Gå til innhold

Sykmeldt - hva sier man til sjefen?


BøllefrøOgBolla

Anbefalte innlegg

Hva sier dere til sjefen dere som er sykmeldte? Hvis alt går som det skal i magehuset kommer nok kvalmen for fullt om ikke lenge... Jeg har ikke lyst til å fortelle at jeg er gravid enda, da jeg er redd dette skal gå galt - er jo bare 5+3 enda!

Endret av BøllefrøOgBolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier dere til sjefen dere som er sykmeldte? Hvis alt går som det skal i magehuset kommer nok kvalmen for fullt om ikke lenge... Jeg har ikke lyst til å fortelle at jeg er gravid enda, da jeg er redd dette skal gå galt - er jo bare 5+3 enda!

Jeg sitter på jobb nå og tenker på det samme. Er 6+5 i dag, og kvalmen meldte sin ankomst for 2 uker siden. Den kommer faktisk ikke før etter et par timer etter at jeg har stått opp, og varer HELE dagen! I tillegg har jeg vært ekstremt trøtt og sliten fra etter lunsj og ut dagen. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut :( Har mistet før + vært gjennom prøverørsbehandling. At jeg ble gravid nå, helt naturlig, hadde jeg aldri forventet. Har derfor ikke lyst til å presse meg altfor mye dersom jeg kjenner at dette ikke går lenger. Sjefen er på ferie akkurat nå, og har uansett ikke lyst til å si noe så tidlig med tanke på min historikk...i hvert fall ikke til mellomlederne! Kollegaene mine er også veldig masete med en gang noen er syke...alle vil vite hva det er og hvordan det går. Hmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aldri sagt noe, for NÅ kom kvalmen skikkelig her 😩 heldigvis er denne kvalmen virkelig verdt det i lengden ❤️ Er selv mellomleder, så når jeg blir borte så vet jeg jo at det blir trøbbel... Alle legger merke til det, og jeg må erstattes. Aner ikke hva jeg skal si, hverken til kolleger eller sjef - jeg har jo stort sett havnet på sykehus pga dehydrering! Blæh - jeg visste jo dette kunne bli en case, men hadde liksom tenkt at det ordner seg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aldri sagt noe, for NÅ kom kvalmen skikkelig her 😩 heldigvis er denne kvalmen virkelig verdt det i lengden ❤️ Er selv mellomleder, så når jeg blir borte så vet jeg jo at det blir trøbbel... Alle legger merke til det, og jeg må erstattes. Aner ikke hva jeg skal si, hverken til kolleger eller sjef - jeg har jo stort sett havnet på sykehus pga dehydrering! Blæh - jeg visste jo dette kunne bli en case, men hadde liksom tenkt at det ordner seg 😁

Slitt veldig med kvalme selv, sover ekstremt dårlig om nettene pga det. Ikke kastet opp så mye de siste dagene, men det hender jo. Begynte i ny jobb den dagen jeg fant ut jeg var gravid. Er engstelig for at noen kollegaer skal snakke om meg til sjefen fordi jeg kanskje ikke er like frempå som jeg bruker å være på jobb, og veldig redd for hva sjefen vil si når hun får vite det (var jo ikke planlagt dette her). Selv er jeg 6 + 4 i dag. Syns det er veldig tidlig å fortelle, men samtidig så blir det kanskje mer forståelig hvorfor jeg er som jeg er. Bruker så ekstremt mye krefter på å holde maska når kvalmen dr på det værste på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte fortelle det da jeg var 7 uker jeg hadde vært dårlig noen dager og måtte bli hjemme. Blir veldig rart å bare være borte en dag hver uke omtrent. Jeg er veldig glad jeg sa fra. Jeg fikk full forståelse og beskjed om at jeg måtte gjøre det jeg føler er best. Jobbe hjemme om jeg vil noen ganger. Jeg sa også at det var veldig tidlig så mye kunne skje, men det var veldig greit å si fra. Hvis noe skjer kommer jeg jo også til å trenge litt tid. Da er det greit at sjefen min vet hva som ha foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke si noe som helst til sjefen. Og hvis det er normale folk man jobber med,så stiller de ingen spm heller. Det er lov å bli sykemeldt og det er en privatsak hvorfor. Det er ikke noen andre skal kommentere, spekulere i, bli sur for, spørre deg om osv !! ☺😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg ringte og snakket med leder dagen jeg gikk ut i 100% sykemelding. Ønsket å forklare hvorfor jeg ble borte en periode, samt at jeg også ville snakke med henne om muligheter for tilrettelegging. Er sykepleier i 3delt turnus. Jeg synes det var ubehagelig, men er også glad jeg tok praten. Er i uke 11 nå, og har informert kollegaer allerede. Synes det er lettere på den måten, siden jeg trenger litt oftere 5 minuttere enn normalt  :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...