Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Lykkelig_3, dette var ikke lett! Usikker på om jeg ville ringt barnehagen da det ikke er så mye de kan gjøre.. Hvis du ikke ønsker de skal si han opp pga situasjonen.. Da blir ihvertfall forholdet til far din rart.. Off!! Hvor gamle var barna dine? Det avhenger jo litt på hvorfor forholdet til halvbror din er dårlig.. Har han gjort deg noe eller liker du ham bare ikke?

 

Sidney og Najaden... mye som ligger bak her. Har snakket med daglig leder i barnehagen, og hun var meget overrasket over at han ikke hadde snakket med meg om at han søkte jobb der barna går. Ikke noe kan gjøres! Jobben er hans! To av barna går på den avd, og det er eldste avd. de kan jo ikke flyttes nedover. Minsten har plass på annen avd. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Familieforholdet blir enda verre om jeg sier noe. Men, tilgi meg... orker faktisk ikke sende barna i barnehagen inntil videre! Vet dette er en utrolig barnslig... ikke bli sinte på meg... Drar en uke til på planlagt ferie etter helgen uansett... Vet selv at jeg høres usakelig ut, men jeg er utrolig lei meg pga dette, og kan ikke si det til så mange i nærmiljøet akkurat... Ha en fin dag i regnet jenter!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, det er tydelig at det er noe som ligger bak, og du vet best hva som er rett for deg og dine barn. Håper du finner en god løsning etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Lykkelig 3, trist at det skulle bli så vanskelig for deg. Jeg vet jo heller ikke hva som ligger bak og råd blir fånyttes. Sender deg derfor en god klem og håper på en smidig og god løsning på situasjonen.

 

Rime og Vil ha bolle...lykke til i neste pp og nyt et glass vin eller fler med god samvittighet imens;)

 

Najaden, hvordan går det med spottingen?

 

Ellers håper jeg alle får en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Lykkelig 3, trist at det skulle bli så vanskelig for deg. Jeg vet jo heller ikke hva som ligger bak og råd blir fånyttes. Sender deg derfor en god klem og håper på en smidig og god løsning på situasjonen. Rime og Vil ha bolle...lykke til i neste pp og nyt et glass vin eller fler med god samvittighet imens;) Najaden, hvordan går det med spottingen? Ellers håper jeg alle får en deilig dag!

I dag har det nesten ikke vært blod i det hele tatt, så det kommer og går. Gleder meg til å ringe JM i neste uke og spørre om hun kan sjekke meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en kinkig situasjon Lykkelig_3. Har ikke peiling på hva du kan gjøre, sender deg en klem jeg.

Najaden, jeg tror jeg ville ha snakket med legen allerede nå jeg...Da kan du omså få registrert graviditeten og kommer lettere inn hvis det skulle være noe. Jeg vet også at det finnes preperater for å "holde" på spirer. Husker selvfølgelig ikke hva det heter og om man må være gjennom noen utredning først...lavetine??? Nei, jeg husker ikke hva det het, men vet ei som blødde mye i svangerskapene fikk det med en gang hun testet positivt.

Idag er jeg høygravid, 40 dager til termin....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen damer. Lite skriving fra min side, men jeg har forsøkt å følge med på dere allikevel. Ikke så greit med teflonhjerne men men...hehe... En oppdatering om meg. 43 år, samboer med en ti år yngre mann;-) har ei datter på snart 19 mnd og bor i nærheten av Trondheim. Vi hadde en MA i slutten av juni og etter over seks-6-SEKS!!! uker med blødinger tror jeg endelig kroppen er i rute igjen. Krysser fingerne for at TR var på besøk nettopp å at el er rundt 1. september.

Hopper over temping, eltesting å sånne ting og lever i spenning fram mot neste mens;-)

Skal prøve å finne, og legge meg inn på lista på prøver siden. Lykke til alle prøvere og gravide:-)

Endret av G&G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012  ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prøvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. IKM ca 8 september

 

Sidney: 31 år, 1 Sa, IKM ca 9 sept.

 

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

 

 

 

GRAVID:

 

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra før. Termin????

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte  Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar 

 

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen G&G, husker deg fra tidligere:) Trist å høre om MA, men det høres ut som om du er ved godt mot med tanke på videre innsats. Lykke til ved IKM blir spennende å følge deg.

