Gå til innhold

Føder i sommer, ute pils?


Gjest Kirkir

Anbefalte innlegg

Gjest Kirkir

 

Jeg er helt grønn når det gjelder det å pumpe seg. Jeg venter barn nå til sommeren. Og jeg lurer på om jeg kan ta meg ett glass vin hvis jeg pumper meg og har melk til dagen etter i kjøleskapet. Kan man noen uker etter fødsel ta seg ett glass vin hvis man har ferdig pumpet melk i kjøleskapet til flere timer etter? I så fall, hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem?

 

Sier ikke at jeg SKAL så absolutt ta meg ett glass tidlig etter fødsel, men går det an så gjør jeg muligens det. Ser for meg at jeg egentlig ikke orker, men er alltids kjekt å vite. Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bør visstnok være forsiktig med alkohol de første 6 ukene, men deretter skal det litt mer til før det blir galt for babyen. Alkoholen fortynnes jo først i melka, og deretter i babyen. Personlig ville jeg nok tatt et lite glass vin, men bare unngått amming de første par timene. Men det er sikkert mange som ikke er enige med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar ett glass vin så kan du fint amme etter fire timer (trenger altså ikke pumpe for å ha melk dagen etter). Når ungen er litt større enn 6uker så kan du helt fint amme litt tidligere også. Jeg merket at utdrivningrefleksen ikke fungerte når jeg hadde drukket, og det var derfor umulig å pumpe for å tømme seg. Det gjorde så vondt (av melkespreng) at jeg ikke orket å drikke mer enn et glass vin. Alkoholen brytes ned like fort i blodet som i brystmelka så det er ikke vits i å tømme puppene for å fjerne alkoholen. Men det sprenger jo fælt da... Om du ikke styrter et glass eller en shot så ser ikke jeg at det er noe problem å amme etter en liten stund.. Det gjør jeg i hvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...