Gå til innhold

Skravletråd. =)


Frk B.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oh happy day! I dag er jeg 12 fullgåtte uker! Veldig godt, selv om jeg har hatt en god følelse hele veien! Gleder meg med dere som alt har passert og gleder meg til dere andre kommer etter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag - én levende liten larve! :-D Bare 24mm lang og viftet med armene, det er jo helt rart! Eneste dumme er at jeg ble satt tilbake fra 10+5 til 9+2, så nå er det eeenda lenger til uke 12! Men er ikke så overrasket, siden jeg testet positivt så sent, selv om jeg var kvalm lenge før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Mortilknerten! Jeg var på 12 ukerskontroll i dag, legen min har et UL apparat på kontoret sitt så jeg fikk en rask titt på astronauten vår! En liten turner som sprellet helt vilt rundt! Deilig og betryggende å få se, samt å være i 2. Trimester. Unner dere alle å komme raskt etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer.. Jeg glemte å spørre legen, slutter man å ta folat når man passerer 12 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var til første sv.skapskontroll idag, og legen mente sånn tidlig-ultralyd-gjetting-på-antall-uker bare var tull, så han sa jeg var 11 uker idag, med termin 22.1. Og der høres mye bedre ut enn å være i uke 9, så da går jeg for den inntil ordinær ultralyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel til uke 12 på boksen, men jeg tror jeg vil ta det en stund til. Nå skal det sies at jeg har hatt litt forlat-mangel tidligere, så jeg har brukt det i perioder selv om jeg ikke har vært gravid.

 

Uansett tenker jeg at terminen ofte ikke er særlig sikker før ultralyd, og da kan man fort bli satt en uke eller noe tilbake, så det kan vel være greit å ta forlat litt lenger. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Jeg er lei av å gå på do. Jeg må tisse hele tiden, jo! Gruer meg til ferieturen med lang flytur :P Hadde jo håpet det skulle bli bedre etter uke 12, men den gang ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er tørst hele tiden, så kan ikke unngå å drikke. Men det verste er helt klart å stå opp x antall ganger om natten. Om klokka nærmer seg 5, er jeg i tillegg livredd for å vekke Snuppa. Synes kl. 06.00 er tidlig nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... Det syntes jeg ikke hørtes helt bra ut. Tørst og tissetrengt - har du sjekket blodsukkeret ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle prøver var fine for halvannen uke siden, så jeg regner med jeg ikke har utviklet diabetes siden da ;) Ellers har jeg hørt at både tørste og hyppig vannlating var typiske symptomer på en graviditet, så jeg regner med at alt er helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Prompeloff; det skal litt mer til for å få meg bekymret under svangerskapet. Har vært innom tanken selv, men har ingen andre risikofaktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det damer? I dag er jeg 10+6 Så ikke lenge igjen av 1. trimester. :) Jeg har ikke vært så aktiv her siden jeg har hatt ferie og andre ting å tenke på. Også går tiden fortere når jeg ikke sjekker hver dag. Nå ligger jeg på et hotell i St. Anton i Østerike å får ikke sove. Våknet av at sambo snorket, det er første gang. Har vært våken i ca 1, 5 time å bare vridd meg! Huff, vil sove. Det blir nok en lang dag i morgen. :P Også er jeg sulten. :( Huff, detta ble et klage innlegg. :P Men ellers er alt bra. Skal hjem på lørdag å får endelig treft hunden vår igjen. :D Gleder meg. Også blir det jobb i en uke fra mandag av. Så sist ferie uke med jentungen, etter legetime på torsdag den 24/7 skal hu få vite at hu skal bli storesøster. :) Trur det blir stas. :)

 

Ja ja, detta var en oppdatering fra meg. Så hvordan går det med deg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra med meg, er 13+2 i dag og fortsatt kvalm og trøtt. Bare 2 dager til med jobb, så er det 4 uker ferie, skal bli så godt å få slappet litt av, det trengs :-p

Endret av Marianne89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, ihvertfall ifølge legen, kommet til uke 12 idag! Hurra! Føler jo overhodet ingen forskjell fra i går, og jeg er fortsatt litt usikker på hvor langt jeg egentlig er. Menmen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare fint. 11+1 i dag, så ser fram til 12-ukers kontroll neste uke, og muligens tidlig UL nr. 2. Kvalmen har gitt seg og det verste av trøttheten like så. Sliter fortsatt litt med matlyst dog.. vanskelig å finne mat jeg har lyst på så blir litt vel mye usunt :s Men, men, det blir vel bedre etter hvert :)

Halvveis i ferien allerede, skulle gjerne hatt en 4-5 uker til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0 her i dag! :)

Vi koser oss hjemme til mine foreldre i trøndelag! :) Her er det skikkelig sydenvarme! Har sittet i skyggen i hele dag, tenkte oss en tur på stranden å kjøpe is og spasere i vannkanten, men der var det så masse biler at vi hadde ikke sjangs til å parkene noen steder! :P Melder samme været i morgen også! Da skal jeg vurdere å bade! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nyter jeg for tiden late dager på ferie. Er 12+5 i dag, og jeg merker at energien er tilbake. Hvis ikke hadde jeg aldri overlevd dagene sammen med en aktiv 3åring. Var litt bekymret for begynnende UVI i går, men det virker bedre i dag. Reiser til sydligere strøk i morgen, og har lite lyst å bli syk da ;) Noen som har vært plaget med UVI i graviditeten nå eller tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde symptomfri UVI med GBS tre ganger sist. Merka ingenting av ab-kuren, heller, så sånn sett var jeg jo ikke plaget. Men det gjorde ikke akkurat ting bedre på fødestua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største frykt er å havne på et eller annet tilfeldig sykehus med nyrebekkenbetennelse :P Men tror jeg bekymret meg mest. Det går nok bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man kan bli kvitt uvi ved å drikke grapefrukt-juice.

 

Vi har akkurat kommet hjem fra noen herlige feriedager i Berlin. Det har vært deilig! Berlin er en ekstremt stor, kjempefin og glovarm by. Jeg hadde ikke vært der før, men kommer nok til å dra tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kanskje jeg skal hive meg på grapefruktjuice? Stixet heldigvis negativt på første kontroll, men det gjorde jeg sist også, og det er lenge igjen! Klarer meg fint uten GBS, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL for en tid tilbake siden og fikk vite at det var tvillinger og satt tilbake fra uke 12 til 9. Er nå i uke 11+2. Fikk brev om ordinær UL, men da er jeg allerede i uke 20. Vet legen sendte oppdatering til Sykehuset om at jeg venter to... Syns det var grådig lenge og vente (har og bestilt ny privat UL i uke 12/13) da jeg ble mye mer spent og nervøs på utviklingen da jeg fant ut at det var to. Noen som har noen erfaring med oppfølging av tvillinger, har hørt at den skal være tettere så ble skuffet når de hadde skjøvet UL så langt ut! Når får dere UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...