Gå til innhold

Stor 2åring


rundown

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed av helsesøster at min sønn på to år antagelig spiser for mye. Han veier 16 kg og ligger veldig høyt på vektskjemaet. Han er veldig glad i mat, spiser ingen søtsaker, bare ei bolle i ny å ne. Han går i barnehagen og er aktiv. Brød ,havregrøt, fisk og gulrot er det han spiser. Er det noen andre som har hatt store toåringer, som er blitt "lettere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er vekta i forhold til høyden?

 

Storesøster her var 14 kg på 2 års kontrollen og 17da hun fylte tre. Men vekta har alltid stemt overens med høyden. Er ikke så lenge siden hun ble tre og er nå 106cm og fremdeles 17kg.

 

Lillesøster er nå 15kg og 88cm, hun blir snart 2 år.

 

Aldri fått noen negative kommentarer.

 

Anonymous poster hash: dc714...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Min 2-åring veier også 16 kg men han er ikke tykk på noen måte. I sommer var han 16,7 kg og 90 cm. Vi har ikke vært på 2-års kontroll enda,men han har fulgt kurven(langt opp) hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min målte 88cm og var 16 kg. Syns ikke han er tykk, men han har godelår og litt sånn utmage ;) når skal dere på kontroll da? Vil du si ifra om hva hs sier til dere ang vekt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt bli 2,5 år før 2års kontrollen fikk jeg beskjed om.. Men jeg kan prøve å oppdatere i alle fall 😜 uansett så ser jeg jo at han ikke er for Tykk. Han er bare en tung beinbygger type og høy av vekst😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Hvordan er kurven?

 

På 15-månederskontrollen var min 84,5 cm og 12,9 kg. Vekten hadde da begynt å synke sammenlignet med høyden.

Vi venter på innkalling til 2-årskontroll. Han er nå en plugg på 95 cm, 15 kg og bruker 27-28 i sko.

 

Anonymous poster hash: 6fa1e...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sønnen min er 2,5 år og veier 16,5 kilo. Han er 95 cm.

Var akkurat på kontroll og som de sa er han ingen spjæling men følger kurven sin helt fint. Men din er kanskje ikke så høy?

Så lenge du vet at kostholdet er bra og at han er aktiv ville jeg ikke tenkt noe mer på det :)

 

Anonymous poster hash: 34591...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min er 2,8 mnd 21 kg og 102cm!!! Han er like stor som en 4 åring. Ventet å høre noe om vekta på 2-års kontr. Men nei da... Enda han hadde nok litt for mye da. Nå har han strekt seg litt. Men han er en stor gutt med anlegg for å legge på seg .

 

Anonymous poster hash: 5ce10...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

94 cm og 15.8 er min sønn da han var på 2-årskontrollen (2 år og 4 mnd). Han følger kurven sin fint. Har store hender, føtter og hode. Gode lår, men slank ellers. Veldig aktiv og glad i mat. Følger sin kurve perfekt, så det var det helsesøster så på her. Rart de ikke så vekt i forhold til høyde og kroppsfasong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...