Gå til innhold

Fantorangen er jo fullstendig tonedøv!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan de ha en stemme til en dukkefigur som overhodet ikke kan synge? Syns faktisk det er ganske dårlig av NRK.

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan de ha en stemme til en dukkefigur som overhodet ikke kan synge? Syns faktisk det er ganske dårlig av NRK.

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

 

 

Da vet du ikke hva tonedøv betyr. 

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste har dilla på "kroppen min"

; jeg har så fiiin snabel,tjubbedutten dytten dutten snaaaabel, stryke på snabelen ,være god mot snabelen😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da vet du ikke hva tonedøv betyr.

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Du kan jo forklare det, du da?

Hilsen sangpedagog...

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... satt å tenkte på det samme! Når han sang "Det satt to katter på et bord" i stad holdt jeg på å skru av! Det var tortur😵 Skiftet toneleie på annenhvert ord... grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha... satt å tenkte på det samme! Når han sang "Det satt to katter på et bord" i stad holdt jeg på å skru av! Det var tortur Skiftet toneleie på annenhvert ord... grusomt!

Nettopp. Det var den jeg så og. Huff.

HI

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er fryktelig å høre på - og jeg stusser over at det tydeligvis ikke er så viktig med sang at ungene trenger å høre noen som synger rent. Generelt har barn blitt dårligere og dårligere til å synge gjennom de siste 40 årene; sang og musikk har blitt nedprioritert over alt, og jeg hører i barnehagen vår at de brummer mer enn de synger. Fantorangen er fin på mange områder, men de burde ha en Fantorangstemme som kunne synge rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrejesus i gulrotåker'nAnonymous poster hash: e7db9...014

 

Fantastisk uttrykk!

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forklare det, du da?

Hilsen sangpedagog...

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

 

 

Søting :)

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Søting :)

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Seriøst - forklar tonedøvhet du, da? Hvis du mener HI overdriver eller tar feil?

 

For jeg har hatt maaaange sangelever i mitt liv, også en del som hadde omtrent like svak intonasjon som Fantorangen i dette opptaket. Hvordan mener du tonedøvhet skal defineres?

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst - forklar tonedøvhet du, da? Hvis du mener HI overdriver eller tar feil?

 

For jeg har hatt maaaange sangelever i mitt liv, også en del som hadde omtrent like svak intonasjon som Fantorangen i dette opptaket. Hvordan mener du tonedøvhet skal defineres?

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Unnskyld at jeg avsporer! Unnskyld! Men om noen synger veldig, eh, falsk, men ikke er tonedøv (har godt musikkøre, kan herme dialekter godt), er det da mulig å gjøre noen forbedring? Eller er det håpløst når utgangspunktet er håpløst? Eh, spør for ei venninne altså!

 

Anonymous poster hash: 098d6...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer du noe mer enn det av barne-tv?  Syng med den stemmen du har om den høres ut son en nypult sjøbanan eller en en sliten alkis! 



Anonymous poster hash: 36bb9...d72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst - forklar tonedøvhet du, da? Hvis du mener HI overdriver eller tar feil?

 

For jeg har hatt maaaange sangelever i mitt liv, også en del som hadde omtrent like svak intonasjon som Fantorangen i dette opptaket. Hvordan mener du tonedøvhet skal defineres?

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

 

 

Seriøst - jeg synes du er litt søt som later som om du er sangpedagog på nettet :)

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Unnskyld at jeg avsporer! Unnskyld! Men om noen synger veldig, eh, falsk, men ikke er tonedøv (har godt musikkøre, kan herme dialekter godt), er det da mulig å gjøre noen forbedring? Eller er det håpløst når utgangspunktet er håpløst? Eh, spør for ei venninne altså!

 

Anonymous poster hash: 098d6...ac9

Det er alltid håp! Men det krever øving. Og øvinger sitter merkelig nok ikke verken i øret eller i språkøret...

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Seriøst - jeg synes du er litt søt som later som om du er sangpedagog på nettet :)

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Jeg later som det på jobb også, jeg. Og der tror de på meg alle sammen! 😄

 

Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva din definisjon av tonedøvhet er?

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig dårlig at de tilbyr våre barn dette.

 

Den nye stemmen til Fantorangen kan ikke holde tonen i det hele tatt- den forrige var bra.

Jeg synes nrk har bommet grovt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at tonedøv er hakke verre enn det Fantorangen presterer her, dog var det ikke pent. Men man hører hvilken sang h*n synger. Min veninne er tonedøv (slik jeg tenker om å være tonedøv), og da er det kun teksten som gjør at man forstår hvilken sang hun "synger". For "melodien" er ugjenkjennelig.

 

Anonymous poster hash: c76a3...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg later som det på jobb også, jeg. Og der tror de på meg alle sammen!

 

Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva din definisjon av tonedøvhet er?

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

 

 

Men jeg tror likevel ikke på deg :)

 

Da synes jeg heller at du, som er proff, bør gi oss en god definisjon :)

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror likevel ikke på deg :) Da synes jeg heller at du, som er proff, bør gi oss en god definisjon :)Anonymous poster hash: a5328...45a

Du må ha et trist liv...

Hvorfor skulle hun ikke være sangpedagog?

 

Det er for meg revnende likegyldig hva du mener. Stemmen bak fantorangen synger surt, og alle med et visst musikkøre hører det. Synd for barna våre.

HI

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha et trist liv...

Hvorfor skulle hun ikke være sangpedagog?

 

Det er for meg revnende likegyldig hva du mener. Stemmen bak fantorangen synger surt, og alle med et visst musikkøre hører det. Synd for barna våre.

HI

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

 

 

Fordi det er slikt folk gjør på anonymforum. Og fordi hun åpenbart ikke vet at tonedøvhet er meget sjeldent.

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...