Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Er nå 5 dpo (tror jeg 🙈). Hvor tidlig begynner dere å teste? *nysgjerrig* 😊 Og regner dere med EL dagen når dere teller dpo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Hirka skrev:

Er nå 5 dpo (tror jeg 🙈). Hvor tidlig begynner dere å teste? *nysgjerrig* 😊 Og regner dere med EL dagen når dere teller dpo?

Jeg er 13 dpo i dag, testet i går - negativt. Regner ikke med EL-dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hirka skrev:

Er nå 5 dpo (tror jeg 🙈). Hvor tidlig begynner dere å teste? *nysgjerrig* 😊 Og regner dere med EL dagen når dere teller dpo?

Nei, regner fra dagen etter. 

Vent til minst 8dpo før du tester ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen i dag 😩.. Sluttet med p-pillene i desember. Har jo "bare" prøvd i underkant av ett halvt år, men kjenner jeg blir litt bekymra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 22.23, Solstråle92 skrev:

Mensen i dag 😩.. Sluttet med p-pillene i desember. Har jo "bare" prøvd i underkant av ett halvt år, men kjenner jeg blir litt bekymra..

Kjedelig.. hvordan er syklusene dine?

Jeg kjenner også på den følelsen, kun hatt mensen to ganger siden slutten av januar 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillevenn17 skrev:

Kjedelig.. hvordan er syklusene dine?

Jeg kjenner også på den følelsen, kun hatt mensen to ganger siden slutten av januar 😑

Syklusene mine er som de var før jeg begynte med pillene; ustabile. Varierer med 31-37 dager. Men tok min første eggløsningstest forrige måned, så da er det nok første gang vi traff med eggløsningen. Så er vel litt tidlig å bli stressa enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tok en test nå, dag 58, som selvfølgelig var negativ. Legetime i morgen.. vet ikke helt hva jeg skal spørre om, men trenger å få luftet frustrasjonen og ønsker kanskje en henvisning til gyn/UL for å sjekke at ingenting er i veien..:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lillevenn17 skrev:

Tok en test nå, dag 58, som selvfølgelig var negativ. Legetime i morgen.. vet ikke helt hva jeg skal spørre om, men trenger å få luftet frustrasjonen og ønsker kanskje en henvisning til gyn/UL for å sjekke at ingenting er i veien..:sur:

Lykke til hos legen! Det er jo greit å få sjekket at alt er i orden hos gynekolog, for da kan man slappe av litt. Jeg snakket med legen min om det forrige uke. Hun synes at det har gått litt kort tid, men at vi burde bare bruke sommeren på å ikke fokusere på det også skulle jeg få henvisning i august. Jeg forklarte at prøvingen er en psykisk påkjenning og at jeg ble kjempe deppa da mensen kom sist. Jeg synes det hørtes lurt ut å lufte frustrasjon, for man trenger det. Jeg trodde vi skulle bli gravide med engang #naiv ;) Så nå skal jeg gjøre mitt beste på å fokusere mindre på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nymeria1 skrev:

Lykke til hos legen! Det er jo greit å få sjekket at alt er i orden hos gynekolog, for da kan man slappe av litt. Jeg snakket med legen min om det forrige uke. Hun synes at det har gått litt kort tid, men at vi burde bare bruke sommeren på å ikke fokusere på det også skulle jeg få henvisning i august. Jeg forklarte at prøvingen er en psykisk påkjenning og at jeg ble kjempe deppa da mensen kom sist. Jeg synes det hørtes lurt ut å lufte frustrasjon, for man trenger det. Jeg trodde vi skulle bli gravide med engang #naiv ;) Så nå skal jeg gjøre mitt beste på å fokusere mindre på det! :)

