritt :strix:

Men her herjer kvalmen, brekninger og spye enda :0

Hadde noen symptomsvake uker i uke 9/10, før kvalmen kom tilbake i uke 11 og har vart siden...spent hvor lenge den har tenkt å vare. Er visst meldt nydelig vær så langt øyet rekker men jeg får knapt gjort noe før jeg må legge meg nedpå..., blæh!! 

Ikke meningen å klage, for jeg er jo egentlig kjempe glad for hvert symptom jeg har, men bittelitt må jeg bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruMille skrev:

Hjelpes, 2 trimester nærmer seg med stormskritt :strix:

Men her herjer kvalmen, brekninger og spye enda :0

Hadde noen symptomsvake uker i uke 9/10, før kvalmen kom tilbake i uke 11 og har vart siden...spent hvor lenge den har tenkt å vare. Er visst meldt nydelig vær så langt øyet rekker men jeg får knapt gjort noe før jeg må legge meg nedpå..., blæh!! 

Ikke meningen å klage, for jeg er jo egentlig kjempe glad for hvert symptom jeg har, men bittelitt må jeg bare :P

Jeg er 11+4 og min form er på sitt verste nå. Måtte droppe jobb idag for kvalmen var helt lammende. Brekker meg hele tida og er konstant sjøsyk. Håper det roer seg snart. 2 trimester MÅ være lett, jeg skal være 14 dager alene på ferie med 1-åringen min i sommer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+5 idag og kvalmen har roa seg her, kvalm på ettermiddagen berre no 😊 ikkje spydd sidan mandag 💜 håper kvalmen roar seg snart med dokke også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at de prøver utvendig ultralyd først 😄 Nå er jeg imidlertid litt i tvil om jeg burde avbestille undersøkelsen, for nå har jeg endelig funnet hjertelyden med doppler 💗For en lettelse! Kjenner likevel at det frister å sjekke om alt er ok der inne... 🤔  

Jeg er også fortsatt kvalm, og bekkenløsningen er incoming. Kjenner ikke at jeg gleder meg til akkurat den biten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fandens Oldemor skrev:

Kjekt at de prøver utvendig ultralyd først 😄 Nå er jeg imidlertid litt i tvil om jeg burde avbestille undersøkelsen, for nå har jeg endelig funnet hjertelyden med doppler 💗For en lettelse! Kjenner likevel at det frister å sjekke om alt er ok der inne... 🤔  

Jeg er også fortsatt kvalm, og bekkenløsningen er incoming. Kjenner ikke at jeg gleder meg til akkurat den biten. 

Det er jo fryktelig stas å se den lille ligge der å sprelle, så jeg ville tatt ultralyd likevel :) Jeg begynte å gråte da jeg var på min nå forrige uke, det var så koselig å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumua skrev:

Det er jo fryktelig stas å se den lille ligge der å sprelle, så jeg ville tatt ultralyd likevel :) Jeg begynte å gråte da jeg var på min nå forrige uke, det var så koselig å se :)

Ja, det blir nok til at jeg drar. Altfor vanskelig å takke nei selv om jeg vet at det er liv der nå ☺️ Kan tenke meg det var herlig å få se det lille nurket! Det er jo helt spesielt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Kjekt at de prøver utvendig ultralyd først 😄 Nå er jeg imidlertid litt i tvil om jeg burde avbestille undersøkelsen, for nå har jeg endelig funnet hjertelyden med doppler 💗For en lettelse! Kjenner likevel at det frister å sjekke om alt er ok der inne... 🤔  

Jeg er også fortsatt kvalm, og bekkenløsningen er incoming. Kjenner ikke at jeg gleder meg til akkurat den biten. 

Herlig att du har funne hjertelyd 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...