Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Najaden, det er noe av det frekkeste jeg har hørt en lege si, jeg hadde byttet lege da ja. Selv er jeg 37 og forsøker jo på første, og legen både på ivf klinikken og almenlegen sa: Du er ennå ung, og du har mange gode år igjen å få barn på! Ærligtalt, trodde virkelig ikke leger fikk si sånt!

Hvor lenge er det siden ikm, for jeg synes de testene er sterke, og hvis det skulle være tilfellet at du har mistet så må du ha veldig mye hcg. Da jeg mistet no sist når jeg var 9 uker på vei så tok det vel nesten to uker, mener jeg å huske, før gtestene var negativ, og jeg var jo 9 uker på vei!

Hvis jeg var deg hadde jeg ringt og bestilt time hos en annen lege og fått sjekket dette, men det er jo absolutt håp, men jeg skjønner også at du ikke heilt tør å håpe for mye!

Krysser alt jeg har for at spiren har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalie78 og Rime. Jeg er 39 nå, og det er ingen medisinske grunner til ikke å bli gravid. Jeg ble fulgt opp ganske tett på kvinneklinikken i forrige svangerskap på grunn av foranliggende morkake, og det ble vurdert om jeg måtte ta keisersnitt så sent som i uke 38. Jeg vurderte da å sterilisere meg i samme omgang, mens jeg likevel var åpnet, men kvinnelegen sa: du er jo ung, og kan ennå få fire barn til om du vil, så hun frarådet det om vi ikke var 100 prosent sikre, og det var vi jo ikke.

 

Jeg har ikke høye håp, altså. Regner meg som gravid kun i teorien, men egentlig tror jeg jo at det ikke gikk bra. Vi får se til uka hva som skjer.

 

Har forøvrig innen symptomer utover at jeg blør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalie78 og Rime. Jeg er 39 nå, og det er ingen medisinske grunner til ikke å bli gravid. Jeg ble fulgt opp ganske tett på kvinneklinikken i forrige svangerskap på grunn av foranliggende morkake, og det ble vurdert om jeg måtte ta keisersnitt så sent som i uke 38. Jeg vurderte da å sterilisere meg i samme omgang, mens jeg likevel var åpnet, men kvinnelegen sa: du er jo ung, og kan ennå få fire barn til om du vil, så hun frarådet det om vi ikke var 100 prosent sikre, og det var vi jo ikke. Jeg har ikke høye håp, altså. Regner meg som gravid kun i teorien, men egentlig tror jeg jo at det ikke gikk bra. Vi får se til uka hva som skjer. Har forøvrig innen symptomer utover at jeg blør.
Merkelig av legen din å kommentere på alder! Jeg er 38, overvektig, vært igjennom tre svangerskap,, hvorav de to siste høyrisiko med svangerskapdiabetes og annet snadder! MIN fastlege, spurte om vi ikke skulle ha en til! Da han så at jeg stortrivdes som mamma :) Ikke la slike kommentarer påvirke valget ditt/deres da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig med Lykkelig_3, jeg synes ikke legen din har oppført seg profesjonelt!

 

Jeg har et spørsmål til dere! Jeg er av de som ikke har utflod eller noe el slim, er i dag 4/5 dpo og har sinnsykt med utflod, og da mener jeg masse. Er det heilt normalt å ha masse utflod så mange dagene etter el, tenkte kanskje dette var normalt og at jeg no har fått det siden kroppen min er blitt "normal" etter levaxinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere andre har fine leger som backer dere opp!:) Rime, jeg har ikke så mye utflod i forbindelse med el, har liksom prøvd å følge litt med nå når vi prøver og tror det er litt ekstra i dagene før, men ikke så mye etter. Men det er sikkert kjempestor forskjell på oss damene der;) Kan sikkert være helt normalt, du får se hva de andre sier her:) Men om du får noe ubehag kan det jo hende det kan være noe annet, sopp og sånn gir jo også mer utflod, så du kan jo følge litt med. Går det over om noen dager er det sikkert el;) Uten at jeg er noen ekspert!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp vet jeg det ikke er, og el hadd jeg jo på tirsdag! Men har lest det kan være et tegn på graviditet, håper det er det! Herregud, jeg skulle jo slappe helt av jeg, men klarer det bare ikke, for av en merkelig grunn så føler jeg at det har klaffet denne gangen! Huff, håper virkelig ikke jeg blir skuffet! :( vet det er tidlig med symtomer, men har så murringer, akkurat som om tr er på vei, sånn skikkelig, og inn i mellom så stikker det skikkelig til, og så stikker det i puppene og så var det den utfloden da som jeg ALDRI har! Grrrrrrr, kunne ikke tiden gått fortere! Hahahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rime, det høres virkelig lovende ut! Utflod kan være et svangerskapstegn ja, husker jeg hadde endel, slik at jeg hele tiden trodde tanta hadde kommet. Å, jeg krysser fingrene for både deg og Najaden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg krysser også fingrene, men har liksom ikke lyst til å føle det her håpet, for jeg blir så sinnsykt skuffet hvis det ikke er noe, så har sagt til meg selv no at jeg bare må roe meg og ikke kjenne så mye etter. Vi vet jo alle hvor lett det er å kjenne symtomer når ønsket er sterkt nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig spennende! Jeg gleder meg til å følge dere.