Herregud, det gikk over all forventning 🙄var egentlig forberedt å måtte kjempe litt. Forklarte at vi var frustrerte over lange sykluser og at det nå var nesten 60 dager fra forrige mens, men at jeg samtidig var klar over at kroppen trenger tid for å stabiliseres. Tok endel hormonblodprøver som jeg får svar på neste uke. Etterpå skal jeg starte på Primolut x3 i 10 dager. Når jeg da får mens teller jeg fra syklus dag 1, og på dag 12-13 (tror jeg) skal jeg ha ultralyd av eggstokkene. På dag 21 ny blodprøve for å sjekke at jeg har hatt eggløsning. Så tar vi det derfra 😍😍

Er så takknemlig for legen min, som så bekymringen vår og tok oss på alvor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Herregud, det gikk over all forventning 🙄var egentlig forberedt å måtte kjempe litt. Forklarte at vi var frustrerte over lange sykluser og at det nå var nesten 60 dager fra forrige mens, men at jeg samtidig var klar over at kroppen trenger tid for å stabiliseres. Tok endel hormonblodprøver som jeg får svar på neste uke. Etterpå skal jeg starte på Primolut x3 i 10 dager. Når jeg da får mens teller jeg fra syklus dag 1, og på dag 12-13 (tror jeg) skal jeg ha ultralyd av eggstokkene. På dag 21 ny blodprøve for å sjekke at jeg har hatt eggløsning. Så tar vi det derfra 😍😍

Er så takknemlig for legen min, som så bekymringen vår og tok oss på alvor! 

Så bra! Godt å høre at du får sjekket dette opp. Jeg ble også positivt overrasket av at ting ble tatt tak i for vår del mtp lang syklus. Lykke til i tiden fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lillevenn17 skrev:

Herregud, det gikk over all forventning 🙄var egentlig forberedt å måtte kjempe litt. Forklarte at vi var frustrerte over lange sykluser og at det nå var nesten 60 dager fra forrige mens, men at jeg samtidig var klar over at kroppen trenger tid for å stabiliseres. Tok endel hormonblodprøver som jeg får svar på neste uke. Etterpå skal jeg starte på Primolut x3 i 10 dager. Når jeg da får mens teller jeg fra syklus dag 1, og på dag 12-13 (tror jeg) skal jeg ha ultralyd av eggstokkene. På dag 21 ny blodprøve for å sjekke at jeg har hatt eggløsning. Så tar vi det derfra 😍😍

Er så takknemlig for legen min, som så bekymringen vår og tok oss på alvor! 

Så bra! Det må være en god følelse å bli tatt på alvor og få kjempegod oppfølging! Lykke til og hold oss gjerne oppdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fsa skrev:

Er jeg gravid?! 14dpo, jeg ser strek, men ikke mannen. 

IMG_2514.JPG

Jeg ser strek 😀 vent et par dager, så tar du en ny 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, fsa skrev:

Er jeg gravid?! 14dpo, jeg ser strek, men ikke mannen. 

IMG_2514.JPG

Da må mannen skaffe briller 😁 Strek så det holder 😍 Hurra !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste tart i går morges, den i midten i går kveld og digital nå nettopp. Jeg er søren meg gravid 😄 Hadde jeg aldri trodd i pp4. Termin i februar 🎉😀

masse lykke til alle sammen!! 

IMG_2526.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fsa skrev:

Øverste tart i går morges, den i midten i går kveld og digital nå nettopp. Jeg er søren meg gravid 😄 Hadde jeg aldri trodd i pp4. Termin i februar 🎉😀

masse lykke til alle sammen!! 

IMG_2526.JPG

Gratulerer!! 😃😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle "førstiser"! Vi er også i samme båt som mange av dere! Begynner å prøve, men holde det hemmelig for alle sammen. Tok Ut p-stav 28 mars. Og siden det har vi brukt kondomer og hoppe av i svingen. Men nå 3 juni kom sambo og sa skal vi ikke bare "prøve" da. Se hva som skjer 😁 #overlykkelig 

Tror syklusen min har kjørt seg inn nå og tror jeg hadde El i går. Vært ganske aktive uken som var nå🤣 sambo orket seff ikke i går.... Haha🤣 men har jo et lite håp om at tr ikke kommer om ca 14 dager😊 

Syntes dagene går så sakte vil jo begynne å teste...... 