 

Selv reiser jeg til varmere strøk i morgen tidlig (siste ferieuke før ny jobb). Det blir uten mann og barn og full avslapping kun bestående av bading og beundring av gamle klostre, he he...

 

Ha en fin kveld og lykke til med jubalong i sengehalmen eller ruging eller høy benføring(he he...elsker det utrykket!) eller hva enn dere måtte ønske:)) Strålende gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen G&G. Alltid kjekt med nye folk her og supert at du plugger deg inn på lista vår!!!!! Fantastisk deilig med en slik oversikt...synes jeg :-)

 

Jeg er bare kjapt innom pcen...jupp, som ikke står på jobb :-P før dagens siste arbeidsøkt tar til. I morgen blir det nemlig ikke noe "før nattevakt kos" for gubben skal ut å lufte hodet (det øverste altså :P)

 

Det slo meg i dag hvor ufattelig praktisk det hadde vært å fått spira på plass nå. Gubben vil skifte jobb, til skiftarbeider, jeg skal studere og jobbe og eldstemann begynner på skolen neste år...Så greit å få kunne være hjemme det året da!!!!!!!!! ;) Så, nå tenker jeg ikke på annet, så da blir det vel heller ikke klaff denne runden....argh....ja,ja...men jeg fortsetter med høy benføring til tanta kommer og skal nyte noen flere harde fjellturer. Var på en laaaaaaaaaaaaang en i dag, med det resultat at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal få gjennoført sengekosen...dog, noe får vi til. Skriver mere senere. Gubben maser, så fruen bør vel være villig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomsa, 40 dager igjen, så hærlig! :)

 

Najaden, ene veninnen min sa hun hadde spottet nesten gjennom hele det ene svangerskapet sitt uten at noe var galt og de første tre mnd hadde hun hatt mensen, hun hadde rett og slett ikke visst hun var gravid hvis det ikke hadde vært for at hun hadde tatt gtest noen dager før ikm som viste positiv. Så det trenger ikke bety noe at du spotter, veninnen min fikk en frisk liten gutt! :)

 

G&G, velkommen, godt å se andre med en mann som er ti år yngre, det er min også, hihi! :) Jeg husker deg så vidt fra tidligere, og veldig leit å høre om ma'en deres.

 

Jeg har hatt en veldig, au au dag, huff for noen mens smerter jeg har hatt i dag, håper det blir bedre i morra! Ellers håper jeg denne uken med tr går fort slik at vi kan starte på neste pp, gleder meg! :) Har også snakket ut med svigerinnen min over en kopp te i dag, noe som var veldig godt, så no er alt bra mellom oss og jeg klarer faktisk å glede meg på hennes vegne, og det er så deilig! :)

 

Tussemor, hihi, bra dere er ivrige i sengehalmen, du skal se det gir resultater til slutt! ;)

 

Håper vi alle her inne får positive tester no etterhvert, det hadde vært så morro! :)

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg melde meg inn i prøver over 30... 30 år i dag og ingen spire i magen ennå...

 

2 jenter fra tidligere forhold, pp 6 med ny mann nå ingen baby ennå... har bare en halv livmor og en eggleder så er bare annenhver syklus jeg har sjangs for å bli gravid

Endret av Dumle82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G&G - velkommen tilbake. Trist med MAen - håper en ny spire sitter raskt, og får utvikle seg fint i et helt svangerskap!

 

Dumle 82 - velkommen skal du være! Og Gratulerer med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet svaaakt positivt i dag, 11dpo... Men tror streken kom litt etter at tiden hadde gått ut. Så tester igjen i morgen. Har spottet i 5 dager, og har ordentlige mensmurringer, så tar ingenting for gitt, her. Men er litt motiverende da. Har aldri fått noe utslag på g-test før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet svaaakt positivt i dag, 11dpo... Men tror streken kom litt etter at tiden hadde gått ut. Så tester igjen i morgen. Har spottet i 5 dager, og har ordentlige mensmurringer, så tar ingenting for gitt, her. Men er litt motiverende da. Har aldri fått noe utslag på g-test før.