Blir ikke noe aksjelegging her, mannen er i full gang med å fikse ett eller annet, kl er elleve og jeg er trøtt som en strømpe. Heldigvis er ikke el ventet før tidligst onsdag, får heller sette i gang med prøvingen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Rime :)

Bumbleebee: husk å kryss finga, ikke beina de nærmeste dagene da ;)

 

spennende å følge med :D sender masse babystøv til dere alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serien "vær så god, bli tullete" - dagens tester fra meg:

Først: de siste dagers A1 tester. Dagens test er ikke på morgenurin, men ca 2 1/2 time senere, uten å ha drukket så alt for mye:post-846720-0-07888400-1344845761_thumb.jpg

 

Testegalskapen gir seg ikke, og jeg tok en Digital med ukesindikator samtidig - se neste post fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...Og her er svaret på den:post-846720-0-08604400-1344845928_thumb.jpg

 

Samtidig blør jeg nesten ikke i det hele tatt lengre. Hva skal man tro? Jeg er tydeligvis - pr nå - gravid?

 

jeg tør slett ikke juble, da det ennå er tidlig - dette er dag 15 etter el, og MYE kan skje ennå. Blødningene er jo ikke et godt tegn, men tør jeg likevel håpe litt? Forrige digitale test tok jeg på fredag, og den viste jo Gravid 1-2, så når denne viser "gravid 2-3" så stiger jo HCGen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som hcg stiger ja :D vet av noen som har hatt flere styrt blødninger og andre blødninger og sitter nå med ei nydelig lita tulle i armene <3

 

skulle vært å fått sjekka opp dette najaden :)

om du har mista, kunne det ha vært en tvilling også da.

synes dette ser lovende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt dettan va spennanes læsing!!!!

Her skulle jeg vaske kjøkkenskap og organisere hele dagen lang, men nå har jeg brukt en time til å lese meg gjennom denne utrolig spennende perioden inne på "vi over 30".....

Glede meg så tel fortsettelsen, er notorisk optimist..:-)

Lykke til!!!!

ps: Her er alt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomsa, godt å høre at alt er bra med deg! :)

 

Najaden, jippi, dette ser jo ut til å gå veien, herregud fikk gåsehud fra topp til tå her! :) Blødningene trenger ikke bety noe, jeg har en veninne som blødde de tre første mnd med begge svangerskapene sine, og hun har to friske unger, hun mente på at hun hadde mistet en tvilling under første svangerskapet, for da hadde hun blødd enormt mye og med klumper og alt, men hun fødte nå en gutt for det! Pluss det er jo veldig tydelig at hcg har steget, kontakt en privatklinikk med ul og sjekk det, da får du i hvert fall vite med sikkerhet uansett hvordan det står til i magen, eller så må du bare kontakte den udugelige legen din! Hehehe! Nei dette så bra ut, blei utrolig glad no, dette trengte jeg i dag! :)

Håper virkelig at alt er bra med den lille spiren din! :)

 

Her tviler jeg veldig på at det er noe på gang likevel, var nok bare sånn pms greier etter el jeg kjente, no er det ikke noe, ikke ømme pupper eller noe! :( Åhh, blir så lei! Grrrrr! Er så lei og sliten av denne berg og dalbanen, men kjenner humøret blei bedre etter å ha sett innslagene til najaden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og her er svaret på den:post-846720-0-08604400-1344845928_thumb.jpg Samtidig blør jeg nesten ikke i det hele tatt lengre. Hva skal man tro? Jeg er tydeligvis - pr nå - gravid? jeg tør slett ikke juble, da det ennå er tidlig - dette er dag 15 etter el, og MYE kan skje ennå. Blødningene er jo ikke et godt tegn, men tør jeg likevel håpe litt? Forrige digitale test tok jeg på fredag, og den viste jo Gravid 1-2, så når denne viser "gravid 2-3" så stiger jo HCGen?