Anonymkode: a78b8...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg og samboeren skal begynne å prøve nå i juni, og jeg har gledet meg så mye til å endelig kunne bli en del av denne prøvepratingen! Jeg er 25 og samboeren er 28. Har ingen forhåpninger at det skal gå fort, og er forberedt på å prøve i 1 år, men synes denne prosessen er så spennende!!

har tenkt på å prøve eggløsningstester, da syklusene mine variere med 2-4dager. Samtidig tror jeg at jeg merker godt når jeg har el. noen som har noen erfaring/anbefaling? Blir det mer stress enn hjelp?

Gleder meg til å følge dere andre i denne prosessen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jocca skrev:

Hei dere!

Jeg og samboeren skal begynne å prøve nå i juni, og jeg har gledet meg så mye til å endelig kunne bli en del av denne prøvepratingen! Jeg er 25 og samboeren er 28. Har ingen forhåpninger at det skal gå fort, og er forberedt på å prøve i 1 år, men synes denne prosessen er så spennende!!

har tenkt på å prøve eggløsningstester, da syklusene mine variere med 2-4dager. Samtidig tror jeg at jeg merker godt når jeg har el. noen som har noen erfaring/anbefaling? Blir det mer stress enn hjelp?

Gleder meg til å følge dere andre i denne prosessen! 

Hei og velkommen! 

Så spennende, det er en nervepirrende og kjekk tid du har i møte. Hvis du har noenlunde stabile sykluser kan du sikkert begynne med EL tester, for min del fungerte det ikke, men igjen så har ikke jeg fått stabile sykluser etter pilleslutt i januar.

Gjør det som føles riktig for deg😊 så lenge det ikke stresser deg, eller gjør at du/samboer føler dere "tvunget" til sex når lysten egentlig ikke er der - MEN føler dere må fordi EL testen er positiv. 

Du kan kanskje gi det noen mnd der du bare kjenner etter symptomene du har og koser dere med hverandre, fremfor å stresse og ha "må-ha-sex"?👌

Lykke til, oppdater og del gjerne prosessen med oss andre "førstiser" her inne 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mens torsdag. Løpet kjørt?

IMG_1210.JPG

Anonymkode: f5666...7a5

Ikke før etter forventet mens. Prøv å ikke stresse, og spar testene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på pillen 4. Januar og vi har prøvd aktivt siden. Enda ingen klaff men sykt ustabile sykluser. Alt fra 29-43 dagers sykluser. Merker det hjelper å lese at andre er i samme situasjon der det faktisk tar tid å bli gravid. Trodde jeg skulle klare det på første forsøk og blir litt oppgitt når det nå har tatt 6 mnd +, men det er jo bare fordi forventningene var så høye :)

Anonymkode: a5677...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sluttet på pillen 4. Januar og vi har prøvd aktivt siden. Enda ingen klaff men sykt ustabile sykluser. Alt fra 29-43 dagers sykluser. Merker det hjelper å lese at andre er i samme situasjon der det faktisk tar tid å bli gravid. Trodde jeg skulle klare det på første forsøk og blir litt oppgitt når det nå har tatt 6 mnd +, men det er jo bare fordi forventningene var så høye :)

Anonymkode: a5677...f7b

Jeg sluttet selv på pillen i desember, og har også sykluser som kan variere med noen dager. Håper det klaffer for oss snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Da slenger jeg meg på i denne tråden jeg også, som en veldig fersk prøver.

Har gått på p-piller i mange år, og sluttet i månedsskiftet mai/juni. Er spent på hvor raskt kroppen kommer inn i normal syklus. Merker at jeg er inne i EL-perioden nå, som jeg "skal" være, men dette kan jo forandre seg igjen til neste måned.

Jeg er veldig spent, og vil gjerne at det skal klaffe på første forsøk. Samtidig er jeg realistisk, og er forberedt på at vi må prøve en god stund. Uansett så er det veeeldig spennende! 🤗 Og fint med en tråd som denne, hvor man er flere likesinede! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...