å, så spennende Elibjo! Min første strek var jo også svært, svært svak - og dagen etter var den tydeligere. Jeg krysser fingrene, og håper du kommer inn på 1. trimester snart, du og! (Jeg er nesten ikke der - for jeg trives så godt her inne, jeg :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg melde meg inn i prøver over 30... 30 år i dag og ingen spire i magen ennå... 2 jenter fra tidligere forhold, pp 6 med ny mann nå ingen baby ennå... har bare en halv livmor og en eggleder så er bare annenhver syklus jeg har sjangs for å bli gravid

 

 

Gratulerer med dagen :) Håper spira sitter snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet svaaakt positivt i dag, 11dpo... Men tror streken kom litt etter at tiden hadde gått ut. Så tester igjen i morgen. Har spottet i 5 dager, og har ordentlige mensmurringer, så tar ingenting for gitt, her. Men er litt motiverende da. Har aldri fått noe utslag på g-test før.

 

weee, spennende :D mine tester var megasvake til og begynne med. måtte skikkelig studere de får å se streken ;) krysser fingrene for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo - så spennende!! Krysser fingrene for at streken blir sterkere i morgen! Ikke bli for skuffet om den ikke er det! Kan jo ta noen dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whohooo....dette er spennende ja elibjo. Krysser alt for deg...iallefall fram til helga;-) etter det er det bare fingre som krysses..hehe... Satser på ett hurrarop i morgen:-)

 

Gratulerer med dagen Dumle82:-) I realiteten bare tre forsøk da, det er jo "ingenting";-) De beste ønsker for dagen!

 

Ellers damer, takk for velkomsten atter en gang. MA schmamma, har ristet det av oss og satser frisk på ett søsken til lille frøken;-) men tøft har det vært, skal ikke lyve om det. Unner absolutt INGEN den erfaringen! Ha en flott dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen;) kan jo melde meg inn i "klubben" for vi over 30 jeg og;) Litt morsomt når jeg ser på nicket mitt fordi når jeg meldte meg inn her 2005 så var jeg 26 år..haha... ;) åra går jammen meg fort... har da vært her 3 ganger tidligere;) Har 3 gutter på 7 år, 5 1/2 år og 3 år;;) poppa ut like gjerne 3 på 4 år og tenkte etter sistemann at nå er jeg ferdig... har solgt alt av vonger osv... men jada så feil kan man ta gitt;) hehe... Nå prøver vi på nummer fire;) Jeg er gift, det har vi vært i snart 7 år, vært sammen siden jeg var 15 og han 17 år, bor langs oslofjorden i et gammelt hus med mye sjarm, jeg er selvstendig nærigsdrivende og trives veldig godt med det.. kan legge opp dagene min selv;) er veldig spent på hvor lang tid vi vil bruke på nummer 4 da;) Alle de 3 andre har sittet på første forsøk;) Tviler på at jeg er like heldig nå.. har jo blitt litt eldre + at jeg hadde en celleforadring med grad 3 før jul så jeg har fjernet en del fra livmorhalsen.. men evig optimist og utrolig utålmodig... venter ikm 2 sept og er like tullete denne gangen som jeg var med første mann... hehe... ønsker alle lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen cec26 og Dumle82! :)

 

Og elibjo: weeeh!! Så utrolig spennende. Jeg fikk en mistanke om dette da du beskrev symptomene tidligere. Dette var gøy!

 

Rime: kjedelig med tanta igjen, men vi gir ikke opp det maibarnet.

 

Vi har feiret snuppas 4 årsdag i dag. Tiden flyyyr! Ellers var jeg hos gyn på tirsdag som kunne fortelle at slimhinnen var tykk og fin på 12 mm. Hun kunne ikke se noe egg som hadde festet seg, men var jo uansett bare 3 dpo, så hvis egget ble befruktet så fløt det vel fremdeles rundt inni der? Men vi fikk nesten ikke lagt inn aksjer denne pp. Ikke noe høy benføring heller, kun litt rompeløft. Så vi får se. Etter to kjemiske nå tror jeg ikke på en positiv test uansett. Må iallefall nå fem fullgåtte uker før jeg orker å begynne å tro på det.