Som sykepleier så må jeg vel si at blødningene er et dårlig tegn, høres jo ut som om du har blødd mye! MEN, jeg er tante til en liten knert, der min svigerinne hadde en massiv blødning første mnd. Legen trodde det hadde vært to fosteranlegg, og at det ene var abortert spontant. Har du noen andre symptomer på graviditet? :) Krysser alt for deg!!! Bortsett fra beina, da jeg har tenkt å forføre gubben i kveld ;) Hold oss oppdatert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er gravid! Tydelig at hcg stiger. Har fått med meg såpass at man kan blø og likevel være gravid, så etter de testene der ville jeg tatt steget og bestilt meg en ul. Spennende :D

 

Her ser det ut som mannen skal jobbe netter rundt el :( Satser på vi får til noe likevel. Fikk tlf fra legen i dag og jeg prøvde å forklare at jeg hadde mistet eller hatt to kjemiske, men litt usikker på om hun forsto hva jeg mente. Kan være litt vanskelig pr tlf, hun er egentlig tysk. Jaja, hun skulle sjekke stoffskiftet mitt, og hvis jeg mistet enda en gang kunne vi sjekke hormoner og sånn. Kjenner at jeg ikke har helt troen etter to miss, men det kan jo ha vært uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og her er svaret på den:post-846720-0-08604400-1344845928_thumb.jpg Samtidig blør jeg nesten ikke i det hele tatt lengre. Hva skal man tro? Jeg er tydeligvis - pr nå - gravid? jeg tør slett ikke juble, da det ennå er tidlig - dette er dag 15 etter el, og MYE kan skje ennå. Blødningene er jo ikke et godt tegn, men tør jeg likevel håpe litt? Forrige digitale test tok jeg på fredag, og den viste jo Gravid 1-2, så når denne viser "gravid 2-3" så stiger jo HCGen?

Som sykepleier så må jeg vel si at blødningene er et dårlig tegn, høres jo ut som om du har blødd mye! MEN, jeg er tante til en liten knert, der min svigerinne hadde en massiv blødning første mnd. Legen trodde det hadde vært to fosteranlegg, og at det ene var abortert spontant. Har du noen andre symptomer på graviditet? :) Krysser alt for deg!!! Bortsett fra beina, da jeg har tenkt å forføre gubben i kveld ;) Hold oss oppdatert!!!

Kos deg med forføringen!

 

Jeg har hatt litt blødninger i svangerskap før, men aldri så mye så tidlig. Jeg må vel si at jeg egentlig ennå regner meg som gravid kun i teorien, selv om testene selvsagt gir litt håp.

I ettermiddag var det igjen friskt blod på papiret, så her tas ingenting for gitt!

 

Bumblebee - håper dere får til litt humping mellom arbeidsøktene!

Rime, sist gang jeg var gravid, var jeg helt sikker på at jeg ikke var det, ingen symptomer eller noe. Men toåringen som akkurat nå roter på tiårigens rom viste hvor feil man kan ta!

Endret av najaden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Najaden, joda, jeg vet jo at man ikke trnger ha symtomer eller noe, så det er jo bare å smøre seg med tolmodighet og vente og se! :)

 

Kommer du til å kontakte lege eller noe for å sjekke, eller har du tenkt å bare vente og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig vente og se. Dropper testing til neste uke, tenkte jeg. Dersom det går galt, er det lie legen kan gjøre uansett.

Men om jeg fremdeles er gravid om ei uke, ringer jeg min flotte jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg forstår ikke at du klarer å gå slik og vente. Jeg er jo utålmodigheten selv. Men du er nok gravid, kan virkelig ikke skjønne annet etter de testene. Kanskje du innerst inne vet det selv også, at det er derfor du klarer å vente og se? Gleder meg til fortsettelsen :)

 

Jeg fikk innkallelse til svangerskapskontroll på Riksen til tirsdag. Så da må jeg ringe dem og si at jeg ikke er gravid likevel. Kjiper'n.

 

Hvor lenge kan man ha el smerter? Kjenner det som et press/smerter på høyre side, men testen er negativ. Kanskje follikelen begynner å bli stor pga el nærmer seg? Skal iallefall forsøke å forføre mannen jeg også i kveld. :D

Endret av Bumblebeee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...