 

Det virker som babystøvet deres virker jenter, vi er i gang med å flytte oss alle ned til gravidlista. Hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten «oppdatering» fra meg. Har naturligvis tenkt mye i dag. Tror det skjer noe i kroppen, men har også en følelse av at det ikke vil vare. Har en mensliknende blødning, men den er feil farge og veldig sparsom. Sjela livmortappen nettopp, og den er helt annerledes enn jeg har kjent den før; veldig liten og hard/stram. Har mensmurringer, men de er litt på feil sted.

Jeg har aldri særlig ømme pupper, heller ikke nå. Men etter at jeg sluttet med p-piller har jeg merket at det kan komme klar/hvit væske ut av brystvortene. Merket det godt ved el i forrige pp. Nå kommer med mye hvit væske ut når jeg klemmer på selve puppen. Kan godt hende dette er normalt når man ikke bruker p-piller, men jeg har ikke sett det før...

Vanligvis er jeg kjempefysen og godtesjuk når jeg venter tr, men nå har jeg ikke spes lyst på noe som helst. Det er også uvanlig.

 

Gruer meg litt til å teste i morra... Har (selvfølgelig) testa i kveld, men helt blank. Det er ikke veldig overraskende:) Og i morra er jeg jo bare 12dpo, så skal vel ikke være skuffa om det samme skjer da. Det er egentlig bra at mannen min er bortreist, for jeg vil ikke si noe før jeg har en tydelig positiv test, men jeg hadde jo ikke klart å la være å si noe om han var her nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojojoj så spennende Elibjo...høres nesten ut som om at du har en aldri så liten festeblødning???!!!! Slike ting liker vi vet du ;) åhhh, jeg er såååååååå spent på om det klaffer for deg. Det håper jeg så virkelig, virkelig gjerne!!!!!!!!

 

Rime: Dette tantefjolse må du slutte å invitere til fest...det er det da ingen vits i :P Jeg beundrer motet ditt og stå - på viljen din altså og skjønner så godt at du blir frustrert og lei i blant. Lykken må være at dere kan få hjelp etterhvert (selv om at dere garantert vil få til dette på egenhånd ;))

 

Bumblebee: Spennende for deg også da ;) Kanskje spira sitter igjen nå???!!!!! Du vet, man skal strengt tatt ikke ha seg mer enn EN gang før det kan gå ;)

 

Cec26: Hjertelig velkommen tilbake, mener såvidt å huske deg ;) Kos om du skriver deg inn på lista vår ;) Håper du slipper å teste tålmodigheten din så mye.

 

Najaden: Har du vært hos jordmora? Har du tatt blodprøver?

 

Det var det jeg husket i farten. Jeg er tilbake på jobb...igjen...siste helga før siste ferien. Gleder meg til 14 dager med sol og varme. Jeg irriterer meg litt over at jeg klarte å finne gode argumenter for at det skal klaffe denne mnd. Nå er vi jo så på hugget at fallhøyden er aaaaaaalt for stor....Jeg sitter å diskuterer med meg selv hvor vidt jeg skal ta me meg bind/tamponger eller grav tester på tur. Gubben mener at jeg kan vente med grav test til vi kommer hjem. Jeg er igrunnen heeeelt enig, men klarer jeg det da???? Huff og huff for noen utfordringer man skal hanskes med i disse tider :P:D Jeg pakker vel alt skal dere se og svir av noen hundringser på tester mens jeg er på ferie...sukk...Det eneste "symptomet" jeg har er at jeg er kvalm, konstant kvalm, men for meg er ikke det ett signal lengre. Jeg er liksom så ofte kvalm...sukk...ikke regner jeg med at el har vært heller, sååååååå, i morgen har vi lagt opp en slagplan for å legge aksjer...hohohohehehehihihi...vi har det litt gøy også da. Det vil si at vi nok skal komme oss gjennom helgen og samtidig få lagt inn aksjer (kan ikke huske sist jeg hadde sååå mye sex på en mnd :P)

 

Da må jeg jobbe igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tanta til helga :( var ingen overraskelse! Men så blir man litt skuffet allikevel!!! I tillegg fikk jeg i går direkte kjeft av min far på telefon i går kveld! Fantastisk, når man er snart 40! (Men følte meg som om jeg var 10, og hadde gjort noe veldig galt...) Hvorfor skal familie være så vanskelig... Blir lenge før ungene får se bestefar igